Minulla on kaverin kanssa tässä tiukka väittely meneillään.
Jos joku murtautuu asuttuun asuntoon, syyteehän lienee "törkeä varkaus". Pykälässähän määrätään minimirangaistukseksi 4kk ja maksimirangaistukseksi 4v vankeutta. Vaikka henkilö olisikin ensikertalainen, käsittääkseni häntä ei voi silti tuomita sakkoihin vaan tuomio olisi vankeutta, todennäköisesti kait ehdollista.
Kaveri taas väittää, että siitä saisi kuitenkin vain sakkoja. Kumpi meistä on oikeassa?
Törkeä varkaus ja rangaistus
3
850
Vastaukset
- flaxman
Näinhän se menee, että säädetty minimi on minimi, eikä sen alle voi mennä kuin poikkeustapauksissa (tekijä alle 18-vuotias tai alentuneesti syyntakeinen eli varttihullu jne).
- jimbo2006
olen itse istunu vankilas 4v j olen 24v joo syytehän on perjaattees törkeä varkaus mut teko tapa voi tehdä siit toisen esim jos joku taka ovi on auku kysees on van varkaus koska et ole joutunu tekemään kauheeta työtä et saat ne saaliit ja omaisuuden arvokin tietty voi tehdä törkeän varkauden jos vie vaik jostain liikkeest yöl ikkunan läpi vaik 5000e arvost tavaraa se on törkeä varkaus mun yhel kaveil kävi sillee 05v et ne murtautu kouluu ja anasti sielt yht arvolta 9000e arvost tavaraa valvonta kameroit ym. sille ja sen kaverille haettii 1v8kk pitust vankeus rankastust mut kun päätös tuli pojat tuomittii molemmat 1kk pitusii vankeutee siks se ratkas koska talon mies oli jättäny taka oven vahinkos auki se riippuu aina kaikest tekotapa omaisuudenarvo kuinka törkeästi se on tehty esim varkauden ja näpistyksen ero on se et se on näpistys kun kaupast ottaa jotain tai mitä vaan minkä saa otettuu ilman työn tekoo varkaus on taas sit se et sun pitää tehä työtä päästä sen saaliin luo esim sekin on varkauskun murtaudut yöl johki huoltamolle ikkunan rikkoen viet sielt kaikkee kuhan muistat ei yli 4000e arvost törkeästä varkaudesta ei voi saada sakkoi siitä tulis vankeutta ja ekakertalaisena ehdollinen
- Lievä karkaus.
Tuon tasoisella kirjoitustaidolla tulet istumaan uuden 4 vuotta.
Lempilaulusi "jäi koulu kesken multa" lie osuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486178Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki664008Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t163047- 1902875
- 312768
- 402462
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132439törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192360Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3171451- 1491448