On tarkoitukseni hankkia kyseinen kone. Kokemuksia käyttäjiltä kaivataan. Onko toiminut hyvin ja miten tyytyväisiä olette olleet? Kannattaako hankkia?
Mercury 60 Efi
12
2494
Vastaukset
- nyt 90hp optimax
itse ajelin vm02 mercury 60 efillä vuodesta 04 vuoteen 09. ei ollut mitään häiriöitä. huollossa käytin joka toinen vuosi.
- mercury09876
niin ja kaveri ajellu vm 04. mercury 60 efillä 6 kesää muuta ei hänellä ole ollut kun viime kesänä piti laturiin vaihtaa joku osa ei siis ladannut akkua. lasku 450e
- heh62
mercury09876 kirjoitti:
niin ja kaveri ajellu vm 04. mercury 60 efillä 6 kesää muuta ei hänellä ole ollut kun viime kesänä piti laturiin vaihtaa joku osa ei siis ladannut akkua. lasku 450e
Mulla on 2004 mallinen, johon myös piti viime keväänä lataussäädin uusia. Brunswick maksoi osat, minä maksoin vaihtotyön eli noin 100€. Lataussäätimissä on tietyssä sarjassa tyyppivika.
Muuten pelannut moitteetta.
- 19+14
itsellä oli aikanaan 2001 mallinen, ja 6 vuotta kesti, sitten oli syöpynyt piloille, vaikka ohjeiden mukaiset syksyiset huuhtelut tehtiin. Kuluttajaviranomaisten mukaan olisi pitänyt olla huoltokirja autojen tapaan, eli ...ei korvauksia.
- optimax
minä ja kaverini ajellaan vain makeassa vedessä eli en sitten tiedä noista meriveden vaikutuksista
- Nippon homo
Nämä 2000 luvun vaihteessa tehdyt Yamaha pohjaiset koneet kärsii syöpymisestä välilevyssä. Eli yamaha teki noina vuosina 50 -60hv koneet myös Merculle. Tuon ikäisiä ennen 2003 tehtyjä Yammuja ja mercuja kannattaa varoa. Samaan ongelmaan oon törmännyt monissa Yammuissa. Taitaa olla Yamahan tyyppivika.
- ife
Minulla on myös 60 Efi -02.Kaksikesää ajellut,n.50h.Tähän mennessä hajonnut jänniteensäädin ja lämpötila-anturi.Tänä keväänä juuri ennen vesille laskua huomasin koe käynistyksen yhteydessä että tihkuu öljyä jostain mootorin alalaidasta.Muuten on mennyt hyvin, paitsi plaaniinnousu on aika nihkeetä 5,5m:ssä veneessä jossa on 3 aikuista kyydissä.
- Pete1972
Moi
Hienosti käy ja kukkuu...
Tämä vm. eteenpäin koottu Kiinassa made in U.S.A - osista. Ei kannata pelästyä, isoilla firmoilla laatujärjestelmät kunnossa.
Sytytystulpat paskamainen laittaa kiinni...menee todella helposti väärille jengoille.- heh62
Ei ne tulpat Mercussa sen helpommin mene väärille jengoille kuin muissakaan vastaavissa alumiinikantisissa moottoreissa eli varovainen niiden kanssa pitää olla.
Sen sijaan alin tulppa on niin pahassa paikassa, että katsoin helpommaksi irroittaa kotelon alaosan jonka jälkeen homma on kakunpala. Tulppia ei onneksi kovin usein tarvitse rassata. Kestävät saman verran kuin autoissakin eli 1000 tuntia.
- SS-H
2008 Efi 60 ja välirungossa syöpynyt reikä pakokanavassa,jossa ei vettä kulje.n,300h ajettu.
Poltti suojakuoren muoviin reijän.Mercuryllä ihmeteltävänä????????- Anonyymi
Sama juttu itsellä viime vuonna vm.2004 Efi60:ssä. Korjaamo tarjosi 2500€ remonttia, mutta valitsin toisin, eli ostin K-raudasta 13€ Bostikin "kemiallista metallia" :-) Nyt ajettu noin 1100h, ja toimii moitteettomasti. Ja tosiaan se paikka on pitänyt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu itsellä viime vuonna vm.2004 Efi60:ssä. Korjaamo tarjosi 2500€ remonttia, mutta valitsin toisin, eli ostin K-raudasta 13€ Bostikin "kemiallista metallia" :-) Nyt ajettu noin 1100h, ja toimii moitteettomasti. Ja tosiaan se paikka on pitänyt!
Ompa todella kehnoa alumiinivalua, ei muuta voi miettiä, jos kemiallinen metalli kestää paremmin. Sehän on ollutkin jamahoiden tyyppivika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156