saako simaa juoda raskaus aikana kun siinä on promilleja?? eihän niitä paljon mut kuitenkin.. tiedän tyhmä kysymys mut ajattelin mikä on teijän mielipide...
sima
10
4992
Vastaukset
- .....
No se on niin vähän mitä useimmissa on että ei lasi haittaa, kunhan ei litrakaupalla juo. Mutta ei se sima terveellistä ole- sehän on hirveää sokerilitkua (tai vaihtoehtoisesti lisäainelitkua jos makeutusaineella makeutettu).
- .p.p.
Sitä simaa vapun kunniaksi voi juoda :)
Kun muut juomat pitää sivussa... Itse aidon ainakin simaa juoda, kotitekoista, vaikka vauvveli masussa..:)
- huyui
Tee itse simaa! :) Niin minäkin teen, nam, nam!!! Ja sima on todella hyvää alkoholittomana, silloin sitä voi juoda koko perhe!! :)
- ---
Minä ainakin juon itse tehtyä simaa vapun aikana! Ja hyvällä omalla tunnolla!! Rv 10. :)
Ja ps. en ole ikinä edes tienyt että sima voi olla alkoholipitoista.. Olen aina ajatellut että sima on vapun ajan limsaa.. - Rv32+5
Onhan kaupoissa alkoholitontaki simaa! Mun mies osti yks päivä ja siinä ei oo pisaraakaan alkoholia.. ja hyvää oli :)
- tietämätön pallukka
Rv 31! Ostin kaupasta simaa, sen piti olla alkoholitonta, mutta kun tarkemmin kotona katsoin huomasin että siinä onkin 0,8 % alkoholia. Uskaltaako sitä nyt sitten juoda lasillisen?
- korppuli
Minä ostin lapsille tarkoitettua kuohuvaa joka on täysin alkoholitonta. Löytyi lähikaupasta oiken kahden makuista ja vielä oikealla korkilla että pääsee poksuttamaan pulloja :D
- qertqee
kaupasta oli täysin alkoholiton sima loppu ja mies osti simaa, jossa on 0,5 % eli tosi vähän alkoholia..itse en ole ikinä raskaana alkoholia juonut, mutta mielestäni tuo 0,5% on niin vähän, että sitä voi varmasti juoda kun sitä kerran vuodessa juon :-). Toinen vaihtoehto on olla kokonaan ilman simaa, koska siellä kaupassa olevat oli kaikki 0,5% tai 0,8% simoja :(. Taidan juoda siis tuota kuiteskin lasin, pari, tuskin on haittaa niin pienestä määrästä.
- e
niin pienestä määrästä alkoholia ole mitään haittaa. jos tosiaan on 0,5% tai 0,8%. voihan sitä antaa lapsillekin, eikä ne siitä miksikään tule.
- trakaa
Hah, rv 32 ja saatan juoda litran kerralla kaupan simaa, sitä "Suomen suosituinta". koittakaa nyt relata vähän ennen ku sairastutte hermotautiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047