näytönohjain uuniin

aoskdpos

hd 4850 teki temput ja katkeilee sammuu kesken kaiken. jotain raitoja tulee aika-ajoin myös näyttöön.
luin overclocker sivuilta juttua että sen voisi korja laittamalla se uuniin hetkeksi lämpiämään. kuulostaa oudolta mutta jotkut käyttäjät ovat saaneet se niin korjattua. onko kokemuksia tämmöisestä fixailusta??
eli onko korjaus vinkki huuhaata vai toimiiko oikesti. ja tämä kysymys ei ole trolli vaan oikea juttu.

linkki alkuperäiseen threadiin http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=606658

ja ammattitaitoisia vastauksia kiitos. (esim. M-KAR:lta)

11

5173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On noita moni saanut tuolla tavalla korjatuksi. Ideahan on siinä, että nykyiset, "luontoystävälliset" juotostinat ovat sekä huonosti juoksevia että haperon hauraita, jolloin juotosliitoksiin muodostuu ajan, lämpöjännitysten ja kolhujen mukana mikroskooppisen pieniä halkeamia, jotka lopulta aiheuttavat katkoksia.

      Uuni 200 asteeseen, lämpiämistä odotellessa näytönohjaimen kaikki muoviosat, etu peitelevy sekä tuuletin siileineen irti, jonka jälkeen näytönohjain tuetaan uunipellille GPU ylöspäin siten, että kortti on jokseenkin vaakatasossa ja kortin alapuolelle jääneet komponentit mahdollisuuksien mukaan tuettuina, mielestäni teräsvillatyyny olisi paras.

      Kortti uuniin, kypsennysaika 8 - 10 minuuttia, jonka kuluessa olisi hyväksi lausua virittelijän rukous Bittien Herralle, uunista pois, annetaan jäähtyä ennen tuen poistoa, irrotetut komponentin takaisin hyvää lämpötahnaa unohtamatta ja kokeilemaan.

      Onnistumisprosentti ehkä 33, mutta eihän siinä menetä kuin aikaa, kortin ollessa jo muutoin entinen. ; )

      • on myös jokuset kokeillut ja saanut toimimaan joksikin ajaksi.
        toi uuni ja juotosjuttu on ihan järkeenkäypä joten mikähän taika siinä pakkasessa on?


      • Krok upurass

        No ehkä kuitenkin kannattaa laittaa takuuseen, eikös noillakin ole sentään muutaman vuoden takuu?


      • ovat
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        on myös jokuset kokeillut ja saanut toimimaan joksikin ajaksi.
        toi uuni ja juotosjuttu on ihan järkeenkäypä joten mikähän taika siinä pakkasessa on?

        pakastaneet tiltanneita nokian puhelimiakin ja saaneet toimimaan. 1-2 vk. pakkasessa akku ja kortit irti. Itsekkin yritn N70 nokialaista vaan ei tullu softa takasin.(kai hävinny kun näkyy vaan sinistä).SUOMESSA TEHTY...!!!


      • Pentti Nelonen

        Eikö se ole tehokkaampaa, kun paistaa kypsemmäksi korkeammassa lämpötilassa, esim. 250 C astetta ja puoli tuntia?
        Ehtii tinatkin sulamaan paremmin.
        Leipäkin pitää minulla olla hyvin kypsynyttä, ja tykkään kannikoista.
        Puoliraakaa pihviä en voi syödä ollenkaan, vaan pitää olla hyvin ruskeaksi kypsynyt läpikotaisin. Tämä varmasti pätee näytönohjaimiinkin.


      • järkesi kadoksissa?
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Eikö se ole tehokkaampaa, kun paistaa kypsemmäksi korkeammassa lämpötilassa, esim. 250 C astetta ja puoli tuntia?
        Ehtii tinatkin sulamaan paremmin.
        Leipäkin pitää minulla olla hyvin kypsynyttä, ja tykkään kannikoista.
        Puoliraakaa pihviä en voi syödä ollenkaan, vaan pitää olla hyvin ruskeaksi kypsynyt läpikotaisin. Tämä varmasti pätee näytönohjaimiinkin.

        Eihän siinä mitään, kokeile reseptiäsi omaan näytönohjaimeesi ja tule sitten tänne raportoimaan, kuinka hyvin se toimii...


      • Pentti Nelonen
        järkesi kadoksissa? kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, kokeile reseptiäsi omaan näytönohjaimeesi ja tule sitten tänne raportoimaan, kuinka hyvin se toimii...

        Minun koneessa kun on integroitu näytönohjain, joten jääköön koko emolevy tällä kertaa paistamatta.
        Jossain toisessa koneessa sitten.


      • Pentti Nelonen
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Minun koneessa kun on integroitu näytönohjain, joten jääköön koko emolevy tällä kertaa paistamatta.
        Jossain toisessa koneessa sitten.

        Se vielä jäi mietityttämään, että soveltuisiko mikroaaltouuni näytönohjaimen paistoon, kun minun sähköhella on pimeänä, vuokraisäntä ei ole sitä uusinut, ja jatkuvasti väittää minun rikkoneen sen.
        Enhän minä muuta, kun viimetalven lämmitin asuntoa paistinlevyt punahehkussa, kun oli sen verran kalseaa. Kyllä hyvä sähköhella sellaisen kestää.
        Sähkölasku oli isonlainen, mutta se menee kaupungin piikkiin.


      • Pentti Nelonen
        Pentti Nelonen kirjoitti:

        Se vielä jäi mietityttämään, että soveltuisiko mikroaaltouuni näytönohjaimen paistoon, kun minun sähköhella on pimeänä, vuokraisäntä ei ole sitä uusinut, ja jatkuvasti väittää minun rikkoneen sen.
        Enhän minä muuta, kun viimetalven lämmitin asuntoa paistinlevyt punahehkussa, kun oli sen verran kalseaa. Kyllä hyvä sähköhella sellaisen kestää.
        Sähkölasku oli isonlainen, mutta se menee kaupungin piikkiin.

        Eikö palstalla ole tietämystä vastata selvään kysymykseen?


    • jyki5

      just tänään korjasin oman gigabyte gtx 580 uunissa ja hyvin toimii!!! 200c ja 7min

      • Kalakkuna

        Oikeasti olen itsekin vanhan läppärin (AMILON) näytönohjaimen saanut uunissa paistamalla toimivaksi, ei kestä muuta kuin surffailua, raskaat videot kaataa koneen heti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe