45KM/H On nopeus minkä saa mopo kulkea. Eli mikähän olisi sitten sanktio jos rajotin on päällä ja poliisi testaa ja kulkee 50km/h v2001 Aprilia Rx on kysessä. Eli tuleeko siitä sanktioita jos moponi kulkee 50km/h vaikkei saisi kuin 45km/h
Moponi rajoitin on säädetty 50km/h Vaikka senhän pitäisi olla 4
45
3300
Vastaukset
- kun jäät kiinni
kyllä poliisisetä sitten kertoo
- 60 asti huoletta
kilvet pois 46km/h----- 65Km/h 60e sakoo jos et vittuile 65 yli tulee jotain tonni
- ölflöfgöf
napsahtaa enemmäääään, jo pelkät korotetut vakuutusmaksut menee yli tonnin!!!!!! ja kaikki on ulosottokelpoista, eli ne maksetaan varmasti joskus!!!!!
- trth
ei tuu mitään sakkoja 50km/h nopeudest kaikki mopot menee sen verran vakiona
- Kiiwiboy
Lähes kaikki!! Keeway x-ray 35 km/h. Kiiwejen uhrit RY. Ei ees vituta
- 02934780k
Jotain 3 vuotta kuristushuonetta siitä voi tulla. Ja elinikäinen mopoilukielto. Näin olisi, jos kukkahattutädit saisivat päättää.
- hafael
jepa, kyllähän tosta jo piikkiverot tulee autokortin saanti viivästyy parilla vuodella.
- 55 km/h
Ei tule sakkoja. 55 km/h saa mennä huoletta
- Ruma karvainen setä
55 km/h kirjoitti:
Ei tule sakkoja. 55 km/h saa mennä huoletta
Jos ajat mopollasi 50km/h ja siviiliautolla on poliisi perässäsi pidemmän matkan, saat TAATUSTI sanktion!
Mopon suurin sallittu nopeus on 45km/h ja kaikki sen ylimenevä on laitonta!
Vaikka mopo olisi miten vakion vakio, ei viritetty pätkääkään ja kulkisi tehtaan ja maahantuojan jäljiltä enemän mitä mopo saa lain mukaan kulkea, pitää sillä ajaa vain tuota lain sallimaa 45km/h nopeutta, muu on LAITONTA ja siitä tulee sanktio. Sanktio voi olla hyvässä tapauksessa vain huomautus, pieni sakko ja suurimmillaan suurempi sakko, sekä kilpien irroitus. Jostain syystä on vain pojille ja heidän vanhemmilleenkin muodostunut käsitys jostain muusta. Suomessa on laki ja sitä noudatetaan!
Poliisilla on myös käytössään muutamia nopeuden mittaamiseen tarkoitettuja laitteita, joilla voidaan ratsiassa mitata mopon nopeus ilman varsinaista koeajoa. - t43t
Ruma karvainen setä kirjoitti:
Jos ajat mopollasi 50km/h ja siviiliautolla on poliisi perässäsi pidemmän matkan, saat TAATUSTI sanktion!
Mopon suurin sallittu nopeus on 45km/h ja kaikki sen ylimenevä on laitonta!
Vaikka mopo olisi miten vakion vakio, ei viritetty pätkääkään ja kulkisi tehtaan ja maahantuojan jäljiltä enemän mitä mopo saa lain mukaan kulkea, pitää sillä ajaa vain tuota lain sallimaa 45km/h nopeutta, muu on LAITONTA ja siitä tulee sanktio. Sanktio voi olla hyvässä tapauksessa vain huomautus, pieni sakko ja suurimmillaan suurempi sakko, sekä kilpien irroitus. Jostain syystä on vain pojille ja heidän vanhemmilleenkin muodostunut käsitys jostain muusta. Suomessa on laki ja sitä noudatetaan!
Poliisilla on myös käytössään muutamia nopeuden mittaamiseen tarkoitettuja laitteita, joilla voidaan ratsiassa mitata mopon nopeus ilman varsinaista koeajoa.älä puhu paskaa poliisi testas mun kaverin mopoo meni 53km/h eikä antanu sakkoja
- Melko pieni nopeus
t43t kirjoitti:
älä puhu paskaa poliisi testas mun kaverin mopoo meni 53km/h eikä antanu sakkoja
Poliisikohtaista!
- Ruma karvainen setä
t43t kirjoitti:
älä puhu paskaa poliisi testas mun kaverin mopoo meni 53km/h eikä antanu sakkoja
"Sanktio voi olla hyvässä tapauksessa vain huomautus, pieni sakko ja suurimmillaan suurempi sakko, sekä kilpien irroitus".
Poliisikin on vain ihminen ja tilanne ratkaisee myös. Jos kaverisi ei ajanut tutkaan tai nopeutta ei erityisesti valvottu, tuon koeajon perusteella mitattu 53km/h ei vältämättä anna sakkoja, jos mopo ilmiselvästi virittämätön. Jos taas kaverisi olisi ajanut useamman kilometrin tuota 53km/h nopeutta poliisiauton edellä taikka tutkaan, olisi rikesakko aivan varma, kilpien irroituskin mahdollinen.
- drd
Mopo saa kulkea max 55km/h ja jos menee sen yli saat rikesakon et muuta. Jos taas mopo kulkee 65km/h saat moottoripyöräveron(30% mopon hinnasta, nousi hetki sitten kymmenestä prosentista kolmeenkymmeneen koska viritettyjä mopoja oli paljon). Poliisi vähentää mittariin ajetusta nopeudesta 3km/h eli jos mittarin mukaan 67km/h et saa veroja mutta jos ne mittaa tutkaan yli 65km/h niin verot tulee.
- Ei mittarista
Ei ne mittarista sitä mittaa. Tutkan nopeudesta vähentyy 3.
- muu on ylinopeutta
Mistä ihmeestä te väännätte näitä nopeuksia, tieliikennelaissa on selvästi määritelty mopon nopeus ja se on 45km/h!!!!! Aivan samoin on muillakin ajoneuvoilla nopeudet esim. kuorma-auto 80km/h, linja-auto 100km/h jne. Epätietoisille mopoista www.käännäpää.fi
- plöfplöf
muu on ylinopeutta kirjoitti:
Mistä ihmeestä te väännätte näitä nopeuksia, tieliikennelaissa on selvästi määritelty mopon nopeus ja se on 45km/h!!!!! Aivan samoin on muillakin ajoneuvoilla nopeudet esim. kuorma-auto 80km/h, linja-auto 100km/h jne. Epätietoisille mopoista www.käännäpää.fi
Joo näitä rikesakkoja tulee helposti muillekin, tarvii olla paljookaan yli sallitun nopueden, niin tulee rikesakko. Itse sain rikesakon, kun meni vaan 2km/h yli sallitun nopeuden taajamassa, kun ajoin tutkaan, et repikää siitä:(
- ffsdff
plöfplöf kirjoitti:
Joo näitä rikesakkoja tulee helposti muillekin, tarvii olla paljookaan yli sallitun nopueden, niin tulee rikesakko. Itse sain rikesakon, kun meni vaan 2km/h yli sallitun nopeuden taajamassa, kun ajoin tutkaan, et repikää siitä:(
^ taajamassa!
siksi.. - KYSELIÄ!
plöfplöf kirjoitti:
NII MUT EIKS SIITÄ VÄHENNETÄ SE 3Km/h VAI OLIKS TOS JO VÄHENNETTY??
- tietäjä!"#!¤"
moottoripyörä vero napsahtaa vasta kun mopo menee yli 65km/h ! mutta jos menee vaikka 60 kmh niin ei tuu paljoo sakkoo ja niin kaverin mopo meni 64 ja ei saanu veroja ja eikä rikesakkoo paitsi vain siksi kun peili puuttui 20e
- ifresgiorfe
Itsellä kun poliisi testas, meni 47 ja kilvet lähti. Suosittelen et laitat sen 40 et ei lähtis kilpii
- sdgdft5464
Missähän helvetissä noin tiukkoja poliiseja on? Ettet vaan puhuis paskaa..
- Derbi x-race
lol Vitut sulta mitään kilpiä lähtee tommosesta. Älä puhu asioista mistä ettiiä !!!!
- ----------
VITTU SE MITTARI VOI JO HEITTÄÄ SEN 2 Km/h
- ifresgiorfe
porissa..
- Hur dur
Jos sun pääs ois läpinäkyvä ni näkyis ku kusi lainehtii.
- asdasdasdasdasd
joo.. kyl mun yhel kaverilki, ku meni mopo 49, nii lähti kilvet lähti mä siis asun ylöjärvellä ja siel toi juttu tuliki.
- ljuotunv....VITUTTAA
mä sain verot, ku kulki 54. Arvaa vituttiko ku en ollu tehny mitää muuta ku vaihtanu suuttimen isompaa. Poliisi: jahas poika on vähä viritelly mä: en oo virittäny. poliisi: no katotaa... putki on vakio... renkaat on vakiot...... kurit on........ no..... miks tää sitte menee näi kovaa?? mä: se on täys vakio, katotaa vaikka? Sen jölkee se ei välittäny mun puheesta ja rupes vaa ottaa kilpii, pois, anto sakot ja verot ja vei mopon katsastuksee. Sakkoja tuli iha kivasti eli 740 e. Tää tapahtu jyväskyläs.
- gyhjölb
Jep ajelin kaverini kanssa eräänä perjantai-iltana. Mul oli gilera rcr ja kaveril oli aprilia rx. Oltiin kummatki virittäny niin, että se menee vähä alle 65. Ja sittekku ajeltii n. 60 vauhdissa, niin eikähän..... poliisi tulee vastaa. Lähettii karkuun niin et toine lähtee toiseen suuuntaan ja toinen toiseen. Onneks se meni kaverin perää ;D. Se poliisi testas sitä ja sano et 63 ja se sai verot (720 e)
- fvdfhvhd
tänään sain 20e sakkoa koulussa ku poliisi ratsas kulki 60 mut siit ei tullu sakkoo vaan ku putki oli kuriton ja ei ollu takavaloo tai vilkkuja kytkinkahva poikki ja renkaat kuluneet kilvet lähti ja valvontakatsastuksee
- poliisin ystävä
poliisisetä pamputtaa sut siihen paikkaan
- Niinsevainon
No en jaksanu kaikkia viestejä lukea:
Mutta kuitenkin mopo saa kulkea max. 55km/h, MUTTA sillä saa ajaa vain 45 km/h!!! - kouluratsiopelleilyä
itse sain rikesakon (20€) kun mopo kulki 50km/h poliisimiehen alla ja kakki muut puitteet olivat kunnossa
- varovaaaaaaaaaa
Päästi aika helpolla.. Mulle anto 120e sakot ja ilmotti porukoille 50 km/h kulkevasta mopostani.
- h4h
Hahhah, vittu kuseta nyt vielä vähän räikeemmin...
50 km/h:sta 120 e sakkoo... ei tod.
- Derbi x-race
No lol mulla on tegnigasin e-nox tehoputki kiinni kulkee joku 75 kmh ite asun tampereella. Poliisi ottaa vaan huomioon jos paahdat kokoajan jotain 70 lasissa.
Jos ajaa rauhassa taajamassa niin ei ne sano mitään (tarkotan jotain50kmh).
Ja sitte kun pääsee taajaman ulkopuolelle niin voi aika rauhassa paahtaa lämä tiskissä. Tietenkin olosuhteet huomioon ottaen!!! - näin on
RIIPPUU TÄYSIN POLIISISTA!!!!!!!!!!!!!!! JOKTUT HUOMAUTTAA, JOTKUT LÄTKÄSEE SAKON!
- Tiuhhi
Mun Solifer kulkee 70km/h suoral en oo koskenukkaa koko mopoon ?
Vakiooo- mopo jonne
varmaan ostit skodesi käytettynä
- yy8yy9
Ei ne mitään anna sakkoja jos mopo kulkee 50. Kaikkihan ne kulkee sen 50 ( vakiot)
- Vai sakkoja????
Meillä just pöydällä vakuutusyhtiön kirje korvauspäätöksestä, synkkää luettavaa, mitään korvausta ei makseta, kun vahinko on itse aiheutettu ja annettu väärää tietoa vakuutusyhtiölle: syynä ylinopeus! Sakkoja ei tullut, mutta siitä viis, meni kalliit 600€ silmälasit ym. rikki, niitäkään ei nyt vakuutusyhtiö maksa.
- hehhhe
Ylinopeutta saa ajaa 10% (eli mopolla saa ajaa 49.5 km/h)
- hahhha
Ai ylinopeutta saa ajaa 10% eli autolla 80 rajotuksella 88 ja muuten vaan saat lievän rikesakon parhaimmillaan 85 ja varoitukset tulee 83 : ) sakkojen saanti mopolla riippuu lähinnä poliiseista, koululla kävi poliisi setä viime syksynä kertomassa ja hän sanoi että sakot rupeevat tulemaan päälle 55 vauhdista, mutta toisinaan on kuulunu tapauksia jossa tutkaan on saatu 59 ja varoituksilla selvitty :) eli asia on aika ristiriitanen...
- GiLeRa
oma gilera smt menee vakiona poliisin tutkaan 50 nii poliisi kysyt et ootkos virittäny sit olin sanomassa et en nii kyttä vaa nauroi no et ny sentää et on aika laiska ja toivotti hyvää päivänjatkoa
- Tietävä
Elinkautinen tulee jos ajat mopolla 46 km/h. Ihan vaan tiedoksi kaikille...
Ja lisäksi jos ajat 47 tai yli saat kuolemantuomion!!!!! - sakkorysä
Kinroad liekkimopo vuosimallia 2005:
Ykkösellä 45, kakkosella 60, kolmosella 75.
Jos jaksaa nelosella, niin alamäessä ehkä 80.
Yli 100 km matkan keskinopeus yli 65 (ulkomailla).
Jos tuulee kunnolla vastaan, niin kakkosella 38 suoralla. Mopo.
Poliisi mittasi pyynnöstäni nopeuden:
Suoralla heikkoon vastatuuleen 63, loivaan alamäkeen 75.
Ei tullut sakkoa.
Liikennekäyttöön soveltumattoman ajoneuvon kuljettamisesta ei laskutettu,
koska tuote oli E-hyväksytty, muuttamaton ja takuu oli voimassa.
Kunnolista rajoitinta en ole nähnyt. Sytytystä katkova tuhlaa helposti bensaa.
Nopeusmittari on tärkeä varuste. Ylinopeus on maksullista.
Vastuu on valitettavasti kuskin, vaikka niitä hyväksyttynä mopona myydäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667