Ulos-otto miesten käytöstavat

GayBoy Color

Itselläni on ulosotossa 40000-50000€ ja en ole todellakaan kunnioittanut noita paskiaisia tippaakaan, esim ei ole myönnetty yhtäkään lyhennysvapaata kk:ta viimeiseen 5 vuoteen... Sen jälkeen olen tilannut kaikki mahdolliset lehdet, kuvat yms laskulla netistä sellaisista paikoista joissa ei tarkisteta luottotietoja... Nyt vaihtui ulos-otto mies (nainen) joka suositteli minulle velkaneuvontaa sekä myönsi 2 perättäistä ulos-otto vapaa kuukautta jota alkaa kesäkuussa, ei kuulemma pysty ennemin ku tiedot siirtyy työpaikkaan viiveella tjms. Mulle sopii ainaki hyvin, lupasin että siitä päivästä lähtien ei tuu enää maksamattomia laskuja sillä ehdolla että saan joka vuosi ne (2) lyhennysvapaat kuukaudet silloin ku saan kesälomarahat. Se sopi hänelle.

16

1864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+3

kun ulosottomies on aiheuttanut sinun velkaantumisen varmaan.Minun mielestä pitäisi kaikkien ulosottomiesten oltava moottoripyörä jengiläinen ennen,kun saisi alkaa perintätoimet.

• saman todennut

ulosottomiehistä on luonnevikaisia.He ovat tyyppejä jotka hakeutuu ammattiin jossa saa kyykyttää ihmisiä.Kuka tervejärkinen alkaisi tuollaiseen hommaan?
        Ei tietenkään kaikki,mutta suuri osa on kusipäitä.
        Jos elettäisiin natsisaksan aikaa ja elettäisiin saksassa löytyisi nämä samat tyypit SS-miesten joukosta.
        No,minkäs sille mahtaa että on pienet munat ja ei pääse pukille.Nautinto pitää ottaa ihmisten kyykytyksestä.
        "Ai kun tuntuu ihanalta"-tyyppejä.
        Suomen halveksituin ammatti=ulosottomies.

• kkulosottomies
        saman todennut kirjoitti:

ulosottomiehistä on luonnevikaisia.He ovat tyyppejä jotka hakeutuu ammattiin jossa saa kyykyttää ihmisiä.Kuka tervejärkinen alkaisi tuollaiseen hommaan?
        Jos elettäisiin natsisaksan aikaa ja elettäisiin saksassa löytyisi nämä samat tyypit SS-miesten joukosta.
        No,minkäs sille mahtaa että on pienet munat ja ei pääse pukille.Nautinto pitää ottaa ihmisten kyykytyksestä.

Tuskin meidän ammattikunnassa on luonnevikaisia sen enempää kuin muissakaan ammattiryhmissä.. Sama poskee perään kuuluttamaasi tervejärkisyyttä, kusipäisyyttä ja hienoja viittauksiasi natsisaksaan. Muutenkaan edellä mainittuihin on vaikea sanoa muuta, kuin että yhä enemmän ja enemmän esim oikeustieteellisen loppututkinnon suorittaneita hakeutuu kihlakunnanulosottomiehiksi. voudiksi ei tietenkään edes pääse, ellei ole kihlkunnanulosottomiehen työkokemusta.

Suurin osa kihlakunnanulosottomiehestä on jopa 'munattomia', naisia kun ovat. Pukille pääsy lienee ihan normia, molemmille osapuolille.

Halveksituin ammatti tämä ei ole, muistaakseni poliitikkokin on meidän alapuolella. Mutta tuskin tätä kukaan arvostuksen vuoksi tekeekään.

Tämä asiallisuudesta. Sitten sellaista tekstiä, jota tuo edellisen viestin kirjoittanut lukihäiriöinen yhteiskunnan elätti paremmin ymmärtää. Kyllä olet ihan oikeassa että työssä on onnistumisen meininki, kun narauttaa tuollaisen puolirikollisen velkojensa ja/tai elatusmaksujensa pakoilijan. Kun tuollainen vajakki-idiootti on esimerkiksi keksinyt jemmata pimeällä työllä saamansa rahat vaikka vaimon tilille ja jää siitä kiinni. Ne sieltä kun vetää tyhjäksi ja sitten tämä yhteiskunnan loinen soittaa itku kurkussa valittaen niiden olleen jonkun muun rahoja, niin silloin on työnsä tehnyt hyvin. Eteenkin velkojat ovat erittäin tyytyväisiä.

Se on kumma asia, kun toinen jättää velvoiteensä maksamatta, kuten esimerkiksi elatusmaksut lapsensa äidille, niin täällä ollaan parkumassa ulosottomiehen kurjuutta. Auta armias, jos olisi itse saamispuolella. Mutta eihän näin oikeasti ikinä ole.

Koitahan nyt ymmärtää, että ulosotossa täytäntöönpannaan päätöksiä, jotka ovat tuomioistuin, valtio tai kunta antanut. Eli jos on päätöksissä urputtamista, ota yhteyttä päätöksen tekevään tahoon.

Mukavaa kevään jatkoa ja kuullaan.

• GayBoy Color

Olenko väittänyt että UO-miehet ovat aiheuttaneet minulle velkaantumiseni? Enkä moottoripyristä pidä yleensäkkään. Yritin vain kertoa että nyt olen saanut sovittua asiana UO:n kanssa, enkä ymmärrä minkä takia edes kommentoit tälläiseen asiaan mitään päättömyyksiä, eikä se ole hirveää. Nyt hoidetaan asiani kuntoon, Kiitos uuden ulosottonaisen :)

• Järjenkäyttö sallitt
        GayBoy Color kirjoitti:

Olenko väittänyt että UO-miehet ovat aiheuttaneet minulle velkaantumiseni? Enkä moottoripyristä pidä yleensäkkään. Yritin vain kertoa että nyt olen saanut sovittua asiana UO:n kanssa, enkä ymmärrä minkä takia edes kommentoit tälläiseen asiaan mitään päättömyyksiä, eikä se ole hirveää. Nyt hoidetaan asiani kuntoon, Kiitos uuden ulosottonaisen :)

Muistahan GayBoy Color, että ulosottomies toimii ihan voimassaolevan lainsäädännön eli ulosottokaaren mukaisesti!
        Sopiminen ei ole ulosottomiehen vapaassa harkinnassa, vaan perustuu lainsäädäntöön.

Kannattaa ottaa asioista selvää ja tsekata laki ennen kuin marmattaa...
        Eiköhän tuossa ennen kaikkea itselleen tee hallaa?

• jyrrrrrki
        kkulosottomies kirjoitti:

Tuskin meidän ammattikunnassa on luonnevikaisia sen enempää kuin muissakaan ammattiryhmissä.. Sama poskee perään kuuluttamaasi tervejärkisyyttä, kusipäisyyttä ja hienoja viittauksiasi natsisaksaan. Muutenkaan edellä mainittuihin on vaikea sanoa muuta, kuin että yhä enemmän ja enemmän esim oikeustieteellisen loppututkinnon suorittaneita hakeutuu kihlakunnanulosottomiehiksi. voudiksi ei tietenkään edes pääse, ellei ole kihlkunnanulosottomiehen työkokemusta.

Suurin osa kihlakunnanulosottomiehestä on jopa 'munattomia', naisia kun ovat. Pukille pääsy lienee ihan normia, molemmille osapuolille.

Halveksituin ammatti tämä ei ole, muistaakseni poliitikkokin on meidän alapuolella. Mutta tuskin tätä kukaan arvostuksen vuoksi tekeekään.

Tämä asiallisuudesta. Sitten sellaista tekstiä, jota tuo edellisen viestin kirjoittanut lukihäiriöinen yhteiskunnan elätti paremmin ymmärtää. Kyllä olet ihan oikeassa että työssä on onnistumisen meininki, kun narauttaa tuollaisen puolirikollisen velkojensa ja/tai elatusmaksujensa pakoilijan. Kun tuollainen vajakki-idiootti on esimerkiksi keksinyt jemmata pimeällä työllä saamansa rahat vaikka vaimon tilille ja jää siitä kiinni. Ne sieltä kun vetää tyhjäksi ja sitten tämä yhteiskunnan loinen soittaa itku kurkussa valittaen niiden olleen jonkun muun rahoja, niin silloin on työnsä tehnyt hyvin. Eteenkin velkojat ovat erittäin tyytyväisiä.

Se on kumma asia, kun toinen jättää velvoiteensä maksamatta, kuten esimerkiksi elatusmaksut lapsensa äidille, niin täällä ollaan parkumassa ulosottomiehen kurjuutta. Auta armias, jos olisi itse saamispuolella. Mutta eihän näin oikeasti ikinä ole.

Koitahan nyt ymmärtää, että ulosotossa täytäntöönpannaan päätöksiä, jotka ovat tuomioistuin, valtio tai kunta antanut. Eli jos on päätöksissä urputtamista, ota yhteyttä päätöksen tekevään tahoon.

"Tämä asiallisuudesta. Sitten sellaista tekstiä, jota tuo edellisen viestin kirjoittanut lukihäiriöinen yhteiskunnan elätti paremmin ymmärtää. Kyllä olet ihan oikeassa että työssä on onnistumisen meininki, kun narauttaa tuollaisen puolirikollisen velkojensa ja/tai elatusmaksujensa pakoilijan. Kun tuollainen vajakki-idiootti on esimerkiksi keksinyt jemmata pimeällä työllä saamansa rahat vaikka vaimon tilille ja jää siitä kiinni. Ne sieltä kun vetää tyhjäksi ja sitten tämä yhteiskunnan loinen soittaa itku kurkussa valittaen niiden olleen jonkun muun rahoja, niin silloin on työnsä tehnyt hyvin. Eteenkin velkojat ovat erittäin tyytyväisiä." kirjoitti kkulosottomies.

Helppoa sinun on täällä haukkua nimimerkillä asiakkaitasi. Ole mies ja tule esiin omalla nimelläsi saastainen perintätoimistojen haukkuva rakkikoira. Jos mulle tulis paikallinen apukoulun käynyt uonatsi sanomaan tollasia päin naamaa, niin tökkäisin suhun reiän.

• mulla mitää nimimerk
        jyrrrrrki kirjoitti:

"Tämä asiallisuudesta. Sitten sellaista tekstiä, jota tuo edellisen viestin kirjoittanut lukihäiriöinen yhteiskunnan elätti paremmin ymmärtää. Kyllä olet ihan oikeassa että työssä on onnistumisen meininki, kun narauttaa tuollaisen puolirikollisen velkojensa ja/tai elatusmaksujensa pakoilijan. Kun tuollainen vajakki-idiootti on esimerkiksi keksinyt jemmata pimeällä työllä saamansa rahat vaikka vaimon tilille ja jää siitä kiinni. Ne sieltä kun vetää tyhjäksi ja sitten tämä yhteiskunnan loinen soittaa itku kurkussa valittaen niiden olleen jonkun muun rahoja, niin silloin on työnsä tehnyt hyvin. Eteenkin velkojat ovat erittäin tyytyväisiä." kirjoitti kkulosottomies.

Helppoa sinun on täällä haukkua nimimerkillä asiakkaitasi. Ole mies ja tule esiin omalla nimelläsi saastainen perintätoimistojen haukkuva rakkikoira. Jos mulle tulis paikallinen apukoulun käynyt uonatsi sanomaan tollasia päin naamaa, niin tökkäisin suhun reiän.

ku pelottaaa....

Not.

"Jos mulle tulis paikallinen apukoulun käynyt uonatsi sanomaan tollasia päin naamaa, niin tökkäisin suhun reiän. "

Etkä tökkäis.

• abhnrewhbrw
        Järjenkäyttö sallitt kirjoitti:

Muistahan GayBoy Color, että ulosottomies toimii ihan voimassaolevan lainsäädännön eli ulosottokaaren mukaisesti!
        Sopiminen ei ole ulosottomiehen vapaassa harkinnassa, vaan perustuu lainsäädäntöön.

yksi katkera pelle tässä ketjussa ei ole ulosottomies ollu muualla kuin unissaan. teksti on ainakin sitä tasoa. :--)ed

• poistoon
        saman todennut kirjoitti:

"Enemmistö ulosottomiehistä on luonnevikaisia.He ovat tyyppejä jotka hakeutuu ammattiin jossa saa kyykyttää ihmisiä.Kuka tervejärkinen alkaisi tuollaiseen hommaan?"

Kun lukee GayBoy Colorin kirjoituksen, niin en yhtään ihmettele, vaikka vähän simpauttavat. Tyyppihän velkautuu tahallaan. Muutama kuukausi valtion täysihoitolassa tekee tälle tyypille hyvää. Toivottavasti saa joskus perinnön, jonka ulosottomies vie.

• ei pitäisi luovuttaa

kkulosottomies paljastit kirjoituksellasi, että ulosottomiehet ovat kuin ovatkin mielivaltaisia ja välinpitämättömiä. Olet häpeän pilkku ammattikunnallesi. Suurin osa ihmisistä on valkaantunut ilman omaa syytään omaisten kuoleman, työttömyyden, sairauden ym. takia ja te siellä ulosotossa ihan oikeasti kyykytätte ihmisä.
        Itse menetin kotini, koska minulle ei myönnetty yhtä ainoata vapaakuukautta. yritin anoa vuoden verran ja aina eri syistä anomus hylättiin. Sillä yhdellä vapaakukukaudella olisin voinnut pelastaa itseni lisävaikeuksilta. Olen ollut yhtäjaksoisesti 41v työelämässä ja silti jouduin vaikeuksiiin rahallisesti. Yritin hakea apua joka paikasta mutta en saanut sitä mistään. Lopulta oli pakko jättää loputkin maksut maksamatta. Itseasiassa sain neuvon sosiaalitoimiston tädiltä jolla olettavasti sattui huono päivä. Minun virheeni on se, että olen yksinäinen, lapseton työssäkäyvä nainen joka maksaa veroja ja putoaa jokaisen pykälän väliin. Asuntoa en ole saanut koska en pysty enää maksamaan vuokria. Nyt roikun ihmisten nurkissa ja olen ajatellut lopettaa työnteon kokonaan, eläkkeeseen on vielä viisi vuotta. Eiköhän sitten ala apua löytymään ja yhteiskunta maksaa ainakin laskut ja vuokran jos joskus saan vielä asunnon. Näin se varmaan vaan menee. Toivotaan ettei ulosottomiehet joudu koskaan rahallisiin vaikeuksiin.

• oh hoh

en minä ole rikollinen vaikka maksuhäiriömerkintä onkin. koskaan en ole saanut suurta summaa edes käteen luin tekstisi ja mietin kirjoitustasi yhteiskunnan elätti... ei ole sulla varmaan käynyt mielessä että sinäkin saat palkkasi valtiolta joka on yhtäkuin yhteiskunta, että siinä sivussa yhteiskunta maksaa palkan sullekin, että et ole mitenkään erikoisessa asemassa, päin vastoin ne lainsäätäjät käyttävät juoksupoikia kun eivät viitsi itse tehdä tuota työtä. en minä viitsisi rueta kirjoittamaan tuohon sävyyn edes siivojanakaan.

• meitä on moneen läht
        Järjenkäyttö sallitt kirjoitti:

Minulle on sanonut kihlakunnanvouti ja kuka lieneekään se korkein henkilö silellä ulosottovirastossa, että jokainen uo-mies saa itse ihan vapaasti päättää miten hän sitä lakia tulkitsee ja kenelle myöntää vapaakuukausia. Kysyin asiaa suoraan ja se myönnettiin. Minusta se on ihan selvä lupa kohdalla ihmisiä eriarvoisesti, koska jokaisella ihmisellä on oma luonteensa. Yllä jossain kirjoituksessa sanottiin ettei uo-viraston tarvitse korjata virheitä. Olen samaa mieltä koska jokunen vuosi sitten minulla oli 4000€ korkovirhe jonka jouduin sitten maksamaan kiltisti. Yritin sitä monta kuukautta saada korjatuksi, minulle lyötiin luuria korvaan, ei lähetetty pyynnöstä asialuetteloa kotiin, ja joku vielä sanoi että heillä ei ole sellaista järjestelmää josta he pystyisivät enää katsomaan taaksepäin asioita. Yleensä puhelimessa sanottiin että heillä on ihan oikeitakin töitä eikä kuluttaa aikaa puhelimessa ja luuri tuli korvaan. Siellä ei taida olla kovinkaan montaa ystävällistä ihmistä töissä. Puhelinkeskusta myöten saa vastaan töykeyttä. On myös outoa ettei heidän toimiaan kukaan valvo ja puutu niihin lukuisiin valituksiin joita siitä virastosta menee eteenpäin. Minusta on ihan sama miten on velkaantunut mutta ei sitä tarvitse ihmisä enää lisää syyllistää ja aiheuttaa lisää velkaa. Olen ihmetellyt keneltä se on pois jos yksi vapaakuukausi auttaisi siihen että voisi elää eteenpäin ilman lisävelkaantumista. Toivottavasti näitä palstoja lukisi myös päättäjät. Eivät nämä kirjoitukset ole katkerien ihmisten kirjoituksia. Kyllä näistä paistaa ihan oikea asia ja ihmisten hätä. JOs kirjoitetaan satoja samansuuntasia kirjoituksia ja kokemuksia. Täytyyhän niissä olla perää. En yhtään ihmettele kun lehdistä joskus lukee että koko perhe teki itsemurhan kun ei jaksanut enää taistella. Pari vapaakuukautta olisi varmasti pelastanut monta surullista tapausta pois lehtien otsikoista. Kyllä velkojat olisivat kestäneet ilman konkurssia muutaman kuukauden. Itse olen vuoden yrittänyt saada yhtä vapaakuukautta, mutta en ole saanut, koska uo-mies vaitui, vapaakuukausien saanti loppui myös siihen.
        Ennen sain aina kolme vapaakuukautta vuodessa. Kysymys kuuluukin sama laki kaksi uo-miestä tulkitsemassa lakia. Elämäntilanteeni ei ole muuttunut (palkka ym.) tänä aikan miksikään? Ai niin on minulle uo-mies ihan ääneen sanonmut puhelimessa, että hän on lakia noudattava ulosottomies. Ei herättänyt kovinkaan suurta luottamusta kun kävi mielessä että onko siellä sitten jotain muitakin töissä.

• iso_marjo
        meitä on moneen läht kirjoitti:

Minulle on sanonut kihlakunnanvouti ja kuka lieneekään se korkein henkilö silellä ulosottovirastossa, että jokainen uo-mies saa itse ihan vapaasti päättää miten hän sitä lakia tulkitsee ja kenelle myöntää vapaakuukausia. Kysyin asiaa suoraan ja se myönnettiin. Minusta se on ihan selvä lupa kohdalla ihmisiä eriarvoisesti, koska jokaisella ihmisellä on oma luonteensa. Yllä jossain kirjoituksessa sanottiin ettei uo-viraston tarvitse korjata virheitä. Olen samaa mieltä koska jokunen vuosi sitten minulla oli 4000€ korkovirhe jonka jouduin sitten maksamaan kiltisti. Yritin sitä monta kuukautta saada korjatuksi, minulle lyötiin luuria korvaan, ei lähetetty pyynnöstä asialuetteloa kotiin, ja joku vielä sanoi että heillä ei ole sellaista järjestelmää josta he pystyisivät enää katsomaan taaksepäin asioita. Yleensä puhelimessa sanottiin että heillä on ihan oikeitakin töitä eikä kuluttaa aikaa puhelimessa ja luuri tuli korvaan. Siellä ei taida olla kovinkaan montaa ystävällistä ihmistä töissä. Puhelinkeskusta myöten saa vastaan töykeyttä. On myös outoa ettei heidän toimiaan kukaan valvo ja puutu niihin lukuisiin valituksiin joita siitä virastosta menee eteenpäin. Minusta on ihan sama miten on velkaantunut mutta ei sitä tarvitse ihmisä enää lisää syyllistää ja aiheuttaa lisää velkaa. Olen ihmetellyt keneltä se on pois jos yksi vapaakuukausi auttaisi siihen että voisi elää eteenpäin ilman lisävelkaantumista. Toivottavasti näitä palstoja lukisi myös päättäjät. Eivät nämä kirjoitukset ole katkerien ihmisten kirjoituksia. Kyllä näistä paistaa ihan oikea asia ja ihmisten hätä. JOs kirjoitetaan satoja samansuuntasia kirjoituksia ja kokemuksia. Täytyyhän niissä olla perää. En yhtään ihmettele kun lehdistä joskus lukee että koko perhe teki itsemurhan kun ei jaksanut enää taistella. Pari vapaakuukautta olisi varmasti pelastanut monta surullista tapausta pois lehtien otsikoista. Kyllä velkojat olisivat kestäneet ilman konkurssia muutaman kuukauden. Itse olen vuoden yrittänyt saada yhtä vapaakuukautta, mutta en ole saanut, koska uo-mies vaitui, vapaakuukausien saanti loppui myös siihen.
        Ennen sain aina kolme vapaakuukautta vuodessa. Kysymys kuuluukin sama laki kaksi uo-miestä tulkitsemassa lakia. Elämäntilanteeni ei ole muuttunut (palkka ym.) tänä aikan miksikään? Ai niin on minulle uo-mies ihan ääneen sanonmut puhelimessa, että hän on lakia noudattava ulosottomies. Ei herättänyt kovinkaan suurta luottamusta kun kävi mielessä että onko siellä sitten jotain muitakin töissä.

Jos aikuisena ihmisena pystyy käyttäytyä heidän kanssaan yhtä kunnioittavasti kuin ala-asteella opettajia kohtaan.

• 'sdfäh'sfdkh

ITSE SINÄ olet tollaset velat aiheuttanut. Ihan turha kitistä!

• Gayboy Color

Totta turiset kuomaseni, itse aiheutetut... Ja velkajärjestely hoitaa.......................

• 2456try
        Gayboy Color kirjoitti:

Totta turiset kuomaseni, itse aiheutetut... Ja velkajärjestely hoitaa.......................

... jos hoitaa. Kaikki sitä ei nimittäin saa. Kun haet velkajärjestelyä, siinä katsotaan miten velat tulleet. Jos olet elänyt siten, että jättänyt kaikki laskusi maksamatta, velkajärjestelyä ei myönnetä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe