Mikä erotta uskovan ateistista

pepe57

Uskovan ja ateistin ero on siinä että ateisti käyttää järkeä myös uskonasioiden pohtimiseen. Uskova taasen on tunneperäisesti uskonasioihin suhtautuva, joka ei tunnekuohujensa takaa näe mitään. Eli uskova on helppo nakki uskontopropakandalle. Piispat nauraa partaansa, koska kirkon päättävissä elimissä on kylmänviileitä ekonomisteja. Ne laskee kirkon omaisuudelle tuottoja ja korkoja. Ei mitään saumaa että kirkko myisi omaisuuttaan ja jakaisi esim nälkäänäkeville ruokaa. Höpön pöpön. Kirkko is bisnes ja sitä ei nuo uskovat reppanat ymmärrä. Sama vaikka jokainen katolinen pappi olisi kuksinut jotain alaikäistä. Paskat lakaistaan maton alle ja bisnes voi hyvin. Meille ateisteille kirkko ja uskonnot näkyy todellisina puutteineen ja perversioineen.

10

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kuulu kirkkoihin

mutta tuo mitä uskovista yleisesti kirjoitat, on täyttä potaskaa ja jos noin olisi, niin sen seurauksista olisi lehtien otsikoissa enemmän, kuin mitä noista katolilaisista..

• Kyllä hyvin useista uskovista on helposti huomattavissa, että he ovat uskossaan kiinni tunneperäisesti, usein jopa järkevän ajattelun kustannuksella ja sitä vastaan. Siksi nähdäänkin uskovien esittävän niin paljon täysin epäloogisia perusteluita.

• pepe57

Eihän lukenut ja älykäs uskovainen mene helppoon propakandaan arkiasioissa. Mutta kun tulee esim lahkolaisen DI:n kanssa puhe nooakin arkista, kreationismista, jumalasta tai vaikka evoluutiosta, niin järki vaihtuu tunteeseen ja täyspäisen oloinen ihminen alkaa vaikuttaa tärähtäneeltä. Ns riviuskova eli sunnuntaiuskova on puolestaan jo paljon lähempänä ateistia, kuin uskovaista niin ajatuksiltaan, kuin teoiltaankin.

• Itse olen taas huomannut jatkuvasti ja usein ateistien "uskonasioiden pohtimisen" tuloksena selviä väärinymmärryksiä ja-tulkintoja. Jos esim.kristinusko olisi sitä mitä ateistit esittää, en olisi päiväkään uskossa, en kykenisi. Erikoiseksi asian tekee, että se ryhmä joka ei elä uskoa todeksi tietää (lue on tietävinään) kuinka uskon todeksi elävien pitäisi elää, tai elävät. Ja totuus on jotain ihan muuta. Pitäisiköhän sitä "uskonasioiden poihtimista",armeijan kieltä käyttääkseni, napsutella muutama (usein aika paljonkin) napsua oikeaan, päästäisiin samalle ampumataululle.
      Ja kirkot jakavat ruokaa nälkäisille, esim. paikkakunnallani jaetaan joka ainut perjantai ruokakasseja pienen vapaakirkon toimesta nälkäisille. Juuri tästä kirjoitin edellisessä kappaleessa, ateistin mutu ja totuus ovat kaksi eri asiaa, onneksi ja valitettavasti. Eli ne "todelliset puutteet ja perversoit" näyttää olevan vahvasti mutu ja väärinkäsitystä, syytä en moiseen ole ymmärrtänyt. Varsinkin kun tiedän että ateistit ovat ajattelevia ja järkeviä tyyppejä, nuin yleisesti ottaen.

• Jeesushuora

Kirkko kerää miljoonia rahaa ja väittää käyttävänsä valtaosan rahoista köyhien auttamiseen, mutta
        tilinpäätös tiedot kertovat toista alle 5% menee minkäänlaiseen hyväntekeväisyystyöhön. Tämä siitäkin
        huolimatta, että kirkko ei jaa mitään omasta pussistaan vaan vain ja ainoastaan EU-ruokakasseja.

Mitä tulee raamatun lukemiseen kuin piru, niin tehän voitte selventää aina kun pitää
        lukea vertauksin, sitoa ajalliseen kontekstiin, käännösvirhe.

Toisekseen mitä todisteita sinulla on siitä että raamattu on kirjoitettu pyhässä hengessä.
        Valtaosa raamatun teksteistä kun on kirjoitettu 200-300 luvuilla. Vain lyhyitä katkelmia on voitu
        ajoittaa 100-luvulle.

• "Itse olen taas huomannut jatkuvasti ja usein ateistien "uskonasioiden pohtimisen" tuloksena selviä väärinymmärryksiä ja-tulkintoja. Jos esim.kristinusko olisi sitä mitä ateistit esittää, en olisi päiväkään uskossa, en kykenisi. Erikoiseksi asian tekee, että se ryhmä joka ei elä uskoa todeksi tietää (lue on tietävinään) kuinka uskon todeksi elävien pitäisi elää, tai elävät. Ja totuus on jotain ihan muuta."

Itse en ole koskaan ollut uskossa, se on minulle täysin vieras ja outo jo ajatuksenakin. Mutta tälläkin palstalla on monta entistä uskovaista jotka ovat olleet pitkään uskovaisten piireissä ja varmasti tietävät mitä se on. Eivätkö he ole sitten olleet oikeita uskovaisia? Ja vaikka itse en ole päivääkään uskossa koskaan ollut, ajattelen näiden entisten uskovaisten kanssa monista asioista samalla tavalla mitä uskonasioihin tulee.

Minä ajattelen hyvin yksinkertaisesti. Minulla ei ole ainoatakaan syytä olla uskovainen ja uskoa jumaliin, yhteenkään niistä. Elämäni on upeaa ja onnellista ilmankin. Siksi en ymmärrä niitä jotka oikeasti uskovat jumalaan, yhteenkään niistä. Jos uskovainen ajattelee että täytyy olla jotain yliluonnollista tai henkistä ja että elämä ei voi loppua ja että kuoleman jälkeen on vielä jotain, se on hänen asiansa, mutta minä ajattelen niin että aina tulee olemaan asioita joita emme tiedä. Minusta kaikkein rehellisintä on sanoa vain että en tiedä eikä keksiä jotain jumalaa selitykseksi ja kuolemanpelon häivyttäjäksi. Tietämättömyys ei ole häpeä. Elämä on paljon jännittävämpää ilman jumalia.

• beenthere

Uskovan ja ateistin erottaa järjen käyttö. Tutkimusten mukaan ateistit ovat niitä fiksumpia.

• JSK2015

Pepe57:lle

Uskova uskoo ja luottaa Herraan kaikessa. Ateisti pelkää itsensä puolesta ja kätkee sen pelon epäilysten, tekosyiden, kieltämisen, herjausten ja oman älykkyytensä taakse. Jeesus rakastaa jokaista ateistiakin ja kutsuu heitä koko ajan luokseen, uskomaan Häneen ja kääntymään Hänen puoleensa. Jeesus odottaa syli avoinna jokaista ateistia, jotka vielä kieltävät Hänet mutta joiden Hän haluaisi kääntyvän Hänen puoleensa. Ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa odottaa niitä jotka kääntyvät Jeesuksen puoleen.

Kaikki uskovat ja muutkin ihmiset ovat helppoja nakkeja uskontopropakandalle eli väärälle opetukselle ja valheille, jos he eivät itse etsi Jumalaa ja lue itse Jumalan Sanaa. Niin kauan kuin ihminen tukeutuu pelkästään siihen mitä joku muu heille sanoo, niin kauan on vaarana uskoa vääriä opetuksia. Ei sillä, kyllä on paljon hyviäkin opettajia jotka puhuvat asiansa suoraan Raamattuun perustuen, mutta paljon on myös susia lammasten vaatteissa jotka puhuvat muunneltua ja väritettyä totuutta. Jos ihminen luottaa tälläiseen valheelliseen ihmiseen, tulee uskottua valheita eikä totuutta.

Varmasti on tälläisiä piispoja joka puolella. Jos he eivät jää kiinni ihmisille, Jumalalle he kuitenkin lopulta jäävät kiinni. Jeesus on velvoittanut Hänen nimessään toimivat auttamaan lähimmäisiä, rahallisesti tai miten vain. Jos kirkon palveluksessa on henkilö joka vain esittää olevansa Jumalan asialla ja kuitenkin vain kerää itselleen omaisuutta eikä jaa sitä köyhille kuten kuuluisi niin kyllähän siitä joutuu tilille.

Ilman muuta jos pappi tai kuka tahansa kuksii alaikäistä eikä jää siitä kiinni tässä ajassa ja kadu, niin tälläinen henkilö kuitenkin joutuu sen maksamaan katkerimman mukaan. Kyllä meille uskovillekin kirkko ja uskonnot näkyvät puutteineen ja perversioineen, meidänhän tehtävä on etsiä totuutta ja osoittaa jos jossain joku toimii väärin. Minulla on monesta tälläisestä vääryydestä omakohtaistakin kokemusta, ihan lapsuudesta asti. Silti en syytä niistä Jumalaa, sillä Hän ei ole niihin syypää vaan ne ihmiset jotka Hänen nimeänsä lausuen ovat muita ihmisiä piinanneet. Voi vain rukoilla että nämä ihmiset heräävät tekemisiinsä ja katuvat tekojaan.

Etsin sinulle muutaman Raamatun kohdan ettei jää vain omaksi puheeksi:

Efesolaisille 4:18
      18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,

1 Johanneksen 4:1
      4 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

1 Johanneksen 2:16
      16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

Matteuksen 16:26
      26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

Psalmien 82:3
      3 "Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.

Galatalaisille 5:19-21
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Roomalaisille 13:9
      9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Jesajan 10:1-6R
      10 Voi niitä, jotka vääriä säädöksiä säätävät, jotka turmiollisia tuomioita kirjoittelevat,
      2 vääntääksensä vaivaisten asian ja riistääksensä minun kansani kurjilta oikeuden, että lesket joutuisivat heidän saaliiksensa ja orvot heidän ryöstettäviksensä!
      3 Mutta mitä te teette koston päivänä, rajumyrskyssä, joka tulee kaukaa? Kenen turviin pakenette apua saamaan ja minne talletatte tavaranne?
      4 Ei muuta kuin vaipua vangittujen joukkoon tai kaatua surmattujen sekaan. Kaikesta tästä ei hänen vihansa ole asettunut, ja vielä on hänen kätensä ojennettu.

Roomalaisille 12:19
      19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Hesekielin 18:23
      23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?

• skrupsis-ja-pöö

Jos uskonto tekee ihmisen sellaiseksi kuin esim. sinä ja palstalla meuhaava Mark5, siitä on syytä pysyä mahdollisimman kaukana.

• JSK2015

Tuskin kukaan voi väittää etteikö näiltä löytyisi järkeäkin uskonsa lisäksi:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christians_in_science_and_technology

Uskova uskoo Jumalaan ja luottaa tulevaisuutensa Hänen käsiinsä. Ateisti uskoo vain itseensä ja ei luota tulevaisuuttaan mihinkään. Ehkä ateistille riittää vain tämä elämä. Uskova odottaa ikuista elämää Jumalan valtakunnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      159
      8188
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      96
      3974
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      112
      3847
    4. 55
      3343
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      41
      2680
    6. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1834
    7. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      356
      1737
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      43
      1711
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1611
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      18
      1448
    Aihe