PhotoNav 4.3" navigaattori/plotteri

jopi5665

Verkkokauppa myy PhotoNav 4.3" navigaattoria johon saa ladattua Loisto-kartat. Onko kenelläkään kokemusta. Paketiti näyttäisi olevan kohtuu hintainen..

9

1826

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 sylinteriä

Itse kattelin kanssa joskus verkkokaupan "hakkapeliitta" navigaattoria, johon olisi sopinut loiston systeemit. Lieneekö sama peli? Kokonaishinta ei ollut silloin kovin halpa, kun ostaa navigaattorin, plotteri ohjelman ja kartan?

Halvin toimiva "plotterini" on ollut garminin käsi gps johon latasin netistä merimerkit ja valmiiksi piirretyt reittiviivat. Kiitos tekijöille, keitä olittekin ;) Loistava laite saimaalla ;)

• PhotoNav

Minulla on PhotoNav 4.3 ja siinä Mini Elmeri. Hyvin se on toiminut. Mini Elmerin ja A-karttasarjan kanssa hintaa tuli jonkun verraan. En sitä nyt muista. Taiskuloiston saa todennäköisesti halvemmalla, koska siintä on vähintään demoversio ladattuna Verkkokaupan PhotoNaviin.

• jopi5665

vastauksista. Taidan käydä tutustumassa tuohon kaupassa. 89 eur näyttäs olevan laite ja vajaa 200 eur kartat. Ei siis pahan hintainen plotteri.

• heh62
        jopi5665 kirjoitti:

vastauksista. Taidan käydä tutustumassa tuohon kaupassa. 89 eur näyttäs olevan laite ja vajaa 200 eur kartat. Ei siis pahan hintainen plotteri.

Kaikki varsinaiset plotterit ovat vesitiiviitä. PhotoNav ei ole.

Jos käytät laitetta katon alla, ei vesitiiviyden puutteesta ole tietenkään mitään haittaa.

• Merenkävijä
        heh62 kirjoitti:

Kaikki varsinaiset plotterit ovat vesitiiviitä. PhotoNav ei ole.

Jos käytät laitetta katon alla, ei vesitiiviyden puutteesta ole tietenkään mitään haittaa.

Mulla pyörii Photonavissa Oziexplorer CE ja kartat olen tehnyt kirjastosta saatavista MeriCD:istä. Kartat väänsin ohjelmalla joka käänti meriCD:n GMB. tiedostot Oziexplorer muotoon (kuvatiedosto ja map.-tiedosto) ja sitten vielä Oziexplorerin omalla ohjelman Oziexplorer CE:n tukemaan muotoon.
        Tarkkuus kartoissa todella hyvä ja toimii hyvin tuo Photonav veneessä.
        Itse en ole vielä rekisteröinyt tuota Oziexplorer CE:tä, joten ohjelma lopettaa GPS toiminnan 20 minuutin jälkeen. Mutta kun Photonaville tekee takakannen kytkimellä hard resetin niin ohjelma toimii taas 20 minuuttia, jos rekisteröit ohjelman se toimii ilman sammuttamista,
        Oziexplorerin rekisteröinti maksaa noin 30€ ja kun vähän näkee vain saa Photonavista edullisesti hyvän plotterin.

• jopi5665
        Merenkävijä kirjoitti:

Mulla pyörii Photonavissa Oziexplorer CE ja kartat olen tehnyt kirjastosta saatavista MeriCD:istä. Kartat väänsin ohjelmalla joka käänti meriCD:n GMB. tiedostot Oziexplorer muotoon (kuvatiedosto ja map.-tiedosto) ja sitten vielä Oziexplorerin omalla ohjelman Oziexplorer CE:n tukemaan muotoon.
        Itse en ole vielä rekisteröinyt tuota Oziexplorer CE:tä, joten ohjelma lopettaa GPS toiminnan 20 minuutin jälkeen. Mutta kun Photonaville tekee takakannen kytkimellä hard resetin niin ohjelma toimii taas 20 minuuttia, jos rekisteröit ohjelman se toimii ilman sammuttamista,
        Oziexplorerin rekisteröinti maksaa noin 30€ ja kun vähän näkee vain saa Photonavista edullisesti hyvän plotterin.

on HT-vene. Ei siitä vesisuojauksesta varmasti haittaa ole mutta pysynee kuivana muutenkin. Kiitos edelleen kaikille kommenteista

• meetball
        Merenkävijä kirjoitti:

Muakin toi yhdistelmä kiinnostaa, kun tuo Photonav jo sattuu olemaan, joten yksi kyssäri: ("...Oziexplorerin omalla ohjelman Oziexplorer CE:n tukemaan muotoon..."). Ymmärsinkö oikein, että tuon CE:n lisäksi pitää olla vielä lisenssillinen perusversio Ozista, että saa nuo Meri-CD:stä käännetyt kartat toimimaan tuossa CE:ssä?

• nobilisnavigaattori

Katselin noita vierekkäin venemessuilla Hannusäleksen osastolla Nobilis navigaattorin kanssa ja valitsin jälkimmäisen 4,3" ja 5 " näytön välillä on aika huima ero koossa. Muutenkin tuo Nobilis tuntuu toimivan aika jouhevasti. Niitä saa karttoineen esim täältä.

http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=1171

Nobiliskin toimii muuten oziexplorerin kanssa.

• Koolla on väliä

Ostin semmoisen viime vuonna, mutta ei se oikein veneessä toimi muuten kuin varalaitteena. Näyttö on aivan liian pieni. Plotteri pitäisi olla vähintään 7", silloin säilyy jonkinlainen tuntuma kun näkee vähän isomman alueen kerralla. 4 tuumaisessa pitää zoomata ja silloin ei näe kuin pienen alueen. Onneksi siihen saa myös maantiekartat ja autossa se on ihan toimiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      519
      4342
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3471
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2292
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2169
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      86
      1486
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1363
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1281
    8. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      102
      1276
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      64
      1188
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1134
    Aihe