Lastua koneeseen

Lastu laineilla

Millaisia kokemuksia löytyy palstan käyttäjiltä aiheesta 1,9 tdi:n lastutus. Itsellä 100 heppainen passatti ja käynyt mielessä piristäminen lastuttamalla, lähinnä kulutuksen kehitys kiinnostaa. Myös muut kokemukset aiheen tiimoilta tervetulleita! Auto on vm 05 1.9tdi aut. Eräs firma lupasi tehdä homman vajaalla viissatasella, tehoa luvattiin löytyvän tempun jälkeen n 130 hv ja vääntöä riittävästi. Kommentteja kiitos..

16

5305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passat Variant

Itse lastutin vm. 07 1.9 TDI Passatin ja kyllä kannatti. Vakiona siinä oli 105 hv ja ohjelmoinnin jälkeen 140 heppaa ja 320 nm, eli suorituskyky vastaa 2.0 TDI:tä. Kulutus ei noussut mutta suorituskyky kasvoi. Koko lysti maksoi n. 800 euroa.

• turhahomma

Ja tuo kohellus lyhentää entisestään heikonlaisen koneen ikää!!

• Passat Variant
        turhahomma kirjoitti:

Ja tuo kohellus lyhentää entisestään heikonlaisen koneen ikää!!

Ja milläköhän perusteella? Itse ajan vuodessa n. 50 tkm eikä ole esiintynyt mitään vikoja moottorissa eikä muuallakaan. Joten laitappa faktaa pöytään.

Tätä autoa aion pitää vielä 2-3 vuotta.

• PumppeDuse
        Passat Variant kirjoitti:

Ja milläköhän perusteella? Itse ajan vuodessa n. 50 tkm eikä ole esiintynyt mitään vikoja moottorissa eikä muuallakaan. Joten laitappa faktaa pöytään.

Tätä autoa aion pitää vielä 2-3 vuotta.

Ajettiin kevyesti vw:n koneella 400-500th;km mutta nykyään pahasesti 200th, ja sitä vielä lastulla rääkkäämään, revi siittä!!

• Passat Variant
        PumppeDuse kirjoitti:

Ajettiin kevyesti vw:n koneella 400-500th;km mutta nykyään pahasesti 200th, ja sitä vielä lastulla rääkkäämään, revi siittä!!

sitä faktaa vai ei? Sinun löpinöillä ei ole mitään painoarvoa ilman todisteita, revi siitä!!

• fjiahiif
        Passat Variant kirjoitti:

sitä faktaa vai ei? Sinun löpinöillä ei ole mitään painoarvoa ilman todisteita, revi siitä!!

lastua koneeseen? siellähän on jo metallilastua yllinkyllin vw koneissa, mutta vielä lisää. tämä on sitten vitsi elkää uskoko mua ja purkako konetta turhoon.

• vriue

Itsellä tehty seatin toledosta 110hv->140hv ja on kyllä täysin eri auto ajaa...

Tottakai koneeseen vaikuttaa se paljonko niitä hevosia ja vääntöjä sinne haluaa tunkea. Itse käytin karalalla ja sanoi, että tuon pystyy turvallisesti koneeseen vielä tekemään... ylimenevästä ei ota mitään vastuuta itselleen. Hyvin on pelannut. Kulutus ei ole muuttunut juuri mihinkään, mutta ajomukavuus kylläkin.

• Laitatin 2006 Digituning lastun 100hp 1.9 TDI Passat Variantiin vm2003.
      Olen ajanut lastutuksen jälkeen n 170 000km ilman minkäänlaisia ongelmia,autolla on nyt ajettu 225 000km.
      Kulutus on kaasujalasta riippuen 5.2-6.6l/100km. Alle 100km/h auto kulkee alle 6l:n kuormasta riippumatta, mutta kun nopeus nousee yli sadan kulutuskin nousee 6.4-6.6l/100km.
      Lastutus nosti tehot 100hp->130hp ja 250Nm->300Nm.
      Tehojen nousun huomaa hyvin heti lastutuksen jälkeen, mutta viikon ajelun jälkeen tehoihin on jo tottunut ja ei muistakkaan heikompaa kiihtyvyyttä ja vääntöä.
      Omalla kokemuksella voin kyllä suositella lastutusta.
      http://www.digituning.com/

• 1.9 TDI

on myös sama lastu samassa moottorissa. Pelkkiä hyviä kokemuksia itsellänikin.

• töömies

Lastutin jo useampi vuosi sitten 1.9 td:n. Auto parani entisestään ja ilmeisesti lisääntyneen väännön ansiosta. Kulutus pieneni hieman. Homma maksoi digituuning:ssa silloin jotain noin 400 euroa.

• juks03

Hei, on 1,9 tdi passati 98 Pelkkiä hyviä kokemuksia itsellänikin kulutus 3,5l 100km

• hehehhhehe

Älä viitti jauhaa opelia! Vai oletko "hinattavana"

• ...

Hei, mä tuplalastutin 1.9 TDI koneen vm. -08. Tehoja tuli entisten 105 hv tilalle175 hv
      ja vääntöä 450 nm. Kulutuksen sain tippumaan tuonne 2,7 ltr satasella maantieajossa. Sekalainen kaupunkiajo peräkärry perässä ja lastina 200 kg puuta ja perhe mukana, vaimo on lihava 130 kg jne. kulutus 3,9 ltr/100 km.

• tyttömäinen kundi

Ehdottomasti suosittelen lastuviritystä!
      Mulla 1,9TDi Golf, siihen vaihdettiin orkkista parempi turbo ja sit lastutettiin, tehoo noin 150heppaa ja rutkasti vääntöö.
      On muuten magee ohitella muita ja pistää luuserit kyykkyyn. Kulutus todella pieni.

• Passat on auto

Onko moinen "virittäminen" tarpeen? Mikä mahtaa olla tilanne jälleenmyynnin kannalta?

Itselläni 1.9TDI 77kW enkä mielestäni ole tähän mennessä tarvinnut lisätehoa missään tilanteessa.

• vw 1,9 tdi

etsiessäni autoa laitoin lastutetut etusijalle, enkä ole katunut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      75
      7920
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3223
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2536
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2146
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2094
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      23
      2050
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1693
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1635
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18