Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Salmiakki auttaa?

voiko olla totta?

Olen kahtena päivänä huomannut, että migreeni on poistunut, kun olen vetänyt Pantteri-pussillisen. Voiko tämä olla totta? Voiko salmiakki parantaa migreenin? Tai suola?

19

6750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellinen kysymys

      voi, ihmisillä jotka eivät tiedä migreenistä mitään, eivätkä koskaan siitä ole kärsineet.

    • Stella Artois

      Voi olla, että "migreeni" onkin ollut vain nälästä ja lievästä verensokerin laskusta johtunutta jomotusta. Siihen pikainen karkkisatsi voi hyvinkin auttaa.

      Itse olen sen sijaan huomannut, että kun olen ottanut kohtauslääkkeen ja se alkaa tehota, tässä vaiheessa monesti alkaa tehdä mieli suolaista. Kysyin kerran neurologilta ja hän sanoi, että voipi johtua alhaisesta verenpaineesta, joka liittyy monesti rajuun migreenikohtaukseen. Elimistö pyrkii siis tilanteen vakautuessa luontaisella konstilla nostattamaan painetta. Tämä oli siis vain pohdiskelua, ei mitään lääketieteellistä totuutta häneltäkään.

      • yammyyam

        Onko täällä muita, jolle LAKU tekee migreeniä?


      • *****
        yammyyam kirjoitti:

        Onko täällä muita, jolle LAKU tekee migreeniä?

        Mutta siskolle kyllä, sekä salmiakki että lakritsi, johtunee suolapitoisuudesta joka nostaa verenpainetta, joka taas aiheuttaa huimausta jne. joka sitten voi laukaista migreenin. En allekirjoita myöskään tuota aloittajan väitettä, migreenissä ei tule mieleen syödä yhtään mitään.


      • aurallinen tapaus
        yammyyam kirjoitti:

        Onko täällä muita, jolle LAKU tekee migreeniä?

        eli aiheuttaa sen. En syö ja suolaakin vältän.


    • kuieytuieytg

      hahaa.. ihmiset on erilaisia! Minulla myös on salmiakki auttanut päänsärkyyn ja yleensä aina ennen päänsärkyä mieleni tekee salmiakki!!! Ja tästä on joskus tullut jokin ohjelma tv:stä, salmiakilla on todettu olevan vaikutusta päänsärkyyn; toisille aiheuttaa päänsärkyä ja toisilla helpottaa. Ja huom! puhun päänsärystä, en migreenistä. Itselläni migreeni, mutta kärsin myös "tavallisesta" päänsärystä ajoittain.

      • Uskon kyllä, että salmiakista voi tulla migreeni, koska se nostaa verenpainetta. Minulla ainakin migreenikohtauksen aikana verenpaine voi olla 190/150. Joudun joskus migreenikohtauksen takia menemään päivystykseen tippaan ja siellä on mitattu. Verenpaine laskee kun migreeni helpottaa. Mutta voi olla toisinkin päin, että korkea verenpaine aiheuttaa migreeniä eikä migreeni korkeaa verenpainetta. Mene ja tiedä.


      • yammyyam
        jatustelija kirjoitti:

        Uskon kyllä, että salmiakista voi tulla migreeni, koska se nostaa verenpainetta. Minulla ainakin migreenikohtauksen aikana verenpaine voi olla 190/150. Joudun joskus migreenikohtauksen takia menemään päivystykseen tippaan ja siellä on mitattu. Verenpaine laskee kun migreeni helpottaa. Mutta voi olla toisinkin päin, että korkea verenpaine aiheuttaa migreeniä eikä migreeni korkeaa verenpainetta. Mene ja tiedä.

        Todettakoon vielä tähän salmiakki-laku-keskusteluun, että määräkin ratkaisee. Ei yksi pääsky kesää tee, eli jos syön vain yhden "viiden pennin lakun",ei hätää mitään. No, tässä päivänä muutamana pistelin menemään kaikki kolme lakumattoa, jotka pakkauksessa oli, ja auta armias puolen tunnin päästä!!!
        Mutta tää on varmaan osastoa; kumpi oli ensin, muna vai kana. Makean syönti, joka johtaa migreeniin, vai jo tuloillaan oleva kohtaus, joka laukaisee makeanhimon. Kaikinpäin-nurinpäin...NYYYH!


      • Katjes-fai
        yammyyam kirjoitti:

        Todettakoon vielä tähän salmiakki-laku-keskusteluun, että määräkin ratkaisee. Ei yksi pääsky kesää tee, eli jos syön vain yhden "viiden pennin lakun",ei hätää mitään. No, tässä päivänä muutamana pistelin menemään kaikki kolme lakumattoa, jotka pakkauksessa oli, ja auta armias puolen tunnin päästä!!!
        Mutta tää on varmaan osastoa; kumpi oli ensin, muna vai kana. Makean syönti, joka johtaa migreeniin, vai jo tuloillaan oleva kohtaus, joka laukaisee makeanhimon. Kaikinpäin-nurinpäin...NYYYH!

        Minun kuukautisia edeltävä "migreenini "kestää pari päivää enkä tiedä onko se pääkipua vai migreeniä. Silmämunan takana (yhden silmän) jomottaa ja on ällö olo ja tekee suolaa mieli. Jos en halua ottaa migreenilääkettä (Anervan, ikivanha lääke mutta tehoaa minulla) kokeilen pistää suun täyteen sitkeää salmiakkia. Sitä kun jauhan niin että ohimot natisee niin pääkipu ainakin hetkeksi helpottaa. Ehkä on lapsellista syödä salmiakkia pääkipuun mutta joskus pääkipu tulee niin usein ettei aina halua särkylääkettä napostella. Poden anemiaa ja silloin kun veriarvoni ovat hyvät niin pääkipua ja salmiakkihimoa esiintyy vähemmän.


      • sd
        Katjes-fai kirjoitti:

        Minun kuukautisia edeltävä "migreenini "kestää pari päivää enkä tiedä onko se pääkipua vai migreeniä. Silmämunan takana (yhden silmän) jomottaa ja on ällö olo ja tekee suolaa mieli. Jos en halua ottaa migreenilääkettä (Anervan, ikivanha lääke mutta tehoaa minulla) kokeilen pistää suun täyteen sitkeää salmiakkia. Sitä kun jauhan niin että ohimot natisee niin pääkipu ainakin hetkeksi helpottaa. Ehkä on lapsellista syödä salmiakkia pääkipuun mutta joskus pääkipu tulee niin usein ettei aina halua särkylääkettä napostella. Poden anemiaa ja silloin kun veriarvoni ovat hyvät niin pääkipua ja salmiakkihimoa esiintyy vähemmän.

        paastosin 27 kertaa 15 vuoden aikana ja rasvaruuat pois ja migreeni helitti kokonaan siinä sivussa, kuppi kahvia jos joutuu juomaan niin silloin on kaksipäivää pää kipeä


    • migreenikon vaimo

      Mieheni ahmii lakua aina kun migreeni on tulossa, uskoisin että juuri salmiakin takia. Salmiakki nostaa verenpainetta ja migreenikohtaukset aktivoituu paineen laskusta. Migreenikoilla on usein alhainen verenpaine. Joillakin on korkea verenpaine, mutta heidän migreeninsä onkin usein juuri verenpainetautia ja se onkin kaikkein helpointa parantaa verenpainelääkkeellä. Jotkut sanovat, että kuppi tosi vahvaa kahvia juuri oikeaan aikaan estää kohtauksen alkamisen, kahvikin nostaa verenpainetta. Joku sanoo, että niskaseisonta juuri oikeaan aikaan auttaa, siinä veri menee päähän ja nostaa painetta siellä. Joku mene avantoon, vaikuttaa ehkä samalla periaatteella.

      • arghhh.

        Makean himo on tavallaan migreenin aura , ainakin omalla kohdallani. Kerran söin suklaata , sain migreenin, otin täsmälääkkeen, helpotti, söin loput suklaat ja särky alkoi uudestaan, taas täsmälääke. Määrä on ratkaiseva tuossa suklaansyönnissä itselläni joillakin taas salmiakki, yksilöitähän olemme.


      • PEL_1990
        arghhh. kirjoitti:

        Makean himo on tavallaan migreenin aura , ainakin omalla kohdallani. Kerran söin suklaata , sain migreenin, otin täsmälääkkeen, helpotti, söin loput suklaat ja särky alkoi uudestaan, taas täsmälääke. Määrä on ratkaiseva tuossa suklaansyönnissä itselläni joillakin taas salmiakki, yksilöitähän olemme.

        "Mieheni ahmii lakua aina kun migreeni on tulossa" No älä anna sen ahmia.... PRKL luulotautisiksi minä tejät luetteloin. Aina samat ihme oireet johtaa "kohtaukseen" Itse suggestiota sanon minä. T. PEL vuodesta 1990


    • Migreenipotilas

      Jos verensokeri on alhainen, niin se aiheuttaa päänsärkyä ja helpottaa kun syö vaikka makeisia - tosin pikainen verensokerin nousu on hieman vaarallista - rasittaa sisäelimiä, koska makeiset ei vaikuta kauan ja taas jälleen verensokeri menee alas, suuntaan-> nousee ja laskee - nousee ja laskee.

    • potilasx

      Olen saanut apua salmiakista moneen vaivaan, mm. flunssaan, iskiakseen jne. Merisuola auttaa päänsärkyyn, ainakin jos suolanpuutosta, itsellä on. Aiheuttaa mm. epilepsialääkkeeni.
      Tutkituta natriumarvosi verikokeella. Myös hikoilu vaikuttaa.
      Nostaa myös nopeasti liian matalan verenpaineen ja auttaa suonenvetoon. Suolanpuutos voi tuntua päänsärkynä ja olo on krapulainen aamulla, vaikka ei ole mitään juonutkaan.
      Turkinpippurit ja pääkallot kovassa käytössä.......

    • Toimii =)

      Olen huomannut samaa kuin aloittaja. Karsealla tavalla niskat jumissa ja päänsärkyä neljättä päivää johon ei auta buranat tai hieronta. Syöty on kunnolla kaikenlaista, myös sokeria. Sitten päätän syödä salmiakkipastillin ja kipu häviää, aah mikä ihana helpotus!=)
      Myös energiajuoma on auttanut kipujen poistumiseen erinomaisesti, kahvi ei niinkään.
      Lakrisal salmiakkipastilli toimii omalla kohdallani.

    • Anonyymi

      Pelkkä suola ei ole auttanut migreeniin, mutta tietynlainen salmiakki auttaa joskus. Lakritsistakaan ei ole apua. Toki minulla alhaiset verenpaineet liittyy varmaan myös siihen.

    • Anonyymi

      Salmiakki, erityisesti tunnettu karkkihyllyltä löytyvä Lakrisal-pötkö, mikä on jauhemaista salmiakkia, auttaa selviämään migreenin tulosta ja migreenistä!!! Kaikki salmiakit ei ole yhtä tehokkaita. Tehokkaimmaksi olen todennut Lakrisalin ☺️ Salmiakin teho migreeniin perustuu samaan kuin migreenilääke sumatriptaani, minkä tarkoitus on laajentaa pään alueen verisuonia. Samaa tekee Lakrisal salmiakkijauheensa vaikutuksesta, laajentaa pään verisuonia. ☺️🫶 Ei kuitenkaan poissulje migreenilääkkeiden tarpeellisuutta salmiakin. Mutta hyvää lisähyötyä voi saada Lakrisalista.
      T. Sh Korialta

      • Anonyymi

        Lisäys , Lakrisal tosiaan sisältää lakritsia sekä salmiakkia keskenään liki samoja määriä.
        Ainesosat
        sokeria, lakritsiuutetta (9%), ammoniumkloridia (=salmiakkia) (6%), paakkuuntumisenestoaineita (e470b, e551).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe