Onko normaalia, että A4:n syö aina yli 7 l/100 km. Ajan usein pitkiä matkoja, joskus tankillisen päivässä. Olen kokeillut ajaa eri nopeuksilla ja kesärenkaillakaan 90 körötellessä auto ei kulje millään ilveellä alle 7 l/100 km. Keskikulutus keserenkailla on 7,5 litraa ja talven pakkasilla meni yli 8 litraa/100 km. Ajo on käytännössä pitkiä matkoja maanitiellä, vakionopeussäädin päällä. Siis autoni on Audi A4 ja vuosimalli -97, etuvetoinen, käsivaihteinen ja bensiinikäyttöinen ilman turboa.
Jarrut eivät taatusti jumita ja päästöt olivat katsastuksessa OK. Onko tämä ominaisuus vai voisiko kulkea vähemmällä. Omituista mielestäni on, että ohjekirjassa mainittu kulutus on hyvinin litran verran pienempi!
Audi A4 1,8 kulutus aina yli 7l/100 km
27
6564
Vastaukset
- vaihtamalla paranee
Se se vaan vie vaikka kaikki on kunnossa. 1.8 kone ei ole minkään pihistely ajonkaan mukaan ollut koskaan pihi. Eikun vaihtamaan 1.2 tsi oktaviaan maksaa n 19 t euroa uusi auto ja sillä päässee 6l parhaimmillaan.
- X honda
Honda cr-v:eellä itse olen päässyt 6,7 l satasella 2l benssa automatic.
- A.p.
Camry söi kesäkelissä maantieajossa mittarivirheet korjattuna ~6,3-6,5 l/100 km ja keskilutus jäi kesällä aina alle 7 l/100 km. Tämä on vain pari kymmenystä enemmän kuin Toyotan ohjekirjassa ilmoitetaan. Siis pienempi Audi syö 15 % enemmän kuin Tojo. Enkä oikeastaan koskaan edes yrittänyt ajaa Camryllä erityisen taloudellisesti, koska kulutus oli melkein aina sama. Auto oli melkein kymmenen vuotta vanhempi ja sentään kaksilitrainen. No kattia siinä ei ollut ....
Eli vaihtamalla toisiaan paranisi ja samalla saisi vielä parin vuoden polttoainerahat kaupan päälle. - Menee vähälläkin
X honda kirjoitti:
Honda cr-v:eellä itse olen päässyt 6,7 l satasella 2l benssa automatic.
Octavia 1.8 TSI DSG:llä olen päässyt tarkistettuna 5.2 l/100km. Eikä ole mikään temppu yleensäkään ajaa alle 5.6 litran, jos maantieajossa on paljon 80-osuuksia. Vakkariin 85 km/h ja helppoa on!
- kokonaisnäkemys
Siis säästöä tulisi litran verran sataselle, kymmenen tuhannelle, sata litraa kymppitonnille eli rapiat 150 egeä per 10 000 km ja väliraha oli siis....
Kuoleentuu jossakin miljoonan kilometrin kohdalla. Pitää auton vaihdolle olla paljon muutakin perustetta kuin se, kuluttaako muutaman desin vähemmän. Arvonalennuksesta autolehtien kestotesteissä tulevan noin 60 %, polttoainekulut ovat mm. huomattavasti pienemmät kuin arvonalennus.
- A.p.
Eivätkä perustu mihinkään mittaukeen. Se on varmaan sitten sitä ns. brändin rakentamista !!!!! No, audiliikkeeseen tuon osaisi viedä ilman ohjekirjaakin, mutta onhan tuota jo oppinut kaiken kurjuuden keskellä jo itsekkin rassaamaan.
- yuijko
Mondeo 1.8 -02 vie 5.9l/100km
- A-B-Z
13l/100km oli viime tankkaus.
Mutta ei haittaa,,,kunnon kyydistä voin kyllä maksa ylimäärästä.
Kuka tyhmä ajais 1,2tsi:llä?
- .
Pistä enemmän painetta renkaisiin. Sillä on aika iso merkitys kulutukseen.
- olisko ikä syynä
Ompi heposet karanneet laitumille!!!
- A2
Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa jonkun verran.
Onkos lambda milloin uusittu? sekin vanhentuessaa lisää kulutusta,katti tukkeessa?
Vaikka aikas normaalilta tuo tuolle vaikuttaa.
Onhan se mukavaa et on jonkun mielestä tyhmää säästää kuluissa,aikas samalla tavalla sitä silti matkanteko etenee... Tuo 1.4 tdi on vienyt noin 4.5l/100km sekin jo 9 vuotias ja melko mukava tienpäällä... - A.p.
Että karkasivat sitten vain Audista, eivät Toyotasta. Olisiko kuitenkin sittenkin vientyt aina yhtä paljon.
- juu...
mutta ajotapakin vaikuttaa asiaan,mitä raskaampi kaasujalka sitä enempi menee löpöjä. Jarruissa voi talvis aikaan ilmetä ongelmia.Nyt kesällä keittää, lämmöt nousee liikaa onkohan se kovan mottoritie ajon tulosta.
Pakko päästä rekoista ja hitaista ohi. - Siinä se
Jos haluaa pieniruokaisen auton, se on japsi tai pikkudiiseli. Saksalaiset bensaautoista Opelit ovat pieniruokaisimpia. Isot ja kalliit autot yleensä syövät enemmän kuin vastaavan kokoiset kansanautot.
- Too much gasoline
Ihmeelliseltä kuullostaa. Kyseessä on kuitenkin noin pieni moottori 1.8L ei sen pitäisi tuollaisia määriä hörppiä.
Vapaastihengittävä (ei viritetty siis, vakio) 2.4L Volvo V70 kuluttaa sen 7L/100km maantieajossa, joskus on päässyt hieman allekkin. Ja tuo V70 on kuitenkin paljon painavempi kuin A4. Taitaa olla nyt joku vikana tuossa sinun koneessasi...- Volvo on hyvä auto!
Itselläni on V70 2,5T, jossa 230 hv ja automaattivaihteisto, sekin kulkee 7-8 litran välillä maantiellä!
- 7675sxdcvb
on se viis venaa per sylinteri kone on janoisempi ilman ahdinta.mut jos se on vw ventoskin ollu 1.8 90hv(menee vähäl)niin sit isoja lukemia
- v70 T5
Volvo on hyvä auto! kirjoitti:
Itselläni on V70 2,5T, jossa 230 hv ja automaattivaihteisto, sekin kulkee 7-8 litran välillä maantiellä!
Kyllä kaasujalka saa olla tosi kevyt tuohon lukemaan
- YksKasiTurpo
No eipä oo paljoo 7-8 litraa sadalle tuolle 1.8 turbolle. Normi kulutus. Kaupungissa menee helposti 10-12.
- ev
mulla on 2100 kg painava jenkki ja menee helposti alle 10 satasella ja automaatti ja lukkoperä ja ilmastointi ja kaikki varusteet mitä voi kuvitella eikä kulutus oo ikinä yli 11l 100km. Vaimolla audi 100 2,3 e ja vuoden keskikulutus 6,3 100km eikä oo kattia eikä mitään muitakaan hilputtimia lisäämässä kulutusta.
- Ihmettelen!
ev kirjoitti:
mulla on 2100 kg painava jenkki ja menee helposti alle 10 satasella ja automaatti ja lukkoperä ja ilmastointi ja kaikki varusteet mitä voi kuvitella eikä kulutus oo ikinä yli 11l 100km. Vaimolla audi 100 2,3 e ja vuoden keskikulutus 6,3 100km eikä oo kattia eikä mitään muitakaan hilputtimia lisäämässä kulutusta.
On tosi outoa jos noin pieni moottori kuin 1,8 kuluttaa noin paljon!
Teknistä etumatkaa.....tarkoittaako se juuri tuota että soppa kelpaa!? - scripta
Ihmettelen! kirjoitti:
On tosi outoa jos noin pieni moottori kuin 1,8 kuluttaa noin paljon!
Teknistä etumatkaa.....tarkoittaako se juuri tuota että soppa kelpaa!?Passatti -98 vie aina yli keskim. yli 10l/100km, työmatkat talvella keskim. n12-13l, minulla on kevyt kaasujalka, ei koskaan yli 3000 kierrosta/min. Kyllä tuntuu aika janoiselta, sama kulutus jo 6 v., nyt ajettu noin 188tkm.
- Sinulla on yksi
niitä harvoja Audin malleja jolla voi päästä parikin sataa tuhatta ilman kalliita remontteja. Ei ole turboja eikä mitään multilaatikkoja joita saa pelätä ja varoa ihan sairaasti. Huohottimen kun pidät auki niin loput murheet hoituvat pajalla kuin pajalla. Tuonikäisissä on tietysti kuuluisa Lopez-efekti joka tarkoittaa yksittäisten alihankkijoiden toimittamia heikkolaatuisia osia valmistuskustannusten säästämiseksi. Tuolloin konsernin noista asioista vastaavan johtajan nimi oli Lopez. Lopputulos oli että "Artisti maksaa". Nämä eivät tietysti ole mitään tuhansia maksavia osia mutta oma harminsa niissäkin on. Näitä haavoittuvia osia ovat esim. lukot, ilmamäärän mittarit ja sähköiset lasinnostimet.
- TEHTÄVÄNSÄ:.!%#?+
.
se nyt on vaan hyväksyttävä fakta
.- ÄmHoo
Täällä on Audi A4 vm. 04, 1.8T quattro, ajettu noin 190tkm, ysikasia menee noin 8-9l/100km matka-ajossa. Nelivedolle pidän tuota normaalina, enkä ihmettelisi, vaikka tuo vajaavetoinen vapari-1.8 veisikin sen 7 litraa, kyseessä on kuitenkin Audi, jotka joskus jopa dieseleinä vievät saman verran kuin muiden merkkien bensat. :) Silti tankkaan mieluummin vähän enemmän löpöä ja ajelen mukavammin, kuin jollakin 1.6 litraisella dieselillä, joka ei edes lämpeä.
Siltikin voisit tarkastaa esimerkiksi ilmanputsarin, onko elementti likainen vai puhdas. Ainakin edellisessä TD-Nissanissa vaikutti yllättävänkin paljon kulutukseen. - -.
ÄmHoo kirjoitti:
Täällä on Audi A4 vm. 04, 1.8T quattro, ajettu noin 190tkm, ysikasia menee noin 8-9l/100km matka-ajossa. Nelivedolle pidän tuota normaalina, enkä ihmettelisi, vaikka tuo vajaavetoinen vapari-1.8 veisikin sen 7 litraa, kyseessä on kuitenkin Audi, jotka joskus jopa dieseleinä vievät saman verran kuin muiden merkkien bensat. :) Silti tankkaan mieluummin vähän enemmän löpöä ja ajelen mukavammin, kuin jollakin 1.6 litraisella dieselillä, joka ei edes lämpeä.
Siltikin voisit tarkastaa esimerkiksi ilmanputsarin, onko elementti likainen vai puhdas. Ainakin edellisessä TD-Nissanissa vaikutti yllättävänkin paljon kulutukseen.TD nissan, mielenkiintoista, niitä ei tietääkseni ole olemassakaan. No, joka tapauksessa aloittajan kysymykseen vastaus, kyllä vaparit syö ja paljon, pitää muistaa, pieneen kulutukseen pääsee vain uusilla turbokoneilla, TDI tai TSI, toki näissäkin kulutuksen saa ylös, jos polkee, koska nämähän menevät. Itselläni 1.8 TSI DSG7 vaihteistolla ja korina iso Superb, nyt talvella 80 - 100 kmh rajoituksilla keskikulutus 5.8 - 6.2 ltr, mielestäni hyvin kohtuullinen, toki jos heitän laattaa pohjaan (ei tosin hyötyä, koska tehokas moottori ottaa saman tien ESP:n käyttöön) niin kulutus kuitenkin kasvaa helposti 8 litraan.
- Eri merkillä
-. kirjoitti:
TD nissan, mielenkiintoista, niitä ei tietääkseni ole olemassakaan. No, joka tapauksessa aloittajan kysymykseen vastaus, kyllä vaparit syö ja paljon, pitää muistaa, pieneen kulutukseen pääsee vain uusilla turbokoneilla, TDI tai TSI, toki näissäkin kulutuksen saa ylös, jos polkee, koska nämähän menevät. Itselläni 1.8 TSI DSG7 vaihteistolla ja korina iso Superb, nyt talvella 80 - 100 kmh rajoituksilla keskikulutus 5.8 - 6.2 ltr, mielestäni hyvin kohtuullinen, toki jos heitän laattaa pohjaan (ei tosin hyötyä, koska tehokas moottori ottaa saman tien ESP:n käyttöön) niin kulutus kuitenkin kasvaa helposti 8 litraan.
Ainakin minusta tuon kokoiselle autolle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539