Perävetolaitteen uloimman kumikauluksen liimaus?

Gummi kiinni

Moikka

...ja taas on kumikaulus irti veneen lasikuitupohjasta. Miten olette kiinnitelleet kyseistä värkkiä "pysyvästi"?

Sika Marinella? Jollain muulla?

...ja en siis tietty tarkoita varsinaista tiivistekumia vaan sitä ulointa kumikaulusta - naarasvalaan elimeksikin tituleerattua.

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luckysailor

Ensiksi pintojen puhdistus asetonilla, sitten vain kumiliimaa molemmille pinnoille( kontaktiliiman nimellä myös). Odota kunnes liimapinnat hieman kuivuneet ( ei enää tahraa sormea) ja purista osat yhteen. Toimii sen yhden kauden ainakin. Parempaa konstia tuskin on...

• SpK

Paremmat kokemukset on sikamassalla kiinnityksestä. Kontaktiliima kestää kauden pari, joskus jopa kolme. Sikalla on pysynyt moitteetta useita vuosia. Laitettiin puhtaaseen ja suht tuoreeseen epoksiin puukalikoilla ja pönkällä maasta puristaen.

• Turha juttu
        SpK kirjoitti:

Paremmat kokemukset on sikamassalla kiinnityksestä. Kontaktiliima kestää kauden pari, joskus jopa kolme. Sikalla on pysynyt moitteetta useita vuosia. Laitettiin puhtaaseen ja suht tuoreeseen epoksiin puukalikoilla ja pönkällä maasta puristaen.

Jätin koko kumin pois jo toista vuotta.
        Mitä sillä siellä tekee.
        Vauhti hiljenee 0.01 solmua jos sitäkään.

• SpK kirjoitti:

Nimenomaan kuten SpK kertoo. Sika se olla pitää mutta huom Sika 292. Jos valmistelet homman kunnolla huolellisella puhdistuksella ja pintojen primauksella pysyy kumi kiinni vuosia. Kumin irroitaminen on sitten eri ongelma...
        On tärkää että käytät oikea primeri, Sika Primer 290 DC tai Sika Primer 209 D (kumpi parempi on kysyttävä Sika Finland:stä). www.sika.fi
        Sika Cleaner 205 kannattaa myös käyttää tuloksen varmistamiseksi. Tuotteilla ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta...

• yanmaristi
        LonelyBird kirjoitti:

Nimenomaan kuten SpK kertoo. Sika se olla pitää mutta huom Sika 292. Jos valmistelet homman kunnolla huolellisella puhdistuksella ja pintojen primauksella pysyy kumi kiinni vuosia. Kumin irroitaminen on sitten eri ongelma...
        On tärkää että käytät oikea primeri, Sika Primer 290 DC tai Sika Primer 209 D (kumpi parempi on kysyttävä Sika Finland:stä). www.sika.fi
        Sika Cleaner 205 kannattaa myös käyttää tuloksen varmistamiseksi. Tuotteilla ei ole mitään muuta vikaa kuin hinta...

Mä olen jättänyt SD20:ssa sen takareunastaan hieman repsottamaan, kun se nyt sellainen on 5 vuotta ollut. Rako on niin pieni ettei sinne kalat kuitenkaan ui. Ei itse asiassa ole tullut mieleenkään että sen tulisi ehdottomasti olla kiinni. Pitäisikö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      98
      1825
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1819
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1557
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      140
      1157
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe