Minulla diagnosoitiin vaikea masennus muutama vuosi sitten. Halusin kuitenkin päättää hoitosuhteen, koska en kokenut saavani siitä mitään apua. Aloitin uuden elämän uudella paikkakunnalla ja hetken voinkin paremmin kuin aikoihin. Hetkittäin kuitenkin vanhat asiat kummittelevat mielessä ja etenkin keväisin ja syksyisin masennus meinaa kaataa sänkyyn. En kuitenkaan koe olevani järin masentunut (etenkin jos vertaa muutaman vuoden takaiseen aikaan). Lähinnä koen kaiken olevan turhaa, joka tekee minusta välinpitämättömän. "Kaikki on turhuutta" -ajatukset kuitenkin vaivaavat minua ja haluaisin niistä eroon. Haluaisin vielä joskus oppia nauttimaan elämästä!
Itsemurha-ajatuksista olen päässyt kokonaan eroon, olen jopa alkanut pelkäämään kuolemaa. (Ehkä jopa liikaa.) Mutta kun tulee hetkiä jolloin on todella vihainen/surullinen/pettynyt/häpeissään en osaa käsitellä tunteita kuin vain ajatuksella: "mä tapan itseni tai ainakin vahingoitan". Tähän asti olen pystynyt pitämään sen vain ajatuksena, mutta välillä ajatukset pelottavat minua, pelkään, että teen itselleni jotain peruuttamatonta suutuspäissäni.
Pointti tässä oli se, että haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä kannattaisiko hakea apua? Ja mistä sitä apua saa? Vai onko tämä täysin "normaalia"? Hoitoon hakeutumisessa on myös riskinsä, sillä ihmisillä, etenkin minulla, on taipumusta mennä vain huonompaan kuntoon. Ja usein hoito antaa itselleni luvan ajatella, että olen masentunut ja minulla on oikeus olla laiska. Viimeiseen asti haluan vältellä pohjamutia, mistä joskus olen vaivoin ryöminyt ulos. En halua sairauslomalle, vaikka töihin lähteminen usein onkin tuskaa. Työ on kuitenkin se joka pitää minut edes jotenkin kiinni elämässä!
Mielipiteitä kaivataan!
(ex)masentunut
1
276
Vastaukset
pyörii lause "kaikki on turhuutta" -ajatuksia niin sehän kai kertoo siitä, että elämästä puuttuu jokin syy, tarkoitus miksi elää. Sellaisen asian löytäminen, joka antaa sitä tarkoitusta elämääsi olisi varmaan se oleellisin juttu.
Sanoit olevasi työssä ja työ antaa sitä tarkoitusta edes jonkin verran. Niinhän se on itsellänikin.
Työpaikkasi kuuluu varmaan jonkin työterveyshuollon piiriin, joten sieltä voi myös kysellä (työnantajan laskuun) mitä voisi asialle tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986168KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495637Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602673Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072098Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071798- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801287- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331058