1.9 tdi tärisee

dfghl

Olen pistänyt merkille varsinkin kun kone käy lämpimänä tyhjäkäyntiä ja istuu siinä autossa niin tuntuu selvästi kun kone ajoittain ravistelee ja taulu näytää kulutuslukemaa 0,5-0,7l/h enimmäkseen tuota 0,5l, huoltokaan ei osannut oikeen sanoa kun käytin 60th;n huollossa, olivat katsoneet suuttimien arvoja jotka olivat olleet "normeja", auto on hyvä lähteen käyntiin eikä ajossa eikä vedossa huomaa mitään.
Passat 06 1.9 PowerDiesel.

22

8510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      laukee sun pasuunasta moottori! :))

    • - minä vain -

      Minusta vähän tuntuu, että se taitaa olla tuon moottorin harmiton ominaisuus. Jos siitä tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia, niin ravistus loppuu. Eikä mitään erikoisia ääniä kuulu mistään ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Jos konehuoneeseen katsoo kun moottori käy tyhjäkäyntiä, niin aika paljonhan moottori tärisee - oikeastaan aika hyvin, ettei koriin välity tuonkaan enempää tärinöitä.

      Kovaa ajoa vaan...

      • alottaja

        Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
        Kiitos vastauksesta.


      • 10cc
        alottaja kirjoitti:

        Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
        Kiitos vastauksesta.

        No ei epätasainen tärinä mikään ominaisuus ole. Nuo 1.9 pumpparit kyllä tärisee paljon, mutta tasaisesti, eikä mitään bensakoneen systyskatkoksia muistuttavia pätkimisiä ole.
        Mutta jos vika ei selviä huollossakaan niin pakkohan se on ajamalla saada vika esille.


      • alottaja
        10cc kirjoitti:

        No ei epätasainen tärinä mikään ominaisuus ole. Nuo 1.9 pumpparit kyllä tärisee paljon, mutta tasaisesti, eikä mitään bensakoneen systyskatkoksia muistuttavia pätkimisiä ole.
        Mutta jos vika ei selviä huollossakaan niin pakkohan se on ajamalla saada vika esille.

        Olen ollut itse kyllä kokoajan mainitsemaasi mieltä tuosta tärinästä, mutta kun olen kysellyt ns, asiantuntijoilta ja huollossakin, niin kaikki ovat antaneet noita em, vastauksia (koska ovat pihalla).
        Huollossa kysyin jo suuttimen hintaakin on pöyristyttävä 700€ kpl, enkä edes viitsinyt enää kysyä että asennettunako.
        Kyllä ovat nykyautot sitten vaikeita, jos pitää tielle ensin jäädä että vika selviää!


      • ertsa
        alottaja kirjoitti:

        Se tärähtely loppuu kun nostaa kierroksia, ja eikä sieltä kuulu mitään ylimääräista ääntä, ja muutenkin toimii kaikki täysin, istuessa tuntuu kun käy tyhjäkäyntiä se tärähtely (kuin bensakoneessa joku sytytyshäiriö), se on sitten varmaan tuo koneen ominaisuus.
        Kiitos vastauksesta.

        Tuosta tärinästä ja vatkaamisesta on ollut jo pitkään ja paljon polemiikkia eri palstoilla ja siihen vaivaan on kyllä tehty paljon, suuttimien arvoista kytkimeen ja siitä väliltä vaikka mitä mutta se tauti vaan useimmiten on ja pysyy, itselläni samanlainen auto ja tärinää ollut noin 120th:km ja kun ei siihen järkeä ole löytynyt olen antanut asian olla, eikä se enää haittaa. Kovaa ajoa vaan!


    • 1,9 tdi

      Voipa vika olla esim kaksoismassa vauhtipyörässä tai kytkimessä ja nehän vieat ei näy testerissä

    • 412'

      Kyllä ne näkyy, kun tulee musta rauta ulos kytkinkopan kyljestä. Tosin silloin on jo vitsit vähissä, mutta tärinä sitäkin runsaampaa.

    • apuvapapuva

      Voi kyynel, ennemmin huolestu jos se ei täristä: sillon se ei käy ja se saattaa olla merkki vaikka jostn. viasta..

    • -------

      Vanhahan tuo kysymys jo on, mutta kerronpa omat kokemukset. Tyhjäkäynti täristi 1.9 TDI vm -08, ei ollut muuta vikaa kuin kiertokanget vääntyneet, eli miltei koko moottori uusiksi, oli ajettu 109 tkm. Perheen toinen auto Touran 1.6 conceptline vm -07, ajettu 57 tkm ja sama tärinä vaikka täysin erilainen moottori. Männänrenkaiden urat "kasvaneet" sekä kiertokanget taas viturallaan, moottori uusiksi. ei muuten ole pihassa enää yhtään volkkaria.

      • viestin aloittaja

        Tuntuis kyllä että jos ne kiertokanget on "viturallaan" että sitä tärinää olis sitten koko ajan kun se on käynnissä, eikä ajoittain silloin tällöin?
        Moottori on tuota tärähtelyä pitänyt jo 110th,km.


    • Jope59

      Mulla 1,9 tdi 96 kw ja ohjelmoitu 120 kw.
      Oon pyyhkiny 600000. Ei ole konetta vielä avattu eikä mitään tärinöitä.
      Joka vuosi tulee 50000 km lisää, pääasiassa matkaajoa.
      Luulen, että suuttimet kannattaa tsekata jos täristelee.

      • Aitolada

        Sulla sitten passatissa heittää km mittarikin hieman normaalia enemmän. Varmaan kulutuskin on sitten alle 10litraa sadalle?


    • Eipassat

      No sehän kuuluu asiaan tuossa koneessa. Siinä on männät eriparia ja akseli väärä. Jos 1,9 ei täristä olet saanut lottovoiton. Täristämättömiä passatin koneita kun kuuluu olevan yksi per viisikymmentätuhatta ylsilöä. Kannattaa ehkä vaihtaa merkkiä herkiää täristämästä.

    • eikannataenää

      Kiertokanget vääntyneet, tai männät eriparia. Siinäpä vasta neropatit Etkö muka tiedä, ettei täälä palstalla kannata tekniikan vikoja kysellä?
      Jos kyselet olet tyhmä, tai trolli.

    • detroitdiesel

      Veekone keulalle, niin lakkaa ravistelut!

      • bensiinillä

        Tuppaa veekoneetkin täristää, olisko kierot kanket konees? Meneekö takkuuseen?


      • osiavaan

        jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
        lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
        käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
        nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
        oli jo hyvä konstruktio


      • esaaaaaaaa
        osiavaan kirjoitti:

        jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
        lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
        käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
        nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
        oli jo hyvä konstruktio

        täällä samoja värinöitä olisi, paljonko kustantaa veivien vaihto???
        uusista vai käytetyistä osista?


      • BLS

        Mulla on Autissa 1,9tdi pumppusuutin kone, mallia BLS. Ajoittaista tärinää tyhjäkäynnillä aiheutti nokka-akselin ajoitus. n.3,9 astetta myöhäisellä niin tärisee. Nollassa asteessa käy kun silkkiä vaan, mutta kulutus nousee liikaa. Noin 2 astetta myöhäisellä on hyvä kompromissi, ei tärise eikä vie liikaa lientä. Ajoituksen olen tarkistanut VCDS:llä, ja säätö nokka-akselin päästä (nokkahihnan hihnapyörä). Säätö on aika tarkka, pienikin muutos vaikuttaa paljon. Jos laittaa liikaa pieleen ei koe käynnisty. Ohjeet löysin aikoinaan netistä, en nyt heti muista osoitetta.


      • erikka44
        osiavaan kirjoitti:

        jokunen vuosi sitten tehtiin ihan urakalla 1.9 volkkariin noita kanki vaihtoja kun ei ollut ns "samaaparia".
        lähimmät passelit kanget olivat saab 99 h koneesta ja taotut ja grammalleen samanpainoiset.
        käyntiääntä tuskin kuulikaan kun se kävi.
        nälkä kasvoi syödessä ja seuraavaksi sinne meni saabin isot venttiilit kanteen.
        oli jo hyvä konstruktio

        tahtoo!!!!!


      • BLS

        Lisäyksenä edelliseen, perussäädön saa paikalleen hihnanvaihtotyökaluilla. Tappi nokan hihnapyörään ja lukituskappale kampiakselille. En nyt muista minkä asteluvun tämä säätö antaa, mutta lähelle tuota 0-2 astetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4433
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3098
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2635
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      42
      2279
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2255
    8. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2194
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2015
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe