Hei! Miten menee hääetiketti kaason osalta? Ristiriitaista tietoa täällä! Eli pitääkö olla pitkä puku? Jostain luin että kaason pitäisi pukeutua vaaleaan sävyyn... Mutta en halua sekottua morsiammeen.
hääetiketti
4
1388
Vastaukset
- ******
Kaaso pukeutuu mieluiten häiden teeman mukaisesti. Eli jos on teemaväri yms. niin kaason puku noudattaa tätä värimaailmaa. Yleensä asiasta puhutaan siis morsiamen kanssa. Jotkut haluavat kaasolle aivan tietyn/teetetyn puvun ja silloin (yleensä) morsian maksaa puvusta aiheutuneet kulut. Jos taas kaaso saa itse valita pukunsa (vaikka väri olisikin tietty) maksaa kaaso yleensä itse.
Mikäli morsiamnella on useampia kaasoja tai morsiusneitoja, on kaikilla yleensä jollain tavalla yhtenäiset puvut. Kaason puku voi olla pitkä tai lyhyt, mutta normaalein taitaa olla puolipituinen eli hiukan polven alapuolelle tuleva helma. Tästäkin yleensä puhutaan morsiamen kanssa. Kaason tulee välttää vaaleita värejä eikä missään nimessä saa pukeutua valkoiseen, jotta ei "sekoitu morsiameen".
Kannattaa siis puhua asiasta morsiamen kanssa. Häissä morsiamen tavalla :D- höpönlöpön
No ohoh sentään. Se ei ole kyllä minkään etiketin mukaista, että "kaaso pukeutuu häiden teeman mukaisesti". Se on lähtenyt ihan vaan amerikkalaisesta hapatuksesta, että morsian pukee kaasonsa rumiin teemavärin mukaisiin mekkoihin, jotta pääsee itse loistamaan. Kaaso ei ole mikään sisustuselementti, joka puetaan sopimaan somistukseen. Moni noudattaa Suomessakin tuota omituista tapaa, mutta erittäin moni myös ei noudata. Sitä paitsi helman pituudessa ei ole nykyään mitään erityistä sääntöä. Kaasolla voi olla myös täyspitkä iltapuku jos sulhanen ja bestmanit pukeutuvat frakkiin. Ja tuokin, että jos kaasoja on monia niin heillä olisi yhtenäiset asut. Kyllä sitäkin näkee, mutta se on yleensä erittäin huono idea, koska harvoin he sattuvat olemaan niin samaa kaliiperia, että tietty asu sopii kaikille. Yhtenäistä kaasoilla (jos nyt ihan välttämättä haluaa jotain yhtenäisyyttä) voi olla vaikka rannekukka, ei ole mikään pakko olla samanlaisia asuja.
- höpönlöpön
Ja tarkennusta vielä siihenkin, että jos morsian vaatii jotain tietynväristä asua niin silloin ei kyllä ole oikein jos kaaso joutuu maksamaan, vaikka niin väititkin. Jos taas kaaso saa itse valita asunsa (tarkoittaen sitä, että hän voi mahdollisesti pukeutua myös johonkin jo omistamaansa vaatteeseen) niin tällöin kaaso huolehtii myös asun kuluista.
- ei aina sääntöjä
Mitään sääntöjä ei ole.
Valkoinen on varattu morsiamelle, jos toisin ei ole kutsussa mainittu.
Jos morsian vaatii kaasolle jonkun tietyn asun, niin morsian maksaa.
Jos kaaso saa pukeutua oman makunsa mukaan, niin kaaso maksaa. Läheisenä ihmisenä hän joka tapauksesssa pukeutuísi häihin, vaikka ei kaaso olisikaan.
Jotkut vain haluaa sääntöjä joka paikkaan. Eihän kaaso ole lainkaan pakollinen.
Puvun pituus on häiden luonteesta ja ajankohdasta kiinni. Myös muoti vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644