Market Energia

mikko88_

Etsii sähkömyyjiä? Millainen firma? Millaiset tuotteet? Kokemuksia?

163

12781

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkö kauppias :)

Tuote ihan ok! kaupan teko asiakkaalle vaativaa puuhaa mutta antoisaa. suosittelen!

• Osittain tyytymätön

Laskuttaa etukäteen Lasku laskun perään 1/2 vuotta etukäteen laskuja. Käsittämätöntä. Vaikea päästä puhelimitse hoitamaan asioita.

• simonits
        Osittain tyytymätön kirjoitti:

Laskuttaa etukäteen Lasku laskun perään 1/2 vuotta etukäteen laskuja. Käsittämätöntä. Vaikea päästä puhelimitse hoitamaan asioita.

Tein sopimuksen 14.11.2011, irtisanoin sopimuksen 01.06.2011. Odotin palautukisia 19.8.2011 saakka, ei kuulunut mitään. Otin yhteyttä 12 kertaa, palautukset sain 18.11.2011. Tietysti korottomattomana.
        Että sellainen seikkailu!

• jouko50
        simonits kirjoitti:

Tein sopimuksen 14.11.2011, irtisanoin sopimuksen 01.06.2011. Odotin palautukisia 19.8.2011 saakka, ei kuulunut mitään. Otin yhteyttä 12 kertaa, palautukset sain 18.11.2011. Tietysti korottomattomana.
        Että sellainen seikkailu!

Minkä takia sinulle olisi edes mitään korkoja pitänyt maksaa. Kukaan laki pakota ei.

:)

• juristiopiskelija
        jouko50 kirjoitti:

Minkä takia sinulle olisi edes mitään korkoja pitänyt maksaa. Kukaan laki pakota ei.

Kyllä jos lain mukaan mennään niin jos palautuksia ei kohtuullisen ajan (vaihtelee, yleensä n. 2 viikkoa) kuluessa tule niin korkolain mukainen tuottokorko pitää maksaa. Se on vain vaatijan viitseliäisyydestä kiinni..

• Perinnän kautta
        juristiopiskelija kirjoitti:

Kyllä jos lain mukaan mennään niin jos palautuksia ei kohtuullisen ajan (vaihtelee, yleensä n. 2 viikkoa) kuluessa tule niin korkolain mukainen tuottokorko pitää maksaa. Se on vain vaatijan viitseliäisyydestä kiinni..

Totta. Korko pitää saada. Minä sain, ja sain 284€ oikeudenkäyntikulujavarten. Oikeudenkäyntimaksuun siitä meni 80€, kaupparekisteriotteen tilaamiseen 6€ ja ulosottomiehelle 10€. Loput jäi vaivanpalkaksi itselle.

Korotu tuli vuoden ajalta. Puolet kului odotellessa, ja toinen puoli prosessissa.

Prosessi on sinänsä varma ja vaivaton. Jos tarvitset ohjeita siinä, niin vaoin vastata mailitse lisää: [email protected]

• kolme vuotias

paljoa luottamusta herätä.. Kolmevuotias kirjoitetaan yhteen!

• huijattu

Minulle soitettiin ja tarjottiin ko. firman sähköä. Hyvin lipevästi osasi myyjä myidä tuotetta ekosähkön ja luotettavuuden varjolla. Tilasin "tarjouksen" ja firmasta luvattiin lähettää tilausvahvistus, jonka voin halutessani perua 14 vrk:n aikana. Ensimmäinen paperi, joka tuli, oli 120€ lasku ja kun lähdin selvittämään asiaa, minulle väitettiin, että minulle oli lähtenyt sovitusti tilausvahvistus ja kun en ole sitä määräajan päättymiseen mennessä perunut, on sopimus vahvistettu. Olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, mutta jos firmalla on osoittaa, että ensimmäinen kirje on lähtenyt, häviän taiston ja olen sidottu firmaan seuraavat 2v. Kyllä on huijattu olo! :o(

• just joo..

aika rankaa tekstiä veistelet.. mihinköhän tuollainen anonyymi henkilön haukkuminenkin vain perustuu..

• nepao
        just joo.. kirjoitti:

aika rankaa tekstiä veistelet.. mihinköhän tuollainen anonyymi henkilön haukkuminenkin vain perustuu..

Otin kuukausi sittenn marketin sopimuksen sähkön hinta veroineen 4,37 fortumin alueella. fortumilla yli 6 snt/kwh. Että se siitä huonosta firmasta.

• kguyruy
        nepao kirjoitti:

Otin kuukausi sittenn marketin sopimuksen sähkön hinta veroineen 4,37 fortumin alueella. fortumilla yli 6 snt/kwh. Että se siitä huonosta firmasta.

Muistatko myös käydä syksyllä ilmoittamassa,paljonko sun sähkös maksaa!!

• hyvä yhtiö
        kguyruy kirjoitti:

Siellä myydään ekosähkö edullisesti. Ainaki minä olen pitänyt. Halvempi hinta kuin muut sähköyhtiöissä! :)

• klsdf
        kguyruy kirjoitti:

Niin silloin vaihdan pois mut kannattaa noin hyvä hinta tietysti ottaa :)

• markettilainen
        klsdf kirjoitti:

Niin silloin vaihdan pois mut kannattaa noin hyvä hinta tietysti ottaa :)

koittakaa ny muistaa et vaik hinta voi talvel olla 2kk kalliimpi ku paikallinen ni siltiki loput 10kk hinta on halvempi ja eteenki kesä maksaa ittensä takas.BTW:2.46 snt/kwh veroton päivän hinta tänää!

• Varmempi tieto

Käsittääkseni kyseinen firma nimenomaan EI myy kiinteitä sopimuksia. Vähän skeptisesti suhtaudun tähän tilitykseesi.

• Kalervo.sdf
        Varmempi tieto kirjoitti:

Käsittääkseni kyseinen firma nimenomaan EI myy kiinteitä sopimuksia. Vähän skeptisesti suhtaudun tähän tilitykseesi.

lukea, kilpailijan epätoivoinen yritys. halpaa sähköä.

• Ilkka A
        Kalervo.sdf kirjoitti:

lukea, kilpailijan epätoivoinen yritys. halpaa sähköä.

Mistähän nämä sähkön myyntiyhtiöt (Market energia ja Suomen energiayhtiö) ovat saaneet yhteystietoni kun väestörekisteriä olen kieltänyt niitä luovuttamasta?

Mistähän syystä eivät kuulu Asiakkuusmarkkinointiliittoon? Olen ko. liiton kieltolistalla ja se on neljän vuoden kokemuksellani estänyt kaikki muut suoramarkkinointipuhelut paitsi nämä sähkötyrkyt.
        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/

Sähkön kuluttajahinta voi kuulostaa halvalta, mutta sähkön ekologisuus on silmänlumetta. Vesivoimaa ei rakenneta Suomeen lisää. Kaikelle vanhalla vesivoimalla tuotetulle sähkölle löytyy ostaja yleissähkönä. Jos ostat nimenomaan "vesivoimalla tuotettua täysin ekologista" sähköä, ei se lisää vesivoimalla tuotetun sähkön määrää wattiakaan. Jonkun muun ostamasta sähköstä onkin sitten hieman suurempi osuus fossiilisilla polttoaineilla ja ydinvoimalla tuotettua.

Ekologisin ja halvin vaihtoehto on kulutuksen vähentäminen.

• Jaarne111
        Ilkka A kirjoitti:

Mistähän nämä sähkön myyntiyhtiöt (Market energia ja Suomen energiayhtiö) ovat saaneet yhteystietoni kun väestörekisteriä olen kieltänyt niitä luovuttamasta?

Mistähän syystä eivät kuulu Asiakkuusmarkkinointiliittoon? Olen ko. liiton kieltolistalla ja se on neljän vuoden kokemuksellani estänyt kaikki muut suoramarkkinointipuhelut paitsi nämä sähkötyrkyt.
        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/

Sähkön kuluttajahinta voi kuulostaa halvalta, mutta sähkön ekologisuus on silmänlumetta. Vesivoimaa ei rakenneta Suomeen lisää. Kaikelle vanhalla vesivoimalla tuotetulle sähkölle löytyy ostaja yleissähkönä. Jos ostat nimenomaan "vesivoimalla tuotettua täysin ekologista" sähköä, ei se lisää vesivoimalla tuotetun sähkön määrää wattiakaan. Jonkun muun ostamasta sähköstä onkin sitten hieman suurempi osuus fossiilisilla polttoaineilla ja ydinvoimalla tuotettua.

Sain mahtavaan hintaan sähköä 4,12 snt/kwh. :)

• your nightmare!!!!
        Ilkka A kirjoitti:

suoraa sanottuna aika surkee markkinointi kielto ku joudut siitä itte ilmoittamaan. ainoo toimiva on se kun soitan asiakkaalle niin puhelu päättyy heti siihen ku automaatti vastaaja sanoo seuraavat sanat "valitsemaasi numeroon ei oteta puheluja" joten kannattais ensi vähä miettii minkä markkina kielon otat! ja tosiaan numerot on ihan julkisesta sähkö rekisteristä otettuja. ei me oikeasti sua haluta häiriä mutta hanki nyt jo kunnon kielto ja laita vaik numero salasek ni ei sun tarttee enää kuunnella rahan säästö tarjouksia.

• huijattu
        just joo.. kirjoitti:

Ikävä kyllä omaan kokemukseen. Olin todellakin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja moneen otteeseen ko. firmaan. Onnekseni voin nyt kertoa, että tällä viikolla sain useiden yhteydenottojen jälkeen purettua (toivon mukaan) sähkösopimuksen. Tapaukseni meni lopulta johtajalle, joka kait päätöksen teki... Vaihtavat sopimuksen takaisin vanhalle sähköfirmalle.

Periaatteestakaan en vaihda ko. firmaan, koska jos luvataan lähettää tilauspapereita ja ensimmäinen kirje mikä koskaan saapuu on lasku, on toiminnassa jotain hämärää. Sen huomasin, myös useiden yhteydenottojen saatossa, että asiakaspalvelu antoi myös hämäriä/tyhjää tietoja. Toivon, että muilla olisi mukavampia kokemuksia ko. firmasta, muutoin ei firma kestä tässä kilpailua täynnä olevassa yhteiskunnassa. Hyvää kesän alkua!

• Ilkka A
        your nightmare!!!! kirjoitti:

suoraa sanottuna aika surkee markkinointi kielto ku joudut siitä itte ilmoittamaan. ainoo toimiva on se kun soitan asiakkaalle niin puhelu päättyy heti siihen ku automaatti vastaaja sanoo seuraavat sanat "valitsemaasi numeroon ei oteta puheluja" joten kannattais ensi vähä miettii minkä markkina kielon otat! ja tosiaan numerot on ihan julkisesta sähkö rekisteristä otettuja. ei me oikeasti sua haluta häiriä mutta hanki nyt jo kunnon kielto ja laita vaik numero salasek ni ei sun tarttee enää kuunnella rahan säästö tarjouksia.

Nyt en ihan täysin ymmärtänyt edellisen kirjoittajan pointtia. Voisiko joku selventää niin että yksinkertaisempikin ymmärtää?

Jos laitan vastaajaan viestin "valitsemaasi numeroon ei oteta puheluja", eikö se silloin koske myös vaimoani ja ystäviäni? Turha kai pitää vastaajaa kun voi yhtä hyvin sulkea liittymän - tulee halvemmaksikin.

Ja niistä markkinakielloista: ASML:n kielto on melkein ilmainen (0,39c/min ppm, puhelu vie noin minuutin) ja on purrut kohdallani KAIKKIIN muihin paitsi näihin sähkömyyjiin - mielestäni hinta-laatusuhde on niin hyvä että olen valmis suosittelemaan sitä kaikille. Sähkönmyyjille esittäisin kysymyksen: kun lähes kaikki muut vastuulliset telemarkkinoijat Suomessa kuuluvat ASML:n, mikseivät sähkönmyyjät kuulu? Luulisi olevan sekä asiakkaan että myyjän etu ettei ei-toivottuja puheluita tule.

"Your nightmare!!!" ehdottaa kunnon kiellon hankkimista. Voisitko vinkata, mistä saan täysin kattavan telemarkkinointikiellon joka ei rajoita tavoitettavuuttani (esim. ystävät, sukulaiset, asiakkaani) kuten salainen numero tekee? Voisiko joku myös vinkata, mistä pääsen tutustumaan tuohon julkiseen sähkörekisteriin - ainakin puhelinnumeroni haluan sieltä pois.

Huomaan että tätä viestiketjua seuraa moni telemarkkinointialalla työskentelevä, mikä on hyvä asia. En ole ottanut osaa keskusteluun heittääkseni lokaa kenenkään päälle vaan saadakseni ja jakaakseni asiallista tietoa joka hyödyttää kaikkia osapuolia, myös myyjiä. En minäkään tahdo tuhlata hyvää tarkoittavan myyjän aikaa saati tuottaa pettymystä.

Sain muuten tuon mainitsemani ASML:n kieltonumeron puhelinmyyjältä. Erinomaista palvelua josta molemmat osapuolet hyötyivät!

Cheers!

• AsiaPena
        huijattu kirjoitti:

Ikävä kyllä omaan kokemukseen. Olin todellakin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja moneen otteeseen ko. firmaan. Onnekseni voin nyt kertoa, että tällä viikolla sain useiden yhteydenottojen jälkeen purettua (toivon mukaan) sähkösopimuksen. Tapaukseni meni lopulta johtajalle, joka kait päätöksen teki... Vaihtavat sopimuksen takaisin vanhalle sähköfirmalle.

Periaatteestakaan en vaihda ko. firmaan, koska jos luvataan lähettää tilauspapereita ja ensimmäinen kirje mikä koskaan saapuu on lasku, on toiminnassa jotain hämärää. Sen huomasin, myös useiden yhteydenottojen saatossa, että asiakaspalvelu antoi myös hämäriä/tyhjää tietoja. Toivon, että muilla olisi mukavampia kokemuksia ko. firmasta, muutoin ei firma kestä tässä kilpailua täynnä olevassa yhteiskunnassa. Hyvää kesän alkua!

Hmm. Mahtaiskohan jokainen yhtiö tehdä joskus virheitä.
        Miksi et kehu että sait asian korjattua. Aika hölmöä tulla jauhamaan tänne tollasta.
        Ihme homma. Ei sullakaan kaikki varmaan ihan kotona oo vai onko?

• Getyafactsstraights
        Ilkka A kirjoitti:

Market energia ei edes kauppaa pelkkää vesivoimaa se on käsittääkseni suomen energiayhtiöitten "myyntikikka". Et voi puhua kahdesta täysin eri firmasta että he kauppaavat samalla tavalla samaa tuotetta koska ihan erilaisista tuotteistahan tässä on kysymys. Ja pitäähän se paikkansa että jos joku vaihtaa ekosähköön sitä tuotetaan sen verran enemmän ja "fossilisähköä" sen verran vähemmän. Asiakkuusmarkkinointiliitto my arse :) jos ottaisit asioista hiukan enemmän selvää tietäisit että crusoe lista on ainut toimiva suoramarkkinointikielto..En tiedä verottaako tuo kyseinen markkinointikielto sulta hintaa mutta onnee siihen :)

• myyntineuvottelija
        Ilkka A kirjoitti:

Nyt en ihan täysin ymmärtänyt edellisen kirjoittajan pointtia. Voisiko joku selventää niin että yksinkertaisempikin ymmärtää?

Jos laitan vastaajaan viestin "valitsemaasi numeroon ei oteta puheluja", eikö se silloin koske myös vaimoani ja ystäviäni? Turha kai pitää vastaajaa kun voi yhtä hyvin sulkea liittymän - tulee halvemmaksikin.

Ja niistä markkinakielloista: ASML:n kielto on melkein ilmainen (0,39c/min ppm, puhelu vie noin minuutin) ja on purrut kohdallani KAIKKIIN muihin paitsi näihin sähkömyyjiin - mielestäni hinta-laatusuhde on niin hyvä että olen valmis suosittelemaan sitä kaikille. Sähkönmyyjille esittäisin kysymyksen: kun lähes kaikki muut vastuulliset telemarkkinoijat Suomessa kuuluvat ASML:n, mikseivät sähkönmyyjät kuulu? Luulisi olevan sekä asiakkaan että myyjän etu ettei ei-toivottuja puheluita tule.

"Your nightmare!!!" ehdottaa kunnon kiellon hankkimista. Voisitko vinkata, mistä saan täysin kattavan telemarkkinointikiellon joka ei rajoita tavoitettavuuttani (esim. ystävät, sukulaiset, asiakkaani) kuten salainen numero tekee? Voisiko joku myös vinkata, mistä pääsen tutustumaan tuohon julkiseen sähkörekisteriin - ainakin puhelinnumeroni haluan sieltä pois.

Huomaan että tätä viestiketjua seuraa moni telemarkkinointialalla työskentelevä, mikä on hyvä asia. En ole ottanut osaa keskusteluun heittääkseni lokaa kenenkään päälle vaan saadakseni ja jakaakseni asiallista tietoa joka hyödyttää kaikkia osapuolia, myös myyjiä. En minäkään tahdo tuhlata hyvää tarkoittavan myyjän aikaa saati tuottaa pettymystä.

Sain muuten tuon mainitsemani ASML:n kieltonumeron puhelinmyyjältä. Erinomaista palvelua josta molemmat osapuolet hyötyivät!

Cheers!

voi olla yksi paikka mistä numerosi on löytynyt. joten soita iha reippaasti fonectal ja kysy löytyykö numerosi heiltä ja jos löytyy niin poista sieltä. saman vinkin haluaisin antaa vanhemmille jotka avaavat jo nykyään 5v lapsilleen liittymiä että laittaisivat numerot salaisiksi. on kiva kuunella kun on soittanut vahingossa soittanut lapselle ja lapsi antaa puhelimen vanhemmal ni olen joutunut kuulemaan kunniani. (eteenki isät ovat pahempia. ajattelen päässäni että he pitävät minua jo ihan pedofiilinä kun vahingossa soitan heidän 5v tyttärelleen)

• marketta 0

meille kävi sama juttu!
        Soittivat MARKET ENERGIASTA ja sanoivat lähettävänsä tarjouksen jonka perusteella voin päättää jos haluan tilata sähkön heiltä.
        seuraavaksi tuli pelkästään lasku lyhyellä eräpäivällä... soitin perään, sanoivat että olivat oman tietonsa mukaan lähettäneet tarjouksen ja siinä oli 14 päivän peruutusaika (josta ei ollut mitään puhetta aiemmin) ja
        nyt on mahdollista irtisanoutua vain kirjallisesti... lisätyötä ja huijattu olo.

• Citykani72
        marketta 0 kirjoitti:

meille kävi sama juttu!
        Soittivat MARKET ENERGIASTA ja sanoivat lähettävänsä tarjouksen jonka perusteella voin päättää jos haluan tilata sähkön heiltä.
        seuraavaksi tuli pelkästään lasku lyhyellä eräpäivällä... soitin perään, sanoivat että olivat oman tietonsa mukaan lähettäneet tarjouksen ja siinä oli 14 päivän peruutusaika (josta ei ollut mitään puhetta aiemmin) ja
        nyt on mahdollista irtisanoutua vain kirjallisesti... lisätyötä ja huijattu olo.

sopimuspapereita jo kuulunut. Itselläni sama homma. Lasku tuli ensin. Kysyin sopimuksesta sähköpostilla ja ME:n tietojen mukaan sopimus oli lähetetty. Varmistelivat onko osoite oikein (johon lasku siis tuli...). Reilun viikon kuluttua soitin ja kysyin onko toiveita saada se sopimus pian, silloin kerrottiin, että sopimusten tulostaminen menee maanantaille (28.6.). Tänään vissiin pitää kysellä taas...

• kuis o ?
        hyvä yhtiö kirjoitti:

Siellä myydään ekosähkö edullisesti. Ainaki minä olen pitänyt. Halvempi hinta kuin muut sähköyhtiöissä! :)

EI OLE OLEMASSAKAAN ! Ihan samaa sähkö se kaikki on. Vai onko sinulle laitettu uudet sähköjohdot joita myöten se ekosähkö tulee !

• Orwell 84
        Ilkka A kirjoitti:

Cheers!

Osta Pre paid liittymä.Saat puhelinnumeron johon ei markkinointihenkilö soita.Ainakaan ihan heti.Sitte ku lataat automaatilla siihen ekan kerran puheaikaa ni tieto numerosta ja kelle se kuuluu lähtee maailmalle.Taiku maksat normaalisti puhelinlaskusi verkossa teet numerostasi vapaata riistaa.

• Osaan Lukea

AIka heikosti olet tainnut asiaan perehtyä, Market Energian soppari on toistaiseksivoimassaoleva, EIKÄ mikään määräaikanen, jolla muut firmat pakottaa asiakkaat pysymään heillä. Miten sähkö voi olla noin outo asia ihmisille, vaikka jokainen sitä päivittäin käyttää ja jokaiselle se kotiin tulee...?

• asiasta tietävä!!!
        Ilkka A kirjoitti:

Numerosi ei ole salainen ---->
        niin fonecta antaa yhteystietosi kun kuka vain kysyy!!!!!

• SUUTTUNUT ME:HEN

Minulle samoin soitettiin tästä kyseisestä Market Energia -sähkönmyyntifirmasta. Sähkönmyyntisopimus tehtiin puhelimitse, sanoivat nauhoittavansa puhelun, ja että sopimus olisi heti voimassa, jollen peruisi sitä 14 pv:n kuluttua siitä, kun sopimus on tullut postissa kotiin. Sopimuksen olisi pitänyt tulla 1 vkon kuluttua puhelusta, mutta mitään sopimusta ei ole näkynyt eikä kuulunut ??? Market Energian myyntipuhelusta on kulunut jo 3 vkoa. Soitin tähän samaiseen firmaan sitten 2 vkon jälkeen puhelusta ja ilmoittivat siellä, että heidän faileistaan ei löydy mitään tietojani mistään sopimuksesta ja että he käyttävät ulkopuolisia myyjiä. Olen myös soittanut Helsingin Energiaan ja kysellyt sieltä onko sinne tullut mitään siirtoilmoituksia heille, ei kuulemma ole tullut, kyselin sitten heiltä voivatko he estää pyynnöstäni siirron tapahtumista, sitä he eivät kuulenna pysty tekemään. Olen sitten myöhemmin yrittänyt soittaa useamman kerran tähän Market Energia -firmaan, mutta puhelut eivät mene läpi asiakaspalveluun jostain kumman syystä ???? Miten tällaisen sopimuksen pystyy perumaan, jos Market Energia ei vastaa puheluihin, eikä lähetä edes sopimuspaperia kotiin luettavaksi, jotta tietäisi edes mitä siinä lukee ??? Kyllä tällaiseen kuluttaja-asiamiehen pitäisi ottaa kantaa. Kuulin, että tämä kyseinen firma on ollut kuulemma oikeudessa näiden sähkönmyyntisopimustensa takia. Market Energian nettisivuilla toimitusjohtajakin näyttäisi olevan mustalaisten sukua ulkonäön perusteella. Lehdissä on kuulemma ollut myös negatiivisia kirjoituksia tästä samaisesta firmasta. Harmittaa, kun en ole vain saatunut itse niitä näkemään. Tässä tulee mieleen, että huijari on käynyt kalastelemassa henkilötietoja ja aikoo kaupata niitä eteenpäin. Kyllä harmittaa.

• Näin se menee
        SUUTTUNUT ME:HEN kirjoitti:

Minulle samoin soitettiin tästä kyseisestä Market Energia -sähkönmyyntifirmasta. Sähkönmyyntisopimus tehtiin puhelimitse, sanoivat nauhoittavansa puhelun, ja että sopimus olisi heti voimassa, jollen peruisi sitä 14 pv:n kuluttua siitä, kun sopimus on tullut postissa kotiin. Sopimuksen olisi pitänyt tulla 1 vkon kuluttua puhelusta, mutta mitään sopimusta ei ole näkynyt eikä kuulunut ??? Market Energian myyntipuhelusta on kulunut jo 3 vkoa. Soitin tähän samaiseen firmaan sitten 2 vkon jälkeen puhelusta ja ilmoittivat siellä, että heidän faileistaan ei löydy mitään tietojani mistään sopimuksesta ja että he käyttävät ulkopuolisia myyjiä. Olen myös soittanut Helsingin Energiaan ja kysellyt sieltä onko sinne tullut mitään siirtoilmoituksia heille, ei kuulemma ole tullut, kyselin sitten heiltä voivatko he estää pyynnöstäni siirron tapahtumista, sitä he eivät kuulenna pysty tekemään. Olen sitten myöhemmin yrittänyt soittaa useamman kerran tähän Market Energia -firmaan, mutta puhelut eivät mene läpi asiakaspalveluun jostain kumman syystä ???? Miten tällaisen sopimuksen pystyy perumaan, jos Market Energia ei vastaa puheluihin, eikä lähetä edes sopimuspaperia kotiin luettavaksi, jotta tietäisi edes mitä siinä lukee ??? Kyllä tällaiseen kuluttaja-asiamiehen pitäisi ottaa kantaa. Kuulin, että tämä kyseinen firma on ollut kuulemma oikeudessa näiden sähkönmyyntisopimustensa takia. Market Energian nettisivuilla toimitusjohtajakin näyttäisi olevan mustalaisten sukua ulkonäön perusteella. Lehdissä on kuulemma ollut myös negatiivisia kirjoituksia tästä samaisesta firmasta. Harmittaa, kun en ole vain saatunut itse niitä näkemään. Tässä tulee mieleen, että huijari on käynyt kalastelemassa henkilötietoja ja aikoo kaupata niitä eteenpäin. Kyllä harmittaa.

Ensinnäkin mikään puhelinsoppari ei ole ikinä voimassa HETI, vaan ensin tulee sopparit postissa kotiin, sitten on 2 viikkoa lakisääteistä harkinta-aikaa ja vasta sitten soppari voi lain mukaan astua voimaan. Kannattais ottaa asioista selvää ja kuunnella mitä kerrotaan netissä räyhäämisen sijaan. Kaikki sähköntoimittajat käyttää ulkoistettuja kampanjoita, MYÖS Helsingin energia. Jos kyseisessä puhelussa tehty äänitallenne on puutteellinen, se ei etene ja sehän on muuten vaan asiakkaan turva, tarkka systeemi kun karsii puutteelliset puhelinsopparit pois.

• simpatti
        AsiaPena kirjoitti:

Hmm. Mahtaiskohan jokainen yhtiö tehdä joskus virheitä.
        Miksi et kehu että sait asian korjattua. Aika hölmöä tulla jauhamaan tänne tollasta.
        Ihme homma. Ei sullakaan kaikki varmaan ihan kotona oo vai onko?

AsiaPena - otat kärkkäästi kantaa asiaan jota et tunne. Tämän Market Energia Sähkömyynti Oy:n puhelinmyyjä soitti minulle tammikuun alussa ja sovimme että hän lähettää minulle tarjouksen joka minulla on oikeus peruuttaa kahdessa viikossa saapumisesta jos haluan. Kun tarjous tuli kuukauden päästä oli se nimeltään Sähkönmyyntisopimuksen vahvistus joka minulla oli oikeus peruuttaa jos vahvistus tai sopimus olivat sopimuksenvastaisia. Peruutin sopimuksen 3 päivän kuluttua yhtiön sähköpostiin ja pyysin vahvistamaan peruutuksen. Kuluttajansuojalaki kun antaa etämyynnistä kuluttajalle oikeuden peruuttaa palvelunosto tai tavaranosto kahden viikon kuluessa syitä esttämättä. Peruutusta ei vahvistettu vaan 3 viikon päästä tuli 3 kuukauden energialasku, koko laskutuskausi pitäisi maksaa etukätee, se jopa erääntyy ennen laskutuskauden alkua. Tästäkin laskusta reklamoin yhtiötä sähköpostiin ja vaadin hyvitettä. Vastausta eikä hyvitettä ole tullut ja lasku erääntyy ensi viikolla. Laskua en eio maksaa koska minua on totaalisesti harhaanjohdettu jo alkumetreillä. Jää nähtäväksi kuinka asiaan suhtautuu IJ Maksuvalvonta (Intrum Justitia). Tänään luin verkkolehdistä että Kuluttajavirastoon on tehty noin 300 yhteydenottoa tämän sähkönmyyntiyhtiön epäilyttävistä puuhista. Suosittelen AsiaPenaa lukemaan lehtiä enemmän kuin kirjoittelemaan tietämättömänä keskustelupalstoille.

• JL
        hyvä yhtiö kirjoitti:

Sähkön hinta ja perusmaksu korkeammat kuin edellisellä toimittajallani, joka oli Helsingin Energia. Hinta oli aivan muuta kuin mitä sovittiin puhelin myynnin yhteydessä, eli 7.38 snt/kWh ja puhuimme 5 snt alkuisesta hinnasta. Nauhoituksen aikana ei hinnasta puhuttu mitään, joten häviän mahdollisen kiistan hinnasta. Mittarin lukemat eivät kiinnosta, mutta silti lasku tuii kolmen kuukauden jaksossa, eli maksan samasta sähköstä todennäköisesti kahdelle firmalle täyden hinnan, ainakin jonkin jakson, tai sitten käydään kalliisti oikeutta ja hävitään. Yhteyttä ei saa sähköpostilla, eikä puhelimella. Olen varmuudella laittanut käteni kyynärpäitä myöden paskaan Market Energia kanssa. Asiakas suhteestamme tulee karvas ja lyhyt.

• taim €
        simpatti kirjoitti:

AsiaPena - otat kärkkäästi kantaa asiaan jota et tunne. Tämän Market Energia Sähkömyynti Oy:n puhelinmyyjä soitti minulle tammikuun alussa ja sovimme että hän lähettää minulle tarjouksen joka minulla on oikeus peruuttaa kahdessa viikossa saapumisesta jos haluan. Kun tarjous tuli kuukauden päästä oli se nimeltään Sähkönmyyntisopimuksen vahvistus joka minulla oli oikeus peruuttaa jos vahvistus tai sopimus olivat sopimuksenvastaisia. Peruutin sopimuksen 3 päivän kuluttua yhtiön sähköpostiin ja pyysin vahvistamaan peruutuksen. Kuluttajansuojalaki kun antaa etämyynnistä kuluttajalle oikeuden peruuttaa palvelunosto tai tavaranosto kahden viikon kuluessa syitä esttämättä. Peruutusta ei vahvistettu vaan 3 viikon päästä tuli 3 kuukauden energialasku, koko laskutuskausi pitäisi maksaa etukätee, se jopa erääntyy ennen laskutuskauden alkua. Tästäkin laskusta reklamoin yhtiötä sähköpostiin ja vaadin hyvitettä. Vastausta eikä hyvitettä ole tullut ja lasku erääntyy ensi viikolla. Laskua en eio maksaa koska minua on totaalisesti harhaanjohdettu jo alkumetreillä. Jää nähtäväksi kuinka asiaan suhtautuu IJ Maksuvalvonta (Intrum Justitia). Tänään luin verkkolehdistä että Kuluttajavirastoon on tehty noin 300 yhteydenottoa tämän sähkönmyyntiyhtiön epäilyttävistä puuhista. Suosittelen AsiaPenaa lukemaan lehtiä enemmän kuin kirjoittelemaan tietämättömänä keskustelupalstoille.

Olen joutunut aivan samanlaiseen liemeen kanssasi. Saa nähdä saanko maksamanii kolmenkuukauden lasketusta senttiäkään takaisin.Summa oli pilviä hipova.Samanlaisilla ehdoilla luvattiin kauniisti.Lasku tuli yllätykseksi
        kolmeltakuukaudelta.

• piupaupou11111
        JL kirjoitti:

Sähkön hinta ja perusmaksu korkeammat kuin edellisellä toimittajallani, joka oli Helsingin Energia. Hinta oli aivan muuta kuin mitä sovittiin puhelin myynnin yhteydessä, eli 7.38 snt/kWh ja puhuimme 5 snt alkuisesta hinnasta. Nauhoituksen aikana ei hinnasta puhuttu mitään, joten häviän mahdollisen kiistan hinnasta. Mittarin lukemat eivät kiinnosta, mutta silti lasku tuii kolmen kuukauden jaksossa, eli maksan samasta sähköstä todennäköisesti kahdelle firmalle täyden hinnan, ainakin jonkin jakson, tai sitten käydään kalliisti oikeutta ja hävitään. Yhteyttä ei saa sähköpostilla, eikä puhelimella. Olen varmuudella laittanut käteni kyynärpäitä myöden paskaan Market Energia kanssa. Asiakas suhteestamme tulee karvas ja lyhyt.

täällä sama homma

• joket2233
        JL kirjoitti:

Täällä myös sama homma.
        KULUTTAJAVIRASTOON otin yhteyttä ja siellä sanottiin että mikäli monet ottaa yhteyttä samasta asiasta ,asia viedään eteen päin. eli valituksia kehiin vaan!

• yksi petetty
        joket2233 kirjoitti:

Täällä myös sama homma.
        KULUTTAJAVIRASTOON otin yhteyttä ja siellä sanottiin että mikäli monet ottaa yhteyttä samasta asiasta ,asia viedään eteen päin. eli valituksia kehiin vaan!

Älkää vain erehtykö sotkeentumaan tämän puljun sähkösopimukseen! Peruttua ei saa millään, sähköpostiosoite ei käytössä, puheluihin ei vastata. Saa nähdä onnistuuko kirjallinenkaan peruminen. (onkohan postiosoitekkaan käytössä)

• huijausta...
        joket2233 kirjoitti:

Täällä myös sama homma.

Täällä sama homma. Häiritsevät työaikaan. Sanovat toimittavansa tilausvahvistuksen ja olisi 2 viikon aikana mahdollista perua jos ei toimitus miellytä. Sitten tuli vahvistus n. 12 päivän kuluttua. Siitä sitten perumaan kun alkoi "epäillyttää" heidän toimintansa. Ymmätys, että eri kuukausina eri % kulutuksesta laskutetaan ei siis tasalaskutus. Sitten laskukin tuli heti vahvistuksen perään vaikka olin jo ilmoittanut 2-3 s-postilla etten ole kiinnistunut. Puhelimeen ei vastata jne. Ensiviikolla olen yhteydessä kuluttajavirastoon...

• myös petetty
        yksi petetty kirjoitti:

Älkää vain erehtykö sotkeentumaan tämän puljun sähkösopimukseen! Peruttua ei saa millään, sähköpostiosoite ei käytössä, puheluihin ei vastata. Saa nähdä onnistuuko kirjallinenkaan peruminen. (onkohan postiosoitekkaan käytössä)

On firma, johon ei saa yhteyttä. Laskuja kyllä tulee etukäteen. Vähän ihmettelen, että Suomesta ei löydy tahoa, joka voisi lopettaa tällaisen puuhastelun! Ei kannata etukäteen maksella, vaan ainoastaan siltä osin kuin on jo sähköä kuluttanut. Tällaiset ovat sähkön myyntiehdot.

• antiikkikauppias

ihan näin kohteliaasti kysyttynä, (enkä puolusta market energiaa millään tavalla) niin sullehan sanottiin että sulla on 14 vrk kuluttajasuojalain mukaan ilmoittaa kerran sähköpostilla tai puhelimitse, jos et halua että sähköntoimittaja vaihtuu. ja eikö tuokin sähkösopimus ole kokoajan toistaiseksi voimassa oleva ? että kilpailutusetu säilyy yms ? mulla ei oo ollu koskaan ongelmia minkään tälläisten kanssa, kunhan kuuntelet tarkkaan mitä sanotaan ja luet paperit kunnolla

sähköistä kesää sinulle!

• Kokemusta on myös
        simpatti kirjoitti:

VAROKAA KO: YHTIÖTÄ!!!! Tein määräaikaisen sopimuksen ko. Market Energian kanssa. Eivät pitäneet sopimustaan, vaikka olin saanut sopimusvahvistuksen kirjallisena. Minulle tulleet laskut eivät ole olleet sopimuksemme mukaisia, eikä sopimusmuutoksista ole ilmoitettu minulle. Normaalisti niistä pitää ilmoittaa kuukautta aikaisemmin asiakkaalle ja asiakkaalla tulee olla oikeus muutosten hyväksymiseen tai sopimuksen irtisanomiseen. Reklamoitu laskuista ja sopimusrikkomuksesta sekä otettu yhteys kuluttajasuojaan. Todella hämärä ja epämääräinen yhtiö, jossa ei ole mitään asiakaspalvelua käytännössä, eikä vastauksia saa kuin epämääräisinä. EPÄREHELLISTÄ TOIMINTAA!!!

• millainen paikka?

Kaikki puhuu vain siitä mitä sähköä sieltä saa. Millainen kyseinen firma on työnantajana???

• Maukumou

• Sähkökauppias
        Maukumou kirjoitti:

Kyl on ihme ku ei ihmisiä rahan säästö kiinnosta. Eräskin kuusamolainen maatilan isäntä kieltäyty 340 euron vuosi sästöstä XD

• Metsän Rölli

Hyvä tuote tämä ekosähkö! Sähköpörssin keskihintaan perustuva vuotuinen sähkölaskun (käyttösähkön osan) säästö toistakymmentä prosenttia keskimäärin kautta Suomen! Eikä määräaikaisuutta, mikä tuo vapauden tunteen kilpailuttaa sähkö taas kun siltä tuntuu!!

• Asiakkaaksi

Aivan sama konsepti kuin Suomen Energiayhtiöllä, pelkkää säästöä! Onko nää samaa yhtiötä?

• Jugaa.
        Asiakkaaksi kirjoitti:

Aivan sama konsepti kuin Suomen Energiayhtiöllä, pelkkää säästöä! Onko nää samaa yhtiötä?

Tutkin tuossa Market Energiaa ja Suomen Energiayhtiötä ja totesin yrityksien olevan täysin erilaiset.
        Joten en ymmärrä mihin väitteesi perustuvat.

• rtöaognuiqporgn
        Jugaa. kirjoitti:

Tutkin tuossa Market Energiaa ja Suomen Energiayhtiötä ja totesin yrityksien olevan täysin erilaiset.

kyllä tätä firman keskustelua plussataan!!! -jotain voi päätellä vastaajista?

• höpölöpöhöö
        Jugaa. kirjoitti:

Suomen energiayhtiö on ruottalaisen svergie energi bolaagetin tytär yhtiö ja market energia on norjalaisen vitel as'n yrityksen suomeen tuotu idea. koittakaa otta asioista selvää enneku väitätte samaks yhtiöks ku joku sey joka huijaa ihmisiä yli hinnoitelemalla sähköllä 6kk hintatakuun jälkeen.

• Selvittelyäkö?
        höpölöpöhöö kirjoitti:

Suomen energiayhtiö on ruottalaisen svergie energi bolaagetin tytär yhtiö ja market energia on norjalaisen vitel as'n yrityksen suomeen tuotu idea. koittakaa otta asioista selvää enneku väitätte samaks yhtiöks ku joku sey joka huijaa ihmisiä yli hinnoitelemalla sähköllä 6kk hintatakuun jälkeen.

niin selviää että SEY:n takana EBS Ruotsista ja sen omistajina on myös Norjalainen vanha yhtiö jonka omistajana näyttää olevan myös ihan Suomalainen Fortum.

• 7+11
        Selvittelyäkö? kirjoitti:

niin selviää että SEY:n takana EBS Ruotsista ja sen omistajina on myös Norjalainen vanha yhtiö jonka omistajana näyttää olevan myös ihan Suomalainen Fortum.

Kaiken pahan alku on siis fortum!?

Missään nimessä ei siis sähköä seyltä tai market energialta!

• PATEpostio
        7+11 kirjoitti:

Kaiken pahan alku on siis fortum!?

Missään nimessä ei siis sähköä seyltä tai market energialta!

Siis oot oikees tietenkin fortum on pahan alku ja juuri :)

• Sähköosake
        PATEpostio kirjoitti:

Siis oot oikees tietenkin fortum on pahan alku ja juuri :)

Ei hitto mitä porukkaa...
        Fortum ei ole pahan alku eikä juuri, eikä myöskään market energia...
        Pahan alku ja juuri olette te, jotka ei näe minkäänlaisessa asiassa, oli kyseessä sitten sähkönkilpailutus tai vaikkapa mikä tahansa kilpailutus maailmassa mitään hyvää..
        einsteinkin sanoi, että se joka ei tutki asiaa alkujuurista lähtien ei asiasta myöskään mitään ymmärrä.. eli alkujuuri sähkönkilpailutuksessakin alkoi yli 10 vuotta sitten, kuinka moni teistäkään tietää edes mistä koostuu sähkön siirtohinta... perusjuttuja... mutta tiedän, että 95% näihin keskusteluihin osallistuneista ei sitä tiedä... ja 99% keskusteluihin osallistuneista, ei ymmärrä nordpool sähköpörssistä paskaakaan... ja 100% ei tiedä miten nordpool käyttäytyy, eli miksi se on vuodessa se 1,5kk hieman kalliimpaa sähköä... ja pikku pointti, ei todellakaan johdu kylmästä ilmasta...
        kertokaas nyt ihmeessä, että mitä oikeasti tiedätte sähköyhtiöistä ja mihin heidän sähkön hinnoittelut perustuvat ? ? ?
        Kertokaa ? ? ?

• Kiitosteille
        Sähköosake kirjoitti:

Ei hitto mitä porukkaa...
        Fortum ei ole pahan alku eikä juuri, eikä myöskään market energia...
        Pahan alku ja juuri olette te, jotka ei näe minkäänlaisessa asiassa, oli kyseessä sitten sähkönkilpailutus tai vaikkapa mikä tahansa kilpailutus maailmassa mitään hyvää..
        einsteinkin sanoi, että se joka ei tutki asiaa alkujuurista lähtien ei asiasta myöskään mitään ymmärrä.. eli alkujuuri sähkönkilpailutuksessakin alkoi yli 10 vuotta sitten, kuinka moni teistäkään tietää edes mistä koostuu sähkön siirtohinta... perusjuttuja... mutta tiedän, että 95% näihin keskusteluihin osallistuneista ei sitä tiedä... ja 99% keskusteluihin osallistuneista, ei ymmärrä nordpool sähköpörssistä paskaakaan... ja 100% ei tiedä miten nordpool käyttäytyy, eli miksi se on vuodessa se 1,5kk hieman kalliimpaa sähköä... ja pikku pointti, ei todellakaan johdu kylmästä ilmasta...
        kertokaas nyt ihmeessä, että mitä oikeasti tiedätte sähköyhtiöistä ja mihin heidän sähkön hinnoittelut perustuvat ? ? ?
        Kertokaa ? ? ?

siinä oli asia teksti.

• p3ll3

• lolXDlolXD

• Parempi mieli :)
        lolXDlolXD kirjoitti:

Vähänkö vanha toi vihdin uutiset juttu :p

Ootte oikeesti säälittäviä. Mitä te siel vingutte. Jos joku tarjoo jotain ni sanokaa EI! Itselläni salainen numero ja kaikki estot, silti jotkut lehtimyyjät soittaa ympäri suomea??!! Ja miks.. Ku tietäis? Mut sanon niille reippaasti ei ni lopettavat puhelun. Eikä se niin hitosti omaa alämän aikaa vie. Älkää olko niin saatanan lapsellisia.
        Jonku hiton puhelinnumeron saa mistä vaan, jos itse tyhmyyttään kerrankin sen nettiin antaa, sehän levii kun kulovalkea...! Elämä on... Nauttikaa älkääkä aina etsikö negatiivistä joka asiasta!!
        Vaikka ehkä se elämän suola on jollain vaan haukkua kaikkea ja sanoa pelkkää pahaa tutustumatta kunnolla asioihin.??!!

• jee jee
        Parempi mieli :) kirjoitti:

Ootte oikeesti säälittäviä. Mitä te siel vingutte. Jos joku tarjoo jotain ni sanokaa EI! Itselläni salainen numero ja kaikki estot, silti jotkut lehtimyyjät soittaa ympäri suomea??!! Ja miks.. Ku tietäis? Mut sanon niille reippaasti ei ni lopettavat puhelun. Eikä se niin hitosti omaa alämän aikaa vie. Älkää olko niin saatanan lapsellisia.
        Jonku hiton puhelinnumeron saa mistä vaan, jos itse tyhmyyttään kerrankin sen nettiin antaa, sehän levii kun kulovalkea...! Elämä on... Nauttikaa älkääkä aina etsikö negatiivistä joka asiasta!!
        Vaikka ehkä se elämän suola on jollain vaan haukkua kaikkea ja sanoa pelkkää pahaa tutustumatta kunnolla asioihin.??!!

Nomitä sitten jos on vanhA uutinen!!? Sama kusettaja ku SEY:llä tuo. Ja EI ne mitään ekosähköä kaikille myy. Samasta altaasta imevät kun muutkin yhtiöt. Toki ekosähköä asiakas voi HALUTESSAAN saada, mutta sillon maksat siitä 2€ lisäboonusta ja sopimus lävähtää automaattisesti 2 vuoden määräaikaseksi! Eli kantsii haluta sitä tuulivoimaa tältä firmalta.! Kaikkia muutenkin hirveitä sudenkuoppia on.

• sata lasissa.
        jee jee kirjoitti:

Nomitä sitten jos on vanhA uutinen!!? Sama kusettaja ku SEY:llä tuo. Ja EI ne mitään ekosähköä kaikille myy. Samasta altaasta imevät kun muutkin yhtiöt. Toki ekosähköä asiakas voi HALUTESSAAN saada, mutta sillon maksat siitä 2€ lisäboonusta ja sopimus lävähtää automaattisesti 2 vuoden määräaikaseksi! Eli kantsii haluta sitä tuulivoimaa tältä firmalta.! Kaikkia muutenkin hirveitä sudenkuoppia on.

..ja kauppa käy :) Oon myynyt aiemmin seytä ja tää tuote satakertaa parempi myytävänä. Ja paljon halvempi myös eikä ole huonoa mainetta niinkuin monella muulla.

• missä firmassa?
        sata lasissa. kirjoitti:

..ja kauppa käy :) Oon myynyt aiemmin seytä ja tää tuote satakertaa parempi myytävänä. Ja paljon halvempi myös eikä ole huonoa mainetta niinkuin monella muulla.

missä firmassa myyt market energiaa? maksavatko nekin 50-60euroa kaupasta firmalle? paljonko sinä saat?

• Jaakkeline
        missä firmassa? kirjoitti:

missä firmassa myyt market energiaa? maksavatko nekin 50-60euroa kaupasta firmalle? paljonko sinä saat?

• älä usko kaikkea

Ekosähkö ole, ihan samaa yleissähköä kuin muutkin.

• VR
        älä usko kaikkea kirjoitti:

Ekosähkö ole, ihan samaa yleissähköä kuin muutkin.

Joo just, nyt nyt ihan selvää, minkälaisia tietoja sulla sähköstä, kun että yö-sähkö tulee yöllä ja päiväsähkö päivällä ja yleissäkö kuitenkin yleisesti jne:DD

• Hepso
        sata lasissa. kirjoitti:

Aaa... Muistatko myös mainita että ko. yhtiö oli menossa markkinaoikeuteen kuluttajaviranomaisten toimesta?

• Tupse85

Siis vapauden tunteen vai vapauden?

• Pettynyt asiakas

Puhelinmyyjä soitti kesän alussa ja mainosti "sähköpörssin mukainen kuukausittainen keskihinta tulee suoraan sinulle hyödyksi ja sen mukaan määräyyy kuluvan kuukauden sähkölaskun summa". Lisäksi kysyessäni laskutusväliä ja laskuperustetta kerrottiin sen olevan kuukausittainen kulutukseen perustuva ja lukemat tulevat sähkösiirtoyhtiöltä heille. Lisäksi sähkön luvattiin olevan halvempaakin.

Kuulosti todella hyvältä kun silloinen sähköntoimittaja, Kraft&Kultur, nosti reilusti sähkön hintaa omalla päätöksellään. Eli sovin puhelinmyyjän kanssa uudesta sopimuksesta. Sopimuksen aloitukseksi sovittiin seuraavan kuukauden alku.

Luvattiin toimittaa tarjous liitteineen postitse kotiin. No eipä näkynyt. Soitin ko. firman asiakaspalveluun joka ei ollutkaan sama yritys josta puhelinmyyjä soitti. Puhelinmyyntiä hoitaa joku Forssalainen alan yritys.
      Asiakaspalvelun vihdoin, kolmen soiton jälkeen, vastatessa ei siellä tiedetty sopimuksesta yhtään mitään.
      Asiakaspalvelija soitteli parin päivän kuluttua sopimuksen löydyttyä ja lupasi toimittaa samat em. dokumentit postitse kotiin. No eipä tullut tälläkään kertaa. Ainoa mikä tuli viikko sitten oli lähes 300 euron lasku tulevan kolmen kuukauden kulutuksesta. Seuraavana päivänä saapui sopimus ilman sopimus/myyntiehtoja sekä hinnastoa lupauksista huolimatta. Hintakin oli eri kuin tarjottu.
      Sopimuksen alkamispäiväkin oli muuttunut kuukaudella eteenpäin.

Eli mikään ei tässä asiassa ole ollut niinkuin on sovittu. En aio jatkaa sopimusta.
      Olen tehnyt kirjallisen reklamaation ko. yritykselle mutta en ole vielä saanut vastausta.
      Tuskin sitä sieltä tuleekaan. Onneksi tuosta yrityksestä pääsee kahdessa viikossa eroon.
      Nauttikoot ne yhtiön palveluista jotka siitä pitävvät. Minä en.

Samoin olen tehnyt uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa sähköenergiasta.

• TEE KANTELU!

Tee ennemmin KANTELU KULUTTAJANEUVOJALLE! Sillä saat vipinää kinttuihin!!!

• Halvin = Paras

Market Energia Sähkönmyynti Oy:n sähkö on halpaa siksi, että yhtiö erikoistuu vain sähkön ostoon (NP:stä) ja myyntiin. Erikoistuminen tuo sille kilpailuedun, joka näkyy sen halvemmassa hinnassa. Se pystyy myymään laihalla marginaalilla, koska sen ei tarvitse laittaa päälle riskilisiä. Sillä ei ole ydinvoimariskiä eikä pääomaintensiivisen teollisuuden ja verkkorakentamisen investointiriskejä. Erikoistumalla vain sähkön ostoon ja myyntiin ja ostamalla NP:stä samalla hinnalla kuin kilpailijat se pystyy myymään ilman riskilisiä. Verkkoyhtiöt ja tuottajayhtiöt (=operaattorit) joutuvat laittamaan kilowattitunnin hinnan päälle riskilisät, joitten takia niiden hinnat on ihan hävyttömön korkeita MES hintaan verrattuna. MES on pieni, joustava ja tehokas. Siksi se on halpa. Se ei lähettele papereita, koska se ei ole virasto joka vain siirtelee paperia kasasta toiseen. MES käyttää markkinoinnissa melko uusia menetelmiä ja äänitysteknologiaa. Joillekin junteille se ei sovi. MES:n sähköön tarttuvat lähinnä edelläkävijät. Perässähiihtäjät jatkavat verkkoyhtiöitten monopolien sponsorointia joka vusi sadoilla euroilla. Se sopii näille junteille ja on oikein, että heidän rahansa käytetään monopolien tukemiseen. Yleensä he ovat näiden monopolien palveluksessa ja hyötyvät näistä itse. Edelläkävijät ostavat rohkeasti SME:stä halvemmalla, vaikka toimintatapa on uusi, ja säästävät rahaa.

NImimerkki
        Halvin = Paras ja uusi teknologia sekä toimintatapa on yes

• np
        Halvin = Paras kirjoitti:

Market Energia Sähkönmyynti Oy:n sähkö on halpaa siksi, että yhtiö erikoistuu vain sähkön ostoon (NP:stä) ja myyntiin. Erikoistuminen tuo sille kilpailuedun, joka näkyy sen halvemmassa hinnassa. Se pystyy myymään laihalla marginaalilla, koska sen ei tarvitse laittaa päälle riskilisiä. Sillä ei ole ydinvoimariskiä eikä pääomaintensiivisen teollisuuden ja verkkorakentamisen investointiriskejä. Erikoistumalla vain sähkön ostoon ja myyntiin ja ostamalla NP:stä samalla hinnalla kuin kilpailijat se pystyy myymään ilman riskilisiä. Verkkoyhtiöt ja tuottajayhtiöt (=operaattorit) joutuvat laittamaan kilowattitunnin hinnan päälle riskilisät, joitten takia niiden hinnat on ihan hävyttömön korkeita MES hintaan verrattuna. MES on pieni, joustava ja tehokas. Siksi se on halpa. Se ei lähettele papereita, koska se ei ole virasto joka vain siirtelee paperia kasasta toiseen. MES käyttää markkinoinnissa melko uusia menetelmiä ja äänitysteknologiaa. Joillekin junteille se ei sovi. MES:n sähköön tarttuvat lähinnä edelläkävijät. Perässähiihtäjät jatkavat verkkoyhtiöitten monopolien sponsorointia joka vusi sadoilla euroilla. Se sopii näille junteille ja on oikein, että heidän rahansa käytetään monopolien tukemiseen. Yleensä he ovat näiden monopolien palveluksessa ja hyötyvät näistä itse. Edelläkävijät ostavat rohkeasti SME:stä halvemmalla, vaikka toimintatapa on uusi, ja säästävät rahaa.

NImimerkki

Kyseinen yhtiö ei markkinoi kaikilla alueilla,koska sen hinta ei pärjää.Montakohan kauppaa se on tehnyt esim vaasassa tai seinäjoella?Jokainen voi seurata np:n hintoja ja huomata,että jotkut sähköyhtiöt myyvät alle pörssihinnan,koska itse tuottavat sähkön.

• sähkäri80

NImimerkki

"Market Energia Sähkönmyynti Oy:n sähkö on halpaa siksi, että yhtiö erikoistuu vain sähkön ostoon (NP:stä) ja myyntiin. Erikoistuminen tuo sille kilpailuedun, joka näkyy sen halvemmassa hinnassa. Se pystyy myymään laihalla marginaalilla, koska sen ei tarvitse laittaa päälle riskilisiä"

Market Energia ei ole sähköpörssin jäsen fyysisellä- eikä johdannaismarkkinalla. MES joutuu hankimaan välittämänsä energian sähköyhtiöiltä, fyysisellä puolella heille tasevastaavana toimii Energiameklarit Oy. Väite siitä, ettei MES tarvitse riskilisiä, ei pidä paikkaansa. Sähkönmyynti pitää aina sisällään vastapuoli-, hinta-, volyymi- ym riskit. Täytyy myös muistaa, ettei hankinta pörssistä takaa välttämättä edullisinta hintaa, markkinahinnan kylläkin. Suomalaisten sähköyhtiöiden tariffihinnat ovat olleet jo pitkään kohtuullisella tasolla verrattuna markkinahintaan. Kun puhutaan sähköpörssin hinnoittelusta, on yksityisen kuluttajan muistettava, että tällöin puhuttaan ALV 0% hinnoista, kun taas tariffihinnat pitävät sisällään arvonlisäveron.

Mikäli harkitsee sopimusta heidän kanssaan, kannattaa varmistaa että he noudattavat yleisiä sähkönmyyntiehtoja (SME 99), ettei tule yllätyksiä.

• Halpaa ko sika piene
        sähkäri80 kirjoitti:

"Market Energia Sähkönmyynti Oy:n sähkö on halpaa siksi, että yhtiö erikoistuu vain sähkön ostoon (NP:stä) ja myyntiin. Erikoistuminen tuo sille kilpailuedun, joka näkyy sen halvemmassa hinnassa. Se pystyy myymään laihalla marginaalilla, koska sen ei tarvitse laittaa päälle riskilisiä"

Market Energia ei ole sähköpörssin jäsen fyysisellä- eikä johdannaismarkkinalla. MES joutuu hankimaan välittämänsä energian sähköyhtiöiltä, fyysisellä puolella heille tasevastaavana toimii Energiameklarit Oy. Väite siitä, ettei MES tarvitse riskilisiä, ei pidä paikkaansa. Sähkönmyynti pitää aina sisällään vastapuoli-, hinta-, volyymi- ym riskit. Täytyy myös muistaa, ettei hankinta pörssistä takaa välttämättä edullisinta hintaa, markkinahinnan kylläkin. Suomalaisten sähköyhtiöiden tariffihinnat ovat olleet jo pitkään kohtuullisella tasolla verrattuna markkinahintaan. Kun puhutaan sähköpörssin hinnoittelusta, on yksityisen kuluttajan muistettava, että tällöin puhuttaan ALV 0% hinnoista, kun taas tariffihinnat pitävät sisällään arvonlisäveron.

Mikäli harkitsee sopimusta heidän kanssaan, kannattaa varmistaa että he noudattavat yleisiä sähkönmyyntiehtoja (SME 99), ettei tule yllätyksiä.

NImimerkki

• Insinöörinörtti
        Halpaa ko sika piene kirjoitti:

NImimerkki

Spot hinta marginaali on yhteismitallinen ja vertailukelpoinen perusta. Muut hinnoittelumallit on hämäystä. MES haastaa operaattorit avoimeen hintakilpailuun ja MES on halvin.

Suojaus hoidetaan pankissa vakuusjärjestelyillä. Suojaus kilpailutetaan sekin, mutta erikseen ja pankissa.

Energian hinta on sen siis spot (virallinen hinta) ja se heiluu, mutta heilunta hallitaan suojautumisinstrumenteilla.

Ihan älytöntä ostaa ns. suojausta operaattorilta. Pankoot hintansa samalle viivalle muotoon SPOT marginaali, niin nähdään todelliset hinnat.

Kunnallisten ja valtiollisten monopolien hintojen päällä olevat silavat ovat lakaneet sulaa ja mitä kauemman juntit hiihtää perässä, sitä kauemman silava tirisee.

MES työllistää nuoria. MES:ssä ei pärjää, ellei osaa myydä ja myy koko ajan. Palkka on sidottu myyntiin. Jos ei myy, ei saa lainkaan palkkaa. Operaattoreilla palkat juoksee ja kivaa on niin kauan, kun silavaa riittää.

• halpaa halpaa????

NImimerkki

Sanonta ei kuulu, että "Halpa ko sika pienenä" -Ellei sanoja sitten satu olemaan äidinkieleltään joku muu, kuin suomenkielinen.. tällöin tuollaista ei välttämättä ymmärrä...

Halpaa on myös markkinointi, hyvin halpaa :D :D

• utelias mirkku
        halpaa halpaa???? kirjoitti:

Sanonta ei kuulu, että "Halpa ko sika pienenä" -Ellei sanoja sitten satu olemaan äidinkieleltään joku muu, kuin suomenkielinen.. tällöin tuollaista ei välttämättä ymmärrä...

Halpaa on myös markkinointi, hyvin halpaa :D :D

Myyjä soitti miehelleni, mies pyysi sopparia lähetettäväksi juurikin kun ei riskiä. Tutkin eilen tulleen sopparin..enpä juurikaan viisastunut. Mitkä ovat kuukausittaiset hallintomaksut? Löytyi hallintomaksu 9,99e /kk, mutta sisältävätkö tämä myös perusmaksun?
        Google kaveri kertoi negariivista sävyä tästä MES Oystä, joten laskeskelin tämän nykyisen myyjämme olevan turvallisempi vaihtoehto siispä peruutin sopimuksen mes:iin. Peruutus onnistui hyvin sähköpostilla plus varmuudeksi vielä laitoin faxin. Seuraillaan tämän firman kehitystä ja miellään olis kiva kuulla ihmisten toteutuneita sähkön hintoja noin keskimäärin.

• Pettynyt asiakas
        TEE KANTELU! kirjoitti:

Hyvä idea. Taidanpa tehdäkin. Teen samalla Kraft&Kulturista joka oli edellinen sähkön myyjä.
        Eivät suostu lähettämään loppulaskua vaan viimeinen lasku oli kolmen kuukauden arviolasku joka on laskettu vuosikulutuksen mukaan. Eli yli pari sataa euroa. Oikea lasku heinäkuulta olisi noin 30 euroa.
        Uskomaton firma sekin.

• Halpaa
        utelias mirkku kirjoitti:

Myyjä soitti miehelleni, mies pyysi sopparia lähetettäväksi juurikin kun ei riskiä. Tutkin eilen tulleen sopparin..enpä juurikaan viisastunut. Mitkä ovat kuukausittaiset hallintomaksut? Löytyi hallintomaksu 9,99e /kk, mutta sisältävätkö tämä myös perusmaksun?
        Google kaveri kertoi negariivista sävyä tästä MES Oystä, joten laskeskelin tämän nykyisen myyjämme olevan turvallisempi vaihtoehto siispä peruutin sopimuksen mes:iin. Peruutus onnistui hyvin sähköpostilla plus varmuudeksi vielä laitoin faxin. Seuraillaan tämän firman kehitystä ja miellään olis kiva kuulla ihmisten toteutuneita sähkön hintoja noin keskimäärin.

Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :Dsaifdja saoif, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D kissa , Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D koira. mau :)

• tein sopparin
        Halpaa kirjoitti:

Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :Dsaifdja saoif, Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D kissa , Halpaa ko sika pienenä :D Halpaa ko sika pienenä :D koira. mau :)

kuukausimaksu 9,99e/kk koska yritys myy sähkön suoraan pörssihinnalla. Eli yritys ei itse ota voittoa sähköstä. ainut mitä ottaa on tuo kyseinen kk-maksu. ja tuo sisältää jo kaikki kulut.
        Itse tein kyseisen sopimuksen ja sain vielä ekan kk-maksun pois hinnasta. Kyseisen sopimuksen nimi muistaaksen market pro jos en väärin muista.

• sanontatieteenmaiste
        tein sopparin kirjoitti:

kuukausimaksu 9,99e/kk koska yritys myy sähkön suoraan pörssihinnalla. Eli yritys ei itse ota voittoa sähköstä. ainut mitä ottaa on tuo kyseinen kk-maksu. ja tuo sisältää jo kaikki kulut.
        Itse tein kyseisen sopimuksen ja sain vielä ekan kk-maksun pois hinnasta. Kyseisen sopimuksen nimi muistaaksen market pro jos en väärin muista.

sanonta kuuluu "Halpa ko sika pienenä" kannattais varmaa mennä takas sinne yliopistoon lukeen sitä äidinkieltä ja sanontaopin tieteitä. MÄ oon meinaan ollu siel ja tiiän miten nää sanonnat menee et kannattaa varmaa tulla VITTUILEE mulle.

• Pettynyt asiakas
        TEE KANTELU! kirjoitti:

Lomalta palattuani postilaatikossa odotti Market Energian melkein 300 euron maksumuistutus jossa uhataan jo Intrum Justitialla. Hui sentään!

En ole edes ehtinyt Kuluttajavirastoon valitusta aikaan saada kun tämä huijarifirma jo karhuaa sopimuksenvastaisesti saataviaan. Mitään laskutusperustetta heillä ei asiaan ole.
        Reklamaatiooni eivät ole pystyneet vastaamaan yli kuukaudessa!

Se mikä tässä meni väärin kerrotakoot kaikille varoituksena kyseisestä puulaakista:
        - sovittu sopimuksen alkamispäivämäärä ei pitänyt paikkaansa
        - sopimusta ei toimitettu minulle hyväksyttäväksi
        - hinnastoa ja myyntiehtoja ei toimitettu minulle tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi
        - lasku sisältää maksuja joista ei ole sovittu; salkunhoitomaksu
        - sopimusehdot eivät ole sitä mitä sovittiin; kk- laskutus toteutuneeseen kulutukseen perustuva eikä kolmen kuukauden lasku perustuen vuotuiseen arviokulutukseen.

Että näin. Huomenna menee valitus eteenpäin.

• nina33
        sanontatieteenmaiste kirjoitti:

sanonta kuuluu "Halpa ko sika pienenä" kannattais varmaa mennä takas sinne yliopistoon lukeen sitä äidinkieltä ja sanontaopin tieteitä. MÄ oon meinaan ollu siel ja tiiän miten nää sanonnat menee et kannattaa varmaa tulla VITTUILEE mulle.

Osaatteko hyvät ystävät kertoa mistä saan tuon market energia basic tuotteen. kattelin tuolta energiamarkkinaviraston sivuilta että se basic olisi halvin. mutta nettisivuilta kas kummaa tuotetta ei löydy. Auttakaa apuatarvitsevaa. =)

• Puupääty
        Halpaa kirjoitti:

Miten niin puupää?

• josjos
        tein sopparin kirjoitti:

Miten on yhteistyö MES:in kanssa toiminut?

• Ettäs kehtaavat
        Pettynyt asiakas kirjoitti:

Lomalta palattuani postilaatikossa odotti Market Energian melkein 300 euron maksumuistutus jossa uhataan jo Intrum Justitialla. Hui sentään!

En ole edes ehtinyt Kuluttajavirastoon valitusta aikaan saada kun tämä huijarifirma jo karhuaa sopimuksenvastaisesti saataviaan. Mitään laskutusperustetta heillä ei asiaan ole.
        Reklamaatiooni eivät ole pystyneet vastaamaan yli kuukaudessa!

Se mikä tässä meni väärin kerrotakoot kaikille varoituksena kyseisestä puulaakista:
        - sovittu sopimuksen alkamispäivämäärä ei pitänyt paikkaansa
        - sopimusta ei toimitettu minulle hyväksyttäväksi
        - hinnastoa ja myyntiehtoja ei toimitettu minulle tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi
        - lasku sisältää maksuja joista ei ole sovittu; salkunhoitomaksu
        - sopimusehdot eivät ole sitä mitä sovittiin; kk- laskutus toteutuneeseen kulutukseen perustuva eikä kolmen kuukauden lasku perustuen vuotuiseen arviokulutukseen.

Että näin. Huomenna menee valitus eteenpäin.

Vitel Energia menetteli törkeästi yrittäessään kaupata sopimusta maaliskuussa 2010. Mieheni kieltäytyi puhelimessa sopimuksesta mutta salli lisätiedon lähettämisen. 10 päivän kuluttua Viteliltä tuli sopimus
        sähköntoimituksesta 1.5. alkaen. Lähetimme Vitelille samantien kirjatun kirjeen, ettei mitään sopimusta ole syntynyt. Kirje palautui kolmen viikon kuluttua merkinnällä "vastaanottaja ei noutanut". Jälleen ilmoitus Vitelille sähköpostilla ja dokumentit skannattuna ja soitto perään. Vitelin edustaja sanoi sähköpostin olevan riittävä ilmoitus ja lupasi välittömästi vahvistaa tiedon. Ei tullut sähköpostia. Laitoimme faksilla samat dokumentit ja pyynnön vahvistaa saadut dokumentit. Ei vastausta. Tarkistin paikalliselta sähköyhtiöltä tilanteen. Kuinka ollakaan, Vitel oli jo ehtinyt sinnekin ilmoittaa sopimuksen siirtymisestä heille. Kaiken huipuksi sopimus oli minun nimissäni, eikä Vitelillä ollut mitään yhteyttä minuun. Taas soitto Viteliin josta luvattiin asia korjata. Meni viikko eikä edelleenkään tullut tietoa Vitelistä. Paikallinen yhtiö onneksi piti sopimuksen ennallaan. Lähetin taas viestin kaikkine dokumentteineen Vitelille ja uhkasin antaa asian julkisuuteen ja kuluttajaviranomaiselle, ellei mitään tapahdu.
        Jo tuli vastaus, että ovat peruuttaneet sopimuksemme ja ilmoittaneet paikalliselle yhtiölle. Tässä vaiheessa saattoi jo huokaista heinäkuuhun asti, jolloin tulikin sähkölasku.... Aika törkeän sitkeitä ovat yrittämään. Taas piti soittaa ja laittaa vielä sähköposti perään, nyt on sitten ollut hiljaista.

• ??????????!!!!!
        Ettäs kehtaavat kirjoitti:

Vitel Energia menetteli törkeästi yrittäessään kaupata sopimusta maaliskuussa 2010. Mieheni kieltäytyi puhelimessa sopimuksesta mutta salli lisätiedon lähettämisen. 10 päivän kuluttua Viteliltä tuli sopimus
        sähköntoimituksesta 1.5. alkaen. Lähetimme Vitelille samantien kirjatun kirjeen, ettei mitään sopimusta ole syntynyt. Kirje palautui kolmen viikon kuluttua merkinnällä "vastaanottaja ei noutanut". Jälleen ilmoitus Vitelille sähköpostilla ja dokumentit skannattuna ja soitto perään. Vitelin edustaja sanoi sähköpostin olevan riittävä ilmoitus ja lupasi välittömästi vahvistaa tiedon. Ei tullut sähköpostia. Laitoimme faksilla samat dokumentit ja pyynnön vahvistaa saadut dokumentit. Ei vastausta. Tarkistin paikalliselta sähköyhtiöltä tilanteen. Kuinka ollakaan, Vitel oli jo ehtinyt sinnekin ilmoittaa sopimuksen siirtymisestä heille. Kaiken huipuksi sopimus oli minun nimissäni, eikä Vitelillä ollut mitään yhteyttä minuun. Taas soitto Viteliin josta luvattiin asia korjata. Meni viikko eikä edelleenkään tullut tietoa Vitelistä. Paikallinen yhtiö onneksi piti sopimuksen ennallaan. Lähetin taas viestin kaikkine dokumentteineen Vitelille ja uhkasin antaa asian julkisuuteen ja kuluttajaviranomaiselle, ellei mitään tapahdu.
        Jo tuli vastaus, että ovat peruuttaneet sopimuksemme ja ilmoittaneet paikalliselle yhtiölle. Tässä vaiheessa saattoi jo huokaista heinäkuuhun asti, jolloin tulikin sähkölasku.... Aika törkeän sitkeitä ovat yrittämään. Taas piti soittaa ja laittaa vielä sähköposti perään, nyt on sitten ollut hiljaista.

Vitel = Market energia. nimi vaihdettiin Market energiaksi koska vitel ei kuulostanut suomalaisten korvaan hyvältä.

• Just joo

NImimerkki

Nimimerkille halvin on paras.
        Kuulutko omistajiin vai oletko töissä yhtiössä ? Moista paskaa ei kirjoittaisi kukaan muu...

• simpatti
        TEE KANTELU! kirjoitti:

Ehdottomasti reklamoi yhtiölle todisteellisesti ja sen jälkeen myös kuluttajaneuvojalle tai vastaavalle !!! Totta helkkarissa pitää valittaa myös yhtiölle - jos et ole reklamoinut voi yhtiä väittää ettei heillä ollut tietoa ongelmasta ja kieltäytyä myöhemmin korjaamasta virhettä.

• Talon sisältä
        nina33 kirjoitti:

Osaatteko hyvät ystävät kertoa mistä saan tuon market energia basic tuotteen. kattelin tuolta energiamarkkinaviraston sivuilta että se basic olisi halvin. mutta nettisivuilta kas kummaa tuotetta ei löydy. Auttakaa apuatarvitsevaa. =)

erikoista kyllä semmoista ei edes löydy kuin basic soppari vaan standart ja sekin sopii lähinnä suurkuluttajille. pienemmälle käyttäjälle sopivin on market flexi joka on paikallisen yhtiön hinnasta aina 10% edullisempi sähkön hinta ja perusmaksu sekä tietenkin siirtomaksu pysyy samana kun paikallisessa muutenkin. Sitä ei erikseen verkkosivuilla mainosteta vaan tarjotaan joko suoraan asiakkaalle tai siitä voi tiedustella suoraan asiakaspalvelusta.

Sinänsä ihmettelen näitä tekstejä ettei asiakaspalveluun pääse läpi sillä olen nyt kokeillut jo kuusi kertaa ihan testi mielessä tuota asiakaspalvelua ja pääsin joka kerta heti läpi. Kannattaa ihmisten katsoa ne asiakaspalvelun aukioloajat ennen kun täällä mesoaa sillä se aika oli ennen 09-12 ja viime syksystä eteenpäin ollut 09-12 ja 13-15. paha se on sinne edes soitella sen ajan ulkopuolella.

Syy miksi ei varmasti sähköpostiin vastata voi olla se jos tulee viestinä ''hei haluan purkaa sopimukseni t:b. virtanen'' niin miten siihen pitäisi reagoida? tarvitaan se sopimusnumero ensinnäkin mukaan koska sieltä voi löytyä useita saman nimisiäkin henkilöitä ja muutenkin parempi aina menetellä tasan niin kun sopimusvahvistuksessa erikseen lukee.
        Paras on se puhelin soitto.

Nämä jotka itkee tuosta tarjouskohdasta niin heidänkin kannattaisi kuunnella mitä on puhuttu koska kyseiseen äänikuittiin erikseen kyllä sanotaan monesti että kyse on sopimuksesta eikä tarjouksesta ja pyydetään vielä suostumuskin asiakkaalta itseltään.

Suurin osa tekstistä mitä täällä ollut on ollut lähinnä huvittavaa luettavaa. Itse toiminut kyseisen sopimuksen myyjänä ja koska nyt myynti ja asiakaspalvelu on ensiviikosta lähtien saman katon alla niin siirryn itse nyt asiakaspalveluun.

Tätä kautta myös tutustunut näihin kirjeisiin tyyliin jaakko 18v joka meni ottamaan itselleen yrityksille ja suurkuluttajille suunnatun sopimuksen ja on ihmeissään miksi tuli niin suuri lasku yhtäkkiä. Tietenkin kun joissain puhelinmyynti yrityksissä pistetään näitä 16v juuri täyttäneitä myymään sähkösopimusta niin yllätys ettei ne oo tajunnu itekkää mitä on puhumassa kun ei oo eläissään nähny edes sähkölaskua. Nykypäivän myyntifirma ei ota alaikäisiä myymään sähkösopimuksia juuri koska itsekkin ymmärtävät suurena ja kokeneena firmana sen, se on heille itselleen voittoa kun saa tyytyväistä palautetta.

Enpä ole enää pahaa mistään kuullutkaan. Meille kun tämä sähköyrityksen myynti tuli niin itse sähköyritys jätti tuosta standart sopimuksesta kertomatta sen että hoitaa laskutuksen ennakolla ja tasaa sen sitten tietyin väliajoin jolloin tosiaan ensimmäiset laskut tulivat suurempina ja jatkossa sitten vasta huomasikin sen säästön. Tämä aiheutti meilläkin suurta sekaannusta, mutta onneksi nyt mekin sen tiedämme ja nykyään mainitsemme siitä aina jos asiakas haluaa kyseisen standart sopimuksen. Kuitenkin lähes poikkeuksetta myymme vain market flexiä joka on edullisin vaihtoehto etenkin niille joilla on paikallinen yhtiö jo suomen edullisimpia.

Toivon vain suuresti, että ihmiset oppisivat oikeasti kuuntelemaan mitä heille sanotaan niin voisivat ehkä ymmärtääkkiin oikeasti asian päälle eikä turhaan täällä itkeä kun joku meni vikaan. Tuo karhukirje episodi oli myös vain hetkellinen joka johtui laskureskontran teknisestä viasta. Pitäisi olla kaikkien osalta senkin aiheuttamat ongelmat jo korjattu koska nykyään toimii niinkun pitää. Tietenkin virheitä voi sattua, mutta niitä sattuu kaikille ja niistä pitää aina vain ilmoittaa suoraan, että on käynyt virhe.

Haistattelut voikin sitten soittaa suoraan jos oikeasti muka vielä ongelmaa on niin ensiviikosta eteenpäin itse vastailen sähköposteihin sekä puheluihin ja lupaan kyllä pitää huolen siitä että asia menee niin kuin on sovittu... se on sitten oma moka jos sovitte jotain oikein mutta tulette myöhemmin toisiin aatoksiin :D

• ge
        Talon sisältä kirjoitti:

erikoista kyllä semmoista ei edes löydy kuin basic soppari vaan standart ja sekin sopii lähinnä suurkuluttajille. pienemmälle käyttäjälle sopivin on market flexi joka on paikallisen yhtiön hinnasta aina 10% edullisempi sähkön hinta ja perusmaksu sekä tietenkin siirtomaksu pysyy samana kun paikallisessa muutenkin. Sitä ei erikseen verkkosivuilla mainosteta vaan tarjotaan joko suoraan asiakkaalle tai siitä voi tiedustella suoraan asiakaspalvelusta.

Sinänsä ihmettelen näitä tekstejä ettei asiakaspalveluun pääse läpi sillä olen nyt kokeillut jo kuusi kertaa ihan testi mielessä tuota asiakaspalvelua ja pääsin joka kerta heti läpi. Kannattaa ihmisten katsoa ne asiakaspalvelun aukioloajat ennen kun täällä mesoaa sillä se aika oli ennen 09-12 ja viime syksystä eteenpäin ollut 09-12 ja 13-15. paha se on sinne edes soitella sen ajan ulkopuolella.

Syy miksi ei varmasti sähköpostiin vastata voi olla se jos tulee viestinä ''hei haluan purkaa sopimukseni t:b. virtanen'' niin miten siihen pitäisi reagoida? tarvitaan se sopimusnumero ensinnäkin mukaan koska sieltä voi löytyä useita saman nimisiäkin henkilöitä ja muutenkin parempi aina menetellä tasan niin kun sopimusvahvistuksessa erikseen lukee.
        Paras on se puhelin soitto.

Nämä jotka itkee tuosta tarjouskohdasta niin heidänkin kannattaisi kuunnella mitä on puhuttu koska kyseiseen äänikuittiin erikseen kyllä sanotaan monesti että kyse on sopimuksesta eikä tarjouksesta ja pyydetään vielä suostumuskin asiakkaalta itseltään.

Suurin osa tekstistä mitä täällä ollut on ollut lähinnä huvittavaa luettavaa. Itse toiminut kyseisen sopimuksen myyjänä ja koska nyt myynti ja asiakaspalvelu on ensiviikosta lähtien saman katon alla niin siirryn itse nyt asiakaspalveluun.

Tätä kautta myös tutustunut näihin kirjeisiin tyyliin jaakko 18v joka meni ottamaan itselleen yrityksille ja suurkuluttajille suunnatun sopimuksen ja on ihmeissään miksi tuli niin suuri lasku yhtäkkiä. Tietenkin kun joissain puhelinmyynti yrityksissä pistetään näitä 16v juuri täyttäneitä myymään sähkösopimusta niin yllätys ettei ne oo tajunnu itekkää mitä on puhumassa kun ei oo eläissään nähny edes sähkölaskua. Nykypäivän myyntifirma ei ota alaikäisiä myymään sähkösopimuksia juuri koska itsekkin ymmärtävät suurena ja kokeneena firmana sen, se on heille itselleen voittoa kun saa tyytyväistä palautetta.

Enpä ole enää pahaa mistään kuullutkaan. Meille kun tämä sähköyrityksen myynti tuli niin itse sähköyritys jätti tuosta standart sopimuksesta kertomatta sen että hoitaa laskutuksen ennakolla ja tasaa sen sitten tietyin väliajoin jolloin tosiaan ensimmäiset laskut tulivat suurempina ja jatkossa sitten vasta huomasikin sen säästön. Tämä aiheutti meilläkin suurta sekaannusta, mutta onneksi nyt mekin sen tiedämme ja nykyään mainitsemme siitä aina jos asiakas haluaa kyseisen standart sopimuksen. Kuitenkin lähes poikkeuksetta myymme vain market flexiä joka on edullisin vaihtoehto etenkin niille joilla on paikallinen yhtiö jo suomen edullisimpia.

Toivon vain suuresti, että ihmiset oppisivat oikeasti kuuntelemaan mitä heille sanotaan niin voisivat ehkä ymmärtääkkiin oikeasti asian päälle eikä turhaan täällä itkeä kun joku meni vikaan. Tuo karhukirje episodi oli myös vain hetkellinen joka johtui laskureskontran teknisestä viasta. Pitäisi olla kaikkien osalta senkin aiheuttamat ongelmat jo korjattu koska nykyään toimii niinkun pitää. Tietenkin virheitä voi sattua, mutta niitä sattuu kaikille ja niistä pitää aina vain ilmoittaa suoraan, että on käynyt virhe.

Haistattelut voikin sitten soittaa suoraan jos oikeasti muka vielä ongelmaa on niin ensiviikosta eteenpäin itse vastailen sähköposteihin sekä puheluihin ja lupaan kyllä pitää huolen siitä että asia menee niin kuin on sovittu... se on sitten oma moka jos sovitte jotain oikein mutta tulette myöhemmin toisiin aatoksiin :D

kerroppa vielä salkunhoitomaksusta joka on 120 euroa vuosi.Tästäkään asiakkaalle ei ole kerrottu.Ja miksi luottaa,että nyt on asiat kunnossa,koska ne on ollut päin helvettiä koko ajan?

• viddu mitä soopaa

NImimerkki

Market Energia myymä tuote on HUIJAUS, ei nergia.

• esaaaa82

Hyvät ihmiset!

- Ensinnäkin kotitalouksiin tulee SOPIMUSPAPERIT ei mitään hyväksyttäviä papereita vaan se on pitävä sopimus MUTTA sen voi halutessaan 14vuorokauden sisällä purkaa JOS haluaa.

- Kuukausimaksu on hitusen isompi kun muilla yhtiöillä koska Market Energia EI ota palkkiota sähkönhinnanlisäksi. Esim. Fortum saattaa ottaa jopa 2,05snt/kwh palkkiota kuukausimaksun lisäksi. Siitä voi sitten laskea maksaako mielummin 119,88€/vuodessa market energialle vai maksaako esim. Fortumille 47,4€/vuodessa perusmkasua SEKÄ 205€/ vuodessa palkkiota (market energian palkkio on aina 0€) (esim. kulutus on vuodessa n. 10 000kwh), eli yhteensä 252,4€/vuosi. Pelkissä perusmaksuissa sekä palkkioissa tulee huomattava säästö. Sitten voi miettiä että jos fortumin hinta on yhdessä kuukaudessa n. 7,56snt/kwh ja Marketilla 5,25snt/kwh niin kumpiko on halvempi?

- Market Energia myy ainoastaan ekosähköä (lisäksi tuulivoima osuus pienestä lisämaksusta joka tukee tuulivoimaloitten rakentamista). Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se ekosähkö tulee töpseleistä VAAN sitä ekosähköä tuotetaan sen verran enemmän mikä taas vähentää ydinvoiman tuotantoa. Kaikki sähkö tulee yhtiöille samasta pörssistä ja se on Nord Pool. Esim. Fortum tekee vesivoimaa mutta se myy sen tuotetun sähkön pörssiin kalliilla, ostaa sen halvemmalla ja myy sen kalliilla asiakkaille. Eli sehän tekee ns. tuplavoiton. Mitä ei Market energia tietenkään tee.

- Energian hinta nousee pörssissä n. 2 kertaa vuodessa jolloin sähkönhinta on korkeampi n. 7-9snt/kwh. Sähkössä voit säästää vuositasolla koska muut kuukaudet ovat halvempia kuin muilla yhtiöillä. Kannattaa siis ottaa huomioon KOKO VUODEN sähkönhinnat ja laskea paljonko edullisemmaksi tulee.

- Tuotteissa on 3kuukauden tyytyväisyystakuu. Eli jos purkaa sopimuksen niin saa perusmaksujen osalta rahoja takaisin. Eli voi kokeilla niitä sähköjä ihan rauhassa jolloinka yrityskään ei saa asiakkaasta voittoa JOS hän purkaa sopimuksen

- Suomen Energia Yhtiö EI ole sama asia kuin Market Energia Oy. Market Energia EI nosta hintaa 6kk jäälkeen!!

Eli pienellä tutkiskelulla saa aika paljon lisäinfoa aiheesta :)

ja jos puhelinmyyjä soittaa niin ei ole kovin vaikeata aukasta sitä suuta ja kysyä! Tyhmä on se joka ei kysy vaan se joka tilaa tuotteen ja sitten jälkeenpäin kitisee ku eipäs tullu kuunneltua taas mitä otin.

Tämän tekstin ei ollut tarjoitus ärsyttää ketään, hieman selvennystä vaan toin asiaan :)
      kommentit olisi hyviä aiheesta :)

• Hirppa

Tein sopparin jal upaan ilmoitella laskutus välein kuinka on mennyt kyseisen Yhtiön kanssa

• nyt tiedän mistä mak
        Hirppa kirjoitti:

Tein sopparin jal upaan ilmoitella laskutus välein kuinka on mennyt kyseisen Yhtiön kanssa

minulle soitti nainen tästä yhtöstä, kertoi kyllä kaiken niin että minäkin ymmärsin. Tein sopimuksen. Sopimuspaperi tuli jo. Seuraan pörssisähkön hinnan kehitystä tekstitv sivulta 172. Mukavaa, että näin tavallinen kuluttajakin voi seurailla sähkön hinnan liikkumista itsenäisesti. Tuli 3 kk arviolasku ja kun tämä aika on ohitse voin saada laskuni 1-2 kk jaksoissa, kwh:n lukeman siirtää oma siirtoyhtiöni tälle uudelle Market Energialle. Ainakin minä todellakin tiedän mitä ostin ja minua erityisesti lämmitti, että puhelinmyyjä vastasi moniin kysymyksiini hermostumatta. Myös ystäväni minun suosittelemanani otti yhteyttä Market Energiaan ja teki myös sopimuksen. Hyvä että eivät myy määrä-aikaisenakaan.

• svenska??
        nyt tiedän mistä mak kirjoitti:

minulle soitti nainen tästä yhtöstä, kertoi kyllä kaiken niin että minäkin ymmärsin. Tein sopimuksen. Sopimuspaperi tuli jo. Seuraan pörssisähkön hinnan kehitystä tekstitv sivulta 172. Mukavaa, että näin tavallinen kuluttajakin voi seurailla sähkön hinnan liikkumista itsenäisesti. Tuli 3 kk arviolasku ja kun tämä aika on ohitse voin saada laskuni 1-2 kk jaksoissa, kwh:n lukeman siirtää oma siirtoyhtiöni tälle uudelle Market Energialle. Ainakin minä todellakin tiedän mitä ostin ja minua erityisesti lämmitti, että puhelinmyyjä vastasi moniin kysymyksiini hermostumatta. Myös ystäväni minun suosittelemanani otti yhteyttä Market Energiaan ja teki myös sopimuksen. Hyvä että eivät myy määrä-aikaisenakaan.

Oletko sattumoisin ruotsinkielinen? Kirjoitusasusta päätellen olet.

• market666
        nyt tiedän mistä mak kirjoitti:

Kyllä Market energia myy myös 2 vuoden määriksiä.

• Huuuuhaaataaa

Kertoo tämän keskustelun osallistujien äo:sta jotain kun kysymys kuuluu että millainen yritys on ja millainen tuote myyjän kannalta (tarkoittanee että meneekö kaupaksi) niin keskustelu siirtyy ihan jonnekin muualle.

Ja nämä ihmiset pätevät kun ei tiedä edes mistä asiasta olisi kyse...virkistävää miten "kaiken tietävätkin" voi mennä näin metsään.

aloittajan tapaan itsellänikin kiinnostaa Market Energia työpaikkana ja meneekö tuote kaupaksi. Kokemuksia siitä?!?

• outo keskustelu

Onkohan kenelläkään niitä kokemuksia vai puhutaanko vain sähkön hinnasta?

• markettilainen

olen töissä marketilla ja kilpailutan kotitalouksia tällä sähkön hinnalla puhelimitse.

joka kuukausi maksavat palkat, minun ainakin oikein ovat tulleet ja töissä olen ollut 5 kk. Olen tehnyt muitakin vastaavia, mutta syy miksi olen marketilla on meidän mahtava fiilis ja henki työpaikalla.

kun työpaikalla on hyvä fiilis niin se on itselleenkin tsemppi meininki. Meidän toimistolla on viikko tavoite ja joka viikko ollaan se saavutettu ja ylitsekkin menty.

palkka kilahtaa tehdystä sopimuksesta, ei ole olemassa mitää pohja taikka takuu palkkaakaan

marketin sähkötuote menee aika hyvin kaupaksi: ei ole määris, on suoraan pörssi hintainen (kuin tukusta ostettu) hintakatto, tyytyväisyys takuu asiakkaille. tuotteina standard ja pro sekä yritys pro, markkinaviraston sivuilla basic tuote on siis standard tuotteemme. Sähkön asiakas saa aina halvimmalla pörssi hinnalla ja me saamme tuon kuukausimaksun verran voitoksi ( muilla myyjillä taitaa olla pörssi marginaali 2-5% ja kuukausimaksu)

keskimääräinen oma kuukausipalkkani on 6 h/pv/ 5 pv/vko käteen 800 - 1300 euroa. Joka päivä on erilainen päivä, joskus tulee enempi kauppaa joskus vähän huonommin. Meillä toimistonjohtaja jakaa alueet johonka haluan soitella, lisäksi on bonuksina esim. 5 taikka 10 eur lahjakortti sokokselle taikka pizza kortti lähi ravintolaan yms, nyt jouluksi oli suklaarasioita aina kun sai 3 kauppaa tehtyä ja päivän parhaalle myyjälle tuli se 20 euron ostokortti sokkarille. En todellakaan halua vaihtaa työpaikkaani, olen ainakin tyytyväinen palkkaani/tunteihin verrattuna.

• Asiakas JS
        markettilainen kirjoitti:

olen töissä marketilla ja kilpailutan kotitalouksia tällä sähkön hinnalla puhelimitse.

joka kuukausi maksavat palkat, minun ainakin oikein ovat tulleet ja töissä olen ollut 5 kk. Olen tehnyt muitakin vastaavia, mutta syy miksi olen marketilla on meidän mahtava fiilis ja henki työpaikalla.

kun työpaikalla on hyvä fiilis niin se on itselleenkin tsemppi meininki. Meidän toimistolla on viikko tavoite ja joka viikko ollaan se saavutettu ja ylitsekkin menty.

palkka kilahtaa tehdystä sopimuksesta, ei ole olemassa mitää pohja taikka takuu palkkaakaan

marketin sähkötuote menee aika hyvin kaupaksi: ei ole määris, on suoraan pörssi hintainen (kuin tukusta ostettu) hintakatto, tyytyväisyys takuu asiakkaille. tuotteina standard ja pro sekä yritys pro, markkinaviraston sivuilla basic tuote on siis standard tuotteemme. Sähkön asiakas saa aina halvimmalla pörssi hinnalla ja me saamme tuon kuukausimaksun verran voitoksi ( muilla myyjillä taitaa olla pörssi marginaali 2-5% ja kuukausimaksu)

keskimääräinen oma kuukausipalkkani on 6 h/pv/ 5 pv/vko käteen 800 - 1300 euroa. Joka päivä on erilainen päivä, joskus tulee enempi kauppaa joskus vähän huonommin. Meillä toimistonjohtaja jakaa alueet johonka haluan soitella, lisäksi on bonuksina esim. 5 taikka 10 eur lahjakortti sokokselle taikka pizza kortti lähi ravintolaan yms, nyt jouluksi oli suklaarasioita aina kun sai 3 kauppaa tehtyä ja päivän parhaalle myyjälle tuli se 20 euron ostokortti sokkarille. En todellakaan halua vaihtaa työpaikkaani, olen ainakin tyytyväinen palkkaani/tunteihin verrattuna.

Asiakas palvelu ei vastaa ja netti ei toimi. Olen sanonut kirjallisesti sähkösopimukseni irti [email protected] mitään kuittausta asiasta ei ole tullut. Laskut ok. ja pyysin utta lasku loppu ajalta eli kahden viikon irtisanomis ajalta Homma tähän asti ok vaihdon syynä minulla on uusi parempi sopimus.
        JS

• JP
        Asiakas JS kirjoitti:

Asiakas palvelu ei vastaa ja netti ei toimi. Olen sanonut kirjallisesti sähkösopimukseni irti [email protected] mitään kuittausta asiasta ei ole tullut. Laskut ok. ja pyysin utta lasku loppu ajalta eli kahden viikon irtisanomis ajalta Homma tähän asti ok vaihdon syynä minulla on uusi parempi sopimus.
        JS

Sama virsi kuin edellisella kirjoittaneella. Tosin sähkösopimus voimassa vielä toistaiseksi. Yrittävät karhuta jo maksettuja laskuja. Asiakaspalveluun yrittänyt ottaa yhteyttä niin puhelimella kuin sähköpostilla. Kumpaankaan ei ole vastattu...

• Tean1
        JP kirjoitti:

Sama virsi kuin edellisella kirjoittaneella. Tosin sähkösopimus voimassa vielä toistaiseksi. Yrittävät karhuta jo maksettuja laskuja. Asiakaspalveluun yrittänyt ottaa yhteyttä niin puhelimella kuin sähköpostilla. Kumpaankaan ei ole vastattu...

Market energia on huijarii

• ex myyjä
        Tean1 kirjoitti:

Market energia on huijarii

miks se on sit halvin sahkonhinta.fi sivulla? kaikki puhuu vaa siitä et ei oo tullu sopimus paperei mut kukaa ei puhu siitä hinnasta.

• Nikolaus3
        ex myyjä kirjoitti:

miks se on sit halvin sahkonhinta.fi sivulla? kaikki puhuu vaa siitä et ei oo tullu sopimus paperei mut kukaa ei puhu siitä hinnasta.

Huomaa hyvin että täällä keskustelevat keskenään Market energian kilpailevat yritykset ja Market energian palkolliset.
        Eipä täältä luotettavaa tietoa näytä saavan

• Ei enää koskaan
        Nikolaus3 kirjoitti:

Huomaa hyvin että täällä keskustelevat keskenään Market energian kilpailevat yritykset ja Market energian palkolliset.

Odotelkaa vaan loppulaskua: siellä se yllätys on. Aivan hullua hommaa: ensin maksat etukäteen laskut ja 3 kk sopparin loppumisen jälkeen tulee "loppulasku". Tässä loppulaskussa on sitten korjatut kWh hinnat, eli lisälaskua tuli veroineen 5:ltä kuukaudelta LÄHES 300€!!!

• muhahahaahh
        Nikolaus3 kirjoitti:

Milloin Suomi24 palstalta olisi saanut OIKEASTI luotettavaa tietoa??????????? Täähän on suomen luotetuin uutissivusto! Muhahhaahhaaaah!!!

• Miki---a
        muhahahaahh kirjoitti:

Milloin Suomi24 palstalta olisi saanut OIKEASTI luotettavaa tietoa??????????? Täähän on suomen luotetuin uutissivusto! Muhahhaahhaaaah!!!

Niinpä täällä ei kyllä mitään luotettavaa ole

• koskematta paras
        markettilainen kirjoitti:

Nytkö ne sitten kusettaa jo tulevia työntekijöitä:
        http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7611958&index=661&anchor=7611958

Markettilainen sanoi, ettei ole pohjapalkkaa ja tuossa ilmoituksessa seisoo selvästi, että palkkaus 1700 € / kk mahdollinen bonus.

• pelkkiä huijareita
        ex myyjä kirjoitti:

Tässä on vaan sellanen mutta, että HINTA jonka ne ilmoittaa sahkonhijnta.fi sivulla EI pidä paikkaansa.

• JJJPPP

elä vaan koske tikullakaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

olen saanut jo kaksi perintäkirjettä, vaikka laskut maksettu. kukaan ei vastaa asiakaspalvelusta. onneksi, kun lähetin maksutodisteen perintätoimistoon, niin he peruivat ainakin heidän osalta sen. ei sentään tartte käräjille mennä.

ainii ja eilen tuli kirje missä tuli jotkin hienot spot hinnat.
      eli maksoin aiemmin joulukuusta 6,5c/kWh ja se oli nyt muutettu sitten 12,99c/kWh.
      eli pitäis maksaa kuulemma lisää.

huomenna vaihto toiseen lafkaan!

• Kusetusta

En suosittele kenellekään!
        Asiakaspalvelusta ei vastaa kukaan, ihan sama mihin aikaan soittaa!
        Saivat suostuteltua tekemään sopimuksen edullisilla hinnoilla 3 kk arviolaskulla mutta kun tulee korjattu spot-hintalasku, huomaa törkeän kusetuksen.
        Loppulaskua odotellessa. :)

• vortumi

mitä otatte spot-hinnalla? oma moka. selvittäkää vähän ennenkun otatte. firma vetää välistä ja maksattaa teillä lopun sähkön. kun eivät itse tuota joutuvat nostamaan hintoja sen mukaan mitä muut haluavat firmalta sähköstä rahaa.

helpommalla pääsee kun ostaa fortumilta. www.fortum.com

• Market Energia

ihan huijari firma. ei lähetä mitään muistutus kirjeitä tai muutakaan laskua vaan tulee suoraan perinnästä kirjeitä joita ei voi todistaa kun ei ole edes saanut laskua. väittävät laskujen maksuvalvontaa hoitavan ij maksuvalvonnan. kyllä osataan laittaa perinnästä lasku. Paska yhtiö. Elämäni ensimmäinen lasku joka tulee perinnästä. Älkää ostako ei ole niin halpa kuin väittää.

• Kusetusta sanon minä

Mulle tuli kans suoraan perinnästä laskua =D lasku maksettu ajallaan, joka oli suoraan muistutus jossa ylimääräisiä kuluja, silti perintäfirmakin karhuaa :D SUOSITTELEN HAHAHA!! :D

• voice marketin

olen itse ollut kyseisessä lafkassa töissä ex suomen energia yhtiö googla huvikses
      kusetetaan minkä kerkee palkat tulee jos tulee pomot päättää sun puolesta onko esim koko taloa olemassakaan jos heidän mielestä ei ole niin se onkin sitten niin sanotusti pois sun palkasta huvittavin tapaus oli ku sanottiin että turun keskustassa ei ole taloja hehehehe. et se siitä

• Huijattu

Kiertäkää kyseinen yritys kaukaa. Ei vastaa sähköposteihin, puheluihin. Ylisuuria laskuja kyllä lähettelee. Googlettakaa tiedot kaupparekisteristä ja ihmetelkää.

• googleta ihan itse

Suomenen Energiayhtiöllä ja Market Energialla ei kyllä ole mitään tekemistä keskenään.

MarketEnergyn saisi kyllä pyyhkiä maailmankartalta, vaan mitenkä sillekkään stoppia laitat? Laskuttavat jo nyt ennakkoon elokuulta asti ilman erillisiä varoituksia ja hinnat tulevat lähinnä hatusta. Mitäpä tuota suosittelemaan.

Näitä pienempiä sähkön toimittajia on useampiakin ja joillakin on oikeasti hyviäkin tarjouksiakin. Mitä näitä nyt vähän tutkinut, niin hinta kun on selvillä ja selkeästi edullisempi niin se kannattaa ottaa määräaikaisella sopimuksella et tulee kiinteähintaisena kanssa.

• uusi sopimus muualla

Joo, ennakkolasku tuli tännekin. Maaliskuun alusta elokuun loppuun meinasivat että sähköä 130 neliön omakotitalossa kuluu melkeen 200 000 kWh!! Laskun loppusumma hiukan vajaat 15 000€. Eikä saa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Asian selvittely jatkuu, yhteyttä otettu niin kuluttaja-asiamieheen kuin energiamarkkinavirastoonkin..

• Petetty fiilis

Täällä myös erittäin huonoja kokemuksia ko. yrityksestä. Joulu-tammikuussa sieltä soiteltiin ja siinä sitten haksahdettiin ko. yritykseen. Minkään ei pitänyt aikaisempaan täsmälaskutukseen nähden muuttua, mutta toisin kävi, 3 kk:n etukäteislaskuahan sieltä pukkasi, kVh laskettu n. 500-800 kWh/ kk yläkanttiin parin vuoden lukuihin nähden (suhteutettuna kuluneen kylmän talven toteutuneisiin kulutuksiin), eli en tiedä mistä olivat nuo aikaisemmat lukemat kaivaneet... Eivät ainakaan meidän talomme historiasta..

Ensimmäinen kuukausi piti myös olla kk-maksun osalta ilmainen, toisin kävi. Soittelimme ja selvittelimme asioita, huolestuneena lukien nettiin ilmestyviä uusia ja taas uusia huonoja kokemuksia..

Joku talon sisältä ylemänpänä kommentoi, että yhteydenotot on puutteellisia ja vailla tietoja, joiden perusteella voisi vastata. Meillä ainakin ollut aina käyttöpaikkatiedot ja asiakasnumerot asiallisesti käsillä, jos vain on saanut jonkun usean päivän soittojen ja sähköpostien kautta kiinni.

Jokatapauksessa, kun uutta laskua alkoi kuukauden kuluttua edellisestä pukkaamaan ja seuraavankin laskun kerrottiin erääntyvän kk päästä ja huhtikuulla olisi pitänyt maksella elokuun sähköt ,oli mitta täysi. Hinta ei näillä laskuilla muuten kertaakaan ollut lasku suunnassa, päinvastoin, eli en tiedä mihin se alkuperäinen 5 centtin paikkeilla oleva hinta-arvio olisi perustunut..

Vaihdoimme sitten sähköyhtiötä ja siltä osin asia kunnossa, uusia laskuja tai perintäkirjeitä ei ole tullut ja kaiken piti olla ok. Tästä vaihdosta on nyt kuitenkin kulunut jo reilusti yli kuukausi, eikä ns. "loppulaskua" kuulu. Loppulasku kun on meidän suuntaamme useamman satasen (€) saamispuolella, joten siksikö kestää? Olen koittanut kysellä rahojeni perään, mutta loppulaskua vain lupaillaan, mutta koskahan edes se tulee? Onko kokemuksia lähiajalta, vai saako tässä sanoa heipat satasilleen, ja seurailla protestilistan tapahtumia?

• Elä koskaan erehy ottaan sopimusta tuosta firmasta. Jos saan joskus käsiin tuon firman toimitusjohtajan, nii..........

• Arveluttavaa

Kuluttajavirasto saanut ennätysmäärän valituksia Market Energiasta. En suosittele työpaikaksi enkä ostaisi itse mitään ko. firmasta.

• åqa0einvpoöuih

Kesti melkein vuosi ennenkuin alkuperäinen kysyjä sai, edes jonkinlaisen vastauksen häntä kiinnostaneeseen työpaikkaan.

Voisi päätellä, että juttujen taso ja luetun ymmärtäminen ei palstalla ole siitä parhaimmasta päästä.

• uppistaa

up

• leijonatjee

suomi voittaa venäjän!

• perussuomi!

suomi voittaa ruotsin :)

• kepulikonsti,

Hinta tippui 10% voisin sanoa että olen tyytyväinen.

• konkurssi???

Mitä luulette: Meneekö ympäri? Asiakkaita on lähtenyt todella paljon. Jos jää asiakkaaksi ja yritys menee nurin niin jauhelihat sulaa pakastimeen?

• jakkemakuliha

yhtä todennäkösesti saksa olis voittanu jääkiekossa maailmanmestaruuden :D

• Huijareille suitset

Market Energia Oy on mielestäni täysi huijarifirma. Sain nyt toukokuussa eräätnyvät laskun, jossa veloitetaan syyskuun sähkönkulutuksesta etukäteen! Neljä kuukautte etuajassa! En ole sellaista sopimusta tehnyt, vaan sen, että maksan kuukausittain. Tämä etukäteislaskutus vaikuttaa siltä, että firma suorittaa nk. puhalluksen, eli rahat menevät ja sähkömaksut toimittajayhtiöille jäävät maksamatta. Siinä kärsii sekä kuluttaja että rehelliset sähköntimitusyhtiöt.
      Varsin kuvaavaa huijaustoiminalle on myös se seikka, että asiakaspalvelussa oleva nainen ei tiennyt eikä pystynyt yhdistämään puhelua esimiehelleen eikä toimitujohtajalle. Ei osannut sanoa myöskään heidän puhelinnumeroitaan, vaikka PRH:n yhdistysrekisterin mukaan firmassa työskentelee puolenkymmentä henkilöä. Homma haisee ja pahasti!

• pienelläpainettu..

Huijari firma !!

Energiamarkkinaviraston www-sivuilla oli eri hinnat, kuin mitä tuli tilauksen yhteydessä. Webbisivuilla tehtynä missään vaiheessa ei sanota että
      sopimus vahvistettaisiin. Kun täytät perustietosi niin seuraavaksi tulee ilmoitus "kiitos tilauksesta".

Ja hinta on kovempi kuin muilla sähkölaitoksilla.

Tämän lisäksi Market energia irtisanoi voimassa olevan sähkösopimukseni ja lähetti laskun jossa on etukäteen maksettavaa.

Että sellainen yritys on Market Energia.

• Jossu87

Joo paska yhtiö on! Ei oo loppulaskua näkyny sieltä yhtiöltä kun vaihdoin toiseen sähkön toimittajaan...perkele kun maksoin vielä pari laskua etukäteen..en saa niitä rahoja varmaan koskaan takasi!

• m

Itse mene tekemään ensi viikolla kanssa rikosilmoituksen. Ei ole myöskään loppulaskua näkynyt yli 3kuukauteen. Heillä on tilitietoni,mutta mitään ei tapahdu.

• Markkinaoikeuteen

Kuluttajavirasto on vienyt Market Energia Sähkönmyynti Oy:n Markkinaoikeuteen. Lue lisää:Kuluttajavirasto.fi. Lue Kuluttajaviraston tiedotteet.

• pöhheikönpiällysmies

Kyllähän noita on tullut omia sähköjä kilpailutettua ja vaihdeltua, mutta muutaman vuoden rumban jälkeen päädyin Fortumiin ja siellä olen pysynyt. Voi ehkä vaikuttaa hintavalle, mutta ainakin palvelu pelaa ja asiakkaasta pidetään huolta. Ja hinnatkin pysyy aisoissa, kun lähtee kiinnittelemään omaa hintaa. Itse tein keväällä jo kolmannen hinnankiinnityksen kahdeksi vuodeksi, kun aina on hyötyä ollut. Lisäksi Fortumilla ottavat myös yhteyttä ennenkuin hintatakuu päättyy, ettei joudu kalliille hinnoille... Suosittelen, mikäli haluaa luotettavuutta kaiken maailman vedättäjien sijasta! Vaikka Espoossa konttoria pitävätkin, niin hyvin tulee sähköt tänne Savon perukoillekin.

• rtyuiolö

terveisin:Lilius

• rahaaRikkaille
        rtyuiolö kirjoitti:

terveisin:Lilius

tosi jees olla fortumin asiakas ja tukea fortumin omistamia saastuttaja voimaloita pitkin ryssiä.....ja kilpailu kyvystä ei ole tietoakaan...
        ja mikä vitun norppa sähkö heh

• pihallakolumiukko

eikös fortum ole kuitenki valtionyhtiö? ja tota norppa-sähköö ei oo vuosiin enää ollu, vesivoimaloita omistaa about 600 pohjoismaissa. kilpailukyvystä en kuluttajan kannalta tiedä, mutta mieluummin maksan ite sähköstäni valtiolliselle tai maakunnalliselle firmalle ku vaikkapa vattenfallille tai e.onille... saastuttajia ny löytyy kaikkialta, eikä fortum kyllä yhtiön kokoon nähden lähellekään sieltä pahimmasta päästä ole

• Haist Håkan

Ihan uskomattoman lapsellista, että näyttää siltä että Market energian työntekijät käyvät täällä päivittäin "parantelemassa" tätä keskustelua. Onkohan uskomattomampaa pelleilyä nähty Suomessa koskaan! Meikäläinen painuu poliisin paikeille tämän asian kanssa.

• PETOKSIA!

Ehdottomasti,

Jokaisen huijatun tulisikin ilmoittaa asiansa suoraan poliisille. Kyse on petoksista

• sähköäkö

Market Energia Sähkönmyynti Oy on EPÄLUOTETTAVIN yritys jonka kanssa olemme ikinä olleet tekemisissä. Lähettivät meille laskuja vaikka sopimusta ei oltu vielä allekirjoitettu. Maksoin vahingossa yhden laskun toukokuun alussa, Nyt kun olen yrittänyt saada maksettua summaa takaisin, niin lupauksista huolimatta ei ole tullut. Keksivät kaikenlaisia selityksiä esim. kesälomat, ruuhka, yms.

• tekoperia

Paras sähköfirma. Mutta jos ei halvempi kiinnosta niin ei kannata vaihtaa.

• huijarifirma

Täyttä paskaa kokofirma, Market Energia, mikään mitä ne mainostavat ei pidä paikkaansa, ja yrittävät vielä senkin jälkeen johtaa harhaan.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ANTAKO HEILLE HENKILÖTIETOJANNE!

• puhelinmyyjä_soittaa

Kaikki jotka täällä kehuvat kyseistä firmaa, ovat siellä töissä tai tällaisen henkilön tuttuja. Tietysti satunnaisesti joku on ehkä saanutkin hyvää sähköä joskus aluksi, mutta se on aina noussut. Miettikää esimerkiksi tätä lausetta:

"Hintamme ovat aina nyt kaikkein halvimmat verrattuna paikalliseen yhtiöön".

Lauseessa on sanat "aina" ja "nyt", joten asiakkaalle kerrotaan, että se on halvempaa VAIN NYT myyntihetkellä (ja sehän pitääkin paikkansa, voisinhan minäkin soittaa tarjoavani sähköä vaikka 50 sentillä NYT myyntihetkellä, mutta nostaa myöhemmin, kun se on niin kallista, niin kallista tuottaa sitä sähköä...) ja toisaalta asiakas keskittyy vain "aina" sanaan, koska on jo mennyt lankaan. Älkää ostako mitään puhelimessa! Korkeintaan hyväntekeväisyystuotteita ja niissäkin ottakaa etukäteen selvää, menevätkö firman rahat sinne, minne pitääkin ja pyytäkää, että saisitte soittaa sinne (vain rehellisimmissä firmoissa tämä on mahdollista, olen ollut tasan yhdessä sellaisessa ja sekin vaihtamassa automaatioon, jossa kukaan ei vastaa puheluihin).

Olen ollut yli viidessä puhelinmyyntifirmassa töissä ja siksi tiedän, että niissä on kaikissa kysymyksiä herättäviä asioita, vaikka JOKAINEN päällikkö vakuuttaa myyjilleen olevansa luotettava ja osaa myydä hyvin työntekijöille ideansa. He ovat myös hyvin miellyttäviä ja rentoja ihmisiä, jotka yrittävät olla ystäviä työntelkijöidensä kanssa. Jos kyseenalaistat tämän, heti koko muu työyhteisö (joka on manipuloitu luulemaan, että he oikeasti tekevät merkitykellistä työtä kivassa ilmapiirissä, koska haluavat näin ajatella) käy sinua vastaan, että miksei saisi olla kiltti.

Jos esittää kriittisen mielipiteen (tai minkä tahansa kysymyksen) on tyhmä, kun ei ole ymmärtänyt, vaikka oikeasti onkin syytä kyseenalaistaa eikä kaikkea selitetä työntekijöille vaan vastataan ympäripyöreästi.

En mainitse missä olen ollut töissä (koska en saa), mutta yli viidessä eri firmassa eikä yhdessäkään ole erikseen mainittu, että humalaisille ja vanhuksille ei sitten saa myydä! Itse otin asian esiin ensimmäisessä yhteisessä kokouksessa ja pomo sanoi: "Jestas, eipä tietenkään!", mutta ei ollut koskaan kieltänyt keneltäkään. työntekijän oma etiikka on ainoa mikä määrää. Jos haluaa rahaa ja on helppo kauppa tulossa, saattaa erehtyä myymän sellaiselle, joka ei ymmärrä mistä on kysymys. Tähän myös kannustetaan antamalla myyntipuhe valmiina myyjälle ja sellaiset sanakäänteet, että niistä voi ymmärtää ihan muuta kuin mitä saa.

Jos puhelun lopuksi ei tarvitse tehdä tilausvahvistusta, nosta heti kytkintä (luultavasti nykyään joka firmassa pitää tehdä eikä saa vain sulkea puhelinta heti ensimmäisen "Joo":n jälkeen). Voit pahimmassa tapauksessa joutua itse vastuuseen. Ei ne pomot sua sillon puolusta. Ne kuitenkin yleensä tehdään, ihan sen takia, että jos tulee kuluttajariita niin on, mistä tarkistaa, että myyjä on maininnut tietyt sanat. Ikävä kyllä asiakkaan mahdollisuudet ovat huonot, jos nuo sanat on mainittu, vaikka olisivat millaisessa järjestyksessä... Suomessa ei tällä hetkellä puolusteta tässä asiassa asiakasta vaan firmaa. Ihmisille saa myydä vaikka mitä paskaa ja valehdella silmät suut täyteen.

Nuoret menevät lankaan helposti. Siksi suurin osa työntekijöistä on nuoria. Työnhaku myös suunnataan etenkin nuoriin, koska he eivät vielä tiedä työelämän perussääntöjä. Tämä on heidän ensimmäisiä työpaikkojaan. Jos siellä on mukava imapiiri ja kaikki ovat kavereita keskenään (näin usein on), nuori helposti ajattelee, että onpa mukava paikka, pomokin on mukava, saan spiikin valmiiksi ja tarvin rahaa. Ilmapiiriin panostetaan enemmän kuin mihinkään muuhun. Se on se mikä saa nuoret jäämään, nuorekas ja rento ilmapiiri. Nuoret myös harvoin kyseenalaistavat tuotetta, kun ajattelevat kaiken tulleen jo selväksi perehdytyksessä (jotka ovat joskus päivänkin mittaisia ja kysykset hukkuvat informaatiotulvaan). Nuoria houkuttelevat myös optimaaliset työajat. Saa ihan itse päättää milloi tulee töihin. Tätä työtä on helppo tehdä opiskeluiden tai muun työn lomassa (tämä on ollut totta jokaisessa paikassa) ja iltaisinkin riittää soitettavaa.

• puhelinmyyjä_soittaa

Nuoria myös kehutaan kovasti, jos he saavat kauppoja ja tämä antaa onnistumisen kokemuksia ensimmäisessä työssä ja tulee hyvä mieli kun työelämä alkaa näin sopuisasti eikä pomotkaan ole kauheita, kuten "muualla" (vaikka nuorella ei tosi asiassa ole kokemusta, miten kivoja pomot muualla ovat, mutta siivoustyössä kuulemma kamalia ja aluepäälliköt ovat hankalia kassatyössä).

Ei sillä, että kehuminen myynneistä olisi aiheetonta.... Onhan se pirun vaikeaa työtä, mutta antoisaa jos on hyvä. Myin ensimmäisessä työssäni tunnissa 10 tuotetta (keskiarvo siitä mitä muut myivät on 1,5), olin töissä 3 tuntia 5 päivänä viikossa. Sain myytyä iloisella asenteella ja koska olin niin tyhmä, että uskoin tuotteeseen. Tai kyllähän epäilyksiä oli koko ajan... Kerran kävin kertomassakin, että koitin mennä firman sivuille ja niitä ei ole olemassa, osoite ei johda mihinkään. Nettisivu oli "kaatunut". Samoihin aikoihin lähdin firmasta, vaikka tuloni olivat nousseet muutamassa kuukaudessa 2300:sta 10 000:teen. Että kyllä houkutteli jäämään!!!

Totta kai nuoret uskovat oman firmansa olevan paras, kun heille näytetään tilastoja ja kaavioita siitä, että tämä pitää paikkansa. Joka ikisessä sähköfirmassa kaaviot ovat sen omaksi eduksi! Jokainen firma ei voi olla se paras! Jokaisessa teleoperaattorifirmassa esim. näytetään, miten DNA, Sonera tai Elisa on paras... Huomatkaa, että nämä operaattorit eivät itse suoraan myy tuotetta ja ovat ulkoistaneet myynnin toiselle firmalle. En mainitse firmojen nimiä, koska todella ei kiinnosta kiistellä oikeudessa siitä, että olen rikkonut vaitiolovelvollisuussopimuksen, joka on naurettava. Kysykää saatteko kertoa kavereillenne, jotka eivät ole töissä kilpailevissa yrityksissä, esimerkiksi millaisia spiikkejä käytätte ja millainen työ tämä on. Jos pomo sanoo ei mielellään, nostakaa kytkintä. Se ei ole hyvä merkki. Kenelläkään ei tulisi olla oikeutta estää kansalaisia kertomasta mielipiteitään julkisesti. Vaitiolovelvollisuuden tulisi koskea vain sitä, ettei tietoja saa antaa rinnakkaisille firmoille, koska kilpailu vääristyy eikä asiakkaiden yhteystietoja tai nimiä tietenkään saa kertoa missään tilanteessa kellekään. Vaitiolovelvollisuus on alunperin suunniteltu sitä varten, ettei firman "salaisia tietoja" välitetä eteenpäin. Tämä on kyseenalaista, sillä puhelinmyyntifirma voisi periaatteessa estää sen, että työntekijä kertoisi spiikeistään muille tai siitä, että tämä on kusetusta. Se on VÄÄRIN eikä vaitiolovelvollisuuden kuuluisi estää normaalia, työtä koskevaa keskustelua, kuten "Miten tänään meni töissä? Aijaa spiikkiä korjattiin. Miten?".

Jos ette ole kokeilleet itse firman sähköä, älkää pliis tulko tänne kehumaan sitä. Se on niin läpinäkyvää. Firmojen työntekijät eri asteilta (Suomessa on paljon puhelinmyyntifirmoissa työskennelleitä, jotka yhä uskovat olevansa aidosti oikeassa sanoessaan firmansa olevan paras ja niitä jotka valehtelevat, että ihmisille jäisi hyvä kuva, ja ostaisivat jos sattuisin soittamaan...)

On ongelmallista, jos ette ole itse koilleet tuotetta vaan kuulleet kaiken pomoiltanne, jotka haluavat teidän uskovan kaiken (pomot toki väittävät kokeilleensa, mutta kysykää mieluummin työkavereiltanne, mitä ovat kuulleet, ja aivan niiltä kriittisimmiltä, sinisilmiltä on turha kysyä). Nyt kaikki puhelinmyyjät pitävät minua tyhmänä, kun epäilen kaikkea enkä voi vain uskoa, että kyllä se meidän tuote on oikeasti paras, kun on kaaviot ja kaikki ja muutkin työpaikkalla, nuoret ja vanhat, uskovat siihen... Paskat! Siitä ei vain puhuta. Huonontaa työilmapiiriä ja kaikkien mieltä, jos omaa työtä aletaan kritisoimaan tai firmaa, koska sillon menee usko ja kaikki haluavat uskoa. Puhelinmyyjä ei myöskään saa kertoa ulkopuolisille firmoille MITÄÄN. Eikä teoriassa kellekään, koska vaitiolovelvollisuussopimuksessa ei sanota, mitä saa kertoa ja mitä ei. Kysykää erilaisista asioista, saako niistä kertoa (pomon ilme on nyt hämmästynyt ja hän saattaa heittää imartelevan kommentin, kuten "kukaan ei ole koskaan kysynyt tuota", vaikka monetkin olisivat kysyneet, "Oletpa fiksu", mutta oikeasti miettivät kuumeisesti vastausta (nopeaälyisinä ihmisinä myös vastaukset tulevat heidän suustaan kuin apteekin hyllyltä). Tai "Miten niin saako? Sehän on selvää. Luehan nyt se paperi uudelleen". Aika harva kehtaa kysyä ensinnäkään yhtään mitään (varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen työ ja huone täynnä työkavereita, jotka ovat pomon puolella tai hiljaa). Jos pomo kyseenalaistaa kysymyksen, yhä harvempi uskaltaa kysyä ja tällaista henkilöä pidetään vähän tiukkapipona. Pomot saattavat myös heittää ivallisia kommentteja huumorihengessä, kuten "***** varmaan epäilisi tätäkin kun on niin fiksu" tai sitten jotain nipottamiseen ja tiukkapipoisuuteen liittyvää. Tämä saa muut etäntymään kyseisestä ihmisestä pikku hiljaa, kun jatkuvasti kuulevat tällä olevan taipumusta olla rasittava.

• puhelinmyyjä_soittaa
        puhelinmyyjä_soittaa kirjoitti:

Nuoria myös kehutaan kovasti, jos he saavat kauppoja ja tämä antaa onnistumisen kokemuksia ensimmäisessä työssä ja tulee hyvä mieli kun työelämä alkaa näin sopuisasti eikä pomotkaan ole kauheita, kuten "muualla" (vaikka nuorella ei tosi asiassa ole kokemusta, miten kivoja pomot muualla ovat, mutta siivoustyössä kuulemma kamalia ja aluepäälliköt ovat hankalia kassatyössä).

Ei sillä, että kehuminen myynneistä olisi aiheetonta.... Onhan se pirun vaikeaa työtä, mutta antoisaa jos on hyvä. Myin ensimmäisessä työssäni tunnissa 10 tuotetta (keskiarvo siitä mitä muut myivät on 1,5), olin töissä 3 tuntia 5 päivänä viikossa. Sain myytyä iloisella asenteella ja koska olin niin tyhmä, että uskoin tuotteeseen. Tai kyllähän epäilyksiä oli koko ajan... Kerran kävin kertomassakin, että koitin mennä firman sivuille ja niitä ei ole olemassa, osoite ei johda mihinkään. Nettisivu oli "kaatunut". Samoihin aikoihin lähdin firmasta, vaikka tuloni olivat nousseet muutamassa kuukaudessa 2300:sta 10 000:teen. Että kyllä houkutteli jäämään!!!

Totta kai nuoret uskovat oman firmansa olevan paras, kun heille näytetään tilastoja ja kaavioita siitä, että tämä pitää paikkansa. Joka ikisessä sähköfirmassa kaaviot ovat sen omaksi eduksi! Jokainen firma ei voi olla se paras! Jokaisessa teleoperaattorifirmassa esim. näytetään, miten DNA, Sonera tai Elisa on paras... Huomatkaa, että nämä operaattorit eivät itse suoraan myy tuotetta ja ovat ulkoistaneet myynnin toiselle firmalle. En mainitse firmojen nimiä, koska todella ei kiinnosta kiistellä oikeudessa siitä, että olen rikkonut vaitiolovelvollisuussopimuksen, joka on naurettava. Kysykää saatteko kertoa kavereillenne, jotka eivät ole töissä kilpailevissa yrityksissä, esimerkiksi millaisia spiikkejä käytätte ja millainen työ tämä on. Jos pomo sanoo ei mielellään, nostakaa kytkintä. Se ei ole hyvä merkki. Kenelläkään ei tulisi olla oikeutta estää kansalaisia kertomasta mielipiteitään julkisesti. Vaitiolovelvollisuuden tulisi koskea vain sitä, ettei tietoja saa antaa rinnakkaisille firmoille, koska kilpailu vääristyy eikä asiakkaiden yhteystietoja tai nimiä tietenkään saa kertoa missään tilanteessa kellekään. Vaitiolovelvollisuus on alunperin suunniteltu sitä varten, ettei firman "salaisia tietoja" välitetä eteenpäin. Tämä on kyseenalaista, sillä puhelinmyyntifirma voisi periaatteessa estää sen, että työntekijä kertoisi spiikeistään muille tai siitä, että tämä on kusetusta. Se on VÄÄRIN eikä vaitiolovelvollisuuden kuuluisi estää normaalia, työtä koskevaa keskustelua, kuten "Miten tänään meni töissä? Aijaa spiikkiä korjattiin. Miten?".

Jos ette ole kokeilleet itse firman sähköä, älkää pliis tulko tänne kehumaan sitä. Se on niin läpinäkyvää. Firmojen työntekijät eri asteilta (Suomessa on paljon puhelinmyyntifirmoissa työskennelleitä, jotka yhä uskovat olevansa aidosti oikeassa sanoessaan firmansa olevan paras ja niitä jotka valehtelevat, että ihmisille jäisi hyvä kuva, ja ostaisivat jos sattuisin soittamaan...)

On ongelmallista, jos ette ole itse koilleet tuotetta vaan kuulleet kaiken pomoiltanne, jotka haluavat teidän uskovan kaiken (pomot toki väittävät kokeilleensa, mutta kysykää mieluummin työkavereiltanne, mitä ovat kuulleet, ja aivan niiltä kriittisimmiltä, sinisilmiltä on turha kysyä). Nyt kaikki puhelinmyyjät pitävät minua tyhmänä, kun epäilen kaikkea enkä voi vain uskoa, että kyllä se meidän tuote on oikeasti paras, kun on kaaviot ja kaikki ja muutkin työpaikkalla, nuoret ja vanhat, uskovat siihen... Paskat! Siitä ei vain puhuta. Huonontaa työilmapiiriä ja kaikkien mieltä, jos omaa työtä aletaan kritisoimaan tai firmaa, koska sillon menee usko ja kaikki haluavat uskoa. Puhelinmyyjä ei myöskään saa kertoa ulkopuolisille firmoille MITÄÄN. Eikä teoriassa kellekään, koska vaitiolovelvollisuussopimuksessa ei sanota, mitä saa kertoa ja mitä ei. Kysykää erilaisista asioista, saako niistä kertoa (pomon ilme on nyt hämmästynyt ja hän saattaa heittää imartelevan kommentin, kuten "kukaan ei ole koskaan kysynyt tuota", vaikka monetkin olisivat kysyneet, "Oletpa fiksu", mutta oikeasti miettivät kuumeisesti vastausta (nopeaälyisinä ihmisinä myös vastaukset tulevat heidän suustaan kuin apteekin hyllyltä). Tai "Miten niin saako? Sehän on selvää. Luehan nyt se paperi uudelleen". Aika harva kehtaa kysyä ensinnäkään yhtään mitään (varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen työ ja huone täynnä työkavereita, jotka ovat pomon puolella tai hiljaa). Jos pomo kyseenalaistaa kysymyksen, yhä harvempi uskaltaa kysyä ja tällaista henkilöä pidetään vähän tiukkapipona. Pomot saattavat myös heittää ivallisia kommentteja huumorihengessä, kuten "***** varmaan epäilisi tätäkin kun on niin fiksu" tai sitten jotain nipottamiseen ja tiukkapipoisuuteen liittyvää. Tämä saa muut etäntymään kyseisestä ihmisestä pikku hiljaa, kun jatkuvasti kuulevat tällä olevan taipumusta olla rasittava.

Hyvää sen sijaan saa kertoa firmasta. Ja siksi täällä niin moni kehuukin sitä! Ehkä muutamalla oikeasti on ollut ko. firma käytössä, en usko, koska tiedän pelin säännöt.

Kukaan myyjä ei myöskään myönnä myyvänsä mitään. Heille on sanottu etteivät he oikeastaan myy, "tarjoavat" vain tai "lähettävät tutustumispaketin", joka on yleensä houkuttelevan halpa ja lahjojakin joskus sanovat vain lähettävänsä ja he uskoavat, etteivät myy tarjoavat vain...). Nykyään on kuitenkin pakko tuoda jotenkin ilmi tilausvahvistuksessa, että sopimus on tehty, vaikka se olisi kuinka oudoin sanakääntein väännetty eikä siitä olisi mainittu aikaisemmin koko puhelussa. Periaatteessa se pitäisi mainita sanana jo spiikissä, mutta myyjä voi sanoa mitä tahansa esim. "Tai no ei se oikeastaan määräaikainen, enemmänkin---", jotta lahjan vastaanottaja sanoisi tilausvahvistukseen, että joo kyllä määräaikaisuus käy, koska se on selitetty heille oudosti. Monessa paikassahan tallennetaan vain spiikit! Joten pääasia että myyjä siinä sanoo edes jotain totta. Spiikit on myös yleensä kirjoitettu valmiiksi lipevään muotoon ja jos ne sanoo iloisella, kirkkaalla 16-vuotiaan äänellä saattaa esim. 90-vuotias vanha pappa jolle ei kukaan ole soittanut vuoteen, erehtyä uskomaan... Jos joku kuulostaa alaikäiseltä, pitää kysyä ikää (näin on tehty joka paikassa) yläikärajaa ei sen sijaan ole.

Ne kaikki on sit oikeesti myyjiä! Vaikka mitä heille ois uskoteltu. Heille tulee myös hyvin paha mieli, jos asiakas sanoo, että "no kyllähän sä myyt jos tarjoat pakettia ja samalla sitoutuu johonkin". Myyjä siihen: "Ei tässä mihinkään sitoudu, tilauksen saa perua milloin vain". paketti vaan tulee kotiin niin myöhään, ettei ehdi perua ja/tai peruutusnumerossa ei vastata (varattu) tai nettiosoitetta ei ole. Jos olette sanoneet, että tarkastatte asian netistä ja myyjä soittaa uudestaan, kieltäytykää.

Jotkut hyväntekeväisyystuotteet ehkä ovat siinä mielessä rehellisiä, että raha saattaa mennä hyvään tarkoitukseen, mutta niissäkin on asioita, joita ei selitetä selvällä Suomenkielellä niin että tyhmempikin myyjä ymmärtää, mistä OIKEASTI on kyse. Jos olet menossa töihin tällaiseen paikkaan ja edes jokin kuulostaa hämärältä, kysele niin kauan että totuus paljastetaan. Varsinkin jos olet fiksu ja pystyt kysymään oikeat kysymykset niin, ettei ympäripyöreä jutustelu enää autakaan.

• puhelinmyyjä_soittaa

Hyvää sen sijaan saa kertoa firmasta. Ja siksi täällä niin moni kehuukin sitä! Ehkä muutamalla oikeasti on ollut ko. firma käytössä, en usko, koska tiedän pelin säännöt.

Kukaan myyjä ei myöskään myönnä myyvänsä mitään. Heille on sanottu etteivät he oikeastaan myy, "tarjoavat" vain tai "lähettävät tutustumispaketin", joka on yleensä houkuttelevan halpa ja lahjojakin joskus sanovat vain lähettävänsä ja he uskoavat, etteivät myy tarjoavat vain...). Nykyään on kuitenkin pakko tuoda jotenkin ilmi tilausvahvistuksessa, että sopimus on tehty, vaikka se olisi kuinka oudoin sanakääntein väännetty eikä siitä olisi mainittu aikaisemmin koko puhelussa. Periaatteessa se pitäisi mainita sanana jo spiikissä, mutta myyjä voi sanoa mitä tahansa esim. "Tai no ei se oikeastaan määräaikainen, enemmänkin---", jotta lahjan vastaanottaja sanoisi tilausvahvistukseen, että joo kyllä määräaikaisuus käy, koska se on selitetty heille oudosti. Monessa paikassahan tallennetaan vain spiikit! Joten pääasia että myyjä siinä sanoo edes jotain totta. Spiikit on myös yleensä kirjoitettu valmiiksi lipevään muotoon ja jos ne sanoo iloisella, kirkkaalla 16-vuotiaan äänellä saattaa esim. 90-vuotias vanha pappa jolle ei kukaan ole soittanut vuoteen, erehtyä uskomaan... Jos joku kuulostaa alaikäiseltä, pitää kysyä ikää (näin on tehty joka paikassa) yläikärajaa ei sen sijaan ole.

Ne kaikki on sit oikeesti myyjiä! Vaikka mitä heille ois uskoteltu. Heille tulee myös hyvin paha mieli, jos asiakas sanoo, että "no kyllähän sä myyt jos tarjoat pakettia ja samalla sitoutuu johonkin". Myyjä siihen: "Ei tässä mihinkään sitoudu, tilauksen saa perua milloin vain". paketti vaan tulee kotiin niin myöhään, ettei ehdi perua ja/tai peruutusnumerossa ei vastata (varattu) tai nettiosoitetta ei ole. Jos olette sanoneet, että tarkastatte asian netistä ja myyjä soittaa uudestaan, kieltäytykää.

Jotkut hyväntekeväisyystuotteet ehkä ovat siinä mielessä rehellisiä, että raha saattaa mennä hyvään tarkoitukseen, mutta niissäkin on asioita, joita ei selitetä selvällä Suomenkielellä niin että tyhmempikin myyjä ymmärtää, mistä OIKEASTI on kyse. Jos olet menossa töihin tällaiseen paikkaan ja edes jokin kuulostaa hämärältä, kysele niin kauan että totuus paljastetaan. Varsinkin jos olet fiksu ja pystyt kysymään oikeat kysymykset niin, ettei ympäripyöreä jutustelu enää autakaan.

"Mutta jos ei halvempi kiinnosta niin ei kannata vaihtaa. " tämä virke on kuin suoraan spiikistä. Myyjä opetetaan ajattelemaan juuri noin. Ja että se on asiakkaan tyhmyyttä ja oma häpeä, kun ei osta näin erinomaista tuotetta....

Seuraavaksi joku yrittää sanoa, etten ole oikea puhelinmyyjä. Hyvä yritys, trolli, mutta sanoisin, että tiedän näistä asioista oikeasti enkä ole kriittinen ja sinisilmäinen, millaisksi nuoret näissä opetetaan. Mitä kiltimpi ja kuuliaisempi nuori, sitä helpompi muokata. Kriittiset leimataan valittajiksi tai ilonpilaajiksi. "Ei aina tota samaa, etkö sä jo tajua, ei me myydä, me..."...

• puhelinmyyjä_soittaa

"Mutta jos ei halvempi kiinnosta niin ei kannata vaihtaa. " tämä virke on kuin suoraan spiikistä. Myyjä opetetaan ajattelemaan juuri noin. Ja että se on asiakkaan tyhmyyttä ja oma häpeä, kun ei osta näin erinomaista tuotetta....

Seuraavaksi joku yrittää sanoa, etten ole oikea puhelinmyyjä. Hyvä yritys, trolli, mutta sanoisin, että tiedän näistä asioista oikeasti enkä ole kriittinen ja sinisilmäinen, millaisksi nuoret näissä opetetaan. Mitä kiltimpi ja kuuliaisempi nuori, sitä helpompi muokata. Kriittiset leimataan valittajiksi tai ilonpilaajiksi. "Ei aina tota samaa, etkö sä jo tajua, ei me myydä, me..."...

Kun tätä keskustelua katsoo, huomaa että alussa liikkeellä on ollut myyjiä, jotka ovat etsineet omasta firmastaan kertovia keskusteluja ja luulleet kertovansa totuuden siitä, miten kiva firma on. Mutta on täällä asiakkaitakin mukana. Ne negatiiviset kommentit on niiltä asiakkailta :D Ehkä muutama muiltakin, mutta ne ei ole tutkineet paljonko sähkönsä on oikeasti kallistunut. Jos laskun mukana tulee tilastoja ei niihin kannata luottaa... Jokainen firma myös sanoo olevansa ainutlaatuinen ja ettei se huijaa. Saan luultavasti paljon vastakommentteja: "Muut huijaa, mut ei me... Meillä on näin ja näin." tai "Sä et oo käyny TÄÄLLÄ ni et sä oikeesti tiedä" ja muuta mussutusta, mutta kyllä se konsepti on hämärä joka paikassa edes jossain asiassa. Siinä miten asiat hoidetaan on usein paljonkin hämärää, mutta sinisilmäiset nuoret opetetaan olemaan välittämättä ja lopulta pomotkin uskovat väitteisiinsä, jotka ovat työympäristön ulkopuolella naurettavia. Esimerkiksi juuri tuo: "En mä myy, mä tarjoan..." jolle asiakkaat yleensä nauravat.

Jos työntekijä ei halua tätä hämäryyttä nähdä, se ei ole minun vikani. Työntekijät sanovat usein myös näin: "Rinnakkaisfirmoja usein haukutaan, että ne huijaavat."

Jos asiakas on ostanut vaikka lehden X firmalta Y (joka on myyjän firma), saattaa myyjä joskus vahingossa soittaa tälle, vaikka hänelle on jo soitettu. Asiakas tuolloin valittaa: "Firmanne huijasi minua." myyjä kuuntelee kärsivällisesti ja sanoo tähän: "Ei se ollut me, se oli G" ja pomot tekevät kaikkensa vakuuttaakseen, että myyjät luulevat asiakkaiden sekoittaneen firmat keskenään. Myyjä sitten palaa kahvihuoneeseen: "Äh kun on taas kettumaisia asiakkaita, ne ei millään usko, ettei me olla se firma ".

Tulipas pitkä angsti mutta oikeesti miettikää näitä asioita, kun menette puhelinfirmoihin töihin. Jotkut käyttävät kaikkia kikkoja jotkut vain muutamaa.

• puhelinmyyjä_soittaa

"- Kun sähkönkäyttäjät, sähkönostajat seuraavat hintoja aktiivisesti kilpailuttavat myyjiä niin sillä on se vaikutusta että se hillitsee myyjien hinnoitteluvapautta ja tietynlaista markkinavoimaa siellä täytyy olla myöskin siellä ostajapuolella tietynlaista aktiivisuutta ja valveutuneisuutta, sanoo johtaja Asta Sihvonen-Punkka Energiamarkkinavirastosta."

Huomatkaa että energiamarkkinaviraston johtaja tietenkin haluaa, että hintoja kilpailutetaan ja että asiakas vaihtaa jatkuvasti sähköntuottajaa. Hän on sellaisen viraston johtaja, joka MARKKINOI energiaa. Eli ei halua ihmisten pysyvän vanhassa firmassaan. Juuri tällainen puhe on sellaista, mitä myyjille syötetään. Siitä on vaikeaa tietää, onko se totta. Usein ei ole. Älä koskaan usko ketään kellä on joku intressi asiassa! Jos joku on kyseisessä työpaikassa tai on saanut tiedot sellaisessa olleelta, älä mene lankaan! Se joka kertoo työpaikasra hyvää luultavasti oikeasti uskoo siihen, vaikka se ei ole totta, ja ihmiset pitävät häntä luotettavana, koska hän on ollut siellä. Puhelinmyyjät itse eivät ole aina parhaita sanomaan, miten luotettava jokin työpaikka on. Jos he viihtyvät siellä ja heille selitetään asiat niin kuin ko. yhteisössä on tapana (oudosti muiden näkökulmasta), he oikeasti uskovat olevansa unelmaduunissa tai ainakin esittävät sitä.

Mielestäni Asta Sihvonen-Punkan mielipidettä ei edes saisi esittää kuin faktana ja kyseenalaistamatta tällaisessa artikkelissa! Huonoa toimittajuutta "Ajankohtaisessa kakkosessa" tämän artikkelin osalta, vaikka muuten tykkäänkin ohjelmasta kovasti! Sähkön kilpailuttaminen ei todellakaan ole oikeasti edullisinta. Tästä ei ole asiakkaalla mitään takeita. Vaikka myyjä mitä sanoisi, totta on vain se, että hinnat ovat nyt, tällä hetkellä nämä ja nämä. Tulevaisuuteen ei myyjä voi luvata ja jos liityt asiakkaksi ja odotat tulevaisuuteen, hintoihin vaikuttavat olevinaan ties mitkä lamat, luonnonmullistukset Thaimaassa ja sähköntuottamisen kallistuminen. Myyjä luultavasti yrittää sanoa, ettei sitä voi tietää. Ties vaikka heidän firmansa olisi paras. Ei laman osuutta tai tuotannon kallistumista tiedä VIELÄ. Tämä on myyjän päähän istutettu ajatus (ja hänelle esitetään että on ihan normaalia että hintoja ei vielä tiedetä, KUKAAN ei tiedä). Mutta miksi asiakas vaihtaisi toiseen, kun takeita hinnasta ei ole ja oma vanha yhtiökin pelaa? Omasta yhtiöstään hänellä on sentää kokemusta. Uudesta firmasta hän tietää vain sen, mitä myyjän mieleen on iskotettu. Oikeistolainen hallitus tukee kaikenlaista yrittämistä ja haluaa esittää kilpailuttamisen positiivisessa valossa. Tähän halpaan ovat menneet myös esimerkiksi YLE ja MTV3, jotka toistuvasti esittelevät ohjelmassaan asiantuntijoina ihmisiä, joilla on intressejä siinä, että hintoja kilpailutetaan. Siinäkin uutisessa jossa kerrottiin tämän firman olevan syvältä, lopussa esiintyi "asiantuntija", jolla oli intressejä siihen, että hmiset kilpailuttavat ja joka tietenkin loppulausunnoksi sanoi, että kilpailuttakaahan silti sähköyhtiönne niin tulee rahaa, minulle.

Monet myyjät eivät edes lue spiikistä puhumaansa vaan aidosti uskovat kaiken. Heiltä ostetaan yleensä eniten, koska he ovat iloisia ja uskottavia (totta kai, uskovathan he itsekin). Tämä ei kuitenkaan mitään merkitse, näissä työpaikoissa on sellainen ilmapiiri, että kaikki tulee uskoa koska muuten on ilonpilaaja tai "ei vaan tajua". Älkää kuitenkaan kiusatko puhelinmyyjiä. Tiedän että minulla on intressi tässä asiassa entisenä puhelinmyyjänä, mutta kommenttinne todella satuttavat. Myyjät ovat vain välikappaleita ja heitä itseäänkin on huijattu. Nimittäin tekemään likaiset hommat ja suorittamaan itse rikoksen. Sinisilmäisten ja työelämässä untuvikkojen nuorten hyväksikäyttö tällä tavalla on häpeämätöntä ja jo siitä yksin, pitäisi haastaa oikeuteen!

• Raha ratkaisee

Market Energian kaksivuotinen määraikaissopumuksen hinta on 15% halvempi kuin toiseksi edullisin.

Kertokaapa yksikin järkevä syy miksi ei vaihtaisi tähän yhtiöön!

• kaksi yhden hinnalla

siksi että ko. firma on protesti-listalla ja vedetty oikeuteen.

• veijo savosta

voi teitä hyvä uskoisia ihmisiä!! niillähän on ny 2 uut tuotet, toinen on määrä-aikainen eli mite ihmees sähkönhinta voisi silloin nousta?? no ei voi niin.. toinen on normaali toistaiseksivoimassa oleva hinnal 6 c, jos o viel hintakatto..

Lukekaa rakkaat ihmiset tarkemmin/ kuunnelkaa mitä teille tarjotaan.. parastahan täs on et ei ole persmaksui.. fortumillaki ne o 4 € kuus..

• kylläpä vaan onkin

kyllä siinäkin on perusmaksu, katso vaikka laskuerittely.

• persmaksut 0€
    • älä osta

ÄLÄ missään tapauksessa osta sieltä sähköä. Eivät palauttahneet oikein, kun vaihdoin yhtiötä

• Paska yhtiö

Aivan paska firma! Tuolta ei missään nimessä kannata ottaa sähköö! Laskuttavat sähkön etukäteen, lasku tulee kotiin muutamaa päivää ennen eräpäivää ja jos et maksa eräpäivänä kalliiksi tulee! Viime kuussakin lasku tuli päivää ennen eräpäivää ja maksoin laskun 6 päivää myöhässä niin nyt perivät 70 euroa viivästymismaksuja. Lähtee puhelu kuluttaja- asiamiehelle.

Useaan otteeseen ollaan oltu yhteydessä sinne ja toivottu että lähettäisivät laskut ajoissa. Koskaan he eivät voi tehdä mitään millekkään asialle joten meidän osalta tämä pelleily loppuu nyt.

• Pistä Vaihtoon

A: Jos sähköfirma ei miellytä (olipa se mikä tahansa), niin se pitää vaihtaa samantien, eikä jäädä ruikuttamaan kuukausi/vuositolkulla, Suomessa on kymmeniä muitakin firmoja.

B: Eikö tämä ketju kuuluis jollekin muulle palstalle?

Tuolta voi jokainen käydä valkkaamassa itselleen halvimman ja sopivimman firman www.energiamarkkinavirasto.fi

• Varoituksen sana!!!!

Ja taas se alkaa!!! Varokaa tätä!!!!
      http://www.220energia.fi/
      http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16750.0
      http://www.talouselama.fi/uutiset/hamarat sahkokauppiaat yrittavat nyt ihan uudella yrityksella/a2148785

• 17+13

Jos haluaa pysyä sukulaisten ja ystävien kanssa hyvissä väleissä, ei kannata lähentyä kyseistä firmaa, tai mitään muitakaan firmoja joissa Market Energian herrat vaikuttavat.

Silloin sinä nimittäin osallistut huijaamiseen.

• näen näääen

pessimisti ei pety ja ei ole olemassa ilmasia juttuja aina on koira haudattu niihin.

• rahaton?

Ennakkoralli alkaa taas!

Sähkönhinta.fi palvelussa esittävät toiseksi halvinta tarjoustaan ja ennakkolaskutus back in business:

Energiamaksu vain 5,24 snt/kWh ja perusmaksu sähköpostilaskutuksella 0,00 €/kk (31.10.2013 asti). Normaali perusmaksu sähköpostilaskuilla 2,99 €/kk tai paperilaskuilla 4,98 €/kk. Hintamme sisältävät aina arvonlisäveron. Sähköstä laskutetaan kolmen (3) kuukauden välein etukäteen verkkoyhtiön toimittaman käyttöpaikan arvioidun sähkönkulutuksen mukaan, ellei toisin ole sovittu. Kuukausittaisena arviona käytetään 8,33 % vuosikulutusarviosta. Jälkeenpäin kulutus tasataan kuukausitasolla todelliseen kulutukseen mittarilukemien tai tarvittaessa yleisen kulutusprofiilin mukaan.
        Tee sähkösopimus verkkosivuillamme osoitteessa marketenergia.fi, soittamalla asiakaspalveluumme 09 6898 8780 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Ystävällisin terveisin Market Energia

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1510
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1497
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1224
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      178
      1157
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      22
      1104
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    Aihe