vuokra-asunnon ostaminen

tammilehto.tuomas

Hei olen 17 vuotias ja asu perheeni kanssa vuokralla ja haluaisin ostaa oman vuokra asunnon. Miten esim alan säästään siihen?

4

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaari vaan 53v

      yks neuvo, jos tuo nimimerkkisi on oikea nimesi,
      lopeta pian sen käyttö ja jos se ei ole nimesi, lopeta vieläkin nopeammin,
      toisen nimellä esiintyminen on rikos.

      sillä kun menet töihin, Guugle yms hakevat kymmenien vuosien kuluttua juttusi,
      jos kirjoitat jotain "tyhmää" kyllä aikuisena kaduttaa,

      meidänkin keskustelut löytyvät vielä muutama vuodelta 1996
      ja satoja -98 vuodelta ja jokaiselta seuraavalta, jos osaa oikean hakusanan laittaa.

      Silloin lapseni keskusteli Öljysheikkien kanssa, heillä oli suihkari ja pari tavallista lentokonetta ja helikopteri tallissa, olimme ensimmäinen joka heidän kanssaan keskusteli, pidempään,
      olivat tarjonneet matkakustannukset ja täyden yläpidon jos olisimme heile matkustaneet.

      Kyllä ne varoitukset netistä ovat todella aiheellisia, en suosittele oikeaa nimeä koskaan,
      ei todella mihinkään sähköposteihinkaan liittyessä.
      .

    • Sinnikkyyttä

      Vuokra-asuntoa ei osteta.
      Jos haluaa ostaa asunnon, siihen tarvitaan tolkuttomasti rahaa, ja niin paljon rahaa 17-vuotiaalla yleensä ei ole.
      Jos sitten haluaa vuokra-asunnon, niin 17-vuotias ei voi sellaista vuokrata.
      Asunnon vuokraajan tulee olla täysi-ikäinen ja sitten pitäisi olla vielä säännölliset tulot elikä työpaikka, josta saa säännöllisesti palkaa. Palkalla sitten maksetaan vuokra joka ikinen kuukausi. Ja vaikka olisi täysi-ikäinen, niin ennenkuin vuokrasopimuksen saa tehtyä, pitää maksaa takuuvuokra. Siis rahaa tarvitaan aika paljon.
      Pelkällä säästämisellä vuokra-asuntoakaan ei saa.
      Minun neuvoni on, että maltat mielesi ja käyt koulusi loppuun ja hankit itsellesi jonkun mukavan ammatin sekä sen jälkeen työpaikan. Sitten sen jälkeen vasta ryhdyt miettimään omaa asuntoa.
      Toivon Sinulle sinnikkyttä näissä asioissa - kyllä se sitten aikanaan järjestyy.

    • n

      Tarkoittanet, hankkia oman vuokra-asunnon, kun saat vaikka kesätyöpaikan, alat säästämään takuuvuokraa ja muuttokuluja varten, kyllä se yllättävän kallista on, ihan järkeviä mietteitä on nuorella miehellä.
      Tavoitetili jos on säännölliset tulot on hyvä alku, sinne esim 50 euroa / kk.

    • dex m4

      jos saisin tuloja esim kelalta .. asuntotuki tai työttömyystuki jne
      kelalta kysyin jo mutta ne sano et mun pitää löytää asunto et saan tukija .
      mitkä tuet täytyis hakea et mää pärjäisin jotenkuten ku kaveri saa kelalta sen verran et saa melkein kaikki menot pois?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe