Tuommonen laite mainittu LVI-Suunnitelmassa. Onkohan hyvä kone? Mites se pärjää ILTOn 440 Econoa vastaan? Taloksi 150m2 kalliolämmöllä-
Vallox Digit se 2 mvl?
14
2480
Vastaukset
- litraa/s
Kone on ehdottomasti parhaita.Ja nimenomaan matalan energian taloihin suunniteltu.Koko vaan saattaa olla pieni,vertaa ilmamääriä saman merkin 150:kanssa.Se etu isommasta koneesta ettei tarvii pyörittää niin isollla.ja samalla energian kulutuskin jää pienemmäksi.Samoin äänet.Hinnassa ei suurta eroa. Ilton koneissa ei laatu yhtä hyvää,ja tänä talvena niissä paljon ongelmia.Vertaa energian kulutusta,säätö mahdollisuuksia yms.Vallox toiminut kauan,ensin valmet kotilämpönä,Muh-ilmavana ja sitten valloxina.
- gfdfgsdfgdfgdfgdfg
kokoisiin taloihin tuo Digit 2 Se on tarkoitettu?
- 32
Eikös sekä Vallox että Ilto käytä kennon sulattamiseen tulopuhaltimen pysäytystä? Ovat siis ns pätkiviä. Jo sen vuoksi kumpaakaan noista ei kannata edes harkita. Lisäksi tuo Vallox on mallia Digit, eli ohjaustekniikka ei ole kovin kestävä eikä edullinen korjata.
- afasdfasafd
varmaan ehdotat, että mikä tulisi ostaa? Ja loppujenlopuksi mitä se pini pätkiminn muutamana päivänä vuodessa haittaa?
- Mukkelismakkelis
afasdfasafd kirjoitti:
varmaan ehdotat, että mikä tulisi ostaa? Ja loppujenlopuksi mitä se pini pätkiminn muutamana päivänä vuodessa haittaa?
Meillä on kyseinen kone ja ollaan oltu tyytyväisiä. Iltosta on kuultu tosiaan ongelmia, meillä oli piirretty se, mutta sitten yksi toinen suunnittelijamme, joka oli perillä asioista, suositteli vaihtamaan Valloxiin. Hiljainen kone ja tuo on ihan riittävän kokoinen teidän neliöille, meillä on 180 ja piisaa tosi hyvin.
Toi suosittelee toi moittija kumminkin Enerventiä, joka on ainakin isoääninen mitä sitä messuilla kuuntelin ja on niissä ollut ongelmia niissäkin. Valloxilla ovat nähneet kovasti vaivaa kehitystyössä ja kyllä se näkyy. - Aivan perusteita
Mukkelismakkelis kirjoitti:
Meillä on kyseinen kone ja ollaan oltu tyytyväisiä. Iltosta on kuultu tosiaan ongelmia, meillä oli piirretty se, mutta sitten yksi toinen suunnittelijamme, joka oli perillä asioista, suositteli vaihtamaan Valloxiin. Hiljainen kone ja tuo on ihan riittävän kokoinen teidän neliöille, meillä on 180 ja piisaa tosi hyvin.
Toi suosittelee toi moittija kumminkin Enerventiä, joka on ainakin isoääninen mitä sitä messuilla kuuntelin ja on niissä ollut ongelmia niissäkin. Valloxilla ovat nähneet kovasti vaivaa kehitystyössä ja kyllä se näkyy.Ensinnäkin koneen pitää olla riittävän iso. Kyseinen kone lienee OK, jos huonekorkeus ei ole mitään posketonta.
Pätkiminen on halvin ja huonoin tapa hoitaa sulatus. Kyseiseen koneeseen saa etuvastuksen, joka poistaa ogelman. Valmistajan sivuilta voi lukea lisää.
Pätkiminen ei ole ongelma muutamana päivänä vuodessa, vaan käytännössä koko pakkaskauden. Tuosta haittaa on herkkäunisille, jahka koneen ääni muuttuu, sekä takan polttajelle, jotka voivat saada savut sisälle.
Melua kaikki koneet pitävät. Paras tapa on laittaa äänenvaimentimia riittävä määrä. Vaimentimet ovat suhteellisen halpoja, mutta vievät tilaa, joka on useimmiten isompi ongelma kuin hinta. - 28
afasdfasafd kirjoitti:
varmaan ehdotat, että mikä tulisi ostaa? Ja loppujenlopuksi mitä se pini pätkiminn muutamana päivänä vuodessa haittaa?
Ehdotan jotain pätkimätöntä kuutiokonetta, joka ei tarvitse etuvastusta. Ainakin Parmair ja Kair ovat sellaisia, joku voi tietää muitakin.
- 20
Aivan perusteita kirjoitti:
Ensinnäkin koneen pitää olla riittävän iso. Kyseinen kone lienee OK, jos huonekorkeus ei ole mitään posketonta.
Pätkiminen on halvin ja huonoin tapa hoitaa sulatus. Kyseiseen koneeseen saa etuvastuksen, joka poistaa ogelman. Valmistajan sivuilta voi lukea lisää.
Pätkiminen ei ole ongelma muutamana päivänä vuodessa, vaan käytännössä koko pakkaskauden. Tuosta haittaa on herkkäunisille, jahka koneen ääni muuttuu, sekä takan polttajelle, jotka voivat saada savut sisälle.
Melua kaikki koneet pitävät. Paras tapa on laittaa äänenvaimentimia riittävä määrä. Vaimentimet ovat suhteellisen halpoja, mutta vievät tilaa, joka on useimmiten isompi ongelma kuin hinta.Lisäksi pätkiminen pilaa sisäilman, kun korvausilma tulee talon rakenteiden läpi. Pätkiminen tarkoittaa sitä, että poistopuhallin jatkaa ilman tuomista taloon, mutta tuloilmapuhallin pysäytetään, jolloin korvausilma ei tule IV-koneen kautta.
- 9+7=22
28 kirjoitti:
Ehdotan jotain pätkimätöntä kuutiokonetta, joka ei tarvitse etuvastusta. Ainakin Parmair ja Kair ovat sellaisia, joku voi tietää muitakin.
Wallox 150 Effect VKL ja siihen vesikennolla etulämmitys. Ei ole pätkinyt, eikä vie sähköä. 65wattia sähköä näyttää vievän aina kun olen katsonut.
- litraa/s
9+7=22 kirjoitti:
Wallox 150 Effect VKL ja siihen vesikennolla etulämmitys. Ei ole pätkinyt, eikä vie sähköä. 65wattia sähköä näyttää vievän aina kun olen katsonut.
Ei pätki, etuvastus vakiona.Lisäksi mahdollisuus säätää tulo/poistopuolien suhdetta erikseen esim. kovan pakkasjakson aikana.Sähkön kulutus puolta pienempi pyöriväkennoisiin nähden.Minulla oli Kairin kone 20v. osia siihen ei enää saanut esim. peltimoottori,ovatkin keskittyneet enempi laitos koneisiin nykyisin.Valloxin 150 lämmöntalteen otto parempi kuin perinteisen kuutiokoneen.
- sakke2000
Jos tuossa mallissa MVL tarkoittaa maapiirin kiertoa etulämmityspatterin kautta, on se hyvä hankinta. Ilmastoinnin pätkiminen ei ole enää harmina. Ja kaiken lisäksi etulämmitys on tällöin ilmaista.
- sakke2000
Niissä ilmastointikoneissa, joissa on maalämpöpiiriin kytkettävä etulämmitypatteri, sisältävät myös ohjauksen valmiiksi. Lisäksi etulämmityspatteri toimii kesällä viilentimenä.
- Eläkeläi
sakke2000 kirjoitti:
Niissä ilmastointikoneissa, joissa on maalämpöpiiriin kytkettävä etulämmitypatteri, sisältävät myös ohjauksen valmiiksi. Lisäksi etulämmityspatteri toimii kesällä viilentimenä.
Meille ostettiin vuosi sitten 150 vkl, mutta sähköisen etuvastuksen tilalle oli pyydetty vesikenno. Entisen sähkövastuksen ohjauksetkin kelpasivat ja ohjaavat nyt jäätymättömän kierron pumppua. Jäätymätön kierto oli kolmen tunnin homma. Putkimies asensi patteriverkkoon pienen lämmönvaihtimen ja itse vedin 12mm muoviputket - pieni pumppu, lämmönvaihdin, kenno, paisuntasäiliö. Pakkasnesteen täyttö ja ilmaus. Putkessa virtaava glycoli (vain 3 ltr nestettä) tuntui suorastaan kylmältä, mutta ei kertaakaan pätkinyt. Toimii kuin....
- B37
Terve
Voisiko joku kertoa kokemuksiaan Valloxin 150 MLV-mallista? Eli riittääkö MLV-etulämmityksen teho kovillakin pakkasilla estämään pätkimisen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427