Ryanair korvaa, Finnair EI

Bye Bye Finnair

Jo on aikoihin eletty. Ryanair ilmoitti tänään, että se korvaa tuhkapilven vuoksi matkakohteisiin jääneiden asiakkaidensa ylimääräisiä hotelliöitä. Myös SAS on ilmoittanut maksavansa asiakkaiden hotellilaskuja. Sen sijaan kansallinen ylpeytemme Finnair on vedonnut äärimmäisen poikkeukselliseen tilanteeseen ha kieltäytyy kaikista korvauksista matkustajilleen.

Periaatteessa itse olen sitä mieltä, että lentoyhtiöillä ei oikeudelnmukaisesti katsottuna ole korvausvelvollisuutta. Eivät he ole syypäitä Islannin tulivuorenpurkauksiin. Mutta EU-komission ja kuluttajavirastojen kanta on se, että korvattava on. Tästä siis Finnair kieltäytyy.

Finnair on pikkuhiljaa muuttumassa Euroopan surkeimmaksi lentoyhtiöksi. Sen lennot myöhästelevät ilman tuhkapilveäkin ja lentoja perutaan milloin mistäkin syystä. Lisäksi yhtiö on ilmoittanut harkitsevansa kaiken "maksuttoman" tarjoilun poistamisen lennoiltaan ja alkavansa perimään erillisiä maksuja ruumaan menevästä matkatavarasta ja lähtöselvityksestä lentoasemalla.

Kaikki edellä mainitut ovat asioita, jotka Ryanair on jo keksinyt. Finnairia ei enää nykyisin erota Ryanairista mikään muu kuin se, että Ryanairin lennot ovat aina 50-90% halvempia ja Ryanairin koneet lentävät aikataulujen mukaan. Lisäksi Ryanairin henkilökunta koneissa tietää olevansa siellä asiakkaita palvelemassa. Palvelu on aina ripeää, rentoa ja ystävällistä. Finnairin matkustamohenkilökunta luulee olevansa siellä "viranhaltioita", joiden tehtävänä on tehdä oma matkansa mahdolisimman mukavaksi.

17

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhr

      Samaa mieltä. Raikku ja airbaltic rules.

      • traveller 10

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.


      • Ate Isti
        traveller 10 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.

        Eikö tämä palsta ole avautumista varten, oli uskovainen tai ei.


      • drtbhsn
        traveller 10 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.

        No jos te saatte hokea mantraanne niin miksei he saisi?


      • ei korvaa...

        ...vaan kehoittaa ottamaan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön ylimääräisistä kuluista: "If you have incurred extra costs due to the disruption, we invite to contact your travel insurance for the compensation policy. " (asiakastiedote sähköpostilla 22.4.2010).


    • ei korvaa

      kuule edes lentolippuja! Se siitä ylistyksestä.

      • korvaa

        miten niin ei korvaa?kyllä minä olen rahani saanut,olisin myös voinut vaihtaa lennon uuteen. Ota asiakaspalveluun yhteyttä.


    • pulu toimii
    • Joo, epäilen, että Finnair on konkurssin partaalla ja kulujen korvaus olisi sille viimeinen ruoko, joka katkaisee kamelin selän.
      Syksyinen lakko maksoi Finnairin mukaan 2-3 miljoona päivässä ja silloin ei edes maksettu lakkoilijoille palkkoja ja nyt ollaan silti samoissa luvuissa. Sen jälkeen on tullut uusia koneita eli kustannukset ovat vain kasvaneet.

    • vain minä

      finnair eli valtio korvaa!suu vaahdossa huudetaan mutta kun kysytään että haluatko korvata naapurisi perseelleen menneen lomareissun niin voi olla että ajatukset muuttuu?!joskus kannattas myös miettiä että kasvaako raha puussa ja sitä vaan hajetaan kortilla seinästä?!

    • BLUE1 rules

      Blue 1 asenne asiakaspalveluun on myös ihan eri luokkaa. Eli korvataan kaikki ylimääräiset kulut toisin kuin Finnair joka yrittää vedättää asiakkaitaan. Tämä on hyvä huomoida seuraavaa matkaa varatessa. Suosi Suomalaista yksityistä eli lennä BLUE 1.

      Lisäkustannusten korvaaminen
      Lentoyhtiö Blue1 korvaa matkustajilleen islantilaisen tulivuoren purkauksen aiheuttamien lentoperuutusten lisäkustannukset Euroopan unionin asetuksen 261/2004 mukaisesti.

      http://www.blue1.com/fi/fi/Matkustusinfo/hairio-lentoliikenteessa/

      HIENOA

      • takinkääntö

        ei kysymys korvaamisesta vaan kysymys siitä kuka kääntää kelkaansa nopeite. ensin kaikki ilmoittivat etteivät korvaa, nyt yksitellen käännetään kelkkaa ja ilmoitellaan korvauksista.


      • vanha beduiini
        takinkääntö kirjoitti:

        ei kysymys korvaamisesta vaan kysymys siitä kuka kääntää kelkaansa nopeite. ensin kaikki ilmoittivat etteivät korvaa, nyt yksitellen käännetään kelkkaa ja ilmoitellaan korvauksista.

        ei huolta, finnair kyllä korvaa... kunhan nyt ensin pyristelee ja kokeilee miten kansalaiset ovat herkkäuskoisia. lentoyhtiöt ovat paksunahkaisia paskiaisia, niitten kirjoissa asiakas on aina väärässä. vaatikaa korvauksia hotelliyöpymisistä, ruokailuista, matkatavaravahingoista jne... jos ei pyydä, ei saa.


      • Pobre
        vanha beduiini kirjoitti:

        ei huolta, finnair kyllä korvaa... kunhan nyt ensin pyristelee ja kokeilee miten kansalaiset ovat herkkäuskoisia. lentoyhtiöt ovat paksunahkaisia paskiaisia, niitten kirjoissa asiakas on aina väärässä. vaatikaa korvauksia hotelliyöpymisistä, ruokailuista, matkatavaravahingoista jne... jos ei pyydä, ei saa.

        Minä en tältä istumalta usko, että halpisyhtiöt maksavat ylimäräisiä ateria- ja hotellikuluja.
        Saahan sitä luvata vaikka kuun taivaalta, mutta kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät. Jossakin lehdessä luki, että valtaosa lentoyhtiöistä ei suostu korvauksiin, mikä on ihan ymmärrettävää. Eiväthän lentoyhtiöt voi lentää kun lentokentät on suljettu, eikä kyseinen tilanne ollut mitenkään lentoyhtiöiden syy. Jotain tolkkua pitäisi kerjäämisessäkin olla.


      • pekitapio
        Pobre kirjoitti:

        Minä en tältä istumalta usko, että halpisyhtiöt maksavat ylimäräisiä ateria- ja hotellikuluja.
        Saahan sitä luvata vaikka kuun taivaalta, mutta kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät. Jossakin lehdessä luki, että valtaosa lentoyhtiöistä ei suostu korvauksiin, mikä on ihan ymmärrettävää. Eiväthän lentoyhtiöt voi lentää kun lentokentät on suljettu, eikä kyseinen tilanne ollut mitenkään lentoyhtiöiden syy. Jotain tolkkua pitäisi kerjäämisessäkin olla.

        Ei muuten korvannut kuin murto-osan tuhkapiven vuoksi tehdystä omatoimisesta kotiinpaluusta. Paljon puhetta, vähän tekoja.


      • iygliyg
        pekitapio kirjoitti:

        Ei muuten korvannut kuin murto-osan tuhkapiven vuoksi tehdystä omatoimisesta kotiinpaluusta. Paljon puhetta, vähän tekoja.

        Jahas. Täälläkin avautumassa. Korvaavat sen mitä laki vaatii, eikä ylimääräisiä kuluja. Sama se on muillakin yhtiöillä. Johonkin se raja vain täytyy vetää mikä on se "kohtuullinen kustannus".


      • pekkistapsa
        iygliyg kirjoitti:

        Jahas. Täälläkin avautumassa. Korvaavat sen mitä laki vaatii, eikä ylimääräisiä kuluja. Sama se on muillakin yhtiöillä. Johonkin se raja vain täytyy vetää mikä on se "kohtuullinen kustannus".

        ....Ehkä Kuluttajavirasto on oikea vetämään rajan. Let's see.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4954
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4829
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4238
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      3018
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe