Uusi aloitus vielä

muutosta sinne?

Joskus olen kuullut että olisi pakko osata hyvin ruotsia kun muuttaa? onko vain legendaa, ja onko jotain rajoituksia kantasuomalaisen muutolle ahvenanmaalle? Mukavalta paikalta vaikuttaa mitä olen vieraillut, ja alkaa kypsyttämään tämä eteläsuomen hektinen ja aina kiireinen elämänmeno. Millaiset ovat työnsaantimahdollisuudet, koska nykyistä työtäni en voi oikein mukana tuoda, jote työllistyminenkin kiinnostaisi. Kiitos kaunis jo teille vastauksista..tack so mycket, tai ainakin sinne päin :-) Millainen on vuokra-asuntojen laita? toisaalta voisin ainakin jonkinlaisen itsekin ostaa

5

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka Korpila

      Kyse on vain ja ainoastaan siitä että Ahvenanmaalle ei haluta "suomenkielistä roskasakkia".

      • Taisto.

        Höpö höpö! Taidatta usko joulupukkiinkin!


    • nåås

      Voihan pyhä sylvi.

    • Ruotsia ei tarvitse osata sanaakaan, mutta työn saanti voi olla ruotsia taitamattomalle olla vaikeaa. Riippuu tietysti työstä, joissan ammateissa pitää osata hyvin, joissain riittää välttävä taito. Työttömyys on 3-4%:n luokkaa, joten töitä on, vuokra-asuntoja taas vähän vähemmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      168
      3412
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      100
      1796
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1717
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1581
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1576
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      101
      1407
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1133
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1049
    9. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      60
      988
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      54
      961
    Aihe