Haluan olla LAIHA!

kESÄLÄSKI

Miten saan itsehillintää, olla syömättä kokoaikaa???D: Auttakaa pliiis!
En kestä olla jokinorsu laihojen seassa.. Ja syödä joka päivä karkkia!
En oikein osaa oksentaa..yritin äsken, onnistuin kyllä tajuamaan idean, melkeen oksensinkin, mutta sitte alko inhotaa tosipaljon, eikä lopulta tullu yhtään ruokaa ulos. Ainakaan enää ei oo nälkä! Vähään aikaan...
Tuli taas ahmittua noin tunti sitten. Ja päivän kalorisaldo on hieman yli mennyt jo. En vaan voi syödä enää mitään tänään. Auttakaa!! Mitä jos syömishimo iskee, aina se tulee. Vaikka nyt on taas niin varma olo, ei edees nälkä. OOn kattellu laihdutusblogeja ja kaikkee, se auttaa siksi aikaa. Illalla PITÄIS syödä. Ruoka-aikaan. Onneks ei syödä meillä samassa päivässä ja tuun myöhään kotiin joten on helppo lintsata ruoasta. Jos pystyn siihen!!!!!
Tänään piti syödä max 1000 kaloria. Oon syöny 100-200 yli...:(( Kamala syyllisyys. Oon kamalan läski. Oikeesti en ole mikään alipainoinen läheskään ,enkä halua olla alipainoinen vaan laiha! Oon 160cm ja tyttö, varmaan arvaakin.. Painoa en kehtaa edes tunnustaa.

Onneksi on mennyt viisi päivää siitä kun aloitin laihiksen, ja eilistä lukuunottamatta on mennyt jo hyvin. Eilen tuli syötyä liikaa. Jos en tänään syö enää mitään, paitsi juona kahvia tilkalla maitoa. Tämäkin päivä sujuu loistavasti. Eikä se eilinen silloin niin paljon haittaiskaan:), OIKEESTI auttakaa pliis, vinkkejä ohjeita, ei mitään Turpa kiinni ja painu helvettiin roskaa. tARVIIN APUU, teiltä JOTKA TIEDÄTTE MITEN MUSTA VOI TULLA LAIHA.

25

7291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alottaja

      Nii, pieni korjaus:>>Onneks ei syödä meillä samassa päivässä>>

      Meillä ei syö kaikki ruokapöydässä:).

      Kävin äskön pienellä kävelylenkillä,ei mitään kummosta, mutta parempi mieli tuli. Tuntuu että voin olla syömättä tän päivän...!

      • nainen vm.82

        Susta voi tulla laiha tai hoikka jos syöt säännöllisesti ja terveellisesti ja liikut säännöllisesti. Jos saisit karkit jätettyä pois, tai vaikka pidät yhden karkkipäivän viikossa. Säännöllinen ja terveellinen ruoka, vaikka useita pieniä aterioita päivässä pitää paremmin ahmimishalut ja mättötuokiot poissa, ku syömättä oleminen. Jos jätät syömättä sillon sun keho rupee huutaan puuttuvia kaloreita ja tulee sit ahmittua kerralla paljon.

        Mut se tärkein neuvo: ÄLÄ LOPETA SYÖMISTÄ JA VAJOA TÄHÄN SYÖMISHÄIRIÖHELVETTIIN!!!
        Täältä on niin vaikee enää nousta ku se ottaa sut valtaan. Tiedän jo 11 vuoden sairastamisen takia. Enkä vieäläkään pysty päästää tästä irti ja alkaa elää normaalia elämää...


      • ruokapoliisi
        nainen vm.82 kirjoitti:

        Susta voi tulla laiha tai hoikka jos syöt säännöllisesti ja terveellisesti ja liikut säännöllisesti. Jos saisit karkit jätettyä pois, tai vaikka pidät yhden karkkipäivän viikossa. Säännöllinen ja terveellinen ruoka, vaikka useita pieniä aterioita päivässä pitää paremmin ahmimishalut ja mättötuokiot poissa, ku syömättä oleminen. Jos jätät syömättä sillon sun keho rupee huutaan puuttuvia kaloreita ja tulee sit ahmittua kerralla paljon.

        Mut se tärkein neuvo: ÄLÄ LOPETA SYÖMISTÄ JA VAJOA TÄHÄN SYÖMISHÄIRIÖHELVETTIIN!!!
        Täältä on niin vaikee enää nousta ku se ottaa sut valtaan. Tiedän jo 11 vuoden sairastamisen takia. Enkä vieäläkään pysty päästää tästä irti ja alkaa elää normaalia elämää...

        ...Ruveta liikkumaan säännöllisesti JOKA PÄIVÄ!!!! Jätä makeiset pois,limsat,alkoholia tosi harvoin,hiilihydraatit jne jne.
        Muista syödä terveellisesti, paljon kasviksia,hedelmiä,marjoja,kanaa ja kalaa,sekä hyviä rasvoja.Pähkinät on hyviä.Jätä vaalee leipä.Syö tummaa leipää.
        Jos saan antaa vinkin niin mulla on tällänen ohjelma jolla haluan itteni timmiin kuntoon:Juoksen joka päivä.Syön salaattia töissä ja kotona,jossa on kanaa ja vihanneksia yms.Tykkään tosi paljon syödä mysliä maustamattoman jogurtin kera.Vatsalihasliikkeitä' teen säännöllisesti.Pyöräily on tehokas sekä uiminen.

        Alku on vaikeeta,mutta kun siihen pääsee vauhtiin niin se menee rutiinilla.Alotat nyt vaan että jätät noi turhat ruokavaliot pois.Menet joka päivä vaikka 45min kävelylenkille.Vähennät syömistä.

        Tässä siis mun ohje millä minä olen saanut itseni laihaksi.Ja käytän tätä jatkossa.Syöminen on ihanaa ja myöskin itsekin välillä retkahdan siihen,mutta nyt haluan olla kevyellä ruokavaliolla.
        Kesäkuntoon vaan kaikki!!!!!Eiks nii? =)

        Ps.älä liikaa ressaa ton painon/ulkonäön kans. Muista että se ei tule hetkessä.Se vaatii aikaa ja malttia.Sekä säännöllisesti kun teet niin oot jo kesällä hoikka tyttö. =D


    • =DD

      Jos haluat nopeasti laihtua niin kokeile www.laihaksi.com/rasvanpolttokeitto :a. Se ei ole hyvän makuista mutta sen avulla laihtuu nopeasti.

      • =DD

        Hups! Piti kyllä kirjottaa että www.laihaksi.com/rasvanpolttokeitto.aspx


    • uuuuuuuulala

      kiitos, nämä vinkit oli hyödyksi ! olette viisait ! :-)

    • iiiiiiiiiiiiiik:)

      itse laihduin ku olin vaa syömättä vaikka teki mieli syödä paljo,nyt nälkä on jo ihana tunne :-)

    • geenimutaatio

      Itse olen kokenut kaikki mahdolliset syömishäiriöt tällä hetkellä menossa taas anoreksia. Pahempaa on yrittää päästä eroon syömishäiriöstä kun yrittää laihduttaa, uskokaa pois. Henkilökohtaisesti "syön" noin 100 kaloria päivässä ja liikun hullun lailla enkä laihdu tippaakaan. Lääkärin mukaan kyse on geeneistä mutta itse en haluaisi antaa geeneille periksi.

    • Streight

      Vaikuttaa että susta olis kiva olla laiha ja periaatteessa sä haluut sitä, mut et tarpeeks! Sun pitää vaan löytää sitoutuminen ja motivaatio niitten avulla pystyt vahvoihin päätöksiin jotka pitää sut erossa ruuasta (: voimia vaan. Muista et pelkillä toiveilla ei tuoteta tulosta!!!

    • Personal trainer

      Itse jo suurimmalta osin parantunut syömishäiriöstä (anoreksia nervosa).. Olin syömättä jopa viikon, ainoa mitä kurkusta meni alas oli fun light -mehut, cola zero, kahvi ja tee... Muuten paljon pureskelin purukumia yms. Tästä syntyi se kierre että laihduin liian nopeasti, lihakset eivät saaneet yhtään proteiinia ja kun iho roikkui luulin että olin vain lihonut, koska lihakseni olivat täysin surkastuneet, koska en saanut laihtumisen aikana proteiinia ja toisinaan saatoin elää jopa pari-kolme päivää pelkällä vedellä, koska tuntui jo että colassa (0,3 kcal/100ml) oli liikaa kaloreita... Lääkärit jopa ihmettelivät että miksi minulla ei ollut edes ahmimiskohtauksia, vaikka saatoin olla joskus jopa 2-4h salilla... Tuskin haluat luurangoksi itseäsi, vaan ehkä haluat mieluummin rasvaprosentin pienemmäksi ja nykyään kehoni rasvaprosentti on about 3-5, koska syön lähes pelkkää proteiinia eli paljon kalaa (pääasiassa tonnikala ja seiti, koska halpoja), kananmunan valkuaista, rasvatonta raejuustoa, rasvatonta maitorahkaa, skyriä jne. parsakaalia, herkkusieniä, pinaattia, sipulia, wok -vihanneksia, tomaatteja, kurkkua, salaattia, paprikaa jne. Viljan tyyppisistä tuotteista soijarouhetta tai -suikaleita, sekä vehnäleseitä eli jos vain pienentäisin annoksia vaikkapa 1/2 varmasti rasvaprosentti olisi olematon parin kuukauden päästä ja syön nykyään noita ruokia jopa yli 2kg päivässä. Pre-Alb -lukemat ovat huippuluokkaa eli kertoo siitä että saan ravinnostani kaiken mitä elimistöni tarvitsee! Nykyään on BMI 19,5 ja olen tyytyväinen itseeni, koska olen nyt melko timmissä kunnossa verrattuna aikaan jolloin BMI oli jotain hieman alle 16, koska kaikki ihailee ainakin meikän six-packia, mut ei tämä tie ole helppo ollut. Ruokailusta myös sen verran että on tärkeää saada laihdutuksen aikana proteiinia tietyin väliajoin ettei lihakset kuihdu vaan rasva palaa eli lihasmassan tulee saada proteiinia 2-3 tunnin välein eli pieniä proteiinipommeja kropalle 2-3 tunnin välein, niin olet varmasti melko timmin näköinen ensi kesänä ja tärkeää olisi saada vuorokaudessa vähintään 800-1200 kaloria riippuen kulutuksesta, jottei elimistö mene säästölle, jolloin paino ei ainakaan laske. Nestettä tulisi nauttia 2-3 litraa esim. vettä. teetä, mustaa kahvia, kevyt -juomia jne. Anorektista ajatusmaailmaa en ikinä halua enää kokea enkä toivo kellekkään, yhtä helvettiä jos ainoa asia mikä elämässä päämääränä on laihtuminen... Näitä blogeja lueskelen nykyään usein vain sen takia että en halua nuorille ihmisille samaa helvettiä kuin itselleni aikoinaan......

      • krisbe..

        Rupesin lukemaan että oonko itsekirjottanu tän :D en kyllä ole mutta aika sama homma nykyään. Ihanaa että on muitakin eteenpäin päässeitä


    • Fatfatfaaaat

      Jos tekee mieli jotain juo vettä, mutta älä silti jätä syömistä pois! :)

    • anorektikko

      Minä ole 165cm pitkä ja painan 38kg minusta se on hieman laiha mutta siihen tottuu koska olen liikkunut ja ollut syömättä. Siihen pystyy jos vaan sitä todella haluaa!! se on tietenkin kaikkien oma asia.Minä Juon vettä 1 ja puol litraa päivässä ja se tekee kylläiseksi eikä ole tarvinnu syyä! mutta mieluummin SYÖ!

    • Syömishäiriö

      Luulin että minulla on bulimia kunnes tajusin ettei tämä voi olla sitä. Ennen söin "normaalisti".. Kaikkea mitä vaan tuli eteen, en mitenkään liikaa.
      Sitten alkoi jotenkin se että ahmin jotain pullia ja oksensin. Sen jälkeen oli niin hyvä olla.
      Yhtäkkiä kaikki muuttui ja monen kuukauden jälkeen tilanne on se että pelkän pienen salaatin (tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, oliiviöljy) pitää oksentaa koska tunnen että lihoin siitä jo monta kiloa.
      Tätä ajatusmallia on niin kamalan vaikea muuttaa!
      Läheiset ehkä huomanneet jotain mutta esitän heille että minulla on lääkärin määräyksestä tälläinen "kuuri" etten saa syödä kiinteää ruokaa.
      Aiemmin nimittäin suolistossani oli sellainen fisteli ja sen takia ulostaminen saattoi aiheuttaa pahojakin vaurioita joten pelkällä mämmillä ja puurolla mentiin.
      Nyt esitän että tilanne on sama vaikkei edes ole.
      Tuntuu että kilot tippuu, tai kiloja en edes seuraa, katson vain peilistä miltä näyttää. Aina joskus iloitsen kun maha on timmi eikä pöhötä yhtään, mutta heti kun syö niin tunnen että olen ainakin yhden vaatekoon isompi. : /

      En toivo tätä kenellekään mutta aion jatkaa. En halua oksennellakaan, ennemmin olen syömättä ja otan hirveän vitamiinikasan (joka on kyllä farmaseutin kanssa katottu turvalliseksi maksimimääräksi) ja juon energiajuomaa ja kun on oikein kova nälkä niin vetäsee litran vettä johon tilkka sitruunaa niin lähtee nälkä.
      En voi koskea edes light mehuihin. Kaikkia lisäaineita sun muita.

      Minulla on myös krooninen kiputila joten en voi liikkua oikein mitenkään päin, en vatsoja, en selkää, en varsinkaan jalkoja, en saa pyöräillä tai juosta nyt kun leikkauksesta vielä lyhyt aika. Viimeksi sain käydä salilla 5v sitten.

      Toivottavasti laihdun.. Muttei se ole fiksu tapa tämäkään tiputtaa painoa mutta minkäs teet kun et voi muuta kun jotenkuten joogata ja se tuskin painoa tiputtaa. Ja kun se päähäsi pinttyy että olet ruma läski paska niin sitten olet sitä, ei siinä auta että joku haukkuu sinut lyttyyn..

      Anteeksi sekava kirjoitus.

    • samassa tilanteessa olin

      kannattaa vaan ruveta liikkumaan, käymään vaikka salilla tai/ja lenkillä. tai sitte alottaa joku liikunnallinen harrastus tms. sitten tosta syömisestä, kannattaa syödä kunnolla terveellistä ruokaa, ja koittaa pitää ruoka ajoista kiinni ja jos on kova makean himo niin voi syödä tilalle vaikka hedelmiä tai jotain muuta terveellistä. kyllä se siitä, alku voi olla vaikeaa mutta lopulta siihen tottuu ja paino laskee ja lopulta makean himokin lähtee. ja eihän se haittaa jos pitää karkkipäivän kerran viikossa mutta kannattaa kattoa että ei lähde käsistä karkin syönti ja ei silloinkaan hirveästi karkkia. ja kannattaa juoda paaaljon vettä, sekin pitää nälkää loitolla.

    • normaaliks

      Älä nyt laiha haluu olla oo normaali nii ei tuu mitään ongelmia. Ei se oo mun mielestä hieno jos luut vaa näkyy.

    • Alanna16

      Minun mielestä sinun ei kannata liikaa jättää pois sinun syömistäsi kunhan syöt terveelisesti ja liikut.

    • Anoreetikonalku

      Mulla ei oo vielä varsinaista anoreksiaa, mutta näillä ruokavalioilla pärjään

      AAMUPALA: puuro ja rasvaton maito

      LOUNAS: Omena ja vettä.

      Jätän välipalan ja illallisen väliin. :D

      ILTAPALA: jugurtti

    • Silloon

      Itelläni oli 5-6luokalla lyhyt syömishäiriö,laihduin nopeasti ja söin tosi vähän..esim aamulla 3 pientä rypälettä.

    • Lailaaaaaa

      Sä oot jo varmasti laiha! Ja sun kannattaa silti syödä ihan normaalisti. Muuten jotkut terkkarit antaa hirveet kyselyt! Kannattaa liikkua enemmän! Mutta syödä silti ihan normaalisti!

    • Anonyymi

      Auttajaa
      muakin painan noin 62kg ja oon 157cm

      • Anonyymi

        Auttakaa*


    • Anonyymi

      Kaikki on sen painosia ja pituisia kun on ja se ei tee susta huonompaa ihmistä. Älkää antako muiden vaikuttaa teijjän itsetuntoon ku jos joku haukkuu sua niin se on kateellinen tai sit se vaan yrittää kerjää huomiota ja ite sitten kummiski sil kiusaajalla on niin paljon ongelmia niin se päättää purkaa vihansa suhun. Ja koen nimittelyä joka päivä esim "läskiks" mut kyl se vähän sattuu mut mua ei kiinnosta

      • Anonyymi

        On olemassa monenlaisia lihavia.
        Jotkut ovat todella laihoja mutta luulevat olevansa lihavia.
        Jotkut normaalipainosia mutta pientä pyöreyttä.
        Jotkut pikkuisen ylipainoisia.
        Sitten se ryhmä joka on sairaalloisen ylipainoisia, tuo määritelmäkin jo kertoo että kyseessä on ongelma.
        Tuollaiselle kun hoetaan että on ihan ok olla sairaalloisen lihava ja se on ihan ok ja se ei muille kuulu jne., aiheutetaan hänelle valtavat terveydelliset ongelmat.

        Edesmennyt vaimoni hoki koko ajan että hän laihduttaa sitten kun hänelle sopii, joku oli aina lihavampi kuin hän, jne.
        Ei auttanut kun yritin perustella terveydellä ja sillä että kun terveys menee niin se vaikuttaa voimakkaasti minuun.
        Elimistö sitten petti ja minä jäin 3 lapsen yksinhultajaksi.
        Eli kysymys, eikö sairaalloinen lihavuus muka koske muita?
        Tämä kehopositiivisuus on vain harha jolla yritetään puolustella sairautta jonka johdosta itse sairas kärsii mutta lisäksi läheiset kärsii.

        Pieni ylipaino on ok, se harvoin aiheuttaa massiivisia terveyshaittoja.


    • Anonyymi

      Oikeesti muistakaa syödä joskus laihduttaminen voi mennä yli ja saada jonkun syömishäiriön itse olisin mielummin ylipainoinen kuin että saisin jonkun anoreksian

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe