persut ja ydinvoima

visailu

Kaikilla muilla on selvät mielipiteet ydinvoimasta, mutta persut ovat hiirenhiljaa! Tämä kuvastaa puoluetta yhden asian liikkeenä, mistään muusta ette osaa puhua, kuin valtakunnallisesti maahanmuutosta ja paikallisesti kervisestä. Teidänkö äänestäjilläkään ei ole mitään mielipidettä ydinvoimasta?

33

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havuja perkele

      Sen takaa seuraavat vaalit.Tällä ydinvoimalla rakennetaan "helanlettaksille"turvallinen elin ympäristö.
      Siniset silmät ja punaiset posket (noin kuvannollisesti)säilyy tulevaisuudessakin katukuvassa,mutta vain katukuvassa.
      Johdossa on kansan tahtoa toteuttavat realistit joista harvemmilla on ko ominaisuudet.
      Fiilari voisikin (taitaa vain aika pula estää sen)hetimiten toteuttaa tutkimuspyynnön jollekin taholle realisteja kohtaan tehdyistä rasistisista hyökkäyksistä.

    • Arto Hirvonen

      Ystävä hyvä olet oikeassa, että kaikki tiedotusvälineet Tv, radio kuin lehdistäkin ovat hiljaa Perussuomalaisten kannan otoista uusista ydinvoimaloista. Perusteellinen pimentäminen on tätä päivää, kun vaalit lähestyvät annetaan ymmärtää, että Perussuomalaisilla ei olisi minkäänlaista kantaa uusista ydinvoimista.

      Perussuomalaisilla on myös jokunen henkilö joka kannattaa uusia ydinvoimia vaikka pääsääntöisesti vastustamme niitä. Olisi tiedotusvälineiden pitänyt julkaista Perussuomalaisten tiedotteet joita olemme tämän tästä toimittaneet julkaistavaksi.

      Mutta suuri pelko kaikilla tiedotusvälineillä on huolenaihe Perussuomalaisten voimakkaan kannatuksen nousun estäminen. Kiitos Internetin jonka kautta saamme reaaliaikaisesti kantamme näkyviin tarvittaessa. Sitä ei voi maksetut kansan viholliset joita esiintyy tälläkin palstalla tyrehdyttää parjaamalla Perussuomalaisia.

      Arto Hirvonen (PS)

      • MePersut

        Emme MePersut kerkiä mitättömien ydinvoimaloitten parissa askarrella, meillä on tärkeämpi missio. Nimittäin Kervinen, moottorisahat ja hukatut housut.

        MePersut

        Moottorisahojen taustataitaja


      • nagatappi
        MePersut kirjoitti:

        Emme MePersut kerkiä mitättömien ydinvoimaloitten parissa askarrella, meillä on tärkeämpi missio. Nimittäin Kervinen, moottorisahat ja hukatut housut.

        MePersut

        Moottorisahojen taustataitaja

        Joko äitisi siveysvyön lukko aukesi?Entä isäsi ei suinkaan hän unohtanut tunnettua viritelmää anaalistaan !!?
        Karsinanseutuhan teillä onkin miinoitettu joten elikot lienee turvassa.
        Lepositeesi taitaa olla pesussa päätellen pitkäaikaisesta aktiivisuudestasi.
        Opetteleppa suvivirsi takaperin ja tule esittämään se toripalatsin lavalle vapun aattona.
        Säestyksen voit hoitaa itse esim.justeerin ja hernekeiton (sen kuuluisan demarien tarjoaman) sivutuotteen avulla.TERE TULEMAST !!


      • liiterin murtaja
        nagatappi kirjoitti:

        Joko äitisi siveysvyön lukko aukesi?Entä isäsi ei suinkaan hän unohtanut tunnettua viritelmää anaalistaan !!?
        Karsinanseutuhan teillä onkin miinoitettu joten elikot lienee turvassa.
        Lepositeesi taitaa olla pesussa päätellen pitkäaikaisesta aktiivisuudestasi.
        Opetteleppa suvivirsi takaperin ja tule esittämään se toripalatsin lavalle vapun aattona.
        Säestyksen voit hoitaa itse esim.justeerin ja hernekeiton (sen kuuluisan demarien tarjoaman) sivutuotteen avulla.TERE TULEMAST !!

        Sulla tuntuu olevan teräketju löysällä kun on noin alamittaisia juttuja.
        Oletko koskaan haaveillut ydinkäyttöisestä moottorisahasta ja miten sen voisi varastaa?


      • kaheli koneistaja
        liiterin murtaja kirjoitti:

        Sulla tuntuu olevan teräketju löysällä kun on noin alamittaisia juttuja.
        Oletko koskaan haaveillut ydinkäyttöisestä moottorisahasta ja miten sen voisi varastaa?

        Minulla on jo sellainen ydinkäyttöinen motoorisaha.Varastin sen aamulla Venäjän suurlähetystön Sysmän toimipisteen koneistamosta kesken kellotapulin sorvauskeikan.
        Siinä on tehoa ja vääntöä. On,on,oon,onon, oon, 'OOOO..oN.. Melkoinen pantteripartneri. Kyseessä ei todellakaan ole mikään hojo-hojo-valmentajaa leikkivän latvaB-pellen perustyökalu vaan todellinen heikkopäisten juttuluuri. Olen huomannut säteilylähteen tuovan minulle uusia ajatuksia ja parantavan parran kasvua. Olen myös päässyt eroon leponippusiteistä.Kela korvaa?HÄH?
        Käkisalmen kirkkoherran soitteli ja kysyi neuvoa miten murtaudutaan lukittuun pyhään tilaan.Siellä on hukattu maaseurakunnan kryptan avain ja päättivät sitten kääntyä ammattitaitoisen murtomiehen puoleen. Tunnen ammattiylpeyttä.


      • Jojotusta
        kaheli koneistaja kirjoitti:

        Minulla on jo sellainen ydinkäyttöinen motoorisaha.Varastin sen aamulla Venäjän suurlähetystön Sysmän toimipisteen koneistamosta kesken kellotapulin sorvauskeikan.
        Siinä on tehoa ja vääntöä. On,on,oon,onon, oon, 'OOOO..oN.. Melkoinen pantteripartneri. Kyseessä ei todellakaan ole mikään hojo-hojo-valmentajaa leikkivän latvaB-pellen perustyökalu vaan todellinen heikkopäisten juttuluuri. Olen huomannut säteilylähteen tuovan minulle uusia ajatuksia ja parantavan parran kasvua. Olen myös päässyt eroon leponippusiteistä.Kela korvaa?HÄH?
        Käkisalmen kirkkoherran soitteli ja kysyi neuvoa miten murtaudutaan lukittuun pyhään tilaan.Siellä on hukattu maaseurakunnan kryptan avain ja päättivät sitten kääntyä ammattitaitoisen murtomiehen puoleen. Tunnen ammattiylpeyttä.

        pakinastasi.


    • Hönönnöö..

      Persut peesailee persut peesailee..
      Peesailukin on joskus järkevää.

    • PerusRaul

      Minä olin 1999 Esko Kurvisen kok vieraana eduskunnassa. Jo silloin esitin oman mielipiteeni siitä, että ydinvoimaa tarvitaan ja julkisestikin olen O3 kannattanut ja lisärakentamista yleensäkin. Minä tietty olen vain paikallinen PS edustaja, puolue. Valtakunnantasolla taas meidän kannanottoja ei hirveästi julkaista, paitsi tietty silloin kun joku heittää ilmoille jonkun provo tai muuten matalamielisen jutun.

      Samalla on dinvoiman lisäksi kehitettävä biovaihtoehtoja, jotta öljyriippuvuutta saadaan pois. Tuuli sopii vain sinne, missä verkkoa ei ole ja aurinko tuottaa heikosti, senkin silloin kun varsinaista lämmönkulutusta ei ole. Vaikka mikä vihervallankumous tulisi, niin se tosiasia ei muutu, että olemme auriinkoon nähden huonossa kulmassa tällä pallolla.

      Raul Lehto
      PerusS

      • Omamökki

        Otatko ne JÄTTEET teidä takapihalle kaivettuun monttuun?


      • nagatappi
        Omamökki kirjoitti:

        Otatko ne JÄTTEET teidä takapihalle kaivettuun monttuun?

        Mikä on tänään jätettä voi huomenna olla hyvinkin käyttökelpoista ja arvokasta.
        Media on yhdessä ydinvoiman vastustajien kanssa saanut ydin jätteen näyttämään ikuisesti jätteeltä mutta onko se sitä?


      • Taganappi
        nagatappi kirjoitti:

        Mikä on tänään jätettä voi huomenna olla hyvinkin käyttökelpoista ja arvokasta.
        Media on yhdessä ydinvoiman vastustajien kanssa saanut ydin jätteen näyttämään ikuisesti jätteeltä mutta onko se sitä?

        Kehitä siitä jätemyllyn energia sitten vaikka, niin on jotain hyötyä.


      • Nounou..
        nagatappi kirjoitti:

        Mikä on tänään jätettä voi huomenna olla hyvinkin käyttökelpoista ja arvokasta.
        Media on yhdessä ydinvoiman vastustajien kanssa saanut ydin jätteen näyttämään ikuisesti jätteeltä mutta onko se sitä?

        Miksei olisi? Sanoohan tuon jo maalaisjärkikin. Itse
        olin ydinvomanpuolesta hetken mutta sitten siis
        heräsin. Ydinvoima on ok! Mutta jäte on NOU Here!
        Elikkä unohdetaa koko hanke.


      • PerusRaul
        Omamökki kirjoitti:

        Otatko ne JÄTTEET teidä takapihalle kaivettuun monttuun?

        Uusimpien tutkimuksien mukaan, joita on tehty Nagasakin/Hiroshiman uhrien ja Tsernobylin jälkeen, on paljastunut, että suurin osa väitetystä vaarasta on ollut liioiteltua. Tämä ei silti sitä tosiasiaa muuta, että ydinjäte on vaarallista. Mutta ei ikuisesti, pelkoa ilman mitään tietoa asiasta.

        500 vuoden ikäinen polttoainejäte tunnissa antaa 20 mSv:n annoksen, mikä on säteilytyöntekijöiden vuosiannosraja. Jos polttoaine on vanhentunut yli 10 000 vuotta, saa tunnissa säteilyannoksen noin 2 mSv, joka on samaa suuruusluokkaa kuin vuotuinen luonnollinen säteilyannos (esim. huoneilman radon ja kosminen säteily). Ja nykypäivän jäte on huomisen raaka-aine. Ei me voida ikuisesti lisätä rajallisessa tilassa rajatonta kasvua. Kohta pitäisi olla useampi pallo kulutukselle. Ydinvoima ei ole uhka, vaan ylikansoitus.

        Siinä nimetön on oikeassa, että meidän tulee itse vastata jätteistämme. Peruskalliomme on geologisesti erittäin vakaata ja vanhaa. Uskon tutkijoiden sanaan siitä, että se tulee olemaan vakaa myös seuraavat 10 000 vuotta, se on pieni hetki verrattaessa maapallon 5-6 mrd vuoden ikään.

        Takapihani ei valitettavasti riitä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sellainen on olemassa. Mielelläni olisin ydinjätteen loppusijoittajayrittäjä, mutta siihen ei taviksen rahat ja maat riitä.

        Kyllä se kotimainen ydinvoima sentään taitaa moraalisesti ja turvallisuudenkin kannalta olla parempi kuin venäläinen ydinvoima. Sitä kyllä käytetään ja jätetään kaikki tiedon tuska sikäläisestä "turvallisuudesta" maanrajalle.

        Tutustukaa siihen millaisia luolia ne sijoituspaikat ovat, kuinka syviä ja miten suljettu, ennen hysteriaa. Kyllä minulle olisi 5 mrd euron rakennustyömaa kelvannut Ruotsinpyhtäälle ja paremmin Pyhtäälle. Mutta keskusta päätti harrastaa aluepolitiikkaa UKK malliin.


      • TeeTepponen..
        PerusRaul kirjoitti:

        Uusimpien tutkimuksien mukaan, joita on tehty Nagasakin/Hiroshiman uhrien ja Tsernobylin jälkeen, on paljastunut, että suurin osa väitetystä vaarasta on ollut liioiteltua. Tämä ei silti sitä tosiasiaa muuta, että ydinjäte on vaarallista. Mutta ei ikuisesti, pelkoa ilman mitään tietoa asiasta.

        500 vuoden ikäinen polttoainejäte tunnissa antaa 20 mSv:n annoksen, mikä on säteilytyöntekijöiden vuosiannosraja. Jos polttoaine on vanhentunut yli 10 000 vuotta, saa tunnissa säteilyannoksen noin 2 mSv, joka on samaa suuruusluokkaa kuin vuotuinen luonnollinen säteilyannos (esim. huoneilman radon ja kosminen säteily). Ja nykypäivän jäte on huomisen raaka-aine. Ei me voida ikuisesti lisätä rajallisessa tilassa rajatonta kasvua. Kohta pitäisi olla useampi pallo kulutukselle. Ydinvoima ei ole uhka, vaan ylikansoitus.

        Siinä nimetön on oikeassa, että meidän tulee itse vastata jätteistämme. Peruskalliomme on geologisesti erittäin vakaata ja vanhaa. Uskon tutkijoiden sanaan siitä, että se tulee olemaan vakaa myös seuraavat 10 000 vuotta, se on pieni hetki verrattaessa maapallon 5-6 mrd vuoden ikään.

        Takapihani ei valitettavasti riitä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sellainen on olemassa. Mielelläni olisin ydinjätteen loppusijoittajayrittäjä, mutta siihen ei taviksen rahat ja maat riitä.

        Kyllä se kotimainen ydinvoima sentään taitaa moraalisesti ja turvallisuudenkin kannalta olla parempi kuin venäläinen ydinvoima. Sitä kyllä käytetään ja jätetään kaikki tiedon tuska sikäläisestä "turvallisuudesta" maanrajalle.

        Tutustukaa siihen millaisia luolia ne sijoituspaikat ovat, kuinka syviä ja miten suljettu, ennen hysteriaa. Kyllä minulle olisi 5 mrd euron rakennustyömaa kelvannut Ruotsinpyhtäälle ja paremmin Pyhtäälle. Mutta keskusta päätti harrastaa aluepolitiikkaa UKK malliin.

        Niin. Tässä kohtaa pikkupiiloittelu ei minusta
        oikein onnistu. Puhutaan nyt enempi tai vähempi asiasta
        kuin ydinjäte. Ymmärrät varmaan? Lyhemmiten ja yksinkertaistaen
        asiaa jää totuus esiin.


      • rakkikoirat!
        PerusRaul kirjoitti:

        Uusimpien tutkimuksien mukaan, joita on tehty Nagasakin/Hiroshiman uhrien ja Tsernobylin jälkeen, on paljastunut, että suurin osa väitetystä vaarasta on ollut liioiteltua. Tämä ei silti sitä tosiasiaa muuta, että ydinjäte on vaarallista. Mutta ei ikuisesti, pelkoa ilman mitään tietoa asiasta.

        500 vuoden ikäinen polttoainejäte tunnissa antaa 20 mSv:n annoksen, mikä on säteilytyöntekijöiden vuosiannosraja. Jos polttoaine on vanhentunut yli 10 000 vuotta, saa tunnissa säteilyannoksen noin 2 mSv, joka on samaa suuruusluokkaa kuin vuotuinen luonnollinen säteilyannos (esim. huoneilman radon ja kosminen säteily). Ja nykypäivän jäte on huomisen raaka-aine. Ei me voida ikuisesti lisätä rajallisessa tilassa rajatonta kasvua. Kohta pitäisi olla useampi pallo kulutukselle. Ydinvoima ei ole uhka, vaan ylikansoitus.

        Siinä nimetön on oikeassa, että meidän tulee itse vastata jätteistämme. Peruskalliomme on geologisesti erittäin vakaata ja vanhaa. Uskon tutkijoiden sanaan siitä, että se tulee olemaan vakaa myös seuraavat 10 000 vuotta, se on pieni hetki verrattaessa maapallon 5-6 mrd vuoden ikään.

        Takapihani ei valitettavasti riitä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sellainen on olemassa. Mielelläni olisin ydinjätteen loppusijoittajayrittäjä, mutta siihen ei taviksen rahat ja maat riitä.

        Kyllä se kotimainen ydinvoima sentään taitaa moraalisesti ja turvallisuudenkin kannalta olla parempi kuin venäläinen ydinvoima. Sitä kyllä käytetään ja jätetään kaikki tiedon tuska sikäläisestä "turvallisuudesta" maanrajalle.

        Tutustukaa siihen millaisia luolia ne sijoituspaikat ovat, kuinka syviä ja miten suljettu, ennen hysteriaa. Kyllä minulle olisi 5 mrd euron rakennustyömaa kelvannut Ruotsinpyhtäälle ja paremmin Pyhtäälle. Mutta keskusta päätti harrastaa aluepolitiikkaa UKK malliin.

        "500 vuoden ikäinen polttoainejäte tunnissa antaa 20 mSv:n annoksen, mikä on säteilytyöntekijöiden vuosiannosraja. Jos polttoaine on vanhentunut yli 10 000 vuotta, saa tunnissa säteilyannoksen noin 2 mSv, joka on samaa suuruusluokkaa kuin vuotuinen luonnollinen säteilyannos"

        Eli ydinvoiman jäte lisääntyy kaikenaikaa ja sen hajoaminen ja turvalliseksi tuleminen kestää niin kauan että suhteessa saste vain lisääntyy, on eriasia jos oli kyse kahdesta pöntöstä jotka sitten 10 000v päästä on normaalitasolla. Mutta kun esim 100v tuleva paskan määrä on sanoin kuvaamaton kasa, tuossa paskan tulemisen suhteessa sen säteilyn katoamiseen ei ole järkevää suhdelukua ollenkaan. Joten suksi sinäkin vittuun jos kannatata ydintauhkaa mm suomen maaperään.


    • R.Mänttäri

      Itse henkilökohtaisesti kannatan lisäydinvoimaa ja varsinkin jos sitä tehdään myös ulkopuoliseen käyttöön myytäväksi. Ydinjätteet voidaan upottaa mielestäni vaikka Haltitunturin sisälle, koska se on tarpeeksi korkealla pohjavedestä ja peruskalliota olisi riittävä määrä ympärillä, ettei säteily pääsisi ympäristöön.

      Kuten Raulkin jo sanoi, niin bioenergiaan ja tuulienergian kehittämiseen pitää satsata tulevina vuosina, jotta voisimme saada paremman hyötysuhteen nykyisiin verrattuna. Lisävesivoimaa ja nykyistä tuulivoimaa vastustan. Turpeen käyttö menettelee. Maalämpöä ja matalaenergisiä rakennusmuotoja kannatan ehdottomasti. Fossiiliset polttoaineet pitää pitäisi jo kieltää, mutta niille ei ole vielä tarpeeksi edullista korvaavaa energiamuotoa.

      Toivottavasti näemme tulevaisuudessa enemmin sähkö- ja biodieselautoja, joten näiden lataamiseenkin tarvitaan lisäydinvoimaa...

      • M. Räntti

        Hovinsaaren laiturillakin, oletko samaa mieltä


      • R.Mänttäri
        M. Räntti kirjoitti:

        Hovinsaaren laiturillakin, oletko samaa mieltä

        Vesi jäätyy laiturin alla, mikäli se on sinne jätetty talvehtimaan, siis laituri... ;)
        Oletko muuten pannut merkille, että maailmasta löytyy myös "ikiroudatonta" vettä, jota löytyy miljoonia tonneja Saharan automaan alta? :D
        (siitä taistellaan vielä muutaman vuosikymmenen päästä, kun öljy ja makeavesivarastot ovat ehtyneet!)


      • Nåin menee
        R.Mänttäri kirjoitti:

        Vesi jäätyy laiturin alla, mikäli se on sinne jätetty talvehtimaan, siis laituri... ;)
        Oletko muuten pannut merkille, että maailmasta löytyy myös "ikiroudatonta" vettä, jota löytyy miljoonia tonneja Saharan automaan alta? :D
        (siitä taistellaan vielä muutaman vuosikymmenen päästä, kun öljy ja makeavesivarastot ovat ehtyneet!)

        Siinä vaan jos ja kun ydinvoimaloita rakennetaan, niin kansa maksaa aina enemmin sähköstä. Syynä on tappio (keinotekoinen), koska on ylituotantoa ja sitä joutuu myymään liian halvalla ulos ja Suomen kansa maksaa taas.Myös joku muukin syy keksitään, tuo oli vain esimerkki. Nyt tänäkin päivänä maksattaminen ei perustu rehellisyyteen vaan siinä kikkaillaan, myydään vaikka Ruotsiin ja ostetaan kalliimmalla hinnalla takaisin ja syyksi saadaan tukkuhinnan nousu vaikka syyksi nostaa Suomen kansalaisille jälleen hintaa ja pörssitetään ja kikkaillaan. Tämä on äärimmäisen kieroa touhua, jolla maksatetaan. Vesivoimaloissa on aina jokin syy nostaa myös hintaa, on aika jolloin vettä joudutaan juoksuttamaan ohi ja se on tappiota kun siitä ei saada sähköä, niin pitää nostaa hintaa ja jos vettä on vähän, niin tulee tappiota ja pitää nostaa hintaa. Jos on sopivasti vettä, niin sitten vaikka tukkuhinnassa on kikkailtu ja pitää nostaa hintaa ja on sidottu öljyyn lämmityskulujen takia ja jos öljy kallistuu, niin sähkön hintaa on hilattava ylöspäin jotta hintataso säilyy, näin ei markkinat mene epätasapainoon. On esitetty veroa mökkiläisellekin, joka lämmittää omilla puilla, koska se saastuttaa savukaasuja ja ioneja luontoon. Hullua touhua, olemme rosvojen käsissä ja armoilla.


      • Kullinsiastakoeputki
        Nåin menee kirjoitti:

        Siinä vaan jos ja kun ydinvoimaloita rakennetaan, niin kansa maksaa aina enemmin sähköstä. Syynä on tappio (keinotekoinen), koska on ylituotantoa ja sitä joutuu myymään liian halvalla ulos ja Suomen kansa maksaa taas.Myös joku muukin syy keksitään, tuo oli vain esimerkki. Nyt tänäkin päivänä maksattaminen ei perustu rehellisyyteen vaan siinä kikkaillaan, myydään vaikka Ruotsiin ja ostetaan kalliimmalla hinnalla takaisin ja syyksi saadaan tukkuhinnan nousu vaikka syyksi nostaa Suomen kansalaisille jälleen hintaa ja pörssitetään ja kikkaillaan. Tämä on äärimmäisen kieroa touhua, jolla maksatetaan. Vesivoimaloissa on aina jokin syy nostaa myös hintaa, on aika jolloin vettä joudutaan juoksuttamaan ohi ja se on tappiota kun siitä ei saada sähköä, niin pitää nostaa hintaa ja jos vettä on vähän, niin tulee tappiota ja pitää nostaa hintaa. Jos on sopivasti vettä, niin sitten vaikka tukkuhinnassa on kikkailtu ja pitää nostaa hintaa ja on sidottu öljyyn lämmityskulujen takia ja jos öljy kallistuu, niin sähkön hintaa on hilattava ylöspäin jotta hintataso säilyy, näin ei markkinat mene epätasapainoon. On esitetty veroa mökkiläisellekin, joka lämmittää omilla puilla, koska se saastuttaa savukaasuja ja ioneja luontoon. Hullua touhua, olemme rosvojen käsissä ja armoilla.

        Meillä ei ole omissa käsisissä kuin kulli kustessa ja ikääntymisen myötä ei sekään enää.

        No tais naiset tuosta vertauksesta unohtua mutta ymmärrettiinhän me se itse idea.


      • Näin menee
        Kullinsiastakoeputki kirjoitti:

        Meillä ei ole omissa käsisissä kuin kulli kustessa ja ikääntymisen myötä ei sekään enää.

        No tais naiset tuosta vertauksesta unohtua mutta ymmärrettiinhän me se itse idea.

        Entäs jos siitäkin maksetaan jo saastevero kun sitä ei voi tankissakaan pitää loputtomiin ja viemäriverkkoon jos menee, niin johan siitäkin maksetaan, mökissä asuva ei vielä maksa, mutta katsotaas sekin vielä ja on tehokas juttu maksattaa kun on pakko kusta ja paskoa.


      • Näin menee
        Näin menee kirjoitti:

        Entäs jos siitäkin maksetaan jo saastevero kun sitä ei voi tankissakaan pitää loputtomiin ja viemäriverkkoon jos menee, niin johan siitäkin maksetaan, mökissä asuva ei vielä maksa, mutta katsotaas sekin vielä ja on tehokas juttu maksattaa kun on pakko kusta ja paskoa.

        Sitten kun olet maksanut kaikesta, niin sen jälkeen ne jutut ei enää olekkaan saastuttanut mitään, saastuttaminen on kuitattu pois päiviltä. Luontokin voi erttäin hyvin sen jälkeen ja saasteet on "kadonnut".


      • öih

        sie olet kun demari ja helvetin tyhmä sellainen. suksi vittuu


    • PerusRaul

      Suomen kallioperä on muodostunut nykyiseen tilaansa noin 3 000 - 1 400 miljoonaa vuotta sitten. Suomen kallioperä on siis vakainta ja vanhinta Euroopassa. Kallioperä on todettu koko Euroopan Unionin paksuimmaksi. Allamme on paikoitellen jopa 230 kilometriä kiinteässä olomuodossa olevaa kiviainesta, tätähän ne venäläiset täryttäjät tutkivat taannoin. Joten eiköhän se uraani siellä maan uumenissa vanhene ja pysy, kuten uraani, joka siellä on nytkin.
      Maasta sinäolet tullut ja maaksi pitää sinun jälleen muuttuman, pätee myös uraaniin.

      Raul Lehto
      PerusS

      • Toivotaamme onneamme

        Unohdat luonnonmullistukset täysin. Uskontoon kuulumaton tutkia on esittänyt, että vuonna 2012 on yhtä aikaa kuunja auringon pimnnys joka voi aiheuttaa muutoksia maapallomme akseliin tai se poistuu avaruuteen tähden lentona katselleen jostain muualta planeetalta. Näemme niitä tähden lentoja joskun kun katselemme avaruuteen.


      • onneja
        Toivotaamme onneamme kirjoitti:

        Unohdat luonnonmullistukset täysin. Uskontoon kuulumaton tutkia on esittänyt, että vuonna 2012 on yhtä aikaa kuunja auringon pimnnys joka voi aiheuttaa muutoksia maapallomme akseliin tai se poistuu avaruuteen tähden lentona katselleen jostain muualta planeetalta. Näemme niitä tähden lentoja joskun kun katselemme avaruuteen.

        Kannattais tiukata se mutteri sieltä akselin päästä, tai käyttää leposidettä.


      • höhötin
        onneja kirjoitti:

        Kannattais tiukata se mutteri sieltä akselin päästä, tai käyttää leposidettä.

        mitkä?


    • J.Taipale

      Tuuli ja aurinkovoima, sitä itse äänestäisin.

      • Havuja perkele

        itsemurhaa!!
        Kuvittele noiden tehoilla ei iltaisin pörrärisi edes nuo kuuluisat ja palstalla monasti mainitut sauvatkaan.
        Niinkuin panomiehenä tiedät sauvva on nykynaisille tuon suuren vaikuttajan jälkeen heti kakkosena.
        Mikäli olet eduskuntaan pyrkimässä niin vihjeenä jos vaali krääsää jaat niin sorvaamostani löytyy luomu sauvvoja sopu hintaan.
        Naisissa on potentiaalia oikein käsiteltynä hyödynnä se.


      • käytä päätäsin
        Havuja perkele kirjoitti:

        itsemurhaa!!
        Kuvittele noiden tehoilla ei iltaisin pörrärisi edes nuo kuuluisat ja palstalla monasti mainitut sauvatkaan.
        Niinkuin panomiehenä tiedät sauvva on nykynaisille tuon suuren vaikuttajan jälkeen heti kakkosena.
        Mikäli olet eduskuntaan pyrkimässä niin vihjeenä jos vaali krääsää jaat niin sorvaamostani löytyy luomu sauvvoja sopu hintaan.
        Naisissa on potentiaalia oikein käsiteltynä hyödynnä se.

        tuulivoima on hyvä asia, ei jätteitä sukupolville, ei vuotoriskiä kun puhutaan ydinvuodoista eli reaktoriviasta tms... Tuulivoimalat on toimiva ja tulevaisuudessa vielä tulee yleistymään, eli jokaisella kaupungilla pitäisi olla omia sekä pienemmillä kylillä. Myös sellainen iso alue missä niitä olisi esim 50kpl niin alkaahan sieltä sähköa tulemaan. Ei se ole huono asenne ollenkaan jos aletaan tarkemmin ajattelee ja tuulivoimaloita on erikokoisia esim nämä kotkan omat ovat pieniä. Mutta riitti jo yksi muistaakseni 800 omakotitaloon pitämään samanaikaisesti esim sähkölämmitystä päällä läpi vuoden. Eli 2 tuollaista riittää jo pitämään reilunkokoisen kylän sähköissä, koska eihän niitä pattereita huudateta yötäpäivää läpi vuoden eli tuon esimerkin mukaisesti ajateltuna. Aurinkoenergia toimii ja, eli valaistus voitaisiin toteuttaa 12v järjestelmällä kuten moni muukin asia taloudessa nykytekniikalla, entäs jos katto "pellit" olisikin tehty paneelista ja talossa maalämpöä käytettäisiin tulevaisuudessa paremmin hyödyksi.Suoraan sanottuna monien laitteiden kohdalla voisi siirtyä 12v järjestelmään tai 24v järjestelmään jotka toimisi akkujen ja aurinkopaneelien voimasta pääosin. Lauatasantennit niissäkin voisi olla tausta aurinkopanelia, tätä voi soveltaa vaikka mihin mutta eihän se käy energialaitoksille koska se olisi niille miinus. Mielummin ylituotantoa sähköllä ja kapasiteettia lisää ja lisää "myyntiä" ulkomaille ja takaisinostoa että voidaan sillä varjolla nostaa sähkön hintaa vieläkin ylemmäs. Tähänkin asti on pärjätty jo sähköntuotolla kun sitä jo kuittikaupalla myydään ja ostetaan takaisin esim ruotsista, ei tarvisi enää ydinvoimaloita riittäisi ne tuulivoimalat, ja niihin keskittyminen sekä juuri aurinkopaneliin ja pienemmillä energioilla toimivia laitteita kotitalouksille. On aivan eriasia toteuttaa 12v laitteilla viihde elektroniikkaa ja kevyet kotitalouslaitteet vaikka ne otettaisiin suoraan verkosta jopa mutta eihän ne vie lähellekään sitä määrää mitä 230v laitteet vievät.

        Että sielua on taipaleen näkökulmassa kyllä


      • sähköhlö
        käytä päätäsin kirjoitti:

        tuulivoima on hyvä asia, ei jätteitä sukupolville, ei vuotoriskiä kun puhutaan ydinvuodoista eli reaktoriviasta tms... Tuulivoimalat on toimiva ja tulevaisuudessa vielä tulee yleistymään, eli jokaisella kaupungilla pitäisi olla omia sekä pienemmillä kylillä. Myös sellainen iso alue missä niitä olisi esim 50kpl niin alkaahan sieltä sähköa tulemaan. Ei se ole huono asenne ollenkaan jos aletaan tarkemmin ajattelee ja tuulivoimaloita on erikokoisia esim nämä kotkan omat ovat pieniä. Mutta riitti jo yksi muistaakseni 800 omakotitaloon pitämään samanaikaisesti esim sähkölämmitystä päällä läpi vuoden. Eli 2 tuollaista riittää jo pitämään reilunkokoisen kylän sähköissä, koska eihän niitä pattereita huudateta yötäpäivää läpi vuoden eli tuon esimerkin mukaisesti ajateltuna. Aurinkoenergia toimii ja, eli valaistus voitaisiin toteuttaa 12v järjestelmällä kuten moni muukin asia taloudessa nykytekniikalla, entäs jos katto "pellit" olisikin tehty paneelista ja talossa maalämpöä käytettäisiin tulevaisuudessa paremmin hyödyksi.Suoraan sanottuna monien laitteiden kohdalla voisi siirtyä 12v järjestelmään tai 24v järjestelmään jotka toimisi akkujen ja aurinkopaneelien voimasta pääosin. Lauatasantennit niissäkin voisi olla tausta aurinkopanelia, tätä voi soveltaa vaikka mihin mutta eihän se käy energialaitoksille koska se olisi niille miinus. Mielummin ylituotantoa sähköllä ja kapasiteettia lisää ja lisää "myyntiä" ulkomaille ja takaisinostoa että voidaan sillä varjolla nostaa sähkön hintaa vieläkin ylemmäs. Tähänkin asti on pärjätty jo sähköntuotolla kun sitä jo kuittikaupalla myydään ja ostetaan takaisin esim ruotsista, ei tarvisi enää ydinvoimaloita riittäisi ne tuulivoimalat, ja niihin keskittyminen sekä juuri aurinkopaneliin ja pienemmillä energioilla toimivia laitteita kotitalouksille. On aivan eriasia toteuttaa 12v laitteilla viihde elektroniikkaa ja kevyet kotitalouslaitteet vaikka ne otettaisiin suoraan verkosta jopa mutta eihän ne vie lähellekään sitä määrää mitä 230v laitteet vievät.

        Että sielua on taipaleen näkökulmassa kyllä

        noin ei voi ajatella muut kuin sähkön tuotannosta ja energiamarkkinoista täysin asiaatuntematon henkilö.
        suomessa, eikä muuallakaan voida turvautua pelkästään aurinko ja tuulienergiaan. Eikä sitä onneksi edes missään yritetä muuten kuin korkeintaan joidenkin haihattelijoiden utopioissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe