Hygieniapassista

rillille

Hei!

Voinko työskennellä grillillä 10 päivää ilman hygieniapassia? Työt alkais 1.5. mutta seuraavan kerran testi järjestetään kotikaupungissani 10.5.

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/usein_kysyttya/opiskelijat/
Tämmönen linkki löyty googlaamalla, mutta vähän tarkennuksia kaipaisin. Koskeeko tuo 3kk vain ravintola-alan opiskelijoita, eli pitääkö muun alan opiskelijoilla olla heti hygieniapassi? Entä tuo työharjoittelu kohta? Voinko esim. olla "työharjoittelija", kunnes suoritan hygieniapassin?

2

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Se 3 kk:n passivapaa aika koskee kaikkia. Eli mene rauhassa testiin, sitten kun se järjestetään. Työnantajan vastuulla on kylläkin perehdyttää sinulle työssäsi tarvittavan hygieniatietouden ennen kuin aloitat työt. Passivapaa aika ei tarkoita sitä, että perusasioita elintarvikehygieniasta ei tarvitsisi osata.

• rillille

Jep, kiitos vastauksesta. Juu kyllä mä aattelin jo etukäteen opetella nuita hygienia-asioita, ettei testi mene ihan penkin alle, ja eiköhän työpaikalta saa riittävän opastuksen myös. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe