Niin eli opo päätti, että laittaa mut ammatinvalintapsykologille. Onko kellän kokemuksia kyseisestä? Mitä siellä tehdään, kauanko kestää jne? Niin ja mua jotenki ahistaa ajatus jostain psykologista...ei kai se ala mun koko elämää läpi tonkimaan?
Ammatinvalintapsykologi
4
2141
Vastaukset
- tapaamisen
kestosta jne. veikkaisin että about puolisen tuntia-tunti. Sen ainakin tiedän kavereiden kertomusten perusteella (ja nimityksenkin perusteella, että ammatinvalintapsykologilla mietitään juuri ammatti/koulutusasioita, kysellään mistä olet kiinnostunut ja esitetään erilaisia vaihtoehtoja sen perusteella. Ei sitä kiinnosta muu elämäntarinasi, älä huoli;)
- FEDC
Kerran tai kaksi olen joskus käynyt ammatinvalintapsykologin pakeilla, kun työkkäristä sinne ajan varasivat. Se meni niin, että ala-asteelta lähtien kyseli mistä olen silloin ollut kiinnostunut ja minkälaisia numeroita sain mistäkin oppiaineista. Taidettiinpa silloin tehdä netistäkin löytyvä ammatinvalintahuuhaa-testi joka luultavalsi ehdotti arkkitehdin tai agrologin ammattia.
Eli niillä kerroilla/kerralla kun siellä kävin saatiin ala-aste aikeiset kiinnostuksen aiheeni käytyä läpi. Koin koko homman täysin turhana, enkä usko että kukaan tuota kautta on itselleen mieluisan ammatin löytänyt. Turhaa paskaa, mutta ompahan ainakin yksi psykologi saanut työpaikan josta ei ole kenellekkään mitäään hyötyä.
- Kokemusta on...
peruskäynnit ovat 45 minuuttia, mutta mulla on usein ollut tunti 15 minuuttisia käyntejä. Mulle tehtiin tutkimukset mihin alaan soveltuisi, niistä on hyötyä jos oma ala on hakusessa. Itse kävin noi uudestaan ja mulla tarkentui tutkimus tulokset mitä ne kertoi yläasteella ollessani. On kuitenkin tullut taas uudelleen sairastuminen joten jatkokoulutus lykkääntyy mun osalta näemmä taas 3-4 vuodella. Sitten olen kai jotain lähemmäs 27-28 kunnes valmistus alaan jossa aloitin syksyllä. Sairaus vaan pakotti lopettamaan koulussa.
Ne voi psykologisilla testeillä tutkia sun vahvuudet ja sitten niiden perusteella voi katsoa itselleen parhaimman ja kiinnostavimman alan.- gagagaga
en tiedä kyllä ammatinvalintapsykologeista mutta itsellä on ainakin jo koko elämä tongittu psykologilla, ei sekään niin hirveää ole, ja olen kuitenkin vasta 15vuotias eli ei tarvitse jännittää sitä mitä psykologi kysyy 8)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52098Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101048Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773