Kiilto Kerafiber vuotaa?

Ei kiva

Tarttis laittaa kylppärin kaakelit. Emäntä osti jo rautakaupasta tätä varten Kiilto Kerafiber vedeneristettä. Nyt sitten tänään työkaveri ilostutti ja kertoi että TM Rakennusmaailma totesi vähän aikaa sitten testissä että se ei pidä vettä. Löysin testistä juttua lehden verkkosivuilta. Kollega kertoi että Kiillon sivuilla olisi ollut asiasta myös jotakin tiedotetta siitä että testituloksista huolimatta sitä on turvallista käyttää. Minä en Kiillon sivuilta löytänyt asiasta mitään. Onko tekun testi ihan huu haata? Homma pitäisi aloittaa jo ensi viikonloppuna ja kaipaisin vähän neuvoja. Osaako joku arvioida asiaa? Kannattaako kerafiberiä sivellä pinnoille vai pitäisikö se palauttaa?

7

5362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ri

TM:n vertailussa testattiin vedeneristeiden vedenpitävyyttä, työstöominaisuuksia ja kalvopaksuuden saavutettavuutta. Loppuarvosteluissa kolmen kärki oli Casco Aquastop, Fescon vesieriste ja Ardex S1-K. Cascon vedeneristeen vahvuuksia oli vedenpitävyys, asialliset työstöominaisuudet ja kuivakalvon erinomainen saavutettavuus. Arvostelujen hännille jäi ehkä jopa yllättäen Mapei Mapegum WPS ja Kiilto Kerafiber.

Lähde TM Rakennusmaailma 1/10
      http://www.rakennusmaailma.fi/vertailut/vedeneristeet
      http://www.rakennusmaailma.fi/artikkelit/vedeneristevertailun-tulokset-varmistettu

• Eristäjä

TM testin tekiät eivät olleet ammattilaisia,käytän itse työmaalla Kiiltoa.
      Olin yhteydessä Kiiltoon silloin kuin testitulos tuli julki.
      Meillä ei mitään onkelmia vuosien aikana eikä nytkään,olemme tehneet työmaalla paine testejä,hyvin toimii.

• kari789

Oletteko te sitten ammattilaisia testien tekemiseen, jos ei TM:n testaajatkaan ole.

TM:n seuraavassa numerossa kerrottiin, että myös VTT on todennut TM:n testin jälkeen, että Kiilto ja Mapei vuotavat.

• Ihmtyttää
        kari789 kirjoitti:

Oletteko te sitten ammattilaisia testien tekemiseen, jos ei TM:n testaajatkaan ole.

TM:n seuraavassa numerossa kerrottiin, että myös VTT on todennut TM:n testin jälkeen, että Kiilto ja Mapei vuotavat.

Minkä takia VTT ei sitten perunut Kiillon sertifikaattia ?

• Eldar
        kari789 kirjoitti:

Niiden ei muuten todettu vuotavan. Vähäinen vesihöyrynläpäisy ei ole vuotoa. Kaikilla vedeneristeillä on yhteinen ominaisuus: vesihöyrynläpäisy.

Miettikääs nyt muutenkin tuota "testiä". Indikaattoriksi laitettu tomusokerin ja metylencinin seos reagoi vesihöyryyn, mutta herkästi homehtuvassa levyn pintakartongissa ei havaittu mitään muutoksia. Ja kenenkään seinissä ei kai ole tomusokeria ja metylenciniä, vai onko teillä? Mikä nyt sitten on ongelmana??

• ongelma niin
        Eldar kirjoitti:

Niiden ei muuten todettu vuotavan. Vähäinen vesihöyrynläpäisy ei ole vuotoa. Kaikilla vedeneristeillä on yhteinen ominaisuus: vesihöyrynläpäisy.

Miettikääs nyt muutenkin tuota "testiä". Indikaattoriksi laitettu tomusokerin ja metylencinin seos reagoi vesihöyryyn, mutta herkästi homehtuvassa levyn pintakartongissa ei havaittu mitään muutoksia. Ja kenenkään seinissä ei kai ole tomusokeria ja metylenciniä, vai onko teillä? Mikä nyt sitten on ongelmana??

se osoitti että näissä vesieristeissä on laatu eroja ja Kiilto ei kuulunut kärkiryhmään.
        Se että vedotaan että kaikilla vesieristeillä on ominaisuutena vesihöyrynläpäisy niin onko se sopivaa että homeet alkavat kasvaa parissa viikossa tomusokerin ja metylencinin seoksessa niin mitä se tekee aluslevylle 10-15 vuoden päästä? Valinta on kuitenkin eristeen ostajalle vapaa ja asunnon omistaja kuitenkin korjauksen aikanaan makaa oli siellä minkälaisia sertifikaatteja paketinkupeessa tai ei

• Ei hyvä
        ongelma niin kirjoitti:

se osoitti että näissä vesieristeissä on laatu eroja ja Kiilto ei kuulunut kärkiryhmään.
        Se että vedotaan että kaikilla vesieristeillä on ominaisuutena vesihöyrynläpäisy niin onko se sopivaa että homeet alkavat kasvaa parissa viikossa tomusokerin ja metylencinin seoksessa niin mitä se tekee aluslevylle 10-15 vuoden päästä? Valinta on kuitenkin eristeen ostajalle vapaa ja asunnon omistaja kuitenkin korjauksen aikanaan makaa oli siellä minkälaisia sertifikaatteja paketinkupeessa tai ei

Hyviä vastauksia. Minä sain oman asiani kuntoon. Kauppias suostui ottamaan Kerafiberin takaisin. Joku muukin oli palauttanut. Palvelu oli siinä mielessäkin reilua että otti omasta aloitteestaan myös Killon laastit takaisin. Sanoi että ei kannata käyttää eri valmistajien tuotteita sekaisin. Pelasin varman päälle. Ei kannata varmasti ottaa riskejä kun on valinnanvaraa ja tuotteissa on todettu eroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe