Viha

Explosion

Pitkään jatkunut masennus / stressi on johtanut tilanteeseen, että olen vihainen lähes jatkuvasti. Mielessäni pyörii pelkästään negatiivisia ajatuksia. Käytän masennukseen cipralex lääkettä ja lisäksi alproxia ja nukahtamislääkettä tarvittaessa. Lääkitys on ollut hyvä, mutta tällä hetkellä sekään ei tunnu riittävän vaan vihan tunne on jatkuva ja sitä ei tahdo saada tasaantumaan. Mikä avuksi akuutin tilanteen katkaisemiseen ja tilanteen rauhoittamiseen?

14

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gshsd

      Viha on tässä maailmassa yksi rationaalisimmista tunteista.

    • .,.-.

      Mitä kohtaan tunnet vihaa?,itseäsi vai muita?
      Johtuuko se menneisyyden tapahtumista vai tästä hetkestä?
      Sinuna hakisin terapiaa jossa voisit purkaa noita agressioitasi.
      Tunsitko ennen lääkitystäsi vihaa?,luultavasti masennus ja rauhotuslääkkeesi tehoavat ja nyt pystyt käsittelemään mennitä patoutumia,käsittele ne ja pääse eteenpäin sekä opi pyuollustamaan itseäsi ettei muut sorra sua ja kärsit jälkeenpäin yksin vihan tunteistasi.

    • th

      Kannattaa keskustella lääkärisi kanssa tilanteestasi. Ja kysyä lääkkeen vaihtoa tai toinen on nostaa lääkitystä ensin keskuttellen tietysti lääkärisi kanssa.
      Jos olet juuri aloittanut lääkityksen on ihan normaalia että lisääntyy paha olo.
      Sertalin oli hyvä lääkitys minulle ja oli samoja tunnetiloja. auttovat minulla niihin:)
      Zemppiä jaksamisia:) älä luovuta vaikka potkii olotila päähän!

    • Xym

      Liikunta, mitä rankempaa ja hikisempää sen parempi. Juoksu, tai jos kunto loppuu kesken, ripeä kävely tai hölkkä metsäpoluilla, ainakin onnistunee. Kuntonyrkkeily, hanki hanskat ja osta/tee "hiekkasäkki" asuntoosi, siihen vaan mätkimään niin kauan kuin virtaa ja vihaa riittää. Voit kuvitella säkin milloin keneksikin vihattavaksi henkilöksi. Voisitko päästä vaikkapa puusavottaan, polttopuuhommiin tai johonkin muuhun ruumiilliseen työhön vaikkapa vanhempien sukulaisten luo? Kova ruumiillinen työ auttaisi moneen nyky-ahistukseen kummasti. Ongelma on lähinnä, että tekemätön työ ja työttömät turhautujat eivät kovin usein kohtaa.
      Seuraava vaihe: koska viha on negatiivinen, kuluttava ja sekä itselle että lähimmäsillesi epämiellyttävä olotila, opettele vaikka hammasta purren positiivista ajattelua. Lue Norman Vincent Pealen ja Keijo Tahkokallion kirjoja.
      Masennus on itseen suunnattua, muuntunutta vihaa, lähellä itsevihaa. Voisi ajatella vihaa kohdallasi terveeksi vaiheeksi toipumisessa. Vihaa aikasi. Kyllä se joskus loppuu, vihakin josta ammentaa.
      Rakkaus itseä, maailmaa ja lähimmäisiä kohtaan on lopullinen toipuminen.

    • en tahdo tyrkyttää

      Sun pitäis ruveta uskovaiseksi, se tarkoittaa sitä että antaa Jeesukselle kaikki kivut ja tuskat ja pyytää apua.

      • Explosion

        Hei !

        Kiitos kaikille vastaajille kysymykseeni. Tunnen vihaa työympäristöäni kohtaan, työstäni pidän, mutta työyhteisöni organisaatiomuutokset ovat yksi negatiivisten ajatusten herättäjä. Silloin kun olen töissä, keskitän ajatuksen työn tekemiseen, mutta kun lähden töistä, niin silloin negatiiviset ajatukset ja viha nousee pintaan. Olosuhteista johtuen työtä ei voi vaihtaa. Vapaa-aikaani täyttävät velvoitteet, jotka lisäävät vihani tunnetta - eräänlainen oravanpyörä. Lääkitystä on nostettu lievästi. Lääkistystä olen käyttänyt jo useamman vuoden. Liikuntaa olen harrastanut ja enemmänkin saisin harrastaa, ehkä se ei ole ollut riittävän rankkaa, koska palaan lenkiltä vihaisena takaisin, silti katson sen hyväksi itselleni tunteesta huolimatta. Ruumiillinen työ on myös ollut hyväksi, sitä tein tässä pienen lomani aikana, mutta aina vihan tunne tunkee esiin kun vain sopiva rako avautuu. Yritän antamillanne neuvoilla jatkaa ja löytää positiivista ajattelua elämääni sekä uusia kanavia elämässä eteenpäin. Ajattelen, että tämä on minun oppiläksyni, joka haluaa kertoa minulle jotain tärkeää, vaikka usein on sellainen olo, että tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Lämpimät kiitokset Teille kaikille ja aurinkoista kevättä ja kesää!


    • tympii

      Tuttu tunne. Mulla kans tuntuu kaikki kaatuvan niskaan. Monisairas lapsi, joka vaatii henkisiä voimavaroja todella paljon. Töissä jumalaton kiire. Olen todella äkäinen, puren kynsiä, tuntuu kuin joku istuisi rinnanpäällä, rytmihäiriöitä ja pakokauhuisia kuolemanpelko ajatuksia. Mikään ei kiinnosta... Sitten kun näitä oireita kelailee päivästä toiseen, tottakai ne vain pahenevat.. ja vihan tunne koko maailmaa ja itseä kohtaan vain yltyy...Vaikka itse tietää, että stressistä johtuvia, on ollut joskus ennenkin ja helpottaneet on kyvytön tekemään asialle yhtään mitään.. Voimia sulle!!!

      • venla72_

        Olen huomannut, että liika kiire ja liian suuret odotukset itseltäni ja jotka eivät sitten toteudu aiheuttvat hermojen kiristyimistä ja vihaisuutta.


    • x-kandi

      viha on yleinen masennuksen oire varsinkin miehillä sekä naisilla joilla on korkea testosteronitaso.vihaa tosin pidetään miehillä normaalina joten se jätetään monesti huomiotta

      • Astmaatikko vm-82

        endorfiinit takaisin ja lähtee metsään ulkoilemaan. Onko mitään näin naurettavaa, kuin hoitaa tunnetta viha lääkkeillä. Onko x-kandi ajatellut tätä? Mikä on miesviha? Entä miespelko? Kenen ongelmia nämä ovat? Mikseivät ne mene näillä lääkkeillä ohitse? Pohjimmiltaan on kysymys varmaan erilaisista köyhyyksistä, joilla ei ole kellekään seksuaalista merkitystä. Eiks vaan? Vittu, mä oon säälittävä. Sen näkee joka paikassa, ja siihenkö halutaa availla ruumista, henkeä ja sielua jossakin lahkossa? Mä pääsin yöllä jonkun lahkoajatuksen loppuun. Niitä ei saanut olla ollenkaan. Kai sitä joutuu sellaiseenkin, kukaan muu ei liikauta eväänsäkään. Freezer, no onneksi ees genitaalit säilyy normaaleina.


      • Minervä
        Astmaatikko vm-82 kirjoitti:

        endorfiinit takaisin ja lähtee metsään ulkoilemaan. Onko mitään näin naurettavaa, kuin hoitaa tunnetta viha lääkkeillä. Onko x-kandi ajatellut tätä? Mikä on miesviha? Entä miespelko? Kenen ongelmia nämä ovat? Mikseivät ne mene näillä lääkkeillä ohitse? Pohjimmiltaan on kysymys varmaan erilaisista köyhyyksistä, joilla ei ole kellekään seksuaalista merkitystä. Eiks vaan? Vittu, mä oon säälittävä. Sen näkee joka paikassa, ja siihenkö halutaa availla ruumista, henkeä ja sielua jossakin lahkossa? Mä pääsin yöllä jonkun lahkoajatuksen loppuun. Niitä ei saanut olla ollenkaan. Kai sitä joutuu sellaiseenkin, kukaan muu ei liikauta eväänsäkään. Freezer, no onneksi ees genitaalit säilyy normaaleina.

        antaa kasvurauha ja hormonaalinen suoja, no mitä sitten, voihan hän työllistää. Niin tällaiset asiat painavat hirveästi, voiko sellaista stressiä luoda toiselle ihmiselle? No, kuvaile stressiä.... Stressiä luo uskonto ja siihen liittyvät yhteiskunnalliset oikeutukset ja eettiset kysymykset, naiskuvan häiriöt joita ei voi hoitaa naisilla ja muut luuston vammat, joihin ollaan kerjäämässä jotain helvetin neutroapua, kun minkäänlainen kemia ei onnistu. Naisen paras ystävä, mikä se on? Ei, ainakaan hammaslääkäri, ajanviete saunoen yhdessä, kosmetiikka, kirjallisuus roskaruoan parissa. Haluatko jonkinlaista muunlaista teetä ja sympatiaa? No, mistä mä saan tällaisen hormonaalisen suojan. Aina sama vastaus, et mulla on ehdotus mene työllistämään, se on mun tämän hetkinen kognitiivinen toiminto. Voisi kehittyä raikkauteen ei raittiuteen. Vielä on monta vuotta aikaa jäljellä tuijotella ja itkeskellä. Olen kauheessa kunnossa, mistä apua luonnon vihaan?


      • Tears down
        Minervä kirjoitti:

        antaa kasvurauha ja hormonaalinen suoja, no mitä sitten, voihan hän työllistää. Niin tällaiset asiat painavat hirveästi, voiko sellaista stressiä luoda toiselle ihmiselle? No, kuvaile stressiä.... Stressiä luo uskonto ja siihen liittyvät yhteiskunnalliset oikeutukset ja eettiset kysymykset, naiskuvan häiriöt joita ei voi hoitaa naisilla ja muut luuston vammat, joihin ollaan kerjäämässä jotain helvetin neutroapua, kun minkäänlainen kemia ei onnistu. Naisen paras ystävä, mikä se on? Ei, ainakaan hammaslääkäri, ajanviete saunoen yhdessä, kosmetiikka, kirjallisuus roskaruoan parissa. Haluatko jonkinlaista muunlaista teetä ja sympatiaa? No, mistä mä saan tällaisen hormonaalisen suojan. Aina sama vastaus, et mulla on ehdotus mene työllistämään, se on mun tämän hetkinen kognitiivinen toiminto. Voisi kehittyä raikkauteen ei raittiuteen. Vielä on monta vuotta aikaa jäljellä tuijotella ja itkeskellä. Olen kauheessa kunnossa, mistä apua luonnon vihaan?

        itseään, tuliko mieleen, että tää jatkuu sitten tää elämä jollekin muulle. Mulla on viha kuolemaa kohtaan, ihan jokaista tasoa. Nyt kuolee ulkona just talvi, muuttolintujakin on. Miksen saa luonnosta mitään? Itkettää, onko se iäksi kadotettu ominaisuus meissä ihmisissä, kun täällä on laki ja kaikkee. Mä taidan ostaa ötökän sitten kun toivun. :) Nyt jaksaa taas ajatella perhettäkin. He kaipaavat mua varmaan paljon.


      • 22
        Tears down kirjoitti:

        itseään, tuliko mieleen, että tää jatkuu sitten tää elämä jollekin muulle. Mulla on viha kuolemaa kohtaan, ihan jokaista tasoa. Nyt kuolee ulkona just talvi, muuttolintujakin on. Miksen saa luonnosta mitään? Itkettää, onko se iäksi kadotettu ominaisuus meissä ihmisissä, kun täällä on laki ja kaikkee. Mä taidan ostaa ötökän sitten kun toivun. :) Nyt jaksaa taas ajatella perhettäkin. He kaipaavat mua varmaan paljon.

        olen ensimmäistä kertaa elämässäni myöntänyt itselleni, että henkinen kantti petti ja pahemman kerran. en oikein pysy läjässä... en vihaa ketään, en myöskään ole katkera. Ymmärsin vain yhtäkkiä, millaista elämää olin elänyt vaimoa ja lapsiani kohtaan. Rahaa ja rakkautta on ollut swlvin päin, kunnes alkoholi kingi vei viikonllppuiltoja...rentoutukseen, kuten kuvittelin ja sitten iski joku helvetiti, puoliso ilmoitti lähdöstään ja vieläpä oikein rauhallisesti ja asiallisesti. räyhä ja huuto sisälläni katkesi, samoin kaikki muu, jolle yrittäjänä olin olevinaan elänyt. Valtava riippuvuus niistä bisseistä viikonlolppuison...ainaista huutoa ja luulemista siitä, että itse on oikeassa...ei voinut luovuttaa...nyt on nauha päässä poikki ja tyhjä olo... olko se siis tässä ja tätäkö minä hain. ;olme ihanaa lasta ja huolehtiva puoliso ja minä tällainen paska. rahalla saa ja taksilla pääsee, mutta minne....

        Olen hakeutunut hoitoihin afklinikalle ja psykollgille... lääkäriltä lääkkeet jotta jaksaa... elämä jatkukoon. tämä täytyy kestää... tsemiä kaikille ja itku auttaa bisseä paremmin....huominen on parempi....


      • x-candi
        Astmaatikko vm-82 kirjoitti:

        endorfiinit takaisin ja lähtee metsään ulkoilemaan. Onko mitään näin naurettavaa, kuin hoitaa tunnetta viha lääkkeillä. Onko x-kandi ajatellut tätä? Mikä on miesviha? Entä miespelko? Kenen ongelmia nämä ovat? Mikseivät ne mene näillä lääkkeillä ohitse? Pohjimmiltaan on kysymys varmaan erilaisista köyhyyksistä, joilla ei ole kellekään seksuaalista merkitystä. Eiks vaan? Vittu, mä oon säälittävä. Sen näkee joka paikassa, ja siihenkö halutaa availla ruumista, henkeä ja sielua jossakin lahkossa? Mä pääsin yöllä jonkun lahkoajatuksen loppuun. Niitä ei saanut olla ollenkaan. Kai sitä joutuu sellaiseenkin, kukaan muu ei liikauta eväänsäkään. Freezer, no onneksi ees genitaalit säilyy normaaleina.

        kommenttejasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe