Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nahkasohva kiiltäväksi

Nahkis

Ostin hiljattain nahkasohvan. Tehtaan jäljiltä nahka on mattapintainen ja nihkeä. Olen kottanut vaikka mitä pledistä vaseliiniin enkä saa pintaa kiiltäväksi ja liukkaaksi. Kaikki aineet kuluu siitä hetkessä. Mikä siis neuvoksi? Hyviä niksejä kiitos?

5

2139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shinycouch

      Istuskele ja löhöile siinä sohvassas ny alkuun vaikka 10 vuotta. Kyllä alkaa kiiltämään , jos on alunperinkään ollut yhtään laadukas hankinta. Jos osoittautuu huonoksi valinnaksi , 10 vuodessa olet jo , tyhjätasku , saanut kokoon jo sen verran valuaabelia , että kykenet luuseri ostamaan jo tällä kertaa kunnon sohvan.

    • 5555555555555

      kiiltäväksi - kiiltäväksi kuin tekonahka/muovi?

      Eihän nahka sinänsä kiillä normaalisti. Jatkuvalla rasvaamisella pilaat sen nahkapinnan. Suositusten mukaan, ainakin tässä sohvassa, kerran vuodessa riittää nahanhoitoaineella "pesu" ja kevyt rasvaus.

      • Nahkasohva

        Sitä vaan että olipa varmaankin liian vaikeaselkoinen kysymys, ainakin eräille (:


      • vastausko vaikea?
        Nahkasohva kirjoitti:

        Sitä vaan että olipa varmaankin liian vaikeaselkoinen kysymys, ainakin eräille (:

        siis kuinka kiiltävä sen sun sohvas pitää olla - niin että pystyt peilaamaan vai.

        Kuule mulla on nahkasohva, siis oikeasta huonekaluliikkeeestä ostettu. Sen mukana on hoito-ohjeet. Nimenomaan kerran vuodessa "pestään" nahan pesuun tarkoitetulla aineella, sen jälkeen kevyt nahan hoitoon tarkoitetulla aineella rasvaus - ei missään nimessä liikaa.

        Että siis. Ja mun sohva ei ainakaan ollut mikään peili ja säihkyvän kirkas, ei, ei. Ja siinä on tehtaalta tullessa tehtaan omat "hoitoaineet" päällä, että ei pitäis olla mitään hoidettavaa pitkään aikaan normaalissa käytössä.

        Onko se sun sohva oikeasta huonekaluliikkeestä vai jostain halpamyymälästä?

        Sori vaan. Voi se olla niinkin, että sulle on vastaukset vaikeita.

        Ja niin, jos sä ostit oikeasta myymälästä sen sohjvan, niin todennäköisesti pystyvät antamaan hoito-ohjeita. Että otapa myyjään yhteyttä sitten - tai sitten jos on joku sellainen valmistaja johon voit olla yhteydessä niin suoraan sinne.
        Niin ja huonekaluliikkeestä saat oikeat hoitoaineet - Pled - no joo............


      • kas kun ei voita
        vastausko vaikea? kirjoitti:

        siis kuinka kiiltävä sen sun sohvas pitää olla - niin että pystyt peilaamaan vai.

        Kuule mulla on nahkasohva, siis oikeasta huonekaluliikkeeestä ostettu. Sen mukana on hoito-ohjeet. Nimenomaan kerran vuodessa "pestään" nahan pesuun tarkoitetulla aineella, sen jälkeen kevyt nahan hoitoon tarkoitetulla aineella rasvaus - ei missään nimessä liikaa.

        Että siis. Ja mun sohva ei ainakaan ollut mikään peili ja säihkyvän kirkas, ei, ei. Ja siinä on tehtaalta tullessa tehtaan omat "hoitoaineet" päällä, että ei pitäis olla mitään hoidettavaa pitkään aikaan normaalissa käytössä.

        Onko se sun sohva oikeasta huonekaluliikkeestä vai jostain halpamyymälästä?

        Sori vaan. Voi se olla niinkin, että sulle on vastaukset vaikeita.

        Ja niin, jos sä ostit oikeasta myymälästä sen sohjvan, niin todennäköisesti pystyvät antamaan hoito-ohjeita. Että otapa myyjään yhteyttä sitten - tai sitten jos on joku sellainen valmistaja johon voit olla yhteydessä niin suoraan sinne.
        Niin ja huonekaluliikkeestä saat oikeat hoitoaineet - Pled - no joo............

        OIKEAT AINEET!

        Kysy ihmeessä sieltä huonekaluliikkeestä - itse kun ostin purkit sekä puhdistusainetta että hoitoainetta - ne kestivät monta vuotta.... Juuh, niin, enkä edes havainnut että olisivat mitenkään säilytellessä pilaantuneet... hih hih.

        Vaseliini - voi herranen aika sentään.... Pled - no jooh.

        Jos sinä olet sijoittanut siihen sohvaan - niin kannattaa pitää sijoituksesta huolta, ja hankkia kunnon, oikeat aineet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe