Marsujen osto oulusta???

Marsu fani

mä aijon ostaa oulusta marsun ja tarvin nyt vähän neuvoo.

löytyykö oulusta luotettavaa eläinkauppa jossa myytäs marsui???

ja mistä löytis halvin (ja paras hintalaatusuhde) marsun häkki jossakin zoo paikas oli normi häkki n. 40€

ja sit vielä näistä taikakuutio häkeist et oon miettiny et mistä semmosen sais (ostan mieluummin semmosen kuin oikeen häkin) (???)

ja muuten voisko kissalle mitenkään opettaa olematta syömättä marsuu???

(mun äiti sanoo että kummatkin marsut kuolis alta aika yksikön koska tikru muka söis ne heti)

Pahoittelen jos tässä on kirjoitus virheit tai jotain huonosti muodostettuja lauseita :DD

9

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaitouM

Ensinnäkin marsu kannattaisi ensisijaisesti ostaa kasvattajalta, joka osaa sitten myöhemminkin tarvittaessa neuvoa hoidon kanssa. Eläinkauppojen marsut voivat olla peräisin mm. "eläintehtailijoilta", jotka siis vain teettävät marsuja välittämättä niiden hyvinvoinnista. Eläinkaupoista myös voi saada ristiriitaista tietoa marsun hoitamiseen liittyvissä asioissa. En toki sano, että kaikki eläinkaupat olisivat tällaisia, mutta meitä on moneen junaan.

Mitähän mahdat tarkoittaa "normi häkillä"? Minkä kokoinen? Kahdelle marsulle minimikokoinen häkkihän on 120x60 cm. Mitä isompi, sen parempi.

Taikakuutiot eivät ole alunperin tarkoitettuja häkkitarvikkeiksi, ne ovat virallisesti kasattavien hyllyjen palasia. Eli pelkistä taikakuutioista et häkkiä saa -pitää hankkia myös häkin pohjamateriaalit ja lisäksi taikakuutioista häkkiä rakentaessa pitää muistaa turvallisuus ja kestävyys.

Kissa on saalistaja -jos jokin elävä ja pieni otus liikkuu sen näköpiirissä, useimpien kissojen saalistusvaistot heräävät väkisinkin. Joten kissat ja marsut on ehdottomasti pidettävä erillään tai vähintään 24/7 tarkkailun alla, jos samassa tilassa.

• -veine

Että muista ostaa kaksi marsua kerrallaan, yksin ei ole kiva olla marsunkaan.

• marsu fani vieläkin
        -veine kirjoitti:

Että muista ostaa kaksi marsua kerrallaan, yksin ei ole kiva olla marsunkaan.

ei saakeli mä tein sen taas!!! mä laitoin marsun enkä marsuja -___- (mikä mua vaivaa???)

Ja mulla ei oo oikein muuta valintaa kun ostaa eläinkaupast koska uskoakseni täällä päin ei oo marsun kasvattajia...

ja mä mietin sitäkin että jos ostan jostain eläinkaupast ja siellä myyään mulle 2 tyttö marsuu ja saan pian oston jälkeen tietää traagisesti et toinen on poika voin hankkii kaupalta korvauksia (meillä oli täst kässän tunnil puhetta :D)

Ja normi häkil tarkoitan sitä minimikokoa.

ja oon ajatellu laittaa marsut semmoseen sängyn aluslaatikkoon :D

mutta kiitos vinkeistä ;D

• -veine
        marsu fani vieläkin kirjoitti:

ei saakeli mä tein sen taas!!! mä laitoin marsun enkä marsuja -___- (mikä mua vaivaa???)

Ja mulla ei oo oikein muuta valintaa kun ostaa eläinkaupast koska uskoakseni täällä päin ei oo marsun kasvattajia...

ja mä mietin sitäkin että jos ostan jostain eläinkaupast ja siellä myyään mulle 2 tyttö marsuu ja saan pian oston jälkeen tietää traagisesti et toinen on poika voin hankkii kaupalta korvauksia (meillä oli täst kässän tunnil puhetta :D)

Ja normi häkil tarkoitan sitä minimikokoa.

ja oon ajatellu laittaa marsut semmoseen sängyn aluslaatikkoon :D

mutta kiitos vinkeistä ;D

Eräs oli ostanut juurikin eläinkaupasta marsut, ja sattuivat olemaan lupailuista huolimatta eri sukupuolta. Poikasethan siitä tuli, ja kun kävi syntymän jälkeen kysymässä mitä liike meinaa tehdä asialle, niin vastaus oli vain että he voivat ottaa poikaset myyntiin. Mitään ei puhuttu vanhemmista marsuista, ei vaihtamisesta, eikä poikasten ostamisesta. Eläinkaupat ottavat varmasti ilmaiseksi marsuja, mutta eivät tasan vaihda/osta niitä keneltäkään vahinkopoikueesta. Eli varsinaisesti eläinkauppa ei korvaa mitään jos marsut sattuvat olemaan eri sukupuolta vaikka ne on saman sukupuolen edustajina ostettu.

• Marsuhullu
        -veine kirjoitti:

Eräs oli ostanut juurikin eläinkaupasta marsut, ja sattuivat olemaan lupailuista huolimatta eri sukupuolta. Poikasethan siitä tuli, ja kun kävi syntymän jälkeen kysymässä mitä liike meinaa tehdä asialle, niin vastaus oli vain että he voivat ottaa poikaset myyntiin. Mitään ei puhuttu vanhemmista marsuista, ei vaihtamisesta, eikä poikasten ostamisesta. Eläinkaupat ottavat varmasti ilmaiseksi marsuja, mutta eivät tasan vaihda/osta niitä keneltäkään vahinkopoikueesta. Eli varsinaisesti eläinkauppa ei korvaa mitään jos marsut sattuvat olemaan eri sukupuolta vaikka ne on saman sukupuolen edustajina ostettu.

SMY:n viralliset kasvattajat: http://marsuyhdistys.net/default/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=24&Itemid=33

Epäviralliset kasvattajat: http://www.marsut.net/keskustelut/index.php?topic=1030.0
        Tuolla listalla ainakin näkyy yksi Oulussa oleva kasvattaja. En tiedä näetkö linkkiä, mutta näet sen ainakin jos liityt marsut.net sivustolle. Siellä löytyy myös vastaukset muihin kysymyksiisi.

• marsuhullu

kertokaa mistä voisin ostaa marsun ku haluisin sellasen marsuvauvan

• 5+2

Muistathan että marsut ovat laumaeläimiä, joten niitä pitäisi olla aina kaksi.

• :D :D

marsut on ihanii :D kannattaa hommata marsu

• :D :D :D

marsut on niin ihanii et otan itelle 3 marsua mut en vielä tiiä mistä mut jostain:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe