Onko kukaan onnistunut ajamaan 80 - luvun lopun malleissa ollutta 3S-FE ruiskukonetta loppuun? Itselläni Camry ja mittarissa jo 470 000 km. Syö hiukan öljyä mutta öljyn syönti ei pahaa ja on ollut tasaista niin kauan kuin auto minulla on ollut. Kone on muutenkin hyvä, ei tiputtele öljyä. Jakoremmillä ajettu jo 122 000 km. Ajattelin ensin ajaa niin kauan kuin kestää mutta ehkä vielä kuitenkin vaihdan yhden remmin - vai kuinka kauan se kestää, jos ei vaihda?
Onko tietoa millaista valua seuraavien Camry -mallien koneet ovat?
3S-FE koneen kestävyys
30
8397
Vastaukset
- vaihtovälin
Jos valmistaja lupaa vaihtoväliksi tuon 105.000, niin kestää se sen myös kaupunkiolosuhteissa. Mun kaverit on ajellu Camryllä jonkin verran matka-ajopainotteisesti ja käyttäneet vaihtovälinä 120 tkm.
Olosuhteilla on suuriakin vaikutuksia remmiin kestävyyteen. Kaverin Cordoballa ajataan pääasiassa taajamassa ja kun meni 270 tkm:n remmin vaihtoon (90tkm välein) niin totesivat että "tulit kreivinaikaan". Remmi oli rispautunut ja kiristinpyörän laakerin jo sökönä. Kone oli raksuttanut arvatenkin 50 %:a enemmän kuin mailla ajellessa. Samoin on siinä mennyt startteja, kun käynnistyksiä tulee yli 20 päivässä.
Meidän jakelufirmassa vaihdetaan remmit jo ennen vaihtovälin täyttymistä eli 75.000/90.000, koska on osoittautunut, että ne ei kestä täyttä aikaa. Talvella laukesi kuitenkin Transporter 210 tkm:n kohdalla vaikka remmi oli vaihdettu jo 150 kohdalla (Väliä siis vain 60 tkm, kiristinpyörän laakeri petti ja remppaa tuli reilusti, tosin maahantuojan piikkiin)
Nämä esimerkit vain sen vuoksi , että on pelkkien km lukemien sijasta tarpeen ajatella minkälaisessa käytössä koneet on olleet. Oma Camry on toistaiseksi kestänyt hyvin 105 tkm:n vaihtovälit vaikka ajankin paljon taajamassa. Mutta harmittomia kilsoja onkin takana vasta 305 tkm ilman öljynlisäystä..
Toisaalta öljy on halpaa korjausainetta........ paitsi LL. - 3s-fe
400 tonnia ajettu camry -88 ja hyvin toimii kone. Kestävät kuin mersun koneet näköjään nuo 3s-fe:eet.
- st182
Itselläni celicassa 3s-ge mittarilukema 409 000km. Saa nähdä kuinka kauan kestää vielä.
Uusissakin autoissa normaalina öljyn kulutuksena pidetään 0.5l/1000km, mikä on mielestäni aika paljon.
Vaihda ihmeessä remmi ja ajat vielä 130tkm niin sitten täytyy uskoa että kestävä on!
kerrot sitten täällä TOYOTA LAADUSTA.- outlanderisti
Mulla -92 Citroen BX jonka korilla on ajettu n.700tkm ja kiinni olevalla tekniikalla n.440tkm. Öljyä kuluu n. 1 l/10000km, kytkin uusittiin tossa 280tkm paikkeilla, katsastus ei yllätyksiä tuonut kerralla läpi. Nyt aion päästää tuon kunnolla palvelleen käyttöauton "haudan" lepoon omaan kotimaahansa (Ranska). Nii sit se pikku pointti tolla nyky koneella ajetuista 440tkm viimeisin 240tkm on ajettu korotetuilla ahtopaineilla (vakio 0,9bar nyt 1,4bar).
- st182
outlanderisti kirjoitti:
Mulla -92 Citroen BX jonka korilla on ajettu n.700tkm ja kiinni olevalla tekniikalla n.440tkm. Öljyä kuluu n. 1 l/10000km, kytkin uusittiin tossa 280tkm paikkeilla, katsastus ei yllätyksiä tuonut kerralla läpi. Nyt aion päästää tuon kunnolla palvelleen käyttöauton "haudan" lepoon omaan kotimaahansa (Ranska). Nii sit se pikku pointti tolla nyky koneella ajetuista 440tkm viimeisin 240tkm on ajettu korotetuilla ahtopaineilla (vakio 0,9bar nyt 1,4bar).
Uskon kyllä että beeäksän kori kestää, mutta varmasti kilometrisi ovat vaatineet "hiukan" harrastemieltä.
Koska tietääkseni bx ei ole niittänyt mainetta laadullaan tai luotettavuudellaan.
Jos haluaa citroeniä kehua tai perustella sen omistamista niin itse puhuisin mukavuudesta tai ajo-ominaisuuksista. Esimerkiksi kaasunestejousitus on jotain mitä monet moittivat tietämättään alkuunkaan mistä on kyse tyyliin: "Siin on se nestekaasu jousituskin".
Siitä lienemme yhtä mieltä että hyvällä pidolla ja ennenkaikkea omalla aktiivisuudella on suuri merkitys auton kestävyyteen. - åol
st182 kirjoitti:
Uskon kyllä että beeäksän kori kestää, mutta varmasti kilometrisi ovat vaatineet "hiukan" harrastemieltä.
Koska tietääkseni bx ei ole niittänyt mainetta laadullaan tai luotettavuudellaan.
Jos haluaa citroeniä kehua tai perustella sen omistamista niin itse puhuisin mukavuudesta tai ajo-ominaisuuksista. Esimerkiksi kaasunestejousitus on jotain mitä monet moittivat tietämättään alkuunkaan mistä on kyse tyyliin: "Siin on se nestekaasu jousituskin".
Siitä lienemme yhtä mieltä että hyvällä pidolla ja ennenkaikkea omalla aktiivisuudella on suuri merkitys auton kestävyyteen.kuuluja siitä että niitä ei tarvitse juuri huoltaa tai korjata. Kestävät maailman tappiin asti siis aito japanissa tehty toyota esim. Kun taas ranskikset sisältävät jo tukun vikoja tuohon aikamäärään.
- X
loppuun ajaa, kone kyllä kestää mutta kaikki muu mätänee ympäriltä.
- ylittämätön kestävyy
mädännyt. Melkein 25 vuotias camry ajossa täällä ja taas meni katsastuksesta läpi heittämällä.
- päiväunessa
ylittämätön kestävyy kirjoitti:
mädännyt. Melkein 25 vuotias camry ajossa täällä ja taas meni katsastuksesta läpi heittämällä.
.
- todi
päiväunessa kirjoitti:
.
todisteet?
- Toytero *
todi kirjoitti:
todisteet?
Kuinka auton rassaamiseen kyllästyneet viitsivät täällä toisia Toyteroiksi haukkua. No, kaikkia eivät jaksa rassata kärryjään joka viikko eikä Tojoa tarviikkaan.
- Audi A4 1,8t
Toytero * kirjoitti:
Kuinka auton rassaamiseen kyllästyneet viitsivät täällä toisia Toyteroiksi haukkua. No, kaikkia eivät jaksa rassata kärryjään joka viikko eikä Tojoa tarviikkaan.
Vai ei Toyoa tarvitse rassata joka viikko, HAH HAH HAH. Minkä vuoksi sitten
Toyoteroilla ovat kädet aina ravassa ja rasvassa vaatteet sottaiset sekä naama noessa.
Toyoterothan ryynäävät kaiken vapaa-aikansa romun Toyon alla ja kehuvat sitä viattomaksi,
oikeaksi helmeksi ja haukkuvat muita autoja raivokkaasti. - Octavius
todi kirjoitti:
todisteet?
Katosivatko todisteet maanjäristyksessä vai hurrikaanissa vai oliko tornado syyllinen.
- popofg
Audi A4 1,8t kirjoitti:
Vai ei Toyoa tarvitse rassata joka viikko, HAH HAH HAH. Minkä vuoksi sitten
Toyoteroilla ovat kädet aina ravassa ja rasvassa vaatteet sottaiset sekä naama noessa.
Toyoterothan ryynäävät kaiken vapaa-aikansa romun Toyon alla ja kehuvat sitä viattomaksi,
oikeaksi helmeksi ja haukkuvat muita autoja raivokkaasti.nyt en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Saatanan multitronic ja muut paskakeksinnöt kun eivät kestä. On kokemusta audin paskalaadusta.
- Pena Bimmeri
Octavius kirjoitti:
Katosivatko todisteet maanjäristyksessä vai hurrikaanissa vai oliko tornado syyllinen.
Tseh tseh Toyoterot tulkaa jauhamaan paskua urakalla.
- -
Pena Bimmeri kirjoitti:
Tseh tseh Toyoterot tulkaa jauhamaan paskua urakalla.
voi vittu mitä lapsia.
- Toyomään
- kirjoitti:
voi vittu mitä lapsia.
Toyataa ei saa moittia se on hyvä
- A.p.
Audi A4 1,8t kirjoitti:
Vai ei Toyoa tarvitse rassata joka viikko, HAH HAH HAH. Minkä vuoksi sitten
Toyoteroilla ovat kädet aina ravassa ja rasvassa vaatteet sottaiset sekä naama noessa.
Toyoterothan ryynäävät kaiken vapaa-aikansa romun Toyon alla ja kehuvat sitä viattomaksi,
oikeaksi helmeksi ja haukkuvat muita autoja raivokkaasti.Kuinkas tänne eksyinkään ja keskutelu näyttää edelleen voivan hyvin.
Voin hiukan lisätä tuskaasi. Camry on kiva näin talvella kun se lähtee hyvin pyörimään ja lämmintäkin riittää sisälle asti. Lumessa auto on myös ihmeen tukevan oloinen, vaikka onkin aika kevyt. Kahden litran koneessa on voimaa ja kulutus on erittäin kohtuullinen, talvellakin keskimäärin vain 7 - 7,5 litraa, eli ei paha tämän ikäiselle ja kokoiselle autolla talvikelissä. Kesällä pääsee 6,5 litralla. Maantieajossa kulutus 6 - 6,5 nopeudesta riippuen. Audilla et pääse tähän kuin hinaamalla 1/3 matkasta.
- 15+15
on monella ollut mutta oma ikä loppuu ennen kuin tojon kone :(
- Octavius
Oletkohan juopotellut kovinkin pitkään kun noin sekaisin olet.
- celica 92` 2.0gti
Octavius kirjoitti:
Oletkohan juopotellut kovinkin pitkään kun noin sekaisin olet.
Joo. Kyllähä tuo toyota miehet on likasia kun ne vain sattuu aina auttamaan nuita audi/bmw/jotkut volvot/jotkut foordit/volkkari/renault/fiat/ferrari/jotkut citkat/amerikkalaiset merkit/saab/jotkut opelit/skoda kuskeja harvase päivä. ei toyotaan tarttee nyt muuta tehdä kun vaihtaa öljyt ja hihnat kun on aika niillä. Kyllä ne japsit osaa tehdä niikun myös elektroniikka laitteita. kunhan ei iha siihen halvimpaa haksahda.
Hmm. Ainii. Onha tuota joskus tullu peltia hitsattua pohjaan. Pellin vahvuus on ollu 1,5mm mikä on auka tarpeeksi jos helmaa vähä paikkaa. aina jos on ollu paikattavaa niin on samalla laitettu vähä pitemmltä matkalta ettei tartteis joka helkkari vuosi olla laittamassa kun vierestä alkanu kukkii. samalla koteloon kun on laittanu massat ja suojat sisälle niin ei oo tarvinnu 5-10 vuoteen mitää tehdä. Enkä nyt sanoisi että uudet autot on hyviä kun tuossa aina välillä tulee vastaan kun about 5 vuotta vanhassa autossa on helmassa RUOSTE REIKÄ. Enkä nyt sano minkalaisesta merkistä on kyse kun kuitenkin vain pahotan joidenki mielen sillä, mutta sen sanon että harvemmin ollu japsi merkkinen auto. Elikkä en tiedä nyt onko semmonen uus RUOSTEISEMPI auto yhtää sen turvallisempi kuin vanha ja RUOSTEETON auto. Sanompaha vaan sen kun toyota on ruosteeton. - hshss
celica 92` 2.0gti kirjoitti:
Joo. Kyllähä tuo toyota miehet on likasia kun ne vain sattuu aina auttamaan nuita audi/bmw/jotkut volvot/jotkut foordit/volkkari/renault/fiat/ferrari/jotkut citkat/amerikkalaiset merkit/saab/jotkut opelit/skoda kuskeja harvase päivä. ei toyotaan tarttee nyt muuta tehdä kun vaihtaa öljyt ja hihnat kun on aika niillä. Kyllä ne japsit osaa tehdä niikun myös elektroniikka laitteita. kunhan ei iha siihen halvimpaa haksahda.
Hmm. Ainii. Onha tuota joskus tullu peltia hitsattua pohjaan. Pellin vahvuus on ollu 1,5mm mikä on auka tarpeeksi jos helmaa vähä paikkaa. aina jos on ollu paikattavaa niin on samalla laitettu vähä pitemmltä matkalta ettei tartteis joka helkkari vuosi olla laittamassa kun vierestä alkanu kukkii. samalla koteloon kun on laittanu massat ja suojat sisälle niin ei oo tarvinnu 5-10 vuoteen mitää tehdä. Enkä nyt sanoisi että uudet autot on hyviä kun tuossa aina välillä tulee vastaan kun about 5 vuotta vanhassa autossa on helmassa RUOSTE REIKÄ. Enkä nyt sano minkalaisesta merkistä on kyse kun kuitenkin vain pahotan joidenki mielen sillä, mutta sen sanon että harvemmin ollu japsi merkkinen auto. Elikkä en tiedä nyt onko semmonen uus RUOSTEISEMPI auto yhtää sen turvallisempi kuin vanha ja RUOSTEETON auto. Sanompaha vaan sen kun toyota on ruosteeton.Ruostuvimpia autoja on Ford, Renault ja Nissan, Toyota ei siinä suhteessa pärjää alkuunkaan vaikka vikojakin alkaa nykytojoissa olemaan.
- hshss
hshss kirjoitti:
Ruostuvimpia autoja on Ford, Renault ja Nissan, Toyota ei siinä suhteessa pärjää alkuunkaan vaikka vikojakin alkaa nykytojoissa olemaan.
On ne ihan aikusten oikeesti on iha totta.
- .
Lämmin auto näyttää olevan tuo Camry...
http://www.youtube.com/watch?v=s0HyPteBV3o - A.p.
Vaikka 98 pitää tankkiin laittaa, käyttää Camry sen tarkkaan.
Viimeisimmässä katsastuksessa päästöt olivat oikein hyvän, HC jossakin 350 paikkeilla.
Saa nähdä, joko saisi puolimiljoonaa täyteen ? - ...
Saanen tarkentaa vääristyneitä käsityksiänne. Tämä keskusteluhan oli siis 3S-FE koneen kestävyydestä eikä korin tai minkään muunkaan.
Perus lähtökohtanahan on se, että vanhempia Toyon koneita ei saa kun hajottamalla rikki.
Itsellä tuli ihan lähiaikoina vastaan Carina II josta oli kytkin rikki. Luistaa niin maan perkuleesti. Auton taustoista mitä sain kuulla niin en ihmettele pätkääkään. Auto oli nimittäin ollut maahanmuuttajien käytössä ja siitä voikin sitten päätellä loput. En edes jaksa tänne kirjoitella mitä kaikkea tavaraa autosta löytyi kun tarkemmin sitä lähdin tutkiskelemaan.- Anonyymi
Huumetta tietenkin
Kokaiinia, sen ne osaa
- Hihnaavenyttäen
Kyseisen koneen omistavana ja juuri hihnapoikenneena hihna kesti 172000 km.
Ja kytkin menee vaihtoon kanssa .
ja öljypumpun Stefa.
Rauhallista kaupunkiajoa 18000 km vuodessa .
Öljyä menee 1litra / 10000 km
330000 km mittarissa .- Anonyymi
Kyllähän nuo kestää, itsellä - 87 camry, mittarissa 370tkm,nykysellä hihnalla ajettu 170tkm, uus hihna ja vesipumppu lojunu kylläkin vuoden jo tavaratilassa, jos sitä kohta joutais jo vaihtamaan. Viime vuonna öljyn kulutus oli n. 1.5L/1000km, nyt se menee jo 3L/1tkm, liekö venttiilivarren kumit syynä. Lämpenee kyllä hyvin! Puhaltimen moottorista nyt meni laakeri mutta uusi tulossa.
En tiiä mitä öljyä aikasempi Omistaja käyttänyt mutta itse laitan motoxin 5w40, oisko teillä suositella parempaa nimenomaa tälle koneelle?
Moni tuntuu tankkaavan tätä ikäluokkaa oleviin camryyn 98, itse olen tankannut 95, onko sillä muuta väliä kun se 98 palaa vaa hitaammin? Pitäiskö mun siirtyä siihen 98 myös?
-camrynainen
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697