Mikä raivaussaha

raivuri

kannattaisi nyt metsänomistajan ostaa? Olisi taimikonraivausta ja ensiharvennusten ennakkoraivausta tehtävänä. Vanha saha palvellut jo pitkään mutta nyt vaatisi uuden hankkimista. Mikä olisi näistä nykyisistä paras?

12

2040

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsuri.

stumbrace on ylivoimainen ykkönen

• Stilhi 450,n pelaa ja kestää.

• kerkkkä
        Al-Pertti kirjoitti:

Stilhi 450,n pelaa ja kestää.

vanhemmat Stihlin mallit varmaan kohta ale/loppuun myynnissä, kun uudet tulee loppukesällä myyntiin.

460 malli korvaa legendaarisen 450 mallin

• HQ

tai 355 siinäpä parhaat raivurit tällä hetkellä. Valjaat ja ergonomia muutenkin valovuosia Stihlin raivureita edellä

• Matias N

Minulla on partner B405B. Sama saha kuin huskuvarna mutta ei huskuvarna hinta lisää. Samassa tehtaassa ne tehdään toiseen vain laitetaan Parrner ja toiseen huskuvarna ja melkein puolet hintaa lisää.

• etelän maille tehty

Hyvin husokeilla kesällä pärjää, sitten kun lunta ja pakkasta tuloo, silloin pitää vaihtaa sthiliin jotta puut mänöö nurin.

• 345fx

Meillä on ollut husqvarnan 343 fx, 345fx sekä 345 fxt mallit omassa käytössä. Mallit ovat pääosin samakaltaiset ero on 345 ja 345 välissä se että 345:llä on hieman pienempi mutta tehokkaampi moottori ja fxt mallissa on kahvalämmitys toisin kuin fx mallissa. Meidän mielestä näppärä tehokas ja todella ergonominen kone joka soveltuu hyvin metsänomistajille. Tehoa riittää järeimille kohteille ja on riittävän näppärä taimikonhoidossakin. Hinta on mallista riippuen 700 -1000 €. Jos koneen huoltaa ja muuten pitää kunnossa niin kestää pitkään mallista riippumatta. Erityiskiitos valjaille, ne ovat ylivertaiset.

Minulla on myöskin kokemusta stihlin FS 480-K ammattikäytössä. myöskin vahva kone ehkä rakenteeltaan vahvempi ja ammattimaisempi, siinä on tehokkaampi ja kierrosherkempi kone kuin husqvarnan, sekä käyttää isompi terä kuin husqvarna. Jos lyhentää kädensijat ja käyttää husqvarnan valjaat niin ergonomiakin on erinomainen. Tietäkseni hieman kalliimpi mutta ehkä myöskin pitkäikäisempi.

joku näistä minä valitsisin..

• mallinimet

Husqvarnalla on muuten aika sekavat mallinimet. mallissa 343 on 45 cm3 moottori ja 345 taas 43 cm3 moottori... 345 tosin on tehokkaampi.

• että näin

sahat niin raivurit kuin m-sahatkin on nimenomaan kierrosherkempiä kuin 2:llä männänrenkaalla olevat Stihlit.

• stihl 460

huskua ei enään ikinä :((

• Huksu

oli takavuosina ehkä ykkössaha ammattikäytössä, mutta ei enää muut merkit ovat saavuttaneet jopa menneet ohi, huksun sahaominaisuudet käyttäjää kohtaa tänäpäivänä mielyttävä ääni, ei repivän vinkuva, siinä se minun sanoin

• husku 545

Husku on ihan paras ja piste

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe