sellaista kyselisin ensinnäkin että onko teidän kokemustenne mukaan kohdunkaulan lyheneminen ja pehmentyminen ennakoinut aina hyvin lähellä olevaa synnytystä? olen itse viikolla 34 suunnilleen, ja kävin jokin aika sitten neuvolassa jossa ilmeni että kohdunkaula on lyhentynyt aika reippaastikkin sekä pehmentynyt, ja sitä aikaisemmalla käynnillä joka oli n. 2-3 viikkoa ennen edellistä, ei ollut vielä tapahtunut mitään. jutussa onkin mielestäni aika outoa juuri se että niin lyhyessä ajassa on tapahtunu suurta muutosta. lekuri ei ottanut ihan hirveästi kantaa asiaan. mielestäni en ole edes tuntenut supistuksia kovinkaan paljon.. yleensä puhutaan, että supistukset tuntuu vatsan kiristymisenä, mutta voiko aaltoileva jomotus alaselässä (varsinkin istumaan käydessä) merkitä supistuksia?
kohdunkaulan lyheneminen,supistukset
6
1957
Vastaukset
- 3+2
mulla oli ensimmäisen kanssa sama asia rv3t aikoihin oli pehmentynyt ja lyhentynyt ja lääköäri tunsi vauvan pään kiinnittyneen jo. Lääkäri sanoi että voi lähteä jo syntymään, mutta mulla kuitenkin syntyi vasta rv38. Eli ei se tarkoita että ihan pian syntyisi.. Ja supistelut kyllä sit tuntee. Siis synnytys supistelut. Vähän kuin kramppi joka saa koko vatsan kovenemaan ja kova aaltoileva selkäsärky. Ja luultavasti sit et pysty enää istumaan :)
- 3+2
siis rv 35 oli pehmennyt :)
- s.t
Mulla oli toinen loppuraskaus samanlainen. Siis rv31 kohdunsuu oli pehmeä ja pituutta oli 2cm. Auki oli tollon jo sormen verran. Mutta neiti syntyi vasta 39 4. Mulla oli koko raskauden loppuvaiheessa supistuksia. Ne ei vaan ollu yhtään kipeetä. Ne oli säännöllisiä, 5min välein ja saattoi kestää yli tunninkin yhteen menoon. Mutta olin todella ilonen sitte laitioksella kun paikat oli pehmenny. Kyllä ne kivuttomatkin supparit tekee työtä. Avautumisvaihe kesti 3h ja 35min. Ponnistusvaihe vaan 13 min! Eli kivuttomat nopeutti synnytystä sitte salissa.
En tiedä tosta selän kivuista, olen kyllä kuullu että joillain supparit tuntuu seläs. Itellä on kipeät supparit tuntunu aina reisissä. Kivuttomat on just noita mahan kivettymisiä.- tietoa vailla
hmm niin eipä se taida sitten hirveesti ennakoida mitään vaikka alkais jo lyhentyä ja näin, ehkä vaan antaa viitteitä ettei yliaikaseks mee ja ei tarvitse käynnistelemään ruveta. tosin minun tilanne on sellane että joudun todennäkösesti sektioon, sen puoleen hyvä tietää ettei ennusta lähellä olevaa synnytystä että voi mahdollisesti rauhassa odotella leikkausajankohtaa :)
- kjdsap
oli viikolta 28 sairaslomalla juuri tuon takia ja vauva syntyi 41 2 viikolla :) Sinullahan viikot on kuitenkin sinänsä jo hyvällä mallilla, ettei hätää ole, vaikka syntyisikin. Tietysti mieluummin voisi kasvaa sinne 36 viikolle, niin pääsisitte pian kotiinkin.
- Supistukset..
voi tuntua myös selässä, ja kuulemma juuri nuo "selkäsupistukset" saavat tehokkaasti paikat kypsytettyä, eli vielä paremmin kuin ns. tavalliset supistukset.
Itselläni oli yhtenä iltana rv 37 selkä ihan järkyttävän kipeä, ei tiennyt miten olisi ollut ja mielessä jo kävi, että nytkö se lähtö tulee. Kuitenkin illalla särky meni ohi vähän ennen kuin olin päivystykseen lähdössä. Muutamaa päivää myöhemmin tehtiin sisätutkimus ja kohdunsuu oli avautunut 4cm. En tiedä johtuiko tuosta selkäkivusta vai mistä, mutta uskon että sillä oli ainakin jotain vaikutusta. Vauva syntyi sisätutkimuksesta seuraavana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939