Huonokuntoinen turkki

kutributri

Mulla on 6 vuotta täyttävä suomenlapinkoira uros, jolla on turkki älyttömän huonossa kunnossa. Sisäkoira pienestä pitäen. Turkki on huonontunut, kauheassa takussa aluskarva. Lenkillä ku ollaan nii monet luulevat pennuks, sillä on kun pennun turkki. Eläinlääkärissä sanovat pitäs trimmata turkki lyhyeks, toisessa taas ei koska huononee entisestään.
Siitä on tullut hirveän agressiivinen haukkuu kaikkea mikä liikkuu. ei voi sietää muita koiria.
Koira ei voi syödä viljatuotteita, ku taitaa poloinen olla allerginen niille, luita tai lihaa ei oksentaa ja ripuloi sen jälkeen.Kotiruokaa ei ole syönyt ikinä, ei tykkää muusta kun maksalaatikosta:)
Mietin että vois olla jonkun vitamiinin tai kalkin puute. Osaako kukaan auttaa koiraani.

4

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... :)

Ihan ensiksikin ...Miksi ihmeessä olet päästänyt alusvillan takkuuntumaan ? Onko koiran iho terve jä ehjä ? Kyllä jo pelkät takut pistävät koiran pinnan kireäksi koska ne sattuvat ja aiheuttavat monesti ikäviä tulehduksia . Nyt alat "avata" niitä takkuja ...eli sormin avaat ja harjaat ja kampaat ja leikkaat jos tarve vaatii mutta takut sieltä on saatava pois ja pes tämän toimituksen yhteydessä auttaa sitten karvaa irtoamaan .

Maksalaatikko ei ole koiran ruokaa . Nykyään on koirille saatavana viljattomia/gluteenittomia nappuloita . Kokeile kyytipoikana Hyla Piimää ja erillaisia lihoja . Ruokaan voisit lisätä purkista Biotiinia (auttaa turkkiin) ja jonkun vitamiinilisän . Ehkä antaisin tuon ikäiselle koiralle myös glukosamiinia (auttaa niveliin) vaikka sen nivelrikkoa ennaltaehkäisevästä vaikutuksesta ei olekkaan takeita .

Kun olet hoitanut koiran turkin ja ruokapuolen kuntoon ja varmistunut ettei sen ärhäkkyys johdu fyysisestä haitasta voit alkaa kekittymään ongelmakäyttäytymiseen . Onko koiralla tarpeeksi tekemistä tuo että se haukkuu kaikelle vähän kielisi siitä että koiralla voi olla liian vähän tekemistä ja en tarkoita pelkkää lenkkeilyä vaan toimintaa päälle .

• hhjjkk

Suomenlapinkoiran turkki vaatii säännöllistä ja huolellista harjausta ja kampausta pennusta pitäen. Takut aiheuttavat koiralle tuskaa, kun ne kiristävät nahkaa.

Ja suomenlapinkoira on paimenkoira, joten toivottavasti aloittaja on tarjonnut koiralleen paljon liikuntaa ja aktivointia. Muuten koira stressaantuu helposti.

Minäkin tunnen pari koiraa, joilla on vakava vehnäallergia.

• kutributri

oon minä harjannu sitä joka päiva takut pois. Nyt se on vähän paremmassa kunnossa, kun pesin huolella ja kampasin turkin hyvään kuntoon. koiran iho on ihan hyvä paitsi takajalat se on nakertanu karvat pois, ku ei tiedetty että viljalle on allerginen.nyt on lopettanu nakertamisen kokonaan. Syö erittäin harvoin maksalaatikkoo vain jouluna. Koira on niin nirso että sille ei kelpaa kaikki nappulat, ollaan kokeiltu eri merkkejä jahti & vahti nappulat on kelvannu ihan hyvin. kyllä se on saanut juosta kaverin koiran kanssa metsässä. mutta ei sitää irti voi pitää, ku ei tottele enää niin hyvin. Käytiin koirakoulussa mutta ei siitä tullut yhtään mitään haukkuu ja ärhentelee muille.

• lapsumer

Meillä käytetään kookosöljyä. Auttaa ainakin turkkii. Jos lenekillä koira tulee vastaan älä ota tiukemmalle hihnaa, koska pelko menee sillätavoin koiraan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe