Ryanair korvaa, Finnair EI

Bye Bye Finnair

Jo on aikoihin eletty. Ryanair ilmoitti tänään, että se korvaa tuhkapilven vuoksi matkakohteisiin jääneiden asiakkaidensa ylimääräisiä hotelliöitä. Myös SAS on ilmoittanut maksavansa asiakkaiden hotellilaskuja. Sen sijaan kansallinen ylpeytemme Finnair on vedonnut äärimmäisen poikkeukselliseen tilanteeseen ha kieltäytyy kaikista korvauksista matkustajilleen.

Periaatteessa itse olen sitä mieltä, että lentoyhtiöillä ei oikeudelnmukaisesti katsottuna ole korvausvelvollisuutta. Eivät he ole syypäitä Islannin tulivuorenpurkauksiin. Mutta EU-komission ja kuluttajavirastojen kanta on se, että korvattava on. Tästä siis Finnair kieltäytyy.

Finnair on pikkuhiljaa muuttumassa Euroopan surkeimmaksi lentoyhtiöksi. Sen lennot myöhästelevät ilman tuhkapilveäkin ja lentoja perutaan milloin mistäkin syystä. Lisäksi yhtiö on ilmoittanut harkitsevansa kaiken "maksuttoman" tarjoilun poistamisen lennoiltaan ja alkavansa perimään erillisiä maksuja ruumaan menevästä matkatavarasta ja lähtöselvityksestä lentoasemalla.

Kaikki edellä mainitut ovat asioita, jotka Ryanair on jo keksinyt. Finnairia ei enää nykyisin erota Ryanairista mikään muu kuin se, että Ryanairin lennot ovat aina 50-90% halvempia ja Ryanairin koneet lentävät aikataulujen mukaan. Lisäksi Ryanairin henkilökunta koneissa tietää olevansa siellä asiakkaita palvelemassa. Palvelu on aina ripeää, rentoa ja ystävällistä. Finnairin matkustamohenkilökunta luulee olevansa siellä "viranhaltioita", joiden tehtävänä on tehdä oma matkansa mahdolisimman mukavaksi.

17

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhr

      Samaa mieltä. Raikku ja airbaltic rules.

      • traveller 10

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.


      • Ate Isti
        traveller 10 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.

        Eikö tämä palsta ole avautumista varten, oli uskovainen tai ei.


      • drtbhsn
        traveller 10 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, mutta arvatenkin kohta joku finnairuskovainen avautuu.

        No jos te saatte hokea mantraanne niin miksei he saisi?


      • ei korvaa...

        ...vaan kehoittaa ottamaan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön ylimääräisistä kuluista: "If you have incurred extra costs due to the disruption, we invite to contact your travel insurance for the compensation policy. " (asiakastiedote sähköpostilla 22.4.2010).


    • ei korvaa

      kuule edes lentolippuja! Se siitä ylistyksestä.

      • korvaa

        miten niin ei korvaa?kyllä minä olen rahani saanut,olisin myös voinut vaihtaa lennon uuteen. Ota asiakaspalveluun yhteyttä.


    • pulu toimii
    • Joo, epäilen, että Finnair on konkurssin partaalla ja kulujen korvaus olisi sille viimeinen ruoko, joka katkaisee kamelin selän.
      Syksyinen lakko maksoi Finnairin mukaan 2-3 miljoona päivässä ja silloin ei edes maksettu lakkoilijoille palkkoja ja nyt ollaan silti samoissa luvuissa. Sen jälkeen on tullut uusia koneita eli kustannukset ovat vain kasvaneet.

    • vain minä

      finnair eli valtio korvaa!suu vaahdossa huudetaan mutta kun kysytään että haluatko korvata naapurisi perseelleen menneen lomareissun niin voi olla että ajatukset muuttuu?!joskus kannattas myös miettiä että kasvaako raha puussa ja sitä vaan hajetaan kortilla seinästä?!

    • BLUE1 rules

      Blue 1 asenne asiakaspalveluun on myös ihan eri luokkaa. Eli korvataan kaikki ylimääräiset kulut toisin kuin Finnair joka yrittää vedättää asiakkaitaan. Tämä on hyvä huomoida seuraavaa matkaa varatessa. Suosi Suomalaista yksityistä eli lennä BLUE 1.

      Lisäkustannusten korvaaminen
      Lentoyhtiö Blue1 korvaa matkustajilleen islantilaisen tulivuoren purkauksen aiheuttamien lentoperuutusten lisäkustannukset Euroopan unionin asetuksen 261/2004 mukaisesti.

      http://www.blue1.com/fi/fi/Matkustusinfo/hairio-lentoliikenteessa/

      HIENOA

      • takinkääntö

        ei kysymys korvaamisesta vaan kysymys siitä kuka kääntää kelkaansa nopeite. ensin kaikki ilmoittivat etteivät korvaa, nyt yksitellen käännetään kelkkaa ja ilmoitellaan korvauksista.


      • vanha beduiini
        takinkääntö kirjoitti:

        ei kysymys korvaamisesta vaan kysymys siitä kuka kääntää kelkaansa nopeite. ensin kaikki ilmoittivat etteivät korvaa, nyt yksitellen käännetään kelkkaa ja ilmoitellaan korvauksista.

        ei huolta, finnair kyllä korvaa... kunhan nyt ensin pyristelee ja kokeilee miten kansalaiset ovat herkkäuskoisia. lentoyhtiöt ovat paksunahkaisia paskiaisia, niitten kirjoissa asiakas on aina väärässä. vaatikaa korvauksia hotelliyöpymisistä, ruokailuista, matkatavaravahingoista jne... jos ei pyydä, ei saa.


      • Pobre
        vanha beduiini kirjoitti:

        ei huolta, finnair kyllä korvaa... kunhan nyt ensin pyristelee ja kokeilee miten kansalaiset ovat herkkäuskoisia. lentoyhtiöt ovat paksunahkaisia paskiaisia, niitten kirjoissa asiakas on aina väärässä. vaatikaa korvauksia hotelliyöpymisistä, ruokailuista, matkatavaravahingoista jne... jos ei pyydä, ei saa.

        Minä en tältä istumalta usko, että halpisyhtiöt maksavat ylimäräisiä ateria- ja hotellikuluja.
        Saahan sitä luvata vaikka kuun taivaalta, mutta kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät. Jossakin lehdessä luki, että valtaosa lentoyhtiöistä ei suostu korvauksiin, mikä on ihan ymmärrettävää. Eiväthän lentoyhtiöt voi lentää kun lentokentät on suljettu, eikä kyseinen tilanne ollut mitenkään lentoyhtiöiden syy. Jotain tolkkua pitäisi kerjäämisessäkin olla.


      • pekitapio
        Pobre kirjoitti:

        Minä en tältä istumalta usko, että halpisyhtiöt maksavat ylimäräisiä ateria- ja hotellikuluja.
        Saahan sitä luvata vaikka kuun taivaalta, mutta kyllä ne jonkin porsaanreiän löytävät. Jossakin lehdessä luki, että valtaosa lentoyhtiöistä ei suostu korvauksiin, mikä on ihan ymmärrettävää. Eiväthän lentoyhtiöt voi lentää kun lentokentät on suljettu, eikä kyseinen tilanne ollut mitenkään lentoyhtiöiden syy. Jotain tolkkua pitäisi kerjäämisessäkin olla.

        Ei muuten korvannut kuin murto-osan tuhkapiven vuoksi tehdystä omatoimisesta kotiinpaluusta. Paljon puhetta, vähän tekoja.


      • iygliyg
        pekitapio kirjoitti:

        Ei muuten korvannut kuin murto-osan tuhkapiven vuoksi tehdystä omatoimisesta kotiinpaluusta. Paljon puhetta, vähän tekoja.

        Jahas. Täälläkin avautumassa. Korvaavat sen mitä laki vaatii, eikä ylimääräisiä kuluja. Sama se on muillakin yhtiöillä. Johonkin se raja vain täytyy vetää mikä on se "kohtuullinen kustannus".


      • pekkistapsa
        iygliyg kirjoitti:

        Jahas. Täälläkin avautumassa. Korvaavat sen mitä laki vaatii, eikä ylimääräisiä kuluja. Sama se on muillakin yhtiöillä. Johonkin se raja vain täytyy vetää mikä on se "kohtuullinen kustannus".

        ....Ehkä Kuluttajavirasto on oikea vetämään rajan. Let's see.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe