Poika on nyt 5,5 v. Todettu dysfasia 1,5 v. sitten. Lääkärin mielestä suomi kieli on huono, puheterapia ei onnustuu melkein vuosi, mä en voi kuljettaa häntä toiseen kaupunkiin ja puheterapeutti ei halua mennä päivähoitoon, suomi on toinen kieli. Nyt on ehdottu ja tullut jo kutsu erityiskouluun, mutta koulu on 20 km kotoa, ja luokassa silloin kun opettaja kertoo jotain hän näyttää viittomanakielenä saman tien. Lääkärin kanssa oli puhuttu että haluaisin että poika menisi kouluun 8 vuotiaana, hän suostui, mutta kuitenkin suositteli toi koulu. Mitäs vois tehä koska en halua että poika joka päivä olisi taksilla 40 km..... ja en halua että hän menisi sinne kouluun. Puhuin lastenopettajan kanssa hän kertoi että tää on tuki hänelle ja kieltäytyä tästä ei saa. Onks asiat näin? Eli jos minä en halua sitä lapsille niin mun kuitenkin pakko ottaa sitä vastaan?Auttakaa please
koulu ja dysfasia
äiti54321
1
847
Vastaukset
- JaanaM
Kas kun ei tähän ole vastattu. Asia on varmaan ratkennut jo, mutta vastaan nyt kuitenkin että voitte hakea lykkäystä koulun aloitukseen lääkärin suosituksella jos esim päiväkodissa käy ja voisi siellä saada vastaavaa tukea (viittomia ym mikä vauhdittaa kehitystä). Erityiskoulu voi matkasta huolimatta (minne saa varmaan kunnan maksaman taksikuljetuksen) olla hyvä vaihtoehto missä lapsesi voisi viihtyä ja onnistua. Hyvää syksyä teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059