Yhteisomistusloma-asunnon myynnin estäminen/viivyttely

Kostaja

Perheelläni on yhteisomistuksessa loma-asunto veljeni perheen kanssa. Yhteiselon 10 ensimmäistä vuotta meni hyvissä ja sopuisissa merkeissä, mutta n. 3 vuotta sitten narsistin veljeni aiheuttamasta aivan mitättömästä riidasta välimme menivät poikki, vaikka olimmekin omalta osaltamme valmiita sovittelemaan. Noin vuoden päästä riidan alusta veljeni ilmoitti, että he haluavat luopua loma-asunnosta. Tähän päätökseen he olivat ajautuneet vähitellen, kun he eivät voineet enää hyödyntää loma-asuntoa yhtä vapaasti kuin ennen ja heillä ei ollut siellä enää seuraa - etenkään heidän lapsillaan meidän lapsista. Me ei kuitenkaan haluttu luopua omasta osuudestamme, koska loma-asunto oli itse suunniteltu, rakennettu ja siihen oli jo kertynyt paljon tunnesidoksia. Myös veljeni ja minun vanhemmat vastustivat koko loma-asunnon myyntiä, vaikka eivät sen omistajia olleetkaan, mutta olivat työllään ja erilaisilla hankinnoillaan tukeneet sukukalleutemme rakentamista. Emme olleet kuitenkaan mitenkään esteenä sille, että he myyvät oman osuutensa, kunhan eivät koske meidän omistusoikeuteen millään tavalla.

Yhteisomistukseen ryhtyessämme sovimme suullisesti keskenämme, että myynti- ja ristiriitatilanteessa osakkaiden (neljä hlöä) äänten enemmistön mukaan tehdään päätökset. Tästä sopimuksesta huolimatta, kun rahanahneita ovat, he vaativat koko loma-asunnon myyntiä, koska osa-omistuksen myynti on hankalampaa ja siitä saa ei saa niin hyvää hintaa kuin kokonaisuuden myynnistä. Juuri samasta syystä myös laki on heidän puolellaan, minkä perusteella on myös pakkomyynti/-huutokauppa mahdollista.

Koska emme suostu vapaaehtoisesti luopumaan omasta osuudestamme, varsinkin kun emme ole syyllisiä loma-asunnon myyntiin johtaneisiin syihin, veljeni uhkasi viime syksynä viedä asian käräjille pakkomyynnin toimeenpanoksi. Toimenpide keskeytyi sattumalta sillä kertaa, kun isämme sai aivoinfraktin tämän veljesriidan aiheuttaman stressin seurauksena. Tämä keskeytys ei ollut heille kuin hetkellinen, kuten jo edeltäkäsin arvelimmekin, ja nyt olemme taas pakkomyynnin uhan alla...

Koska laki ei ole meidän puolella siitä huolimatta, että me olemme kokoajan olleet altavastaajia, miten voisimme tehdä loma-asuntomme myynnin veljelleni mahdollisimman hankalaksi laillisin keinoin? Vanhempamme on jo onneksi jo asettautunut aikoja sitten puolellemme ja nyt he ovat tekemässä veljestäni perinnöttömän. Mua kummiskin vituttaa nyt niin paljon, että se ei riitä, vaan kaiken kokemamme jälkeen haluan tehdä loma-asuntomme myynnin tunteettomalle ja mieleltään sairaalle veljelleni mahdollisimman hankalaksi. Hyviä vihjeitä?

3

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Storö

      Teillä ei ole kuin yksi mahdollisuus!
      Hankkikaa itsellenne asianajaja! Olette itse tunnesidonnaisuuksien takia "toimintakyvyttömiä"
      Tarkistakaa kotivakuutuksenne oikeusturvan! Asianne hoitaminen tulee maksamaan!
      Veljenne voi vaatia yhteisomistuksen purkua! Se on hänen oikeutensa.


      Veljenne voi vaatia lakiosuutensa vanhempienne jälkeen.
      Vanhempanne ei voi tehdä hänet perinnöttömäksi.
      Vanhemmillanne on erilaisia mahdollisuuksia jakaa omaisuutensa oman tahdon mukaan!

      Jäitä hattuun ja kannattaa katsoa asioita kuin ulkopuolinen. Tunteet hallintaan!

      Itse voitin oma taisteluni vaikkei siitä rahallista voittoa tullut!

      • ..........

        Joo, perintöä saa vain, jos perittävän kuollessa on ollut jotain mitä voi periä. Vanhempasi voivat eläessään tehdä omaisuudellaan mitä haluavat ja kuolla rutiköyhänä. Eli, he voivat vaikka myydä kaiken omaisuutensa sinulle ja lahjoittaa varat hyväntekeväisyyteen. Tällöin veljesi ei peri mitään.


    • ttppii

      Et sitten osta itsellesi sitä veljesi osuutta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe