Lastua koneeseen

Lastu laineilla

Millaisia kokemuksia löytyy palstan käyttäjiltä aiheesta 1,9 tdi:n lastutus. Itsellä 100 heppainen passatti ja käynyt mielessä piristäminen lastuttamalla, lähinnä kulutuksen kehitys kiinnostaa. Myös muut kokemukset aiheen tiimoilta tervetulleita! Auto on vm 05 1.9tdi aut. Eräs firma lupasi tehdä homman vajaalla viissatasella, tehoa luvattiin löytyvän tempun jälkeen n 130 hv ja vääntöä riittävästi. Kommentteja kiitos..

16

5282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passat Variant

      Itse lastutin vm. 07 1.9 TDI Passatin ja kyllä kannatti. Vakiona siinä oli 105 hv ja ohjelmoinnin jälkeen 140 heppaa ja 320 nm, eli suorituskyky vastaa 2.0 TDI:tä. Kulutus ei noussut mutta suorituskyky kasvoi. Koko lysti maksoi n. 800 euroa.

      • turhahomma

        Ja tuo kohellus lyhentää entisestään heikonlaisen koneen ikää!!


      • Passat Variant
        turhahomma kirjoitti:

        Ja tuo kohellus lyhentää entisestään heikonlaisen koneen ikää!!

        Ja milläköhän perusteella? Itse ajan vuodessa n. 50 tkm eikä ole esiintynyt mitään vikoja moottorissa eikä muuallakaan. Joten laitappa faktaa pöytään.

        Tätä autoa aion pitää vielä 2-3 vuotta.


      • PumppeDuse
        Passat Variant kirjoitti:

        Ja milläköhän perusteella? Itse ajan vuodessa n. 50 tkm eikä ole esiintynyt mitään vikoja moottorissa eikä muuallakaan. Joten laitappa faktaa pöytään.

        Tätä autoa aion pitää vielä 2-3 vuotta.

        Ajettiin kevyesti vw:n koneella 400-500th;km mutta nykyään pahasesti 200th, ja sitä vielä lastulla rääkkäämään, revi siittä!!


      • Passat Variant
        PumppeDuse kirjoitti:

        Ajettiin kevyesti vw:n koneella 400-500th;km mutta nykyään pahasesti 200th, ja sitä vielä lastulla rääkkäämään, revi siittä!!

        sitä faktaa vai ei? Sinun löpinöillä ei ole mitään painoarvoa ilman todisteita, revi siitä!!


      • fjiahiif
        Passat Variant kirjoitti:

        sitä faktaa vai ei? Sinun löpinöillä ei ole mitään painoarvoa ilman todisteita, revi siitä!!

        lastua koneeseen? siellähän on jo metallilastua yllinkyllin vw koneissa, mutta vielä lisää. tämä on sitten vitsi elkää uskoko mua ja purkako konetta turhoon.


    • vriue

      Itsellä tehty seatin toledosta 110hv->140hv ja on kyllä täysin eri auto ajaa...

      Tottakai koneeseen vaikuttaa se paljonko niitä hevosia ja vääntöjä sinne haluaa tunkea. Itse käytin karalalla ja sanoi, että tuon pystyy turvallisesti koneeseen vielä tekemään... ylimenevästä ei ota mitään vastuuta itselleen. Hyvin on pelannut. Kulutus ei ole muuttunut juuri mihinkään, mutta ajomukavuus kylläkin.

    • Laitatin 2006 Digituning lastun 100hp 1.9 TDI Passat Variantiin vm2003.
      Olen ajanut lastutuksen jälkeen n 170 000km ilman minkäänlaisia ongelmia,autolla on nyt ajettu 225 000km.
      Kulutus on kaasujalasta riippuen 5.2-6.6l/100km. Alle 100km/h auto kulkee alle 6l:n kuormasta riippumatta, mutta kun nopeus nousee yli sadan kulutuskin nousee 6.4-6.6l/100km.
      Lastutus nosti tehot 100hp->130hp ja 250Nm->300Nm.
      Tehojen nousun huomaa hyvin heti lastutuksen jälkeen, mutta viikon ajelun jälkeen tehoihin on jo tottunut ja ei muistakkaan heikompaa kiihtyvyyttä ja vääntöä.
      Omalla kokemuksella voin kyllä suositella lastutusta.
      http://www.digituning.com/

      • 1.9 TDI

        on myös sama lastu samassa moottorissa. Pelkkiä hyviä kokemuksia itsellänikin.


    • töömies

      Lastutin jo useampi vuosi sitten 1.9 td:n. Auto parani entisestään ja ilmeisesti lisääntyneen väännön ansiosta. Kulutus pieneni hieman. Homma maksoi digituuning:ssa silloin jotain noin 400 euroa.

    • juks03

      Hei, on 1,9 tdi passati 98 Pelkkiä hyviä kokemuksia itsellänikin kulutus 3,5l 100km

      • hehehhhehe

        Älä viitti jauhaa opelia! Vai oletko "hinattavana"


    • ...

      Hei, mä tuplalastutin 1.9 TDI koneen vm. -08. Tehoja tuli entisten 105 hv tilalle175 hv
      ja vääntöä 450 nm. Kulutuksen sain tippumaan tuonne 2,7 ltr satasella maantieajossa. Sekalainen kaupunkiajo peräkärry perässä ja lastina 200 kg puuta ja perhe mukana, vaimo on lihava 130 kg jne. kulutus 3,9 ltr/100 km.

    • tyttömäinen kundi

      Ehdottomasti suosittelen lastuviritystä!
      Mulla 1,9TDi Golf, siihen vaihdettiin orkkista parempi turbo ja sit lastutettiin, tehoo noin 150heppaa ja rutkasti vääntöö.
      On muuten magee ohitella muita ja pistää luuserit kyykkyyn. Kulutus todella pieni.

    • Passat on auto

      Onko moinen "virittäminen" tarpeen? Mikä mahtaa olla tilanne jälleenmyynnin kannalta?

      Itselläni 1.9TDI 77kW enkä mielestäni ole tähän mennessä tarvinnut lisätehoa missään tilanteessa.

      • vw 1,9 tdi

        etsiessäni autoa laitoin lastutetut etusijalle, enkä ole katunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe