partamonnin poikaset

fisuilija82

eli meille on hiljattain syntynyt partamonnivauvoja. Samassa akvaariossa muutama platy ja partamonnivanhemmat ja kirsikkatetroja. Tarvisivatko poikaset oman altaan nyt ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

9

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      Muutama poikanen luultavasti kuolee omia aikojaan, mutta eivät tarvitse omaa allasta, ei ne kenellekkään ruoaksi kelpaa, edes platyille. Mutta, jos on mahdollisuus erilliseen altaaseen, niin kasvavat nopeammin luovutus kuntoon. Ja syövät jo pienenä eli siinä vaiheessa kun pesästä ulos tulevat normi partisruokaa, eli kurkkua/kesäkurpitsaa/pohjatabletteja jne.

    • partiska

      Mitä ajattelit tehdä niillä partisvauvoilla joita on kohta "miljoona"? Partamonnit nimittäin lissäntyvät kuin... partamonnit... eikä niistä pääse eroon edes pullakahveja tarjoamalla.

      • Miljoonakalanen<33

        Luokassani on akvaario, jossa on 4 monnia. Yksi niistä muni 35 munaa, jotka kuoriutuivat, ja joka-ainoa syötiin kahden päivän aikana! Eli monninpoikaset todellakin kelpaavat muillekin kaloille. Akvaariossa on monnien lisäksi 2 kultakalaa, 8 platya, 2 nuoliaista sekä 6 miljoonakalaa.


      • fish KING
        Miljoonakalanen<33 kirjoitti:

        Luokassani on akvaario, jossa on 4 monnia. Yksi niistä muni 35 munaa, jotka kuoriutuivat, ja joka-ainoa syötiin kahden päivän aikana! Eli monninpoikaset todellakin kelpaavat muillekin kaloille. Akvaariossa on monnien lisäksi 2 kultakalaa, 8 platya, 2 nuoliaista sekä 6 miljoonakalaa.

        Koulu akvaariot kalastoistaan kuuluisia, melkoinen kalasoppa siellä yleensä löytyykin kun kaloja ostetaan miten luokassa viitataan ja äänestetään. Opettajat viis veisaavat kalaston yhteensoveltuvuudesta, saatika akvaarion kypsyttämisestä, tilavuudesta, vesi arvoistakaan.

        Vai olenko väärässä?


      • Miljoonakalanen<33
        fish KING kirjoitti:

        Koulu akvaariot kalastoistaan kuuluisia, melkoinen kalasoppa siellä yleensä löytyykin kun kaloja ostetaan miten luokassa viitataan ja äänestetään. Opettajat viis veisaavat kalaston yhteensoveltuvuudesta, saatika akvaarion kypsyttämisestä, tilavuudesta, vesi arvoistakaan.

        Vai olenko väärässä?

        Opettajallani on itselläänkin akvaario ja kokemusta, eli osaa kyllä katsoa että mitkä lajit sopivat yhteen ja toisekseen luokkamme oppilaita ei akvaario enää edes kiinnosta. Kyllä poikasten "synty" herätti mielenkiintoa, mutta siihen se sitten jäi! Eli kukaan oppilaista ei todellakaan edes saisi päättää, mitä kaloja akvaarioon hankittaisi.


      • kalasi
        Miljoonakalanen<33 kirjoitti:

        Opettajallani on itselläänkin akvaario ja kokemusta, eli osaa kyllä katsoa että mitkä lajit sopivat yhteen ja toisekseen luokkamme oppilaita ei akvaario enää edes kiinnosta. Kyllä poikasten "synty" herätti mielenkiintoa, mutta siihen se sitten jäi! Eli kukaan oppilaista ei todellakaan edes saisi päättää, mitä kaloja akvaarioon hankittaisi.

        minkä kokonen akvaario


    • Peacock

      Hui kamala, vai on opettajalla itsellään kokemusta!? Miten hän vo isuostua pitämään kultakalaa noiden muiden kanssa? Pöyristyttävää. Kutlakalat on viileän veden kaloja, noin 20 astetta, miljoonakalat ja platyt tarvii lämmintä noin 27 astetta, ja muutenkin kovaa ja emäksistä vettä, jota muut kalat tuskin kestävät ....

    • 17+4

      ap:n akvaariossa tuskin kukaan syö partisvauvoja. Mutta ongelmahan onkin sitten muutaman kk:n päästä, kun niitä tosiaan on satoja.....

    • millamagia1969

      mulla on partiksia, kaks naarasta ja kolme urosta, eivät ole tehneet yhtään poikuetta. Veden lämpötila noin 25-27 ja luolia ja tilaa altaastani löytyy, olen laittanut liuskekiveä pohjalle, muovisia luolia löytyy ja kukkaruukkujakin muutama. olen miettinyt että missähän oikein vika...monnit olleet altaassani varmaankin jo pari kuukautta. osaisko kukaan antaa vinkkejä mitä voisin tehdä toisin tai kertoa omia kokemuksia partiksien lisääntymisestä.
      entisessä altaassani monnit tekivät yhtenään poikasia, silloin minulla oli kyllä paljon enemmän kasvillisuutta mutta tiedän kyllä ettei se ole siitäkään kiinni sillä kaverillani on 60 litran allas eikä kasvin kasvia ja siinä monnit tekevät poikasia jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe