saako simaa juoda raskaus aikana kun siinä on promilleja?? eihän niitä paljon mut kuitenkin.. tiedän tyhmä kysymys mut ajattelin mikä on teijän mielipide...
sima
10
4951
Vastaukset
- .....
No se on niin vähän mitä useimmissa on että ei lasi haittaa, kunhan ei litrakaupalla juo. Mutta ei se sima terveellistä ole- sehän on hirveää sokerilitkua (tai vaihtoehtoisesti lisäainelitkua jos makeutusaineella makeutettu).
- .p.p.
Sitä simaa vapun kunniaksi voi juoda :)
Kun muut juomat pitää sivussa... Itse aidon ainakin simaa juoda, kotitekoista, vaikka vauvveli masussa..:)
- huyui
Tee itse simaa! :) Niin minäkin teen, nam, nam!!! Ja sima on todella hyvää alkoholittomana, silloin sitä voi juoda koko perhe!! :)
- ---
Minä ainakin juon itse tehtyä simaa vapun aikana! Ja hyvällä omalla tunnolla!! Rv 10. :)
Ja ps. en ole ikinä edes tienyt että sima voi olla alkoholipitoista.. Olen aina ajatellut että sima on vapun ajan limsaa.. - Rv32+5
Onhan kaupoissa alkoholitontaki simaa! Mun mies osti yks päivä ja siinä ei oo pisaraakaan alkoholia.. ja hyvää oli :)
- tietämätön pallukka
Rv 31! Ostin kaupasta simaa, sen piti olla alkoholitonta, mutta kun tarkemmin kotona katsoin huomasin että siinä onkin 0,8 % alkoholia. Uskaltaako sitä nyt sitten juoda lasillisen?
- korppuli
Minä ostin lapsille tarkoitettua kuohuvaa joka on täysin alkoholitonta. Löytyi lähikaupasta oiken kahden makuista ja vielä oikealla korkilla että pääsee poksuttamaan pulloja :D
- qertqee
kaupasta oli täysin alkoholiton sima loppu ja mies osti simaa, jossa on 0,5 % eli tosi vähän alkoholia..itse en ole ikinä raskaana alkoholia juonut, mutta mielestäni tuo 0,5% on niin vähän, että sitä voi varmasti juoda kun sitä kerran vuodessa juon :-). Toinen vaihtoehto on olla kokonaan ilman simaa, koska siellä kaupassa olevat oli kaikki 0,5% tai 0,8% simoja :(. Taidan juoda siis tuota kuiteskin lasin, pari, tuskin on haittaa niin pienestä määrästä.
- e
niin pienestä määrästä alkoholia ole mitään haittaa. jos tosiaan on 0,5% tai 0,8%. voihan sitä antaa lapsillekin, eikä ne siitä miksikään tule.
- trakaa
Hah, rv 32 ja saatan juoda litran kerralla kaupan simaa, sitä "Suomen suosituinta". koittakaa nyt relata vähän ennen ku sairastutte hermotautiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849