Ja sitten vielä toinen kysymys perään! Jos jolla kulla sattus olemaan tää uus IMAC niin hurraako teillä toi tuuletin koko ajan!?? Kun ensi kertaa laitoin koneen päälle niin meni pari kokonaista päivää ettei tuuletin pyörähtänytkään mutta nyt se hurisee koko ajan ja ei niin pienikään tuo tohina! Onko tämmönen tässä koneessa ihan normaalia??
tuuletin
6
1095
Vastaukset
normaalia. Katso Järjestelmän hallinta -ohjelmalla, ryöstääkö jokin prosessi järjettömästi tehoja. Ja varmista että näkyvissä on Kaikki prosessit tehonkäytön järjestyksessä.
- akoako
Kiitos!! Oon vasta alkaja tässä mac mailmassa! Siis mistä löydän tuon hallinta ohjelman mistä voi kuikkia mikä haukkaa tehoja?? Mulla ei varmaan muuta syytä oo tuohon kuormittamiseen ku toi Garage Band millä oon värkänny ja aina sen käytön yhteydessä alkaa tuuletin hyrrään!
- kuksugare
akoako kirjoitti:
Kiitos!! Oon vasta alkaja tässä mac mailmassa! Siis mistä löydän tuon hallinta ohjelman mistä voi kuikkia mikä haukkaa tehoja?? Mulla ei varmaan muuta syytä oo tuohon kuormittamiseen ku toi Garage Band millä oon värkänny ja aina sen käytön yhteydessä alkaa tuuletin hyrrään!
Ohjelmat ---> lisäohjelmat
Opetele hakutoiminto (Spotlight) niin kaikki löytyy - akoako
kuksugare kirjoitti:
Ohjelmat ---> lisäohjelmat
Opetele hakutoiminto (Spotlight) niin kaikki löytyykiitos nyt rupes aukeen! Kiitos
- blablabalbaliosldkfj
Tuuletin pyörii kyllä koko ajan, mutta hiljaisilla kierroksilla sitä ei kuulu, mutta kun alkaa lämmöt nousta niin järjestelmä nostaa kierroksia. Toinen asia on sitten se, että joissain tapauksissa tuuletin on alkanut pitämään ylimääräistä ääntä. Se saattaa osua hieman johonkin esim. Mun imäkissä kylläkin pyöri tuuletin koko ajan niin hiljaa, etten sitä kuullut hädin tuskin ollenkaan. Vasta nyt kuuluu ääntä, kun nostin nopeuden 2000 kierrokseen smcFanControlilla.
- akoako
Joo tämän koneen emolevy piti vaihtaa heti verekseltään takuuseen niin jopa meni kone hiljaseksi ainaki tuon tuulettimen suhteen!! Nyt on hiljasta ja toimii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446