Moi,
olen käynyt joskus jumissa olevia hartioita, niskaa ja selkää hierottamassa.
Jotkut hierojat ovat "rusauttaneet" hieronnan lopuksi rintarangan, ristiselän ja joku niskankin.
Minusta tämä on hyvä homma, oma selkäni kaipaa toisinaan manipulaatiota, ilmeisesti selkärangan tukilihakset ovat toispuoleisesti jumissa runsaan tietokoneen käytön vuoksi ja tämän takia nikamiin tulee painetta.
Kävin joskus myös kiropraktikolla, joka teki tismalleen samat rusautukset, ilman kummempaa hierontaa tosin.
Kun kerroin että samat niksit on hierojillakin, hän sanoi että "hieroja ei saa niitä tehdä". Hierojalta saa tosin samaan rahaan hieronnankin, kiropraktikko vain rusauttaa ja sillä selvä.
Miten on, tekevätkö palstan hierojat yleensä nikamien "rusautukset" lopuksi?
Nikamat paikoilleen
14
3450
Vastaukset
- kuhksnk
rusautella sitten joka päivä, kiropraktikko kerää rahasi, ensin tietysti kertoo että käy 10 kertaa niin tulee hyvä tulos ja joka kerta tulee naks naks ääni, niin se tulee joka tapauksessa käyt tai et siellä, hoida lihaksesi kuntoon ja tee sen eteen jotain ettei tarvii mennä syöttämään rahaa sitä tarvitsevalle.
- ei niin tyhmä...
pelkkää valhetta, jos sinulta olisi rusauteltu niskan nikamia paikoilleen, olisit jo täysin neliraajahalvaantunut. Kaikkea paskaa te tänne jaksatte kirjoittaakkin.
- fasetti
Mitä oikein selität? Minun niskaani ja selkärankaani on rusauteltu ja vielä raajat toimivat. VIdeolta mallia:
Niska:
http://www.youtube.com/watch?v=FRESzIXbzDs&NR=1
Rintaranka:
http://www.youtube.com/watch?v=lDXxlPo4dMg&feature=related
Lihasten kunnossa ei pitäisi olla valittamista, harrastan aktiivisesti punttihommia ja painia. Mutta teen työkseni tietokonehommia, eli tukilihakset ovat jännityksessä toispuoleisesti istumatyön ja hiiren käytön vuoksi. Tämä aiheuttaa fasettilukkoja, joiden avaaminen on joskus tarpeen. Joskus fasetit kyllä aukeavat ihan itsestäänkin reuhtoessa, mutta minusta on hyvä jos ne avataan hieronnan yhteydessä.
Kysymys oli siis hierojille, jotka asiasta tietävät: Teettekö yleensä pyynnöstä asiakkaalle nikamien manipulaatiota? - kunkunkuntoilemaan
fasetti kirjoitti:
Mitä oikein selität? Minun niskaani ja selkärankaani on rusauteltu ja vielä raajat toimivat. VIdeolta mallia:
Niska:
http://www.youtube.com/watch?v=FRESzIXbzDs&NR=1
Rintaranka:
http://www.youtube.com/watch?v=lDXxlPo4dMg&feature=related
Lihasten kunnossa ei pitäisi olla valittamista, harrastan aktiivisesti punttihommia ja painia. Mutta teen työkseni tietokonehommia, eli tukilihakset ovat jännityksessä toispuoleisesti istumatyön ja hiiren käytön vuoksi. Tämä aiheuttaa fasettilukkoja, joiden avaaminen on joskus tarpeen. Joskus fasetit kyllä aukeavat ihan itsestäänkin reuhtoessa, mutta minusta on hyvä jos ne avataan hieronnan yhteydessä.
Kysymys oli siis hierojille, jotka asiasta tietävät: Teettekö yleensä pyynnöstä asiakkaalle nikamien manipulaatiota?sen verra olen asiasta keskustekkut lääkäreiden kanssa että tiedä tuollaisten väitteiden olevan täyttä roskaa. On aivan eri asia jos esim kylkiluiden päät loksahtaa paikoilleen, kun että aletaa ruhjomaan kaularankaa.
- Kannattaa harkita
kunkunkuntoilemaan kirjoitti:
sen verra olen asiasta keskustekkut lääkäreiden kanssa että tiedä tuollaisten väitteiden olevan täyttä roskaa. On aivan eri asia jos esim kylkiluiden päät loksahtaa paikoilleen, kun että aletaa ruhjomaan kaularankaa.
Mulla oli 20v. sitten kaularanka vuosia jumissa, enkä pystynyt kääntämään päätä päätä keskiviivasta vasemmalle yhtään.
Vuosia kuljin lääkärillä ja söin mitä lääkkeitä lääkäri määräsi, mutta tilanne vain paheni. Lääkärit levitteli käsiään ja ihmettelivät kun lihakset ei laukea.
Lihakseni oli niin lauenneet, että käveleminen tuntui raskaalle, koska kaikki voimat oli hävinneet
Yksi hoitsu sano mulle, että jumala voi ainoastaan parantaa minut.
Lääkärin määräämät hieronnat, akupunktiot, Lämpö/kylmähoito ja muita fysikaalisia hoitoja kokeiltiin ilman tulosta.
Vanhan kansan hieroja, joka niksautti niskani ja selän, sai pääni kääntymään normaalisti.
On tietysti vaara että sattuu vahinko ja asiakas esim. halvaantuu.
Lääkärit ehdotti leikkaushoitoa josta kuitenkiin luovuttiin, koska tulokset aiemmista leikkauksista olivat huonoja.
Kuinka monta niksautettua potilasta suomessa on halvaantunu, tai tullu muita vakavia vammoja?
Leikattuja tunnen kaksi, jotka kumpainenkin sanoo, että jos olisi tiennyt, että kivut lisääntyy, niin eivät olisi antaneet leikata. Lääkärit oli luvanbneet tilanteeseen huomattavaa helpotusta, mutta leikkaus aiheuttiki entistä kovemmat kivut, eikää pään kääntäminenkään onnistunut yhtään paremmin.
Tämä on arvelua. Leikkauspotilaita on kuolee useita vuodessa, mutta ei yhtään niksautus potilasta
- koul.hieroja
Hierojalla ei ole koulutusta "rusautteluun" ja jos vahinko sattuu niin hieroja maksaa loppu ikänsä vahingonkorvauksia.Tuskin edes mikään potilasvahinko vakuutuskaan korvaisi ja vaikka kuinka sanoisi että asiakas pyysi rusauttamaan niin se on vähän kuin "armomurha" ja häkki heilahtaa jos henki lähtee.
Mä en ainakaan anna yhdenkään kouluttamattoman puoskarin nykiä niskojani.- manual therapy
Sitä tehdään ,mitä osataan, näin se vaan menee. Täällä esim. koulutetaan hierojia manuaaliseen terapiaan
http://www.fysioppi.net - fasetti
No ei kai se nyt niin vaarallista ole, ainakaan nuorella ja terveellä ihmisellä. Niskan kanssa olisin ehkä varovainen, erityisesti kiertävissä manipulaatioissa jos on jotain niskaongelmia, mutta painihommissa tulee niskasiltaa ja muuta tehtyä kyllä eli omat niskat on kovempaakin kokeneet eli tuskin tuo henki nyt pikku manipulaatiosta lähtee.
Fasetit pystyy kyllä avaamaan tarvittaessa itsekin, mutta se on helpompaa jos toinen sen tekee. Onneksi tyttöystäväni osaa naksauttaa ne kohdalleen, ettei sen vuoksi tarvitse hierojalle lähtä, mutta mokoma on laiska hieromaan.. No, jotkut hierojat avaavat, toiset eivät, toivottavasti löydän nykyisestä asuinpaikastani hyvän urheiluhierojan joka myös avaa nikamat hoidon päätteeksi.
Sitten varsinaisen asian vierestä: Ihme homma tällä palstalla - esitin omasta mielestäni asiallisen kysymyksen, mutta ei kovin montaa asiallista, tietävää vastausta tullut. Kaiken maailman pervojen stondisjutut sen sijaan tuntuvat herättävän keskustelua täällä suomi24:llä. Pitäisikö noille thaihieronnoille yms perustaa oma palsta, jotta kunnon klassisesta/urheiluhieronnasta voitaisiin puhua asiallisesti. - koul.hieroja
fasetti kirjoitti:
No ei kai se nyt niin vaarallista ole, ainakaan nuorella ja terveellä ihmisellä. Niskan kanssa olisin ehkä varovainen, erityisesti kiertävissä manipulaatioissa jos on jotain niskaongelmia, mutta painihommissa tulee niskasiltaa ja muuta tehtyä kyllä eli omat niskat on kovempaakin kokeneet eli tuskin tuo henki nyt pikku manipulaatiosta lähtee.
Fasetit pystyy kyllä avaamaan tarvittaessa itsekin, mutta se on helpompaa jos toinen sen tekee. Onneksi tyttöystäväni osaa naksauttaa ne kohdalleen, ettei sen vuoksi tarvitse hierojalle lähtä, mutta mokoma on laiska hieromaan.. No, jotkut hierojat avaavat, toiset eivät, toivottavasti löydän nykyisestä asuinpaikastani hyvän urheiluhierojan joka myös avaa nikamat hoidon päätteeksi.
Sitten varsinaisen asian vierestä: Ihme homma tällä palstalla - esitin omasta mielestäni asiallisen kysymyksen, mutta ei kovin montaa asiallista, tietävää vastausta tullut. Kaiken maailman pervojen stondisjutut sen sijaan tuntuvat herättävän keskustelua täällä suomi24:llä. Pitäisikö noille thaihieronnoille yms perustaa oma palsta, jotta kunnon klassisesta/urheiluhieronnasta voitaisiin puhua asiallisesti.Kyllä mä voin sun niskat nykäistä.
Olen nähnyt tv.ssä miten se tehdään...Niskalenkki takaa ja äkkinykäisy sivulle...
Hyvin rennolle tuo "asiakas" on näyttänyt. Pääkin kääntyy yhdeksänkymmentä astetta;)
Tää on asiallinen vastaus ja yhä edelleen olen sitä mieltä, että jos hieroja tekee jotakin muuta hoitoa kuin hierontaa niin hänellä on oltava osoituksena osaamisesta mustaa valkoisella.
Mun niskaan ei kouluttamaton puoskari koske. - koul.hieroja
manual therapy kirjoitti:
Sitä tehdään ,mitä osataan, näin se vaan menee. Täällä esim. koulutetaan hierojia manuaaliseen terapiaan
http://www.fysioppi.netVäittänytkään.
Hierojalla voi olla koulutus myös niksautteluun.
Mutta jos ei ole, niin parempi hierojan jättää ne hommat niille joilla sitä oppia on
ja tehdä itse sitä mihin on saanut koulutuksen eli keskittyä lihaksiin. - skolioosi
koul.hieroja kirjoitti:
Kyllä mä voin sun niskat nykäistä.
Olen nähnyt tv.ssä miten se tehdään...Niskalenkki takaa ja äkkinykäisy sivulle...
Hyvin rennolle tuo "asiakas" on näyttänyt. Pääkin kääntyy yhdeksänkymmentä astetta;)
Tää on asiallinen vastaus ja yhä edelleen olen sitä mieltä, että jos hieroja tekee jotakin muuta hoitoa kuin hierontaa niin hänellä on oltava osoituksena osaamisesta mustaa valkoisella.
Mun niskaan ei kouluttamaton puoskari koske.meidän isäntä rusauttelee mun selkää , aina kun tarve vaatii. Ja kivut lähtee vek:)
- koul.hieroja
skolioosi kirjoitti:
meidän isäntä rusauttelee mun selkää , aina kun tarve vaatii. Ja kivut lähtee vek:)
ettei tule tunnottomaksi koko vartalo niskasta alaspäin..
- Oppia ikä kaikki
koul.hieroja kirjoitti:
ettei tule tunnottomaksi koko vartalo niskasta alaspäin..
Minä olen opettanut mukulat kävelemään kipeän selkäni päällä, sieltä kuuluu rusahdus kun fasettilukko aukeaa. Ei tarvitse maksaa kalliille hjerojille ja kiroille. Ja onpahan jotain hyötyä noista kakaroistakin.
- Koul hier./uhier.
fasetti kirjoitti:
Sitten varsinaisen asian vierestä: Ihme homma tällä palstalla - esitin omasta mielestäni asiallisen kysymyksen, mutta ei kovin montaa asiallista, tietävää vastausta tullut. Kaiken maailman pervojen stondisjutut sen sijaan tuntuvat herättävän keskustelua täällä suomi24:llä. Pitäisikö noille thaihieronnoille yms perustaa oma palsta, jotta kunnon klassisesta/urheiluhieronnasta voitaisiin puhua asiallisesti.Jos koulutettu hieroja toteuttaa hoitoja jotka eivät kuulu hierojan ammattitutkinnon sisältöön, niin potilasvahinkovakuutus ei korvaa mahdollisia tapaturmia. Fasettilukot saattaa lähteä auki jo pelkästään normaali hierontaotteilla lihasten rentoutuessa, mutta mahdolliset manipulaatiot eivät koulutetun hierojan ammattitaitoon sisälly.
Tossa olis kyllä ideaa et saatais nämä Thai-hieronta jutut tonne erotiikka otsakkeiden alle. Nehän ei millään tavalla kuulu terveydenhoidollisiin hierontoihin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450