Valovika

markku-81

Mistä se johtuu että ihmiset hinaa niin paljon valovikaisia peräkärryjä?

Mulla ainakin käy ylpeyden päälle jos on valoissa vikaa.

27

4563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbba

      reissussa rähjääntyy

    • Ensinnäkin sähköasennukset uusissakin peräkärryissä on luvattoman kehnosti tehty.
      Ostin uuden Muuli -merkkisen peräkärryn. Siinä oli jo uutena puolet lampuista pimeänä. Johdotkin roikkui miten sattui.
      Sitten toiseksi ne pistokkeitten kosketuspinnat on messinkiä. Se hapettuu ja muutenkin pääsee likaa sisälle.
      Kolmanneksi kuskit ei välitä eivätkä viitsi korjata vikoja.

      • aku merkkisen siinä ei sinällään ollut mitään muuta kuin että se lähti suoraan pistokkeelta kahdella kaapelilla, asensin heti siihen jakorasian ja vein sinne virrat yhdellä kaapelilla asensin myös taakse äärivalot jotka kytkin ristiin tulipa lisättyä jarruvalotkin sumareiden "tilalle" sumarikin kyllä toimii.


      • muulitkin nauraa
        markku-81 kirjoitti:

        aku merkkisen siinä ei sinällään ollut mitään muuta kuin että se lähti suoraan pistokkeelta kahdella kaapelilla, asensin heti siihen jakorasian ja vein sinne virrat yhdellä kaapelilla asensin myös taakse äärivalot jotka kytkin ristiin tulipa lisättyä jarruvalotkin sumareiden "tilalle" sumarikin kyllä toimii.

        sehän on ryssäläinen paska. Ettei ollut edes jarruvaloja, ei ihme.


      • muulitkin nauraa kirjoitti:

        sehän on ryssäläinen paska. Ettei ollut edes jarruvaloja, ei ihme.

        profiilit tulee virosta majavaankin joka on "made in finland"

        olihan siinä jarruvalot mutta ne eivät mielestäni näkyneet riittävän hyvin.

        kovasti annoit fiksun vaikutuksen itsestäsi voisi kuvitella että näillä palstoilla kirjoittelee aikuiset mutta kirjoituksesta saa eri kuvan.


      • muulitkin nauraa
        markku-81 kirjoitti:

        profiilit tulee virosta majavaankin joka on "made in finland"

        olihan siinä jarruvalot mutta ne eivät mielestäni näkyneet riittävän hyvin.

        kovasti annoit fiksun vaikutuksen itsestäsi voisi kuvitella että näillä palstoilla kirjoittelee aikuiset mutta kirjoituksesta saa eri kuvan.

        ainakin täysin suomalainen on kiinnitetty auton perässä olevaan vetolaitteeseen, harvemmin se on auton eteen kiinnitetty, silloinhan se olisi etukärry, mutta kun sellaisen nyt olet saanut haltuusi ja katselet niitä etukärryn jarruvaloja niin mikäpä siinä on niitä sitten ihailla.
        Niin ja ryssähän se oli mistä paskasi hankit.


      • muulitkin nauraa kirjoitti:

        ainakin täysin suomalainen on kiinnitetty auton perässä olevaan vetolaitteeseen, harvemmin se on auton eteen kiinnitetty, silloinhan se olisi etukärry, mutta kun sellaisen nyt olet saanut haltuusi ja katselet niitä etukärryn jarruvaloja niin mikäpä siinä on niitä sitten ihailla.
        Niin ja ryssähän se oli mistä paskasi hankit.

        mistä tekstin osasta päättelit että se on autoni edessä?

        Sinä voit sitä pitää paskana mutta jos et sellaista omista niin mihin perustat tietosi siitä että se on paska?

        Minä en sinällään niitä jarruvaloja tarvitse mutta takana roikkuvat uneliaat autoilijat hyötyvät hyvistä valoista.

        Näsäviisaus ei oikein pue sinua antaa sinusta vieläkin tyhmemmän kuvan kuin ensimmäiset "fiksut" kommenttisi.

        Hyvää vappua kaikesta huolimatta


      • muulia naurattaa
        markku-81 kirjoitti:

        mistä tekstin osasta päättelit että se on autoni edessä?

        Sinä voit sitä pitää paskana mutta jos et sellaista omista niin mihin perustat tietosi siitä että se on paska?

        Minä en sinällään niitä jarruvaloja tarvitse mutta takana roikkuvat uneliaat autoilijat hyötyvät hyvistä valoista.

        Näsäviisaus ei oikein pue sinua antaa sinusta vieläkin tyhmemmän kuvan kuin ensimmäiset "fiksut" kommenttisi.

        Hyvää vappua kaikesta huolimatta

        "olihan siinä jarruvalot mutta ne eivät mielestäni näkyneet riittävän hyvin. "
        Et kai niitä muuten näe elleivät ne killittäisi edessäsi.
        Kukahan niistä jarruvaloista "hyötyy", ovatko ne niin kirkkaat että perässätulija ei tarvitse valoja lainkaan.
        Minkähänlainen kulkija on takana roikkuva unelias autoilija joka hyötyy hyvistä valoista.
        Erittäin omituisia sanontoja kun et varsinkaan näe miten olen pukeutunut.


      • muulia naurattaa kirjoitti:

        "olihan siinä jarruvalot mutta ne eivät mielestäni näkyneet riittävän hyvin. "
        Et kai niitä muuten näe elleivät ne killittäisi edessäsi.
        Kukahan niistä jarruvaloista "hyötyy", ovatko ne niin kirkkaat että perässätulija ei tarvitse valoja lainkaan.
        Minkähänlainen kulkija on takana roikkuva unelias autoilija joka hyötyy hyvistä valoista.
        Erittäin omituisia sanontoja kun et varsinkaan näe miten olen pukeutunut.

        kaikissa uusissa kevytperävaunuissa on mielestäni riittämättömät valot (henkilökohtainen mielipide)

        kun on 21/5w polttimo niin se ei aina ns. herätä takana tulijaa minä ihan omaksi ilokseni asensin kaksi jarruvaloa lisää jotka siis ovat ns. erilläänb parkkipoltimosta sen huomaa helpommin.

        tuohon "Minkähänlainen kulkija on takana roikkuva unelias autoilija joka hyötyy hyvistä valoista."
        vastaan vain että kannattaisi hypätä auton rattiin ja ajaa 5 km pidemmälle kodistaan niin kokisit sen itse.


      • muulia naurattaa
        markku-81 kirjoitti:

        kaikissa uusissa kevytperävaunuissa on mielestäni riittämättömät valot (henkilökohtainen mielipide)

        kun on 21/5w polttimo niin se ei aina ns. herätä takana tulijaa minä ihan omaksi ilokseni asensin kaksi jarruvaloa lisää jotka siis ovat ns. erilläänb parkkipoltimosta sen huomaa helpommin.

        tuohon "Minkähänlainen kulkija on takana roikkuva unelias autoilija joka hyötyy hyvistä valoista."
        vastaan vain että kannattaisi hypätä auton rattiin ja ajaa 5 km pidemmälle kodistaan niin kokisit sen itse.

        kotimaisissa perävaunuissa on alkuperäiset valot viranomaisten hyväksymät, ei siinä sinun mielipidettäsi kysytä.
        Ei ne valot ole mikään herätyskello, ja saatko kenties orgasmin kun saat jarruvalon/valot syttymään. Laitoit varmaan nousu ja laskuvalot myös.
        Tähän jo vastasin, olen ajanut useitten satojen kilometrien päähän Muuli perässä virkeänä roikkumatta kenenkään perässä, pyyhkäissyt ohi tarvittaessa kun kaltaistesi paskakärryn tavoittaa tienpäällä missä palaa epämääräisiä ja erivärisiä tuikkuja.


      • muulia naurattaa kirjoitti:

        kotimaisissa perävaunuissa on alkuperäiset valot viranomaisten hyväksymät, ei siinä sinun mielipidettäsi kysytä.
        Ei ne valot ole mikään herätyskello, ja saatko kenties orgasmin kun saat jarruvalon/valot syttymään. Laitoit varmaan nousu ja laskuvalot myös.
        Tähän jo vastasin, olen ajanut useitten satojen kilometrien päähän Muuli perässä virkeänä roikkumatta kenenkään perässä, pyyhkäissyt ohi tarvittaessa kun kaltaistesi paskakärryn tavoittaa tienpäällä missä palaa epämääräisiä ja erivärisiä tuikkuja.

        kerroppas minulle kytkentä jossa neljä polttimoa syttyy jarruvalona ja näistä vain yksi sytty kun laittaa sumuvalon päälle?

        Eipä olla tultu kysymään ja siksipä minä sinne valoja lisäsinkin.

        Mikä siitä muulistasi tekee niin ylivoimaisen jos itsekkin ostaisin sellaisen?


      • muulia naurattaa
        markku-81 kirjoitti:

        kerroppas minulle kytkentä jossa neljä polttimoa syttyy jarruvalona ja näistä vain yksi sytty kun laittaa sumuvalon päälle?

        Eipä olla tultu kysymään ja siksipä minä sinne valoja lisäsinkin.

        Mikä siitä muulistasi tekee niin ylivoimaisen jos itsekkin ostaisin sellaisen?

        "kerroppas minulle kytkentä jossa neljä polttimoa syttyy jarruvalona ja näistä vain yksi sytty kun laittaa sumuvalon päälle? "
        Tuohan nyt on uupelon laittomia virityksiä. Eihän sumu- ja jarruvalo saa olla sama lamppu.
        En edelleenkään ymmärrä miksi pitää lisätä valoja jos alkuperäiset ovat viranomaisille kelvanneet.
        Onhan Muuli kotimainen valmiste, hyvä vedettävä, edullinen, vakiovarusteena toimivat ja riittävät valot.


      • muulia naurattaa kirjoitti:

        "kerroppas minulle kytkentä jossa neljä polttimoa syttyy jarruvalona ja näistä vain yksi sytty kun laittaa sumuvalon päälle? "
        Tuohan nyt on uupelon laittomia virityksiä. Eihän sumu- ja jarruvalo saa olla sama lamppu.
        En edelleenkään ymmärrä miksi pitää lisätä valoja jos alkuperäiset ovat viranomaisille kelvanneet.
        Onhan Muuli kotimainen valmiste, hyvä vedettävä, edullinen, vakiovarusteena toimivat ja riittävät valot.

        ei se ole laiton viritys.

        Muuli kotimainen nyt alkoi naurattaa. Kotimaisuusaste saattaa olla yli 70%
        Hyvä on vetää moni muukin merkki.
        Edullisia ne on muutkin.
        Samanlaiset valot ne on kaikissa.

        Aikanani harkitsin muulia mutta heillä ei ollut varastossa sillä hetkellä minulle sopivaa niinkin kalliiseen kärryyn olisi vielä kuomukin tarvinnut itse asentaa siinä vaiheessa periaatteesta jätin muulin harkinnan siihen.


    • Siitähän se johtuu, kun valot ei vaan toimi, eikä ole aikaa
      niitä korjata juuri sillä hetkellä. Olivat viimekäytössä taas
      toimineet.

      No miksi ne joskus toimivat ja joskus ei? Se jotuu yksinkertaisesti
      huonosta laadusta. Minä hermostuin lopullisesti ryssäläiseen
      kärriin ja uusin kaikki valot johdotuksineen. Vikoja löytyi jo
      silminnähden, johtoja oli puristuksessa katkennut ja hapettumia
      monessa liitoksessa. Nyt voi kytkeä kärrin luottavaisin mielin,
      kaikki toimii. Seuraava "huolto" onkin valojen vaihto ledeiksi.

      Yksi asia erikoisesti jurppii tuossa Suomenlahden eteläpuolella
      valmistetussa kärrissä. Muutaman vuoden käytön jälkeen se
      ruostuu käsiin. Jopa noin puolet ruostesuojatuista ruuveistakin
      oli varastettu valmistuksen yhteydessä, eli vaihdettu ruostuviin.
      Toistuu joka saranan ja helan kiinnityksissä.

      Joudun aikanaan hankkimaan kärrin hyvin lyhyellä varotusajalla
      ja väin ollen ei tullut kiinnitettyä tarpeeksi huomiota laatuun.

      • melko huoletonta

        uudehko (pari vuotta vanha) kärry uuden mallisen transportterin perässä ja peräti yhden lampun takana näin toimivan, jarrutettaessa oikea vilkkulamppu syttyi, tee siinä sitten perässäajavana päätelmiäsi mihinkä kärryä vetelijä aikoo. Päästessäni viereisellä kaistaala rinnalle näin kuskinkoltiaisen nauttivan vaan energiajuomaa (vai liekö ollut siideriä).


      • melko huoletonta kirjoitti:

        uudehko (pari vuotta vanha) kärry uuden mallisen transportterin perässä ja peräti yhden lampun takana näin toimivan, jarrutettaessa oikea vilkkulamppu syttyi, tee siinä sitten perässäajavana päätelmiäsi mihinkä kärryä vetelijä aikoo. Päästessäni viereisellä kaistaala rinnalle näin kuskinkoltiaisen nauttivan vaan energiajuomaa (vai liekö ollut siideriä).

        ei ollenkaan katota ennen lähtöä pelaako valot. mutta on tullut vastaa sellaisiakin ihmisiä jotka ei ole edes valojohtoa kytkenyt


    • Amiska

      Autoon laitettiin peräkärryn pistorasia korjaamolla. Autosta lakkasi töötti toimimasta ja puolet kärryn valoista sammui.

      • osannut, se ei tarkoita sitä etteikö muut osaisi


      • Ihan toivotonta
        markku-81 kirjoitti:

        osannut, se ei tarkoita sitä etteikö muut osaisi

        Löytää ketään, joka osaisi laittaa sumuvalon palamaan, kun vika ei ole lampussa eikä sulakkeessa.


      • Ihan toivotonta kirjoitti:

        Löytää ketään, joka osaisi laittaa sumuvalon palamaan, kun vika ei ole lampussa eikä sulakkeessa.

        ettei multa ole vielä valovika jäänyt korjaamatta vaikka en haluaisi itseäni kehuakkaan mutta näin se vaan on.


      • Tosi huippujätkä
        markku-81 kirjoitti:

        ettei multa ole vielä valovika jäänyt korjaamatta vaikka en haluaisi itseäni kehuakkaan mutta näin se vaan on.

        Tuommoisia isin ja äitin kultapoikia ei vain rasvamonttuihin riitä. Muistathan viedä omenan pomon pöydälle aamulla.


      • Tosi huippujätkä kirjoitti:

        Tuommoisia isin ja äitin kultapoikia ei vain rasvamonttuihin riitä. Muistathan viedä omenan pomon pöydälle aamulla.

        parempi mieli kun pääsit vittuilemaan anonyymisti tuntemattomalle? =) ei jummi tätä nykymenoa

        Vai olisiko niin että kohdalleni ei ole vielä sattunut kunnon mysteeri vikaa vaan kaikki on ollut selkeitä vikoja johto poikki, maavika, sulake tai polttimo ai niin eipä sitten juuri muuta mahdollisuutta jääkkään paitsi katkaisin tai boksivika.

        Kyllä meillä pomo jakaa ne omenat mekaanikoille eikä päinvastoin


      • Montusta
        markku-81 kirjoitti:

        parempi mieli kun pääsit vittuilemaan anonyymisti tuntemattomalle? =) ei jummi tätä nykymenoa

        Vai olisiko niin että kohdalleni ei ole vielä sattunut kunnon mysteeri vikaa vaan kaikki on ollut selkeitä vikoja johto poikki, maavika, sulake tai polttimo ai niin eipä sitten juuri muuta mahdollisuutta jääkkään paitsi katkaisin tai boksivika.

        Kyllä meillä pomo jakaa ne omenat mekaanikoille eikä päinvastoin

        Mihinkä tämä maailma joutuu, kun ollaan, niin herkkähipiäistä johtajaa.


      • Vikaa
        markku-81 kirjoitti:

        parempi mieli kun pääsit vittuilemaan anonyymisti tuntemattomalle? =) ei jummi tätä nykymenoa

        Vai olisiko niin että kohdalleni ei ole vielä sattunut kunnon mysteeri vikaa vaan kaikki on ollut selkeitä vikoja johto poikki, maavika, sulake tai polttimo ai niin eipä sitten juuri muuta mahdollisuutta jääkkään paitsi katkaisin tai boksivika.

        Kyllä meillä pomo jakaa ne omenat mekaanikoille eikä päinvastoin

        Ja boksiviat yleensä liittyvät sytytykseen. Kyseessä on takasumuvalo, jossa on päällisin puolin kaikki kunnossa. Vika kyllä selviää oikealla sähkömiehellä, joka osaa käyttää sitä Flukeansa.


      • Vikaa kirjoitti:

        Ja boksiviat yleensä liittyvät sytytykseen. Kyseessä on takasumuvalo, jossa on päällisin puolin kaikki kunnossa. Vika kyllä selviää oikealla sähkömiehellä, joka osaa käyttää sitä Flukeansa.

        että nykyautoissa ei ole boksiohjausta valoilla?

        Henkilöautoista en ole varma mutta raskaassa kalustossa on purkkeja jo ihan liikaa.

        Niin taikka näin saivarteluksi menee tai sitähän se on ollut melkein alusta alkaen


      • Pistoke
        markku-81 kirjoitti:

        että nykyautoissa ei ole boksiohjausta valoilla?

        Henkilöautoista en ole varma mutta raskaassa kalustossa on purkkeja jo ihan liikaa.

        Niin taikka näin saivarteluksi menee tai sitähän se on ollut melkein alusta alkaen

        Vika ei ole siinäkään, vaan jossain takavalopohjien tienoilla.


    • Anonyymi

      mistä johtuu t5 transportterin valovika kun vihtaa pitkiltä lyhkäsille lyhkäset eivät syty heti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe