meille tuli 7v kultsu uros jolla on turkki niin takussa että siinä on jo "rastoja"!! onko tämä normaalia? ne eivät lähde harjaamalla tai kampaamalla pois, tuntuu että koiraa tukistaa kun sillä on niin takussa turkki, ilmeisesti sitä ei ole entisessä paikassa hoidettu kunnolla. pitääkö minun ajaa koiralta turkki pois ja odottaa että kasvaa uusi tilalle, jolloin saan itse hoitaa turkkia hyvin? mitä teen?
takkuinen turkki?
2
411
Vastaukset
- takkutukka2255
Mielestäni tuossa tilanteessa kannattaa ensinnäkin hankkia parasta laatua olevaa shampoota ja hoitoainetta. Turkki kannattaa pestä kyseisillä aineilla ja koittaa sen jälkeen harjata lempeästi mutta päättäväisesti uudelleen. Takkua/rastaa kannattaa alkaa "rapsuttamaan" kammalla ylhäältä alas, jolloin takku siirtyy turkin latvaan. Jos takku/rasta ei selvästikään selviä omin neuvoin, ei kannata rääkätä koiraa, sillä tässä lähtee sekä tupoittain sähärää kuollutta karvaa sekä pahimmassa tapauksessa koiran luottamus ihmiseen.
Eli vieppäs kultsi vauhdilla eläinlääkärille, jos ei kotikonstit tepsi ja koiran kärsimys ja ihon tukistus jatkuu. Siellä eläinlääkäri ajelee pahimmat takkukohdat pois ja yrittää selvittää pienimmät takut itse.- kultsipoika
varaanpas lekurille ajan sitten heti puoliin niin saavat siellä tehdä niinkuin parhaaksi nähdään. shampoo ja hoitoaine pesut eivät auta, kokeiltu on. :/ jospa se siitä sitten!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245