Sotilaspoliisiksi

sotilaspoliisi

Olen 19-vuotias nainen ja tarkoituksenani olisi mennä inttiin. Unelma-amattini on poliisi, ja siksi ajattelen, että sotilaspoliisikoulutuksesta olisi minulle eniten hyötyä, olenko oikeassa? Onko Sotilaspoliisikoulutus kuinka raskasta fyysisesti ja henkisesti?? Toiset sanovat sen olevan yksi helpoimmista aselajeista, mutta toiset antavat ymmärtää, että se on todella raskasta, ketä uskoa? Kokemuksia niiltä, jotka ovat käyneet tai parhaillaan suorittavat sotilaspoliisikoulutusta! Kun menen inttiin, en halua sen olevan helpponakki, vaan haluan oikeasti pistää itseni koville. Mistä aselajista olisi minulle eniten hyötyä poliisin ammattiin?? Onko sotilaspoliisikoulutuksessa yleensä paljon naisia??
Olenko myöhässä hakea inttiin, kun haluaisin astua palvelukseen jo ensi keväänä? Santahaminaan olisi tarkoitus mennä, siellähän on sotilaspoliisikoulutus..

28

10274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puskajussi..

      sun unelma-ammattis on poliisi miksi sitten haet inttiin, miksiet hae poliisikouluun.

      • sotilaspoliisi

        Ensin inttiin ja sit poliisikouluun. Tiesitkö, että intin käyneellä on paremmat mahdollisuudet päästä sinne poliisikouluun opiskelemaan. Jos kaks hakijaa on samoissa pisteissä ja vaan toinen niistä pääsee sisään, ne ottaa sen, joka on käyny intin.. Näin olen kuullut kaverilta, joka on itse hakenut poliisikouluun, mutta ei päässyt, kun ei ollut käyny inttiä. Tokihan ilman inttiä pääsee sinne poliisikouluun, jos saa tarpeeks hyvät pisteet :)
        Tarviin eka työkokemusta ennenku pystyn edes hakemaan sinne poliisikouluun, ja intistä saan just hyvin tarvittavan työkokemuksen sinne. Toki voisin märehtyä vuoden kaupan kassalla ei siin mitään, mutta musta vaan inttivuosi kuulostaa paljon paljon houkuttelevammalta :D

        Niin että haen sinne poliisikouluun heti, kun oon saanu tarpeeksi työkokemusta eli kun intti on läpäisty


      • ............
        sotilaspoliisi kirjoitti:

        Ensin inttiin ja sit poliisikouluun. Tiesitkö, että intin käyneellä on paremmat mahdollisuudet päästä sinne poliisikouluun opiskelemaan. Jos kaks hakijaa on samoissa pisteissä ja vaan toinen niistä pääsee sisään, ne ottaa sen, joka on käyny intin.. Näin olen kuullut kaverilta, joka on itse hakenut poliisikouluun, mutta ei päässyt, kun ei ollut käyny inttiä. Tokihan ilman inttiä pääsee sinne poliisikouluun, jos saa tarpeeks hyvät pisteet :)
        Tarviin eka työkokemusta ennenku pystyn edes hakemaan sinne poliisikouluun, ja intistä saan just hyvin tarvittavan työkokemuksen sinne. Toki voisin märehtyä vuoden kaupan kassalla ei siin mitään, mutta musta vaan inttivuosi kuulostaa paljon paljon houkuttelevammalta :D

        Niin että haen sinne poliisikouluun heti, kun oon saanu tarpeeksi työkokemusta eli kun intti on läpäisty

        oli aliupseerikoulu poliisikoulun pääsyvaatimus mutta ei ole enää.Vuoden työkokemus pitää olla mutta intti ei taida olla työtä.Poliisikouluun pääsee n. 10 % hakijoista joten suosittelen vara-ammatin valintaa varalle


      • sotilaspoliisi
        ............ kirjoitti:

        oli aliupseerikoulu poliisikoulun pääsyvaatimus mutta ei ole enää.Vuoden työkokemus pitää olla mutta intti ei taida olla työtä.Poliisikouluun pääsee n. 10 % hakijoista joten suosittelen vara-ammatin valintaa varalle

        Intti kylläkin lasketaan työkokemukseksi, ja siitä voi saada työkokemusta enintään yhdeksän kuukautta riippuen ilmeisesti siitä, kuinka kauan siellä intissä on.. Sen lisäksi siis tarviin muutakin työkokemusta, mikä on jo hoidossa (nyt n. puoli vuotta kesätöitä..), eli kunhan intti on käyty, on myös reilu vuosi työkokemusta blakkarissa, ja siten myös se kohta poliisikoulun pääsyvaatimuksista täytetty :)
        Suunnitelma B on myös jo valmiina (fysioterapeutin ko ammattikorkeessa), jos en nyt jostain syystä niinä kolmena yrityskertana pääse sisään poliisikouluun.. Mut itseluottamus on kohdillaan, ja usko siihen, että pääsen jo ensimmäisellä yrityskerralla sisään poliiskouluun.

        Mut olisko joku niin ihana ja kiltti, että vastaisi mun alkuperäisiin kysymyksiin ?? ;D Kiitos


      • 11+14
        sotilaspoliisi kirjoitti:

        Intti kylläkin lasketaan työkokemukseksi, ja siitä voi saada työkokemusta enintään yhdeksän kuukautta riippuen ilmeisesti siitä, kuinka kauan siellä intissä on.. Sen lisäksi siis tarviin muutakin työkokemusta, mikä on jo hoidossa (nyt n. puoli vuotta kesätöitä..), eli kunhan intti on käyty, on myös reilu vuosi työkokemusta blakkarissa, ja siten myös se kohta poliisikoulun pääsyvaatimuksista täytetty :)
        Suunnitelma B on myös jo valmiina (fysioterapeutin ko ammattikorkeessa), jos en nyt jostain syystä niinä kolmena yrityskertana pääse sisään poliisikouluun.. Mut itseluottamus on kohdillaan, ja usko siihen, että pääsen jo ensimmäisellä yrityskerralla sisään poliiskouluun.

        Mut olisko joku niin ihana ja kiltti, että vastaisi mun alkuperäisiin kysymyksiin ?? ;D Kiitos

        ensi vuoden keväänä, ehdit varmasti mukaan, kunhan haet palvelukseen tänä keväänä. Velipoika oli sotilaspoliisi. Jos laskuvarjojääkärit ja taistelusukeltajat jätetään huomiotta, niin kyllä spolle varmaan on vaativampi paikka kuin esimerkiksi jääkärin, tykkimiehen tai pioneerin pesti. Ja poliisikouluun pääsemiseksi spollen paperit ovat varmasti plussaa. Mutta palveluspaikkana sotilaspoliisikomppania saattaa olla varuskunnan vittumaisin.

        Menisit vain fysioterapeutin hommiin, elät varmasti onnellisempaa elämää kuin poliisina. Tai sitten olet tosi kinky tyttö.


      • reservin spol
        11+14 kirjoitti:

        ensi vuoden keväänä, ehdit varmasti mukaan, kunhan haet palvelukseen tänä keväänä. Velipoika oli sotilaspoliisi. Jos laskuvarjojääkärit ja taistelusukeltajat jätetään huomiotta, niin kyllä spolle varmaan on vaativampi paikka kuin esimerkiksi jääkärin, tykkimiehen tai pioneerin pesti. Ja poliisikouluun pääsemiseksi spollen paperit ovat varmasti plussaa. Mutta palveluspaikkana sotilaspoliisikomppania saattaa olla varuskunnan vittumaisin.

        Menisit vain fysioterapeutin hommiin, elät varmasti onnellisempaa elämää kuin poliisina. Tai sitten olet tosi kinky tyttö.

        "ehdit varmasti mukaan, kunhan haet palvelukseen tänä keväänä."

        Tämän kevään hakuaika on jo loppunut maaliskuun alussa ja suurin osa valintatilaisuuksistakin taitaa olla pidetty.

        "Jos laskuvarjojääkärit ja taistelusukeltajat jätetään huomiotta, niin kyllä spolle varmaan on vaativampi paikka kuin esimerkiksi jääkärin, tykkimiehen tai pioneerin pesti. Ja poliisikouluun pääsemiseksi spollen paperit ovat varmasti plussaa."

        Kukaan ei kai ole kakkiea kokeillut, mutta jos jotain voi päätellä tehtävien kuvauksista yms. niin pioneerin homma on mitä todennäköisimmin rankempaa kuin sotilaspoliisin. Perusjääkärillä rasitus voisi olla melko samaa tasoa.

        Itse en todellakaan usko että poliisikouluun hakiessa saisi plussaa siitä että on ollut spollena. Meitä on kuitenkin tässä maassa vaikka kuinka paljon, eikä kaikki suinkaan ole mitenkään valikoitua laatujoukkoa. Koulutuksen sisältö ja määräkin vaihtelevat kovasti. Sotilaspoliisikoulutus on ennen kaikkea vain yksi tapa suorittaa asepalvelus ja saada sijoitus johonkin kohtaan PV:n sodan ajan organisaatiota, ei mikään poliisikoulun esivalmennus.


    • JEAEAHmies

      Ensi alkuun onnittelu hienosta uravalinnasta, arvostan poliisityön tekijöitä. Inttiä sen sijaan en arvosta yhtään paikkana. Täytyy nyt sen verran myöntää että jos poliisiksi haet ja inttiin on välttämättä lähdettävä niin sotilaspoliisin homma on varmasti se paras meriitti. Mieluiten toki haet vain suoraan sinne poliisikouluun.

      Sotilaspoliisikoulutus on melko raskasta fyysisesti, ainakin fyysistä treeniä on melko paljon ja metsäkeikkoja myös. Ei siis rankinta inttihommaa, mutta kaukana helpoimmasta. Rankemman puolelle taipuu helposti, ei helppo nakki. Kajaanissa ainakin oli naisia, mutta... no joo, eipä niistä enempää. Kai osa sen kesti loppuun asti.

      En voi neuvoa sinua elämässäsi, jos koet intin tärkeäksi niin käy ihmeessä kokeilemassa. Lopulta ehkä tajuat että se on aika leikkikoulu. Mutta jos se auttaa poliisikouluun pääsemisessä niin sehän on sijoitus tulevaisuuteen. Jos ei, niin jätä väliin. Miehiä vituttaa jos "miesten kouluun" tulee naisia keikistelemään. Miehet saavat ruikuttaa niin paljon kuin haluavat, mutta kun nainen avaa siellä suunsa niin olet heikko, lesbo ja kuulut keittiöön. Mitään ei armeijaan kannata mennä todistelemaan.

      • sotahullu

        Pollarikouluun on hankala päästä. Ei siksi ettei kunto tai pätevyys riittäisi, vaan siksi että se on aika trendikäs opinahjo (nykyään) samoin kuin esim. palomies ja ensihoitaja. Hakijoita on suhteettoman paljon ja lähes kaikki täyttävät vaaditut normit. Yleensä on siten että ne kaverit jotka ovat harrastaneet pidemmän aikaa jotain joukkuelajia; ovat ensisijaisessa asemassa, koska se katsotaan siinä että on paljon kokemusta ns. tiimityöskentelystä.

        Kaverikin yritti päästä palomieheksi ja poliisiksi vuosikaudet, mutta epäonnistui koska ei muka ollut tarpeeksi työ.kokemusta verrattaen muihin hakijoihin ja miinusta oli nimenomaan vähäisen tiimityöskentelyn saralla. Onhan sillä hirveä kunto, kun on kuljeskellut salilla ja urheilemassa ala-asteelta lähtien ja kyllä se on töissä ollut vuosikaudet ja intin käynyt RUK:kia myöten, mutta kilpaili vain yksilölajien puolella.

        Toinen kaveri pääsi heti ensi hakukerralla heti lukion jälkeen, vaikkei sillä mitään varsinaista työkokemusta ollut ja inttikin oli käymättä, eikä se ollut lähellekään yhtä hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta pääsi erityisesti sen takia että oli harrastanut jalkapalloa nappulasta asti.


      • ..jatkoa
        sotahullu kirjoitti:

        Pollarikouluun on hankala päästä. Ei siksi ettei kunto tai pätevyys riittäisi, vaan siksi että se on aika trendikäs opinahjo (nykyään) samoin kuin esim. palomies ja ensihoitaja. Hakijoita on suhteettoman paljon ja lähes kaikki täyttävät vaaditut normit. Yleensä on siten että ne kaverit jotka ovat harrastaneet pidemmän aikaa jotain joukkuelajia; ovat ensisijaisessa asemassa, koska se katsotaan siinä että on paljon kokemusta ns. tiimityöskentelystä.

        Kaverikin yritti päästä palomieheksi ja poliisiksi vuosikaudet, mutta epäonnistui koska ei muka ollut tarpeeksi työ.kokemusta verrattaen muihin hakijoihin ja miinusta oli nimenomaan vähäisen tiimityöskentelyn saralla. Onhan sillä hirveä kunto, kun on kuljeskellut salilla ja urheilemassa ala-asteelta lähtien ja kyllä se on töissä ollut vuosikaudet ja intin käynyt RUK:kia myöten, mutta kilpaili vain yksilölajien puolella.

        Toinen kaveri pääsi heti ensi hakukerralla heti lukion jälkeen, vaikkei sillä mitään varsinaista työkokemusta ollut ja inttikin oli käymättä, eikä se ollut lähellekään yhtä hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta pääsi erityisesti sen takia että oli harrastanut jalkapalloa nappulasta asti.

        Suosittelen hakemaan jonnekin muuallekin, koska voi olla ettet pääse ensimmäisellä hakukerralla läpi eikä siitä kannata vetää hernettä nenään vaikkei kelpaisikaan. Ei se asenteesta, taidoista tai kunnosta ole välttämättä kiinni, vaan syy voi olla jossain täysin tuontaivaallisessa tai jonninjoutavassa asiassa, kuten esmes. harrastuksissa


    • herää pahvi!!!!

      sellanen läski 150cm paviaani tai muuten vaan susi ruma riisikeppi, niin hae ihmeessä ja todista koko maailmalle olevasi lesbo tai jakorasia.

      • sotahullu

        Sinusta en tiedä, mutta minä ainakin arvosta suuresti ns. helppoja nakkeja. Ilman niitä minulla tuskin olisi koskaan ollut mitään seksielämää. =D


      • 12

        tänne omista erityisominaisuuksistasi tulet kertoilemaan.


    • reservin spol

      "Unelma-amattini on poliisi, ja siksi ajattelen, että sotilaspoliisikoulutuksesta olisi minulle eniten hyötyä, olenko oikeassa?"

      Tuskin siitä haittaa on, mutta tuskin erityistä hyötyäkään. Poliisikoulutuksessa kyllä opetetaan rautoihin laittamiset yms. perusteellisesti joten niitä taitoja ei tarvitse intistä hakea. Enkä usko että hakuvaiheessa saisi plussaa spol-koulutuksesta, sillä sotilaspoliisina asepalveluksensa suorittaneita on lähes joka oksalla ja varmaan poliisissakin tiedetään ettei se kerro ihmisestä yhtään mitään.

      "Onko Sotilaspoliisikoulutus kuinka raskasta fyysisesti ja henkisesti?? Toiset sanovat sen olevan yksi helpoimmista aselajeista, mutta toiset antavat ymmärtää, että se on todella raskasta, ketä uskoa?"

      Ei se kaikkein helpoimpia ole, mutta ei todellakaan raskaimmastakaan päästä. Keskinkertainen lienee aika lähellä totuutta. Kaikkihan riippuu toki siitä mitä vertailukohtia on nähnyt...

      "Mistä aselajista olisi minulle eniten hyötyä poliisin ammattiin??"

      Käsitykseni mukaan aselajilla ja koulutushaaralla ei ole juurikaan väliä. Johtajakoulutus ylipäänsä jollain linjalla voi ehkä olla hyödyksi.

      "Onko sotilaspoliisikoulutuksessa yleensä paljon naisia??"

      Vaihtelee eri varuskunnissa ja saapumiserissä. Jossain hyvin harvoin, jossain paljon enemmän. Jos puhutaan kaikista intin käyneistä naisista, niin sotilaspoliisikoulutuksen suorittaneita on aika paljon. Miehistökoulutetuilla naisilla spol ja lääkintä taitavat olla ne yleisimmät alat.

      "Olenko myöhässä hakea inttiin, kun haluaisin astua palvelukseen jo ensi keväänä? Santahaminaan olisi tarkoitus mennä, siellähän on sotilaspoliisikoulutus.."

      Jos ensi vuoden heinäkuun erään mielit niin siihen voi vielä hakea ensi vuoden alussa. Tarjolla oleviin paikkoihin voi kyllä olla kovasti tunkua, joten ei ole välttämättä helppo päästä mihin haluaa. Ensi tammikuun erään taas ei enää ehdi. Sotilaspoliiseja on kyllä joka varuskunnassa, mutta jos päätät että juuri sellaiseksi ehdottomasti haluat niin Santahamina on hyvä valinta koska siellä ko. koulutukseen myös panostetaan. Monin paikoin sotilaspoliiseja koulutetaan siksi että sielläkin on pyöritettävä vartiointia, mutta sodan ajan tehtävät ja suuri osa koulutuksesta heillä on jotain muuta.

      • 9hvnx

        ja jos et pääse niin sitten inttiin ja siellä spol koulutukseen ja sen jälkeen taas poliisikouluun uudestaan, ei muuta kun kunnon pidät korkealla niin selviät kyllä intistä yms. ei muuta tsemppiä!


      • inttiin kyllästynyt
        9hvnx kirjoitti:

        ja jos et pääse niin sitten inttiin ja siellä spol koulutukseen ja sen jälkeen taas poliisikouluun uudestaan, ei muuta kun kunnon pidät korkealla niin selviät kyllä intistä yms. ei muuta tsemppiä!

        Intistä selviää kyllä ilman kuntoakin. Meillä varsinkin RUK:n käyneillä ei ollut kuntoa ollenkaan. ATK-miehiä ne oli kaikki, varsinkin siellä SPOL-linjalla. Mistähän johtuu että kaikki nörtit ja koulukiusatut pyrkyrit hakeutuvat aina RUK:iin? Johtamistaitoja niillä ei kyllä ollut (paitsi omasta mielestään), vaikka olisivatkin osanneet koko YLPAL:von ulkoa etu- ja takaperin niin mitä väliä? Ei se kunto siinä kehity, vaikka yrittäisikin päteä kirjallisissa kokeissa.


      • korppikoira

        ite olin 2/09 SPOLKissa santiksessa ja kyllä kuulemani ja kokemani perusteella voisin sanoa, että jos spolleksi meinaat, niin santikseen ja sotilaspoliisikomppaniaan, niin saat monipuolisemman koulutuksen ja aseistuksen sekä paremman varustuksen muutenkin, kuin muissa joukko-osastoissa. Lisäksi SPOLKissa saa enemmän käyttää omia aivoja ja luovuuttaan mm. varusteiden kanssa. Esim. loppusodassa valittiin jokainen itse päälläolevat varusteet, kun taas muiden komppanioiden "taistelijat" olivat kuin kopioita toisistaan, poislukien arvomerkit. Myöskin SPOLKissa on monipuolisempi erikoiskoulutusvalikoima=) Menipä taasen vähän kehumiseksi=P


      • opettelee tappamaan
        korppikoira kirjoitti:

        ite olin 2/09 SPOLKissa santiksessa ja kyllä kuulemani ja kokemani perusteella voisin sanoa, että jos spolleksi meinaat, niin santikseen ja sotilaspoliisikomppaniaan, niin saat monipuolisemman koulutuksen ja aseistuksen sekä paremman varustuksen muutenkin, kuin muissa joukko-osastoissa. Lisäksi SPOLKissa saa enemmän käyttää omia aivoja ja luovuuttaan mm. varusteiden kanssa. Esim. loppusodassa valittiin jokainen itse päälläolevat varusteet, kun taas muiden komppanioiden "taistelijat" olivat kuin kopioita toisistaan, poislukien arvomerkit. Myöskin SPOLKissa on monipuolisempi erikoiskoulutusvalikoima=) Menipä taasen vähän kehumiseksi=P

        PASKAN MARJAT! Eihän ne spollet ole mitään oikeita aseita nähneetkään. Tykillä kun pääsee räimimään ja ITKK:lla puita kaatamaan niin siinä on sulle semmoset aseet, että hauskaa on ja varmasti. Spolleilla on vain hernepyssyjä käytössä. Kaikissa paremmanpuolen aukeissa järjestetään myös pommikoulu, eli kaikkia maavoimien käytössä olevia räjähteitä pääsee käsittelemään ja itse asentamaan ja räjäyttämään. Spollet ajelee autoilla, mutta vähän miehekkäämmissä aselajeissa mennään tankeilla ja tekalla. Haet spolleksi niin voit olla varma että tylsää on ja varmasti. Ei meilläkään ollut spolleissa muuta kuin hyllyviä ihramakkaroita ja anorektikoita. Ne tosimiesten aselajit on jossain ihan muualla.

        Se on raakaa peliä kun hevoset nai, siinä tanner jyskää ja aitaa kaatuu.


      • Kaapo11
        korppikoira kirjoitti:

        ite olin 2/09 SPOLKissa santiksessa ja kyllä kuulemani ja kokemani perusteella voisin sanoa, että jos spolleksi meinaat, niin santikseen ja sotilaspoliisikomppaniaan, niin saat monipuolisemman koulutuksen ja aseistuksen sekä paremman varustuksen muutenkin, kuin muissa joukko-osastoissa. Lisäksi SPOLKissa saa enemmän käyttää omia aivoja ja luovuuttaan mm. varusteiden kanssa. Esim. loppusodassa valittiin jokainen itse päälläolevat varusteet, kun taas muiden komppanioiden "taistelijat" olivat kuin kopioita toisistaan, poislukien arvomerkit. Myöskin SPOLKissa on monipuolisempi erikoiskoulutusvalikoima=) Menipä taasen vähän kehumiseksi=P

        Tästä saa vähän kuvaa minkälaisiin tehtäviin Santiksen SPOLKissa koulutusta annetaan. Asiallista menoa:

        http://www.youtube.com/watch?v=XIeU8A3sVaU

        Melkein tulee ikävä takaisin kun tuota katselee ;-)


    • Spol-Hernepyssyt<3

      ''Spolleilla on vain hernepyssyjä käytössä.''

      Jaa-a, meitsin SPOL koulutuksen aikana ammuttiin oikeellä Kessillä, tarkkuuskiväärillä, 2 erilaisella pistoolilla, pumppuhaulikolla sekä tietysti RK:lla.. ja tais sinne sekaan vielä mahtua erilaisia kovia kranaatteja, Että siinä teille säälittäville tykkimiehille hernepyssyjä.

      Ja kyl AKE hommat aina voittaa jonkun naurettavan tykillä räpläämisen....

      • owlls

        Itse olen menossa sodankylään ja haluaisin olla vuoden. Spolle hommat kiinoistais rankkuuden takia ja rauhanturvaajaksi pyrin intin jälkeen. Kuulin vain että spolleaukkiin on tODELLA vaikea päästä. pitääkö tämä paikkaansa?


      • sivusta seuraava

        Kannattaisi miettiä mikä sinua oikeasti ottaa noin paljon päähän elämässäsi tai itsessäsi. Ei kukaan jaksa vaivautua suoltamaan nettipalstoille loputtomasti kiukkuviestejä jos asiat ovat suurin piirtein kunnossa.

        Naiset armeijassa eivät voi vaikuttaa elämääsi niin paljoa että heidän olemassaolonsa olisi se varsinainen iso ongelma. Kyllä näiden vuodatusten pohjimmainen syy on jossain muualla.


      • Anonyymi
        owlls kirjoitti:

        Itse olen menossa sodankylään ja haluaisin olla vuoden. Spolle hommat kiinoistais rankkuuden takia ja rauhanturvaajaksi pyrin intin jälkeen. Kuulin vain että spolleaukkiin on tODELLA vaikea päästä. pitääkö tämä paikkaansa?

        Ai että spolle on rankkaa, höpöhöpö.
        TV sarjassakin spolle koulutuksen läpäisi pullanpyöreä tyttö.
        Kyllä jos rankkaa koulutusta haluaa niin se on joko laskuvarjo jääkäri, rajajääkäri, sissi, taistelusukeltaja.


    • Anonyymi

      Kokoomuksen jäsenkirjasta on eniten hyötyä pääsystä poliisikouluun.

    • Anonyymi

      Miksi juuri poliisiksi
      Huono palkka ja epäsosiaalinen kieroutunut tuöumpärosyö

      Aivan muuta kun suomalaisissa tv sarjoissa

      • Anonyymi

        Minä jos valitsisin poliisin työ niin ehdottomasti rikostutkijaksi.


    • Anonyymi

      Hae ennemmin restterkoiluun ja näytteet poliisia jakkupuvussa ja korkksreisss ja ajat Audilla

      • Anonyymi

        Ilman muuta pioneeriksi,telaminan kanto harjoittaa hyvin juoppojen pakamiissen maijaan 😁😁😁


    • Anonyymi

      Onko ap lesbo

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe