Mihin kannattaisi lähteä?
Kannattaako mennä vaikkapa Espooseen ja maksaa asunnosta paljon, vai mennä Ouluun ja säästää asumisessa?
Onko kouluilla mitään huomattavia eroja?
Tampere, Espoo vai Oulu?
6
1187
Vastaukset
- arkyo
Tulevaisuudessa erot paikkojen välillä kasvavat. Suuri osa yliopistoille varatuista rahoista menee Aalto-yliopistolle. Suosittelen valitsemaan Espoon.
- paluumuuttaja
koulut hyvät ja monipuoliset kaiken ikäisille.julkinen liikenne pelaa kutakuinkin,palvelut hyvät ja asuminen halvempaa kuin etelä-suomessa.
- Narkkitehti
Opetuksen taso on kaikissa yhtä hyvä, asuinkustannusten takia kannattaa valita Tampere (Hervanta) tai Oulu. Jos puolestaan haluat päästä suomalaiseen arkkitehtien piiri pieni pyörii -kerhoon mukaan, niin ei muuta kuin kilpailemaan Aalto-yliopiston paikoista.
- oulunosaaja
täällä on monipuolisesti opiskelumahdollisuuksia ja halvemmalla hyvätasoista asumista kuin etelä-suomessa.
- Diplomityöntekijä
Vaikea arvioida eri yliopistoja, kun kokemusta on karttunut vain Espoosta. Melkein uskallan veikata, että mihinkään näistä arkkitehtikouluista ei noin vain "lähdetä" - mihin tahansa näistä voi toki päästä. Juuri tällä perusteella itse suosittelisin Oulua - sinne pääsy kun on pääsääntöisesti ollut helpointa.
- kiivi<3
Itse valitsisin Tampereen tai Espoon. Käsittääkseni Oulun kouluissa on paljon homeongelmia joten sinne en lähtisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274255
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233012Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132534- 462111
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561699Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461626- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201436- 281430
- 951211