Lääkärärini suositteli minua menemään astmakokeisiin hengitystie ongelmieni vuoksi.
Lisäksi saatan olla allerginen siitepölyille, mutta sitä ei ole todettu.
Kuitenkin olen syönnyt keväisin allergia lääkkeitä, mutta aina oireet eivät ole olleet järin suuria pääasiassa nenän vuotoa ja silmien kutinaa.
Nyt tänä keväänä oireet ovat olleet erityisen vaikeat ja pahat. Syön antihistamiineja ja käytän nasonexiä, oireet helpottavat hieman esim silmiä ei kutise eikä nenä vuoda niin pahasti eikä aivastuttele niin paljoa. Sitten lopetin käytön oireet eivät pahentuneet, mutta silmien kutina palasi vain.
Eikä minun parane kovin paljoa spurttailla, koska hengitystäni alkaa ahdistamaan kovan hengästyksen seurauksena. Tämän takia lääkäri lähetti astmatutkimuksiin. Tosin huono kuntokin voi olla syynä.
Olenkin miettinyt mahtaako talossani olla piilohometta eli sitä hajutonta toksista hometta, koska muillakin samassa talossa asuvilla perheen jäsenillä on allergisia oireita ja hieman on astmaattista yskääkin havaittu. Kuitenkin kaikilla oireet ovat myös talon ulkopuolella myös minulla, jolla allergiset oireet korostuvat juuri ulkona ollessa. Sisällä kotona tai muualla oireet lievittyvät.
Nyt tulevissa astmakokeissa testataan keuhkot ja otetaan vasta-aine testi. Näkyykö kyseissä vasta-aine testissä herkistymä mahdolliselle homeelle joka antaisi jotain viitettä siihen, että talossamme voisi olla homevaurio.?
Astmakokeet
Astma oireet
1
708
Vastaukset
"Sisällä kotona tai muualla oireet lievittyvät. " Miten home vaikuttaisi jos sitä kotonasi olisi, tuskin lieventävästi. Ennemmin epäilen että siitepölyallergiaa, voi olla homettakin, sitähän on keväisin ulkona, muttei sitä kotona ole, jos oireet lieventyy. Meillä on koko perhe allergisia, kuka millekin ja muutamalla on astmaakin, joka kesällä pahenee, allergialääkkeistä huolimatta. Itsellä on tasaisesti ympärivuoden, ollut vuosikausia, neljässä eri asunnossa, enkä usko että kaikissa hometta olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk823125Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911766Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll841616- 1381479
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571364
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591283Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur831241Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991232- 861225