Moi
Eli takapihalla olisi loiva rinne, joka on nyt käyttämättä. Ajattelin sinne liuskekivistä terassialuetta johon mahtuisi ruokapöytä, tuolit ja kenties joku penkki. Ja itse muurattu grilli tottakai....
Rinne on kalliota, jonka päällä on jokapuolella noin 10 cm maakerros jossa ruoho päällä. Rinne on siis melko loiva, keskellä hieman ehkä tasaisempaa maata. Miten liuskekivipohja sinne kannattaa perustaa ja miten se tuetaan ettei ala valua alas jossain vaiheessa? Jonkinlaiset portaatkin siihen olisi kiva saada.
Budjetti olisi tarkoitus pitää melko alhaisena, ajattelin sinne terassin takaseinämään puolikaaren muotoon ihan piha-alueelta tongituista 20 kiloisista kivistä luonnonkivimuurin tehdä.
Eli mitä pohjatöitä tuo vaatii kalliolle ja miten hyvin liuskekivi pysyy kallion ja perustusten (sora?) päällä?
Kiitoksia vastauksista
Kiviterassi rinteeseen
2
1090
Vastaukset
- rinne käyttöön
Hei, olin juuri tulossa kerjäämään apua myös samantapaiseen ongelmaan, eli meillä myös rinnetontti, jonne kaavailemme isuinaluetta, mutta pohdin myös alueen pohjan perustamista ja sen kasassa pitämistä. Pohjalle kivituhkaa? Hienompaa hiekkaa? Meinaatteko itse toteuttaa?
- Tehrassi
Itse olisi tarkoitus tehdä ja halvahkolla mieluusti.
Pohjalle soraa varmaankin ja kivituhkalla kivet siihen päälle.
Mietityttää vain sen pohjan paksuus kun se voi maksimissaan olla noin 10 cm siinä kallion päällä. Tai sitten pitää ryhtyä nostamaan rinteen alemmasta osasta pengertäen jotenkin mikä äkkiseltään vaikuttaa sitten kömpelön keinotekoiselta.
Liekköhän joidenkin tappien poraaminen kallioon tueksi sitten jonkinlainen ratkaisu ja niiden avulla pitämään sitä komeutta jotenkin paikallaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812516- 1852055
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1771935Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1221731Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311645- 1251592
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791245Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711205Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,681195Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801171