kannattaisi nyt metsänomistajan ostaa? Olisi taimikonraivausta ja ensiharvennusten ennakkoraivausta tehtävänä. Vanha saha palvellut jo pitkään mutta nyt vaatisi uuden hankkimista. Mikä olisi näistä nykyisistä paras?
Mikä raivaussaha
12
2040
Vastaukset
- metsuri.
stumbrace on ylivoimainen ykkönen
- kerkkkä
Al-Pertti kirjoitti:
Stilhi 450,n pelaa ja kestää.
vanhemmat Stihlin mallit varmaan kohta ale/loppuun myynnissä, kun uudet tulee loppukesällä myyntiin.
460 malli korvaa legendaarisen 450 mallin
- HQ
tai 355 siinäpä parhaat raivurit tällä hetkellä. Valjaat ja ergonomia muutenkin valovuosia Stihlin raivureita edellä
- Matias N
Minulla on partner B405B. Sama saha kuin huskuvarna mutta ei huskuvarna hinta lisää. Samassa tehtaassa ne tehdään toiseen vain laitetaan Parrner ja toiseen huskuvarna ja melkein puolet hintaa lisää.
- etelän maille tehty
Hyvin husokeilla kesällä pärjää, sitten kun lunta ja pakkasta tuloo, silloin pitää vaihtaa sthiliin jotta puut mänöö nurin.
- 345fx
Meillä on ollut husqvarnan 343 fx, 345fx sekä 345 fxt mallit omassa käytössä. Mallit ovat pääosin samakaltaiset ero on 345 ja 345 välissä se että 345:llä on hieman pienempi mutta tehokkaampi moottori ja fxt mallissa on kahvalämmitys toisin kuin fx mallissa. Meidän mielestä näppärä tehokas ja todella ergonominen kone joka soveltuu hyvin metsänomistajille. Tehoa riittää järeimille kohteille ja on riittävän näppärä taimikonhoidossakin. Hinta on mallista riippuen 700 -1000 €. Jos koneen huoltaa ja muuten pitää kunnossa niin kestää pitkään mallista riippumatta. Erityiskiitos valjaille, ne ovat ylivertaiset.
Minulla on myöskin kokemusta stihlin FS 480-K ammattikäytössä. myöskin vahva kone ehkä rakenteeltaan vahvempi ja ammattimaisempi, siinä on tehokkaampi ja kierrosherkempi kone kuin husqvarnan, sekä käyttää isompi terä kuin husqvarna. Jos lyhentää kädensijat ja käyttää husqvarnan valjaat niin ergonomiakin on erinomainen. Tietäkseni hieman kalliimpi mutta ehkä myöskin pitkäikäisempi.
joku näistä minä valitsisin..- mallinimet
Husqvarnalla on muuten aika sekavat mallinimet. mallissa 343 on 45 cm3 moottori ja 345 taas 43 cm3 moottori... 345 tosin on tehokkaampi.
- että näin
sahat niin raivurit kuin m-sahatkin on nimenomaan kierrosherkempiä kuin 2:llä männänrenkaalla olevat Stihlit.
- stihl 460
huskua ei enään ikinä :((
- Huksu
oli takavuosina ehkä ykkössaha ammattikäytössä, mutta ei enää muut merkit ovat saavuttaneet jopa menneet ohi, huksun sahaominaisuudet käyttäjää kohtaa tänäpäivänä mielyttävä ääni, ei repivän vinkuva, siinä se minun sanoin
- husku 545
Husku on ihan paras ja piste
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693