Beclomet

Köhis

Jos Beclomet 400 mikrogrammaa kahdesti päivässä ei vie astman oireita pikkuhiljaa pois (ollut käytössä jo kaksi viikkoa), niin auttaisiko se paremmin jos ottaisin kaksi kertaa kaksi annosta eli yhteensä neljästi päivässä?

Ihmetyttää kun Beclometin sivuoireeksi mainitaan yskä. Ongelmani on nimenomaan lähes tauoton yskä jossa muodossa astmani ilmenee kun se varsinaisesti ylipäätään ilmenee. Plus hengenahdistus ja -vinkuna, kun on oikein paha olla. Nyt luen kummastuksekseni että tämän lääkkeen sivuoireena on juurikin myös vinkuna.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=616&i=ORION PHARMA_BECLOMET EASYHALER

Mutta en ole havainnut että juuri lääkkeen oton jälkeen jotenkin olo pahenisi. Olo on KOKOAJAN paha ja se ei muutu miksikään lääkkeellä.

Viime vuonna paranin kolmessa viikossa flunssan jälkeen tulleesta astmayskästä ja olin koko loppuvuoden yskimättä aina pahoihin pakkasiin asti.

6

6342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+17

      Onko sinulla mitään avaavaa lääkettä käytössä? Entä oletko seuraillut pef-arvoja?

      2 vko on astman hoidossa hyvin lyhyt aika, hoitavat lääkkeet alkavat vaikuttaa vasta pitkän viiveen jälkeen. Oireisiin pitäisi siis käyttää avaavaa lääkettä, ne laukaisevat ahdistuksen pois tai ainakin helpottavat. Mikäli avaavasta lääkkeestä on mennyt teho kokonaan, niin silloin oikea osoite on lääkäri, koska saatat olla kortisonitablettihoidon tarpeessa.

      Itse käytän hoitavaa lääkettä moninkertaisena verrattuna tuohon annokseesi, mutten silti osaa sanoa, voiko ominpäin annosta nostaa. Oletko saanut astmahoitajalta/lääkäriltä mitään ohjetta? Minulla on ollut ohjeena, että hoitavan lääkkeen saa tuplata aina, jos tulee flunssa/muu astman paheneminen, esim nyt tämä katupölyaika.

      • Köhis

        En varsinaisesti ole tällä hetkellä missään kontaktissa tai hoidossa lääkärin suuntaan, sillä olen niin PA ettei minulla ollut varaa maksaa edes mitään TK-maksua kun viimeksi oli lääkkeen tarvis, joten sain puh.reseptillä lääkäriltä sitä lääkettä joka auttoi minua viime syksynä HYVIN, eli tätä Beclometia.

        Olen jo vuosia käyttänyt avaavana lääkkeenä Bricanylia. Ensimmäisinä vuosina se auttoi niin hyvin että muutaman viikon käytön jälkeen sain putket pysymään hyvin auki ja astmayskä hellitti. Viime vuonna se ei enää riittänyt pahan flunssan (sika???) jälkeen, mutta tosiaan tämä Beclomet auttoi. Nyt ei auta kumpikaan. Eli koko sen ajan kuin olen näitä KUMPIAKIN vetänyt (2,5 viikkoa) yskä on jatkunut täsmälleen samanlaisena kuin oli ennen lääkitystä. Välillä saattaa olla muutama parempi päivä, mutta sitten taas palataan tälle tasolle että on jatkuva kutina hengitysteissä ja yskittää, limaa irtoaa hyvin niukasti jos ollenkaan.

        Koskei minulla tule pitkään aikaan olemaan varaa taaskaan TK-maksuun, taidan sitten kokeilla tätä Beclometin annostuksen nostoa jos sitä kerta käytetään suurempiakin määriä kuin 2 x 400 ug päivässä. Tiedän että tämä kaikki kuulostaa hullulta, eli että ominpäin touhuan, mutta kun minulla ei vaan kertakaikkiaan ole varaa maksaa yhtään enempää kuin on aivan pakko. Tällä hetkellä joudun verottamaan ruoastakin jotta pärjäisin!

        Eli sikäli en myöskään pysty soittamaan ja pyytämään jotain uutta lääkettä, kun ei siihenkään olisi varaa. Minulla on kyllä aika sossuun tulevaisuudessa, mutta tosiaan se on tulevaisuudessa vasta... :(


      • yksi vaihtoehto mm.
        Köhis kirjoitti:

        En varsinaisesti ole tällä hetkellä missään kontaktissa tai hoidossa lääkärin suuntaan, sillä olen niin PA ettei minulla ollut varaa maksaa edes mitään TK-maksua kun viimeksi oli lääkkeen tarvis, joten sain puh.reseptillä lääkäriltä sitä lääkettä joka auttoi minua viime syksynä HYVIN, eli tätä Beclometia.

        Olen jo vuosia käyttänyt avaavana lääkkeenä Bricanylia. Ensimmäisinä vuosina se auttoi niin hyvin että muutaman viikon käytön jälkeen sain putket pysymään hyvin auki ja astmayskä hellitti. Viime vuonna se ei enää riittänyt pahan flunssan (sika???) jälkeen, mutta tosiaan tämä Beclomet auttoi. Nyt ei auta kumpikaan. Eli koko sen ajan kuin olen näitä KUMPIAKIN vetänyt (2,5 viikkoa) yskä on jatkunut täsmälleen samanlaisena kuin oli ennen lääkitystä. Välillä saattaa olla muutama parempi päivä, mutta sitten taas palataan tälle tasolle että on jatkuva kutina hengitysteissä ja yskittää, limaa irtoaa hyvin niukasti jos ollenkaan.

        Koskei minulla tule pitkään aikaan olemaan varaa taaskaan TK-maksuun, taidan sitten kokeilla tätä Beclometin annostuksen nostoa jos sitä kerta käytetään suurempiakin määriä kuin 2 x 400 ug päivässä. Tiedän että tämä kaikki kuulostaa hullulta, eli että ominpäin touhuan, mutta kun minulla ei vaan kertakaikkiaan ole varaa maksaa yhtään enempää kuin on aivan pakko. Tällä hetkellä joudun verottamaan ruoastakin jotta pärjäisin!

        Eli sikäli en myöskään pysty soittamaan ja pyytämään jotain uutta lääkettä, kun ei siihenkään olisi varaa. Minulla on kyllä aika sossuun tulevaisuudessa, mutta tosiaan se on tulevaisuudessa vasta... :(

        ole allerginen? nyt leijuu siitepölyt ym. pöly ilmassa.
        kysäise apteekista . Maksuttomia neuvoja asiantuntijalta:)
        Kerro nykyinen lääkityksesi. esim. Zyrtec on edullista ja saa ilman reseptiä.
        Varmista kuitenkin, että sopii sun nykyisiin lääkkeisiin, mikäli suosittelevat jotain sinulle.


      • Hajusteista yskää
        Köhis kirjoitti:

        En varsinaisesti ole tällä hetkellä missään kontaktissa tai hoidossa lääkärin suuntaan, sillä olen niin PA ettei minulla ollut varaa maksaa edes mitään TK-maksua kun viimeksi oli lääkkeen tarvis, joten sain puh.reseptillä lääkäriltä sitä lääkettä joka auttoi minua viime syksynä HYVIN, eli tätä Beclometia.

        Olen jo vuosia käyttänyt avaavana lääkkeenä Bricanylia. Ensimmäisinä vuosina se auttoi niin hyvin että muutaman viikon käytön jälkeen sain putket pysymään hyvin auki ja astmayskä hellitti. Viime vuonna se ei enää riittänyt pahan flunssan (sika???) jälkeen, mutta tosiaan tämä Beclomet auttoi. Nyt ei auta kumpikaan. Eli koko sen ajan kuin olen näitä KUMPIAKIN vetänyt (2,5 viikkoa) yskä on jatkunut täsmälleen samanlaisena kuin oli ennen lääkitystä. Välillä saattaa olla muutama parempi päivä, mutta sitten taas palataan tälle tasolle että on jatkuva kutina hengitysteissä ja yskittää, limaa irtoaa hyvin niukasti jos ollenkaan.

        Koskei minulla tule pitkään aikaan olemaan varaa taaskaan TK-maksuun, taidan sitten kokeilla tätä Beclometin annostuksen nostoa jos sitä kerta käytetään suurempiakin määriä kuin 2 x 400 ug päivässä. Tiedän että tämä kaikki kuulostaa hullulta, eli että ominpäin touhuan, mutta kun minulla ei vaan kertakaikkiaan ole varaa maksaa yhtään enempää kuin on aivan pakko. Tällä hetkellä joudun verottamaan ruoastakin jotta pärjäisin!

        Eli sikäli en myöskään pysty soittamaan ja pyytämään jotain uutta lääkettä, kun ei siihenkään olisi varaa. Minulla on kyllä aika sossuun tulevaisuudessa, mutta tosiaan se on tulevaisuudessa vasta... :(

        Moni asia voi aiheuttaa ärsytystä jo ennestään ärsyyntyneissä hengitysteissä. Ärsyttävät aineet ilmassa voivat aikaansaada tulehduksen hengitysteissä.
        Tutkaile elinympäristöäsi (koti, työ, opiskelu, yms.), mikä siellä voisi ärsyttää, onko jossain parempi vai pahempi hengittää, yms.
        Nyt on tosiaan sekä katu- että siitepölyä ilmassa, katupöly lukeutuu ärsyttäviin aineisiin.
        Vältä kotona vahvoja siivous- ja pyykinpesuaineita, järkevintä olisi siirtyä hajusteettomiin tuotteisiin.
        Hajusteetonta astianpesuainetta voi käyttää pienen tipan siivousaineena, jos vesi ei riitä.

        Henkilökohtaiseen hygieniaan löytyy edullisia hajusteettomia tuotteita. Vanhanajan aito tervasampoo, missä ainesosaluetteossa ei lue sanaa "parfym" tai "fragrance", tekee hyvää myös päänahalle -- käytän itse.
        Jätä muutenkin hajustetut tuotteet tauolle, jos niitä käytät. Seuraa vaikutusta.

        Jos mahdollista, kävele tai lenkkeile ulkona mahdollisimman puhtaassa luonnossa - ei maantien varrella.

        Itse reagoin nimenomaan pahalla yskällä ja limaisuudella hajusteisiin, eli hajustekemikaaleihin ilmassa.
        Minulla ei ole todettu varsinaista astmaa, olin kylläkin "viittä vaille astmaatikko" jo 80-luvun lopussa.
        Avaava ei minun tapauksessani käy, pahentaa vain tilannetta. Kortisonia sisältävä hengitettävä Pulmicort auttoi hajusteettomuuden kanssa, kun jouduin altistumaan muiden hajusteille vuosia sitten.


      • Köhis
        yksi vaihtoehto mm. kirjoitti:

        ole allerginen? nyt leijuu siitepölyt ym. pöly ilmassa.
        kysäise apteekista . Maksuttomia neuvoja asiantuntijalta:)
        Kerro nykyinen lääkityksesi. esim. Zyrtec on edullista ja saa ilman reseptiä.
        Varmista kuitenkin, että sopii sun nykyisiin lääkkeisiin, mikäli suosittelevat jotain sinulle.

        Olen koivun ja lepän siitepölyille allerginen, mutta ne eivät ole koskaan aiheuttaneet minulla yskää, ainoastaan pientä nenän vuotoa ja silmien ärsytystä. Lehtipuuallergiani ovat sitäpaitsi viime vuosina olleet hellittämään päin (eivät olleet alunperinkään kovin pahoja).

        Yskinyt olen yleensä loppukesästä ja syksyllä kun tulee kylmää ja kosteaa. Tämän vuoksi olen epäillyt luonnon homesieniallergiaa, mitä niitä nyt olikaan - kaksi nimeä joita en muista näitä sieniä.

        Keväisin en YLEENSÄ yski. Siksi tämä on aivan kummallista että olen näin huonossa kunnossa juuri tähän aikaan vuodesta.


      • Köhis
        Hajusteista yskää kirjoitti:

        Moni asia voi aiheuttaa ärsytystä jo ennestään ärsyyntyneissä hengitysteissä. Ärsyttävät aineet ilmassa voivat aikaansaada tulehduksen hengitysteissä.
        Tutkaile elinympäristöäsi (koti, työ, opiskelu, yms.), mikä siellä voisi ärsyttää, onko jossain parempi vai pahempi hengittää, yms.
        Nyt on tosiaan sekä katu- että siitepölyä ilmassa, katupöly lukeutuu ärsyttäviin aineisiin.
        Vältä kotona vahvoja siivous- ja pyykinpesuaineita, järkevintä olisi siirtyä hajusteettomiin tuotteisiin.
        Hajusteetonta astianpesuainetta voi käyttää pienen tipan siivousaineena, jos vesi ei riitä.

        Henkilökohtaiseen hygieniaan löytyy edullisia hajusteettomia tuotteita. Vanhanajan aito tervasampoo, missä ainesosaluetteossa ei lue sanaa "parfym" tai "fragrance", tekee hyvää myös päänahalle -- käytän itse.
        Jätä muutenkin hajustetut tuotteet tauolle, jos niitä käytät. Seuraa vaikutusta.

        Jos mahdollista, kävele tai lenkkeile ulkona mahdollisimman puhtaassa luonnossa - ei maantien varrella.

        Itse reagoin nimenomaan pahalla yskällä ja limaisuudella hajusteisiin, eli hajustekemikaaleihin ilmassa.
        Minulla ei ole todettu varsinaista astmaa, olin kylläkin "viittä vaille astmaatikko" jo 80-luvun lopussa.
        Avaava ei minun tapauksessani käy, pahentaa vain tilannetta. Kortisonia sisältävä hengitettävä Pulmicort auttoi hajusteettomuuden kanssa, kun jouduin altistumaan muiden hajusteille vuosia sitten.

        Ei oikein tunnu mitään selkeää eroa yskään ja keuhkojen kutinaan tai tunteeseen kuin jokin osa rintakasaa olisi kasassa (ahdistus?) olin sitten sisällä tahi ulkona, missä hyvänsä. Meillä kyllä on keittiössä ollut alusta asti, kun muutimme elokuussa tähän mörskään, tosi paha haju aina välillä. Keittiön tiskipöydän alakaappi on joskus tainnut kastua pahasti, jopa palanen kaapin seinää on murentunut pois ja kaappia on korjailtu ihan miten sattuu, vaikka koko paska olisi selvästi pitänyt vaihtaa uuteen!

        Kun en muuton jälkeen osannut sanoa mikä kumma keittiössä haisee, epäilin kaappia ja maalasin sen sisäpinnat kahteen kertaan maalilla. Haju ei silti ole loppunut, joskin ehkä vähentynyt.

        Jos se siitä kaapista on kiinni niin kohta koittaa paremmat ajat kun olen juuri muuttamassa toiseen asuntoon! Siellä tosin on rempattu ja saattaa olla jotain rakennuspurua tms. ilmassa - saas nähdä sitten kulkeeko siellä happi paremmin.

        Jos ei, niin sitten tämä lienee kai jokin sisäsyntyinen homma? Tarvitseeko astma välttämättä ulkoisia tekijöitä syyksi?

        Mutta eläissäni en kyllä ole ollut niin väsynyt kuin nykyään kun nousen portaat 3. kerrokseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe