Mä laitan joka vappupäivä ns.brunssin joka on valtavan aamiaisen ja lounaan välimuoto. Sisältää mm. pekonia, munakokkelia, nakkeja, lihapullia, patonkia, quiche lorraine piirakkaa (jollain hyvällä täytteellä), kahta erilaista silliä, tuoremehua, limuja, iso raikas salaatti, tuoreita mansikoita ja skumppaa, ja kaiken kukkuraksi hedelmäsalaattia. Tiukkoja snapseja , yleensä jääkylmää vodkaa, tarjoan myös jos jollain niin kova darra että puhalluttaa. Tollasella päivästartilla yleensä hurjinkin juhlija hyytyy ennen klo 18 joten paluu arkeen tapahtuu syömällä meidän vapussa :D
Ihana Vappu brunssi
11
1717
Vastaukset
- rullatirullaa :)
..meinasi unohtua tärkeä osa eli tietenkin pöydästä löytyy myös graavi-ja savulohta ja jokiravun pyrstöjä, meillä kun ei isäntä tykkää silleistä. Niin ja Briejuusto ja Aurajuusto on myös mukana.. noilla eväillä mennään parin tuttavaperheen kanssa vappupäivä ja lapsille varataan tietty munkkeja ja simaa. Meillä muksut tykkää syödä myös kokkelit ja pekonit joten ihmeellisempiä juttuja ei lapsille tarvitse varata.
- röyh, hyvääääää
NYT TULI NÄLKÄ!!!!! Ihania herkkuja nammmm :p
- Vappu ja ruioka
Samoilla linjoilla meikäläisellä myös, tuo on semmosta evästä mikä on kivä pitää esillä pitkin päivää ja napsia pöydästä tasasin väliajoin :)
- Emäntä. . .
Makeat herkut syntyy esim. purkkicroisantista jonne väliin voi sujauttaa esim. säilykepäärynän siivun, pyöräyttää rullalle ja uuniin. Hirmu hyvää ja helppo tehdä. Omatekoinen täytekakku sopii myös fantastisesti vappupäivän pöytään, tänä vuonna meillä tarjotaan Kiwihedelmä-kermatäytekakkua myös.
- ois kiva
ois tollasta laitella, mutta kun on nyt työtön ja kolmen yh niin siinäpä sitä sitten laittelet herkkuja. no munkkeja leivon ja simaakin on kun tein ite ja ostan nakkeja sillä saa luvan pärjätä. mutta hyvvää vappua kaikille kurjuuvesta huolimata
- Mamma kans
..ja munkit, sima, nakit ja lihapullat on niitä hyviä klassikoita :) Ei sitä tarvitse hirveesti hienostellakkaan, laittaa sellasta mihin on varaa, tunnelma on se tärkein:) Itse ihmettelin tuossa kun muksut haluisivat tippaleipiä, ostin viime vuonna malliksi muutaman ja kovasti oli lasten mieleen .
- tarjoilija-65
Mamma kans kirjoitti:
..ja munkit, sima, nakit ja lihapullat on niitä hyviä klassikoita :) Ei sitä tarvitse hirveesti hienostellakkaan, laittaa sellasta mihin on varaa, tunnelma on se tärkein:) Itse ihmettelin tuossa kun muksut haluisivat tippaleipiä, ostin viime vuonna malliksi muutaman ja kovasti oli lasten mieleen .
mutta kalliimpaa. On jotenkin lepposaa mennä krapulassa Vappulounaalle täpötäyteen buffettipöytään jossa yleensä aika perussettieväät erilaisilla lisukkeilla ja kolminkertasilla hinnoilla. Sillähän ei ole väliä kun suurin osa on pienessä höyryssä jo tullessaan ja lounas koostuu enemmän nestemäisistä herkuista :/ Näin myös paremmissa piireissä, olen ollut duunissa vappupäivänä Hotelli Kämpissa ja ihan yhtä pihalla oli tyypit sielläkin vaikka lounaan hinta oli pitkälti yli 100€ per lätty.
Vapussa on just jes kaikki mättöruuat ja tissuttelut parina päivänä. - DIRLANDAAAAAAAA
tarjoilija-65 kirjoitti:
mutta kalliimpaa. On jotenkin lepposaa mennä krapulassa Vappulounaalle täpötäyteen buffettipöytään jossa yleensä aika perussettieväät erilaisilla lisukkeilla ja kolminkertasilla hinnoilla. Sillähän ei ole väliä kun suurin osa on pienessä höyryssä jo tullessaan ja lounas koostuu enemmän nestemäisistä herkuista :/ Näin myös paremmissa piireissä, olen ollut duunissa vappupäivänä Hotelli Kämpissa ja ihan yhtä pihalla oli tyypit sielläkin vaikka lounaan hinta oli pitkälti yli 100€ per lätty.
Vapussa on just jes kaikki mättöruuat ja tissuttelut parina päivänä.hyvää ruokaa ehdottomasti PALJON ja SKUMPPAA&MANSIKOITA
- kotona vappuna
DIRLANDAAAAAAAA kirjoitti:
hyvää ruokaa ehdottomasti PALJON ja SKUMPPAA&MANSIKOITA
..satsata just kotona olemiseen ja se tulee halvemmaksi ja varmasti saa mitä tilaa :)
- sugarvanilla
kotona vappuna kirjoitti:
..satsata just kotona olemiseen ja se tulee halvemmaksi ja varmasti saa mitä tilaa :)
..ja taivaallinen tuoksu leijuu ilmassa :p Mä tykkään makeista jutuista aamuisin, kuten lämpöiset munkit :)
- gullewappen
Vappu musiikkia. :)
http://www.youtube.com/watch?v=ctVmNbVu2KA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962