Tallennuksen keskeytys? Laite: Topfield TF5100 PVRc HDMI

ToppariStoppaamaan

Hei!

Ostin hyvin Topfield TF5100 PVRc HDMI käytettynä, joten opaskirjaa ei ole.

Suurin osa on keksitty käytössä kokeilemalla, mutta en millään keksi,
miten voin pysäyttää ajastetun äänityksen siksi aikaa, etteivät mainokset äänity.

Eli tilanne tämä: Olen laittanut aiemmin EPG:stä äänityksen päälle.
Satunkin olemaan kotona ja katson ohjelmaa samalla kun se menee talteen kovalevylle.
Tahtoisin siis editoida pois mainokset samantien, kun olen paikalla,
ettei tarvitsisi poistaa niitä tallennuksesta jälkikäteen.

Kapula on "vanhanmallinen" sukkula, ei siis uusi suora malli.

SuurKiitos neuvoista!

9

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkään...

Ei mitenkään.

• oikein jo tuossa

• ToppariStoppaamaan
        oikein jo tuossa kirjoitti:

edellisessä vastauksessa (ei mitenkään),mutta tässä linkki ohjeisiin,jos niistä kuitenkin
        ratkaisu löytyisi:
        http://www.topfield-finland.com/fi/kayttoohjeet/

Ai ettei se Toppy sitten tuohon kykenekään vaikka melkein kaiken muun se tekeekin! =)

Ohjeita täytyykin vielä tutkia! Kiitos!

• eikö onnistukaan?

Minä luulin, että voi ajastetussa samalla lailla kuin normaalissakin tallennuksessa:

REC-nappia (se punainen) ja sitten valitset valikosta pausen ja kun haluat jatkaa, painat
        uudestaan REC ja valitset jatka.
        Pause-tilassa voit harrastaa kanavasurffaustakin eli ei ole silloinkaan pakko katsoa niitä mainoksia.

Mielestäni olen tehnyt noin, mutta jos joku väittää, ettei se onnistu, niin en kai sitten olekaan. Kokeilen uudestaan.

• Joku Muu
        eikö onnistukaan? kirjoitti:

Minä luulin, että voi ajastetussa samalla lailla kuin normaalissakin tallennuksessa:

REC-nappia (se punainen) ja sitten valitset valikosta pausen ja kun haluat jatkaa, painat
        Pause-tilassa voit harrastaa kanavasurffaustakin eli ei ole silloinkaan pakko katsoa niitä mainoksia.

Mielestäni olen tehnyt noin, mutta jos joku väittää, ettei se onnistu, niin en kai sitten olekaan. Kokeilen uudestaan.

Noin tosiaan näyttää onnistuvan ainakin 5100PVRt-mallissa! Harvoinhan tuolle käyttöä on,
        kun yleensä ei katsota silloin,kun ajastimella tallennetaan,mutta kuitenkin.

• ToppariStoppaamaan
        eikö onnistukaan? kirjoitti:

Aivan loistava neuvo!

Toimii!! =) Mutta enpä olisi arvannut tuollaisen mutkan kautta kokeilla! :D

Eli että pitääkin painaa REC -näppäintä (!) kun on jo tuo tallennus päällä..!

Sen verran olen nyt laitteesta oppinut, että siinä on mahdollisuuksia moneen, mutta toiminnot on jemmattu usein erikoisten "polkujen" taakse.

Kannattaa siis kokeilla ja kokeilla ja jollei onnistu, niin kysyä!

Kiitos hienosta neuvostasi!

• boxailua

...leikataan pois vasta jälkikäteen, tietokoneella (esim. videoredo tv suite), jos ohjelma on tarkoitus arkistoida jotenkin. Toki boxillakin voi leikata, mutta on niin epätarkka että lähtee herkästi ohjelmaakin mukana.

Normaalissa katselussa mainokset vain kelataan ohi. Vinkki: voit kelata mainokset ohi myös kaikista niistä ohjelmista, joita katsot "suorana". Laita tallennus päälle ennen ohjelman alkua, käytä 15-30 minuuttia johonkin muuhun hyödylliseen ja aloita katselu vasta sitten, samalla kun boxi vielä tallentaa ohjelman loppuosaa. Nyt voit kelailla mainoskatkot näppärästi ohi! Ohjelman päätyttyä pysäytä tallennus ja poista tiedosto... Hienoa tämä nykyaika, kun ei enää tarvitse katsella mainoksia koskaan.

• ToppariStoppaamaan

Tuohan on aivan loistava idea!

Harvemmin tulee sinällään arkistoitua, mutta joskus tallennan "varmuuden vuoksi", jollen ole paikalla. Ihan kaikkea kun ei näe vieläkään nettitelkuista tai areenoista.

Topparissa on paljon toimintoja, mutta jotkut on ollut tosi vaikea keksiä. Ovat niin monen näppäimen painelun takana. Kuten esim. se, että voi lisätä merkit ja sitten poistaa niiden väliin jäävän tallenteen esim. juuri nuo tilaa vievät mainokset tai esim. turha ohjelma, joka on äänittynyt tarpeellisen ohjelman perään, kun on unohtanut katkaista tallennuksen "kuluvan ohjelman jälkeen".

Toivottavasti joku muukin vielä saa iloa näistä vastauksista! :)

Toppyjä lienee vielä käytössä muillakin kuin minulla, joka toistaiseksi elän vielä laajakuvaputkitelevision ja tallentavan digiboksin aikaa. Tyytyväsenä =)

• Kokeillaanpas näin
        ToppariStoppaamaan kirjoitti:

Tuohan on aivan loistava idea!

Harvemmin tulee sinällään arkistoitua, mutta joskus tallennan "varmuuden vuoksi", jollen ole paikalla. Ihan kaikkea kun ei näe vieläkään nettitelkuista tai areenoista.

Topparissa on paljon toimintoja, mutta jotkut on ollut tosi vaikea keksiä. Ovat niin monen näppäimen painelun takana. Kuten esim. se, että voi lisätä merkit ja sitten poistaa niiden väliin jäävän tallenteen esim. juuri nuo tilaa vievät mainokset tai esim. turha ohjelma, joka on äänittynyt tarpeellisen ohjelman perään, kun on unohtanut katkaista tallennuksen "kuluvan ohjelman jälkeen".

Toivottavasti joku muukin vielä saa iloa näistä vastauksista! :)

Toppyjä lienee vielä käytössä muillakin kuin minulla, joka toistaiseksi elän vielä laajakuvaputkitelevision ja tallentavan digiboksin aikaa. Tyytyväsenä =)

http://www.fintop.fi/ -> tuotetuki -> käyttöohjeet -> TF 5100 PVRcHDMI suomi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67