Olen pistänyt merkille varsinkin kun kone käy lämpimänä tyhjäkäyntiä ja istuu siinä autossa niin tuntuu selvästi kun kone ajoittain ravistelee ja taulu näytää kulutuslukemaa 0,5-0,7l/h enimmäkseen tuota 0,5l, huoltokaan ei osannut oikeen sanoa kun käytin 60th;n huollossa, olivat katsoneet suuttimien arvoja jotka olivat olleet "normeja", auto on hyvä lähteen käyntiin eikä ajossa eikä vedossa huomaa mitään.
Passat 06 1.9 PowerDiesel.
1.9 tdi tärisee
22
7731
Vastaukset
- ................
laukee sun pasuunasta moottori! :))
- - minä vain -
Minusta vähän tuntuu, että se taitaa olla tuon moottorin harmiton ominaisuus. Jos siitä tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia, niin ravistus loppuu. Eikä mitään erikoisia ääniä kuulu mistään ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Jos konehuoneeseen katsoo kun moottori käy tyhjäkäyntiä, niin aika paljonhan moottori tärisee - oikeastaan aika hyvin, ettei koriin välity tuonkaan enempää tärinöitä.
Kovaa ajoa vaan...- alottaja
Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
Kiitos vastauksesta. - 10cc
alottaja kirjoitti:
Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
Kiitos vastauksesta.No ei epätasainen tärinä mikään ominaisuus ole. Nuo 1.9 pumpparit kyllä tärisee paljon, mutta tasaisesti, eikä mitään bensakoneen systyskatkoksia muistuttavia pätkimisiä ole.
Mutta jos vika ei selviä huollossakaan niin pakkohan se on ajamalla saada vika esille. - alottaja
10cc kirjoitti:
No ei epätasainen tärinä mikään ominaisuus ole. Nuo 1.9 pumpparit kyllä tärisee paljon, mutta tasaisesti, eikä mitään bensakoneen systyskatkoksia muistuttavia pätkimisiä ole.
Mutta jos vika ei selviä huollossakaan niin pakkohan se on ajamalla saada vika esille.Olen ollut itse kyllä kokoajan mainitsemaasi mieltä tuosta tärinästä, mutta kun olen kysellyt ns, asiantuntijoilta ja huollossakin, niin kaikki ovat antaneet noita em, vastauksia (koska ovat pihalla).
Huollossa kysyin jo suuttimen hintaakin on pöyristyttävä 700€ kpl, enkä edes viitsinyt enää kysyä että asennettunako.
Kyllä ovat nykyautot sitten vaikeita, jos pitää tielle ensin jäädä että vika selviää! - ertsa
alottaja kirjoitti:
Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
Kiitos vastauksesta.Tuosta tärinästä ja vatkaamisesta on ollut jo pitkään ja paljon polemiikkia eri palstoilla ja siihen vaivaan on kyllä tehty paljon, suuttimien arvoista kytkimeen ja siitä väliltä vaikka mitä mutta se tauti vaan useimmiten on ja pysyy, itselläni samanlainen auto ja tärinää ollut noin 120th:km ja kun ei siihen järkeä ole löytynyt olen antanut asian olla, eikä se enää haittaa. Kovaa ajoa vaan!
- 1,9 tdi
Voipa vika olla esim kaksoismassa vauhtipyörässä tai kytkimessä ja nehän vieat ei näy testerissä
- 412'
Kyllä ne näkyy, kun tulee musta rauta ulos kytkinkopan kyljestä. Tosin silloin on jo vitsit vähissä, mutta tärinä sitäkin runsaampaa.
- apuvapapuva
Voi kyynel, ennemmin huolestu jos se ei täristä: sillon se ei käy ja se saattaa olla merkki vaikka jostn. viasta..
- -------
Vanhahan tuo kysymys jo on, mutta kerronpa omat kokemukset. Tyhjäkäynti täristi 1.9 TDI vm -08, ei ollut muuta vikaa kuin kiertokanget vääntyneet, eli miltei koko moottori uusiksi, oli ajettu 109 tkm. Perheen toinen auto Touran 1.6 conceptline vm -07, ajettu 57 tkm ja sama tärinä vaikka täysin erilainen moottori. Männänrenkaiden urat "kasvaneet" sekä kiertokanget taas viturallaan, moottori uusiksi. ei muuten ole pihassa enää yhtään volkkaria.
- viestin aloittaja
Tuntuis kyllä että jos ne kiertokanget on "viturallaan" että sitä tärinää olis sitten koko ajan kun se on käynnissä, eikä ajoittain silloin tällöin?
Moottori on tuota tärähtelyä pitänyt jo 110th,km.
- Jope59
Mulla 1,9 tdi 96 kw ja ohjelmoitu 120 kw.
Oon pyyhkiny 600000. Ei ole konetta vielä avattu eikä mitään tärinöitä.
Joka vuosi tulee 50000 km lisää, pääasiassa matkaajoa.
Luulen, että suuttimet kannattaa tsekata jos täristelee.- Aitolada
Sulla sitten passatissa heittää km mittarikin hieman normaalia enemmän. Varmaan kulutuskin on sitten alle 10litraa sadalle?
- Eipassat
No sehän kuuluu asiaan tuossa koneessa. Siinä on männät eriparia ja akseli väärä. Jos 1,9 ei täristä olet saanut lottovoiton. Täristämättömiä passatin koneita kun kuuluu olevan yksi per viisikymmentätuhatta ylsilöä. Kannattaa ehkä vaihtaa merkkiä herkiää täristämästä.
- eikannataenää
Kiertokanget vääntyneet, tai männät eriparia. Siinäpä vasta neropatit Etkö muka tiedä, ettei täälä palstalla kannata tekniikan vikoja kysellä?
Jos kyselet olet tyhmä, tai trolli. - detroitdiesel
Veekone keulalle, niin lakkaa ravistelut!
- bensiinillä
Tuppaa veekoneetkin täristää, olisko kierot kanket konees? Meneekö takkuuseen?
- osiavaan
jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
oli jo hyvä konstruktio - esaaaaaaaa
osiavaan kirjoitti:
jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
oli jo hyvä konstruktiotäällä samoja värinöitä olisi, paljonko kustantaa veivien vaihto???
uusista vai käytetyistä osista? - BLS
Mulla on Autissa 1,9tdi pumppusuutin kone, mallia BLS. Ajoittaista tärinää tyhjäkäynnillä aiheutti nokka-akselin ajoitus. n.3,9 astetta myöhäisellä niin tärisee. Nollassa asteessa käy kun silkkiä vaan, mutta kulutus nousee liikaa. Noin 2 astetta myöhäisellä on hyvä kompromissi, ei tärise eikä vie liikaa lientä. Ajoituksen olen tarkistanut VCDS:llä, ja säätö nokka-akselin päästä (nokkahihnan hihnapyörä). Säätö on aika tarkka, pienikin muutos vaikuttaa paljon. Jos laittaa liikaa pieleen ei koe käynnisty. Ohjeet löysin aikoinaan netistä, en nyt heti muista osoitetta.
- erikka44
osiavaan kirjoitti:
jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
oli jo hyvä konstruktiotahtoo!!!!!
- BLS
Lisäyksenä edelliseen, perussäädön saa paikalleen hihnanvaihtotyökaluilla. Tappi nokan hihnapyörään ja lukituskappale kampiakselille. En nyt muista minkä asteluvun tämä säätö antaa, mutta lähelle tuota 0-2 astetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822