kadutteko

isoja asioita

Miten oikein saan pääni kuntoon tässä asiassa..
Halusin perheen ja lapset ja omakotitalon. Nyt mulla on ne kaikki. En kuitenkaan voi itse hyvin. Ärsyttää sotku kotona. haluaisin harrastaa omia juttujani mutta lapset rajoittaa mielestäni liikaa. Kauheaa sanoakin tämä, mutta välillä tulee mieleen että vähän kadun tätä kaikkea. Kuinka olisikaan helppoa olla yksin ja tehdä mitä huvittaa. Taidan olla, ja olenkin aika väsynyt. Toivottavasti tämä ajatus johtuu siitä. Lapset on nyt 1 ja 5 v. Käyn töissä ja pääsen kyllä harrastamaan kaksi tai kolme kertaa viikossa. Aina kuitenkin tulee huono omatunto kun on pois kotoa. Mies kyllä ihan ymmärtää mun harrastusta mutta silti kotona aina kauhea työ kun tule tunnin tai parin jälkeen takaisin. Haluaisin olla pois kotoa viikon tai kaksikin, mutta eihän tuo onnistu. Onko neuvoja tai edes hyviä ajatuksia tähän arjen jaksamiseen ja tulevan "vapauden" odottamiseen? Tiedän kyllä, että nyt tulisi nauttia pienistä, ihanista lapsista. Rakastan lapsiani hirveästi ja pahin pelkoni olisi, että heille sattuisi jotain. Mieheni kanssa olen lähinnä lasten takia. Välillä riidellään mutta on hyviäkin aikoja. Yhteistä aikaa emme voi järjestää kun suku asuu kaukana eikä ole varaa ainakaan jatkuvaan lapsenhoitajan palkkaamiseen. Vähän hullua purkaa tänne ajatuksia mutta toivottavasti joku tunnistaisi itsensä ja vastaisi miten tätä arkea jaksaa.

6

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoa päviisi

      ja eks miehelläni oli samanlaisia tuntemuksia..ja ikävä kyllä ero tuli.Meillä syntyi toinen muksu kun vanhin oli viiden ja en tiedä sitten oliko se liian suuri iäero lapsille,kun tuntui et kumpikaan meistä ei saanut mistään otetta.Oli kauhee kiire joka paikkaan,mies paljon töissä ja minä aina väsynyt.Aloin puhua muualle muutosta ja työpaikan vaihtamisesta.Mies otti oman asunnon.Aluksi oli paljon riitaa ja katkeruutta.Minä rakastin,mies ei.Nyt ollaan vietetty paljon aikaa yhdessä ja huomaan eksässäni että hän väsyy tosi paljon lasten seurassa.Hyvä olla jälkiviisas,mutta justiinsa se yhteinen aika ja vanhempien rennosti yhdessä oleminen on se tärkein pointti.Sille kun ei jäänyt aikaa,niin me aloimme voimaan huonosti.Kyllä minäkin lapsiani rakastan,mutta silti mietin et mitäpä jos sais olla yksin,niinkuin eksäni nyt.Välillä tekis mieli antaa muksut hänelle kokonaan.Mutta se on tämä yhteiskunta tällainen kiire,kiire ja olen huomannut että se kiire alkaa lapsillakin jo päiväkodissa.Meillä ei myöskään kumpikaan mummeista halunnut hoitaa että olisimme päässeet johonkin yhdessä.Anoppinikin on joskus jollekin tutulleen sanonut,ettei hänen tarvitse hoitaa..Ei tarvinnut ei,kun ei koskaan sopinut.Väsyimme pyytämään.
      Ota itsellesi se viikko tai jos teillä on lapsille hoitaja niin miksi ette lähtisi yhdessä miehesi kanssa vaikka jonnekin korpeen mökille,ilman puhelimia tai nettiä.Olisitte vain kahden.
      Jaksamista arkeen!!

      • isoja asioita

        Kiitos vastauksesta! Ikävä kuulla miten teille kävi. Minä jotenkin välillä pelkään juuri tuota eroa, toisaalta välillä toivon, että tulisi joku "oikea" , äkillinen syy erota. Tiedän, että pitäisi tehdä yhdessä jotain mutta tuo lasten hoito-ongelma on meilläkin. Isovanhemmat on sen verran iäkkäitä kaikki, että heille ei tosiaan voi viedä edes yökylään kuin maks vanhemman lapseni ja yhdeksi yöksi.
        EIkö teillä sitten ole yhteishuoltajuus, saat kai lapsesi edes välillä exällesi? Voimia sinullekin, kyllä tämä tästä. Jälkeenpäin mietitään että menipä aika nopeasti. Nyt vaan tuntuu että aika matelee joidenkin asioiden osalta.. Hyvää kevättä!


    • ewrqwer

      vaikka rankkaa onkin. Jostakin tutkimuksesta luin, että 30% vanhemmista ei tekisi lapsia jos voisi vielä valita toisin. Nykyihmiset ei yksinkertaisesti kestä enää arkea, ja mielestäni yksi syy on se, että ihmiset elää "omaa nuoruuttaan" ehkä jopa liiankin pitkään (yli 30-vuotiaina vielä bailataan joka pe /la, odotetaan elämältä jotain sinkkuelämää-ratkaisuja tms.) ja sitten on hyvin vaikea sopeutua vanhempana lapsiperheen arkeen, koska ollaan totuttu elämään liian mukavuudenhaluisesti. Suurin osa lapsiperheiden eroista on turhia ja monet jälkikäteen katuvatkin niitä kun ruuhkavuodet ovat ohi. Pitäisi muistaa, että eihän se pikkulapsiaika kestä kauan, jo murrosikäiset lapset eivät välttämättä enää halua puuhailla vanhempien kanssa! Toinen syy eroihin on varmasti elämän hektisyys kun nykyään molemmat ovat töissä, niin aikaa perheelle yms. jää vähän kun tasa-arvon nimissä molempien on luotava uraa ja saada toteuttaa itseään kun lapset ovat pieniä.

      • isoja asioita

        Tuo varmasti pitää kaikki paikkansa! Mä en ole koskaan baarielämää harrastanut mutta muuten kyllä olen aina ollut menossa ja ollut omat harrastukset. Onko teistä itsekästä ajattelua jos vaan yksinkertaisesti ottaa itelleen muutaman päivän lomia silloin tällöin? Kai se ainakin parempi olisi kuin ero. Mieheni puolesta se olis ok, ehkää mutten vaan ympäristön paineet asettaa itelle rajoja, samoin oma huonon omantunnon poteminen. Tämä ei kyllä tuo itelle ja miehelle yhteistä aikaa mutta antaa itelle voimia jaksaa.


    • Toista en halua

      Hei!
      Tulee ehkä vähän myöhässä tämä vinkki, mutta jos on lastenhoitajaan varaa yhdeksi illaksi, koittakaa toteuttaa seuraava: Eka tehkää erillään sitä, mistä ite pidätte eniten (kuntosali tai kahvilassa yksin käynti tms, ite tiedätte parhaiten mikä avartaa oloa). Ja heti sen perään tehkää jotain, mistä tykkäsitte tosi paljon tehdä yhdessä ennen kuin lapset tuli. Ehkä hotellihuone ei tule lapsiarjesta väsyneenä heti mieleen ;) mutta esim. leffassa käynti tai illallinen ravintolassa vois olla hyvä homma? Tai sitten iltakävely jossain kivassa ympäristössä, ihan mikä teistä tuntuu hyvältä. Sopikaa etukäteen, että nyt ei riidellä tai jutella liikaa käytännön asioista, vaan hellitään toista sanoin ja elein. Ihanaa tulevaisuutta teille ja paljon tsemppiä!
      Ja jos lapset rasittavat, mieti niitä (tällä hetkellä hyvin pieninä) kavereina, jotka kantavat sulle luettavaa vanhainkotiin ja joiden lapset puolestaan esittelevät sulle lemmikkikanejaan tai mitä lie sit kun ite olet rollaattorikunnossa ja mietit enimmäkseen päivisin vain sitä, mihin sairauteen kuolet vai kuoleeko naapurin Kaisa sua ennen tai jotain sellaista, ja yrität muistella mihin laitoitkaan avaimet ;D
      Ite olen 11-kk lapsen äiti ja mietin kävelynaloitustakin sillee, että no sithän se pian voikin muuttaa kotoa ;) Mutta oikeesti: omissa lapsissa on se hyvä puoli, että ne on 50% sua, niin ei ne nyt voi ihan turhia tyyppejä olla ;D Pitää siis vaan pitää peukkuja, että jälkikasvun kans on väleissä vielä sitten vanhanakin, jolloin niistä lienee eniten iloa näin aikuisperspektiivistä ;)

    • kahleet ranteissa

      mihin vertaa, vaitettavasti. Tiedän ihmisen jolla on kaikki hyvin, mm. mies joka passaa ja tekee kaikki mitä vaimoke käskee, hoitaa lapset ja kodin, äiti saa harrastaa mielinmäärin ja opiskella. Kuitenkin hänellä on tullut ahdistus/paniikkihäiriö. On äitejä, joilla ei ole yhtään mitään, ei siis mitään omaa aikaa tai apua saatavilla. Tai äitejä joitten mies ei ota osaa perheen/kodin asioihin. Kaikki on suhteellista. Mietipä miltä sinun elämäsi tuntuisi jos menettäisit senkin "vähän" mitä sinulla jo on? Itse olen ennen avioeroani viettänyt hyvinkin vapaata elämää, oli aikaa itselle ja vapaus lähteä ja tehdä mitä huvittaa, nyt kun olen ykisn en pysty. Koen että nyt olen kasvanut väkipakolla aikuiseksi, en voi ajatella pelkästään itseäni enää. Helppoa ei ole, mutta olen jotakuinkin tyytyväinen elämääni. Silloin kun sain mennä ja tulla miten halusin, olin sisimmässäni onneton ja tuuliajolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe