Syntymästäni saakka,
erilainen kuin muut
En nähnyt, tuntenut kuin toiset
Intohimoni lähde oli toinen
Samasta lähteestä, kuin heidän, ei edes kummunnut suruni
Ei herännyt sydämeni samasta sävelestä
Ja minä rakastin, rakastin yksin
Ja kuitenkin-lapsuudestani,myrskyisen elämäni aamunkoitteesta
kumpuaa kaikki hyvä ja paha, sen mystisyys, kahliten minua yhä
Virran pyörre, lähde, vuoren punainen kilpi
Aurinko, joka minua pyöritti, syksyn kullassa ja ruskassa
Salaman välähdys, kun se viuhuen meni ohitseni
ukkonen ja mysky, pilvi josta tuli muoto
kun muu taivas oli sininen,
ja demonini, näkyvissäni
lauluni
14
160
Vastaukset
Mitä sä siinä pilvessä näit?
- lauluni
mikään mysteeri jos sen kertoo.
Jokainen näkee jotain, ei sitä tarvitse selittää ;)
Ja sama lauluna
http://www.youtube.com/watch?v=5XyTFFRopDI
Vastaan sinulle runolla tätini Terttu Pitkäsen runokirjasta, Syksy, jota ei tullut. Runo, Liekkihotellissa, ensimmäinen säkeistö.
Liekkihotellissa, syrjäisellä kujalla,
voit nähdä kasvot ihmisen,
joka luopui naamiostaan.
Älä katso häneen tuomiten.
Hän on kokenut sinua enemmän,
etkä voi mitään tietää,
hänen ahdistuksestaan.- HTZA
lainata ja kirjoittaa muiden runoja:
Että toivoisin jumalten päättäneen toista,
tehdä minusta ihminen oikee.
Olis antanut tulla ihmiseksi.
Aamukahvilla katselen ikkunan peiliin
näen Peipposten laulavan siellä.
voi kun olisin samalla tiellä!
Mutta peilistä katsoo takaisin,
outo ihminen, kummajainen.
jospa olisin syntynyt, edes urospeipposeksi.- HTZA
miljoona kirjoitti:
Ei minunkaan tarvitse, vaan minä saan ja myös haluan lainata.
Saat tehdä ihan mitä haluat.
Mutta täällä kun keskustellaan, olisi hyvä jos kirjoitettaisiin ihan itse.
Aloittajan lässytyksestä en tiedä, voi olla että kirjoitti sen itse.
Olisi inhoittavaa, että joku aloittaisi jonkun muun runolla ja toiset sitten vastaisivat, jonkun toisen runolla.
Minä en pystynyt päättelemään, onko aloittajan runo oma, vai lainattu, joten vastasin, ihan omalla, riimittelyllä.
Minusta se on oikein. HTZA kirjoitti:
Saat tehdä ihan mitä haluat.
Mutta täällä kun keskustellaan, olisi hyvä jos kirjoitettaisiin ihan itse.
Aloittajan lässytyksestä en tiedä, voi olla että kirjoitti sen itse.
Olisi inhoittavaa, että joku aloittaisi jonkun muun runolla ja toiset sitten vastaisivat, jonkun toisen runolla.
Minä en pystynyt päättelemään, onko aloittajan runo oma, vai lainattu, joten vastasin, ihan omalla, riimittelyllä.
Minusta se on oikein.No, mä ajattelin, että hän kirjoittaa ihan omasta päästään ihan omia ajatuksiaan. Niinhän sitä luulisi, jos ei mainitse runon tekijää.
No, joka tapauksessa siteeraaminen on luvallista jos mainitsee lähteen. ja minä en ole tämän palstan kriitikko enkä poliisi.- aiajiajaijai
miljoona kirjoitti:
No, mä ajattelin, että hän kirjoittaa ihan omasta päästään ihan omia ajatuksiaan. Niinhän sitä luulisi, jos ei mainitse runon tekijää.
No, joka tapauksessa siteeraaminen on luvallista jos mainitsee lähteen. ja minä en ole tämän palstan kriitikko enkä poliisi.poliisi.
Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio. aiajiajaijai kirjoitti:
poliisi.
Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio.Kaikki me ihmiset saadaan täällä elää ja olla.
- ?Ke
sitten oletit aloittajan kopioivan? Kun et kerran ole varma?
Pelkästään upottaaksesi toisen, vai vakuuttaaksesi että oma runosi on ihan ikiomaa tekstiä? - HTZA
?Ke kirjoitti:
sitten oletit aloittajan kopioivan? Kun et kerran ole varma?
Pelkästään upottaaksesi toisen, vai vakuuttaaksesi että oma runosi on ihan ikiomaa tekstiä?että en pysty päättelemään, en olettanut mitään.
Lue huolellisesti., ole hyvä.
H. - HTZA
aiajiajaijai kirjoitti:
poliisi.
Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio.tulikin tuo mieleen?
:)
No.. aika oikeassa olet. - pätkiikö
HTZA kirjoitti:
että en pysty päättelemään, en olettanut mitään.
Lue huolellisesti., ole hyvä.
H. - HTZA
pätkiikö kirjoitti:
mitä tarkoitat.
Vastasin siihen, että en tiedä, onko runo aloittajan oma.
Vastasin runollani aloittajan runoon.
Ja siihen vastasin siten, miten oletin runon ajatuksen olevan.
Tätä voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta hyvä että olet mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751758- 591708
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3371467Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671290Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081269Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621117- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin981050Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57990