Eli onko kellään kokemusta hydrokoptereista yleensä? Onko kukaan rakentanut moista?
Hydrokopteri
34
20490
Vastaukset
- yks vaan
kaveri rakensi sellaisen pyörillä kulkevan.
Siinä oli kuplan kone ja joku iso lentokoneen potkuri. Runko oli kolmion muotoinen, takapäässä auton takakseli ja etupäässä moottoripyörän etupää. Projekti jäi vähän vaiheeseen mut kyllä se kulki jotain viittäkymppiä, vähän vaarallinen se oli kun ei ollut kunnon jarruja.- rammy
Taitaa olla sama vehje minkä näin keuruun lähellä oli aika veitikan oloinen peli,on siinä ollu pelle peloton joka sen on värkännyt
- yks vaan
rammy kirjoitti:
Taitaa olla sama vehje minkä näin keuruun lähellä oli aika veitikan oloinen peli,on siinä ollu pelle peloton joka sen on värkännyt
ei ole sama, tämä oli satakunnassa.
Kaveri oli kyllä kopioinut jostain mallin pääpiirteet.
- juuu-u
www.härvelit.com
- "Hydro"
Rakentaisin pienen hydrokopterin, joka olisi noin 4m pit. ja 1.80 lev. moottorina ROTAX 503 Mikä olisi vahva ja kevyt rak.aine? Lasikuitutyöt on hanskassa. Mistä piirustukset? mistä Tunneli ja potkuri? ym. lakipuolen määräykset? Ystävälliset infot: Email: [email protected]
- pelle pelottoman poika
Isä teki aikoinaan noita hydroja. Valmisti niitä 12 kappaletta. Tällä haavaa ei ole tietoa missä ne nykyisin ovat. Vimmeisimmän mallin myi etelä-suomeen joskus 1984. Minulla olisi piirrustukset olemassa. Hydron pitäisi olla vain 15 cm leveämpi mitä se on niissa piirrustuksissa.
- Gikko
pelle pelottoman poika kirjoitti:
Isä teki aikoinaan noita hydroja. Valmisti niitä 12 kappaletta. Tällä haavaa ei ole tietoa missä ne nykyisin ovat. Vimmeisimmän mallin myi etelä-suomeen joskus 1984. Minulla olisi piirrustukset olemassa. Hydron pitäisi olla vain 15 cm leveämpi mitä se on niissa piirrustuksissa.
olisikohan mahdollista, että joku voisi lähettää hydrokopterin piirrustukset? [email protected]
- merimies
olen ajellut hydrokopterilla mutta sen sivuponttoonit ovat sileät ja se imee kiinni lumeen ja vetiseen jäähän.voisiko joku kertoa millaisen pohjan pitäisi olla?
- Olas
merimies kirjoitti:
olen ajellut hydrokopterilla mutta sen sivuponttoonit ovat sileät ja se imee kiinni lumeen ja vetiseen jäähän.voisiko joku kertoa millaisen pohjan pitäisi olla?
Otappa hiihtosuksi tai laskettelusuksi käteen. Suksen pohjassa on alaat, siis urat juuri sitä vasten ettei suksi "ime" itseään latuun kiinni.
Urat pitää ponttooneissakin olla, niin ilma pääsee ponttoonin ja lumen väliin. - Klasumatti
Ostin tässä ilmeisesti alan miehen tekemän hydrokopterin, se on valmistettu Turun suunnalla.
Moottorina on kuplan 1600 moottori ja siinä on Getragin alennusvaihde. LAite on kaksipaikkainen
ja kabiinilla varustettu. Tuntuuko tämä tutulta? - Qui helvetis
Klasumatti kirjoitti:
Ostin tässä ilmeisesti alan miehen tekemän hydrokopterin, se on valmistettu Turun suunnalla.
Moottorina on kuplan 1600 moottori ja siinä on Getragin alennusvaihde. LAite on kaksipaikkainen
ja kabiinilla varustettu. Tuntuuko tämä tutulta?viititte kaiva näit iä vanhoi juttui ja viäl vastaatte mokomi?
- äijä vaan
laitappa hydron piirrustukset tulemaan.ois intoa tehä semmonen [email protected]ä kuvista palkkio!
- juuttuu kopterikin
äijä vaan kirjoitti:
laitappa hydron piirrustukset tulemaan.ois intoa tehä semmonen [email protected]ä kuvista palkkio!
Poikkeuksellisesti myös aiempien talvien takuuvarma kulkija, kelirikkokauden alus hydrokopteri on tänä talvena uponnut ja jäätynyt kiinni kahdesti.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/jäällä-vallitsee-nyt-poikkeustila/540343
Tässä vielä menee komeasti:
http://www.savonsanomat.fi/video-kuva/videot/hydrokopteri-kallaveden-jäällä/390624 - pikkaset
www.aerodyndesing.com, potkurin tekeminen:instrutables.com
- pikkaset
lähettäsitkö minulle [email protected],kiitos
- Larry-Toronto
Pelle Pelottoman poika:
Olisiko sinulla hydron piirustus viala saatavissa? Asun Torontossa ja kesapaikkani on Georgian Bay:n alueella ja sinne paasee ainoastaan jokea myoten, 10 km, ja raspuuttokaudella ice scoot - hydro tarvittaisiin.
Jouluterveisin
Larry Kokkonen
[email protected]
puh 416 526 2602 - ecopatron
Klasumatti kirjoitti:
ja kabiinilla varustettu. Tuntuuko tämä tutulta?Moi, laheta kuva hydrokopteristasi
Jouluterveisin
Larry Kokkonen
Toronto
[email protected] - pikka
lähettäisitkö hydron piirustukset,[email protected]
- pikka
lähettäisitkö piirustukset hydrosta [email protected]
- Anonyymi
Qui helvetis kirjoitti:
viititte kaiva näit iä vanhoi juttui ja viäl vastaatte mokomi?
Voitko suomentaa ?
- joku
Voiko joku linkittää jotain piirrustuksia hybrokopterista?
- mickke
EERIKSONIN KONEPAJA Paraisten Liehlahdella. Valmisti niitä viellä 80-luvulla, puolustusvoimille ja postille. niissä oli yhdessä mallissa fordin 3l v6, ja piti kova ääntä
- pikkaset
ylläolevassa on kaikki tiedot nim.pikkaset
- pikkaset
Fan Boat Desing jotain hydroista,www.rotary forum.com,potkuri instrutables.com,
www.aerodyndesing.com - pikkaset
jossain v.73-74 TM on piirustukset
- R K-S
kovalla jäällä. Vedessä tosi surkee ja pehmessä lumessä samoin. Usein tehoa liian vähän. Nousu vedestä jäälle ongelma. Reksiteröidään moottorivenerekisteriin. Itse tehty ei vaadi CE merkkiä. Hyvin tehty ilmatyynyalus on parempi kun hydrokopteri.
- Stevie Ihme
kumpi on itserakentajan helpompi tehdä. Hydroja olen itsetehtyjä nähnyt useammankin, mutta ainuttakaan omatekoista ilmatyynyalusta en.
- jukohaka
Stevie Ihme kirjoitti:
kumpi on itserakentajan helpompi tehdä. Hydroja olen itsetehtyjä nähnyt useammankin, mutta ainuttakaan omatekoista ilmatyynyalusta en.
A
- Mefa
jukohaka kirjoitti:
A
Suomalainen koneinsinööri Toivo Kaario keksi pintaliitäjän eli ilmatyynyaluksen
jo 1930 luvulla ja rakensi ainakin kahdeksan protoa, viimeinen valmistui 1961
jolloin hän teki koeajoja Siuron Jokisenjärvellä ja törmäsi soutuveneeseen jossa
oli kolme henkilöä ja yksi kuoli törmäyksessä ja siihen loppui Kaarion kokeilut.
Englantilaiset nappasi patentin ja rakensivat useita suuria Hovercrafteja jotka
liikennöivät Englannin kanaalissa pari vuosikymmentä.. - Anonyymi
Mefa kirjoitti:
Suomalainen koneinsinööri Toivo Kaario keksi pintaliitäjän eli ilmatyynyaluksen
jo 1930 luvulla ja rakensi ainakin kahdeksan protoa, viimeinen valmistui 1961
jolloin hän teki koeajoja Siuron Jokisenjärvellä ja törmäsi soutuveneeseen jossa
oli kolme henkilöä ja yksi kuoli törmäyksessä ja siihen loppui Kaarion kokeilut.
Englantilaiset nappasi patentin ja rakensivat useita suuria Hovercrafteja jotka
liikennöivät Englannin kanaalissa pari vuosikymmentä..Niin, ilmatyynyalus ja hydrokopteri ovat eri asia. Eräänlaisena kaiken välimuotona pitäisin muutamaa kotisaaristossani joskus 1950-80- luvuilla toiminutta omatekoista vehjettä joissa oli edessä sukset, voimalähteenä joku ilmajäähdytteinen 15- 20 hp moottori ja voima välitettiin perässä olevaan vanhaan sirkkelinterään joka puri jäähän ja sitten mentiin. Ohjaamo oli umpinainen, moottori siinä ohjaamon takana ulkona rungolla ja tietysti suksilla ohjaus, en muista tarkkaan miten se ohjaus välitettiin mutta ihan oikeaan kulkutarpeeseen nämä vastasivat, ehkä 40 km/h olivat nopeudet eli maisema vaihtui kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ilmatyynyalus ja hydrokopteri ovat eri asia. Eräänlaisena kaiken välimuotona pitäisin muutamaa kotisaaristossani joskus 1950-80- luvuilla toiminutta omatekoista vehjettä joissa oli edessä sukset, voimalähteenä joku ilmajäähdytteinen 15- 20 hp moottori ja voima välitettiin perässä olevaan vanhaan sirkkelinterään joka puri jäähän ja sitten mentiin. Ohjaamo oli umpinainen, moottori siinä ohjaamon takana ulkona rungolla ja tietysti suksilla ohjaus, en muista tarkkaan miten se ohjaus välitettiin mutta ihan oikeaan kulkutarpeeseen nämä vastasivat, ehkä 40 km/h olivat nopeudet eli maisema vaihtui kyllä.
Mitenkäs olis ns. WIG, elikkä maaefektin varassa muutaman metrin korkeudessa lentävä härveli?
- Tiedoksi
Huomenna on Tampereella armeijan huutokaupassa myynnissä useita hydrokoptereita. Jos kiinnostaa...
- Anonyymi
Menikö jo, huutokauppa 4.5.2011??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842