Juotteko/ käytättekö alkoholia Trexan-hoidon yhteydessä? Itse nautin juomista pääsiäisenä, mutta nyt hiukan hirvittää testitulokset (turvakokeet oli tänään, Trexanit otin lauantaina, juhlimassa olimme perjantaina). En ollut kännissä, mutta nautin siideriä ja muutaman oluen.
Trexan ja alkoholi?
13
30201
Vastaukset
- n47
Minä ainakin olen silloin tällöin ottanut reilustikkin alkoholia, ei ole mitään vaikuttanut, kun pitää huolen siitä, ettei ota samana päivänä Trexanin kanssa. Koskaan ei ole kokeissa ollut mitään poikkeavaa. Saahan sitä kaikkea murehtia, mitäs jos vain eläisi.....
- Nainen42
Olen käyttänyt alkoholia kuten ennenkin. En yleensä suuria määriä kerralla mutta aika usein.
Maksa-arvojen nousu minuakin huolestutti silloin runsas kolme vuotta sitten, kun aloitin Trexanin. Maksa-arvot ovat kuitenkin pysyneet täysin normaalina.
Trexanin kanssa samana päivänä en kylläkään ota alkoholia.
"Hivutin" Trexanin ottopäivän maanantaiksi, koska harvoin maanantaisin on mitään "nautiskelutarpeita"- m40
Viiniharrastuksen ja yleisen mukavuudenhaluisuuden vuoksi en minäkään ole luopunut kohtuullisesta (?) alkoholinkäytöstä Trexanin aikana. Maanantai on minustakin paras päivä syödä lääkkeet. Lääkärini antamissa kirjallisissakin ohjeissa todetaan, että alkoholia ei pidä nauttia samana päivänä kun syö lääkkeet.
- Esko.
Siksi haluanki kysyä onko haittaa jos käyttää alkoholia trexanin kanssa,käytän joskus aika runsaasti "harvoin" alkoholia eikä kokeissa koskaan mitään poikkeavaa mutta parempi varmaan ilman olla.
- BlackHeartAngel
Että toki trexan-hoidon yhteydessä saa juoda alkoholia, kunhan ei ota samana päivänä tai ole kännissä mahdollisesti tablettien oton aikana..
Kysyin lääkäriltä...
Toisilla kuitenkin alkoholin nauttiminen aiheuttaa muutoksia testien tuloksissa, mutta se on henkilöstä ihan kiinni.. - reumis
Minulle lääkäri sanoi,että oluen tai viinilasin ruokailun yhteydessä voi ottaa.Lääkkeen ottopäivänä alkoholia olisi syytä välttää.
- realisti
Ei maksa-arvot hyppää taivaisiin, vaikka joisit kerran itsesi änkyräkänniin. Enempi pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että alkoholi rasittaa ruuansulatuselimistöä, maksaa ja oikeastaan koko kehoa. Samoin lääkkeet ja itse sairaus. Reumaatikko yleensä joutuu syömään lääkkeitä paljon ja koko loppuelämänsä. Siksi on viisasta nauttia alkoholia mahdollisimman vähän ja harvoin.
- tuore tapaus
Reumahoitaja totesi ihan yleisesti kun lääkitystä aloitettiin että alkoholia kohtuudella ja tupakkaa ei ollenkaan (onneksi en polta).
Muutaman kuukauden olen ollut lääkityksellä ja huomaavinani toleranssin laskeneen eli kohtuullisen pienikin määrä juomaa menee päähän ja olo on tokkurainen. Kaipa sitten on maksa koetteilla vaikkei kokeissa ole mitään erityistä ilmennyt. - Weera
tuore tapaus kirjoitti:
Reumahoitaja totesi ihan yleisesti kun lääkitystä aloitettiin että alkoholia kohtuudella ja tupakkaa ei ollenkaan (onneksi en polta).
Muutaman kuukauden olen ollut lääkityksellä ja huomaavinani toleranssin laskeneen eli kohtuullisen pienikin määrä juomaa menee päähän ja olo on tokkurainen. Kaipa sitten on maksa koetteilla vaikkei kokeissa ole mitään erityistä ilmennyt.Tokkurainen olo on todennäköisesti lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutus eikä minkään maksavaurion merkki. Maksa-arvoista S-GT on paras mittari, kun tutkitaan alkoholin vaikutusta. Sekin laskee normaaliksi parissa viikossa, kun lopettaa juomisen, jos kyseessä ei ole kirroosi tai rasvamaksa. Sen sijaan S-ALAT on erityisen herkkä joidenkin lääkeaineiden kuten Metotreksaatin haittavaikutuksille. Maksa-arvot nimitys on oikeastaan harhaanjohtaja, koska jonkun arvon nousu voi merkki esim. sydäninfarktista.
- mmaaaaaaaar
Weera kirjoitti:
Tokkurainen olo on todennäköisesti lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutus eikä minkään maksavaurion merkki. Maksa-arvoista S-GT on paras mittari, kun tutkitaan alkoholin vaikutusta. Sekin laskee normaaliksi parissa viikossa, kun lopettaa juomisen, jos kyseessä ei ole kirroosi tai rasvamaksa. Sen sijaan S-ALAT on erityisen herkkä joidenkin lääkeaineiden kuten Metotreksaatin haittavaikutuksille. Maksa-arvot nimitys on oikeastaan harhaanjohtaja, koska jonkun arvon nousu voi merkki esim. sydäninfarktista.
olen menossa lauantaina juhlimaan, aion ottaa siiderin jos toisenkin. viinat jätän pois. lääkkeen otto päivä ole keskiviikko, onko hyvä väli? eikä sitä sekavuuden tunnetta tarvitse enää hakea juomalla paljon, lääkkeet antavat sen vaikutuksen, jotain hyötyä!
- elämää taudin kera
Hei!
Itse voin aikas pahoin, jos join alkoholia sillein hieman reilummin eli oksu lensi ja kovin - myöhemmin tulin koko lääkkeelle allergiseksi (kuumereaktio) nosti 40 asteen kuumeen ja kaikki imusolmukkeet turposivat.... - Psoriasis
Itse vedin tänään kunnon kännin (sama päivä kun otin 20 mg trexania) pitkä kokemus on kyllä kyseisen lääkkeen kanssa mutta ensimmäistä kertaa kännissä samana päivänä lääkkeenoton jälkeen. jälkeisenä foolihappo päivänä on kyllä tullut otettua useampaan kertaan ja oikeen kunnolla. Kaikki arvot ovat olleet kohdillaan ennenkin mutta en osaa sanoa viellä vaikutuksia mitä itselleni on tullut kyseisestä lääkkeestä. Ilmoitan kylllä jos tulee jotain
- Ugucucu
Ilmeisesti tuli jotain kun ei kommenttia? Ei ollut enää kommentoimassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1822668- 1952207
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1772006Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1261854- 1691836
Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise321705Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,721337Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791305Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1721250Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801201